Només 12 localitats valencianes de menys de 10.000 habitants podran eliminar les franges horàries

Vespre de desconfinament a Can Boada de Terrassa

Només 12 localitats valencianes de menys de 10.000 habitants podran eliminar les franges horàries | Marta

 

Este divendres, 22 de maig, ha entrat en vigor l’ordre del Ministeri de Sanitat que elimina les franges horàries en els municipis de menys de 10.000 habitants. Però este no és l’únic requisit que han de complir estes localitats, sinó que, a demés, han de tindre una densitat inferior a 100 habitants per quilòmetre quadrat.

 

En este sentit, si només es tinguera en compte el primer criteri, el 90% de les localitats valencianes podrien eliminar les franges horàries, però el segon limita a que esta nova mesura només s’implemente, segons informa ‘Las Provincias’, en 12 municipis d’entre 5.000 i 10.000 habitants, que són els següents:

 

  • Ayora, Vall de Cofrents (València) – 8,52 hab./km²
  • Alcalà de Xivert, Baix Maestrat (Castelló) – 40,55 hab./km²
  • Borriol, Plana Alta (Castelló) – 86.54 hab./km²
  • Buñol, Foia de Buñol (València) – 85,37 hab./km²
  • Castalla, l’Alcoià (Alacant) – 86,18 hab./km²
  • Dolores, Baix Segura (Alacant) – 47,3 hab./km²
  • Monforte del Cid, Vinalopó Mitjà (Alacant) – 95,5 hab./km²
  • Peníscola, Baix Maestrat (Castelló) – 93,84 hab./km²
  • El Pinós, Vinalopó Mitjà (Alacant) – 62,98 hab./km²
  • Segorbe, l’Alt Palància (Castelló) – 84,53 hab./km²
  • Torís, Ribera (València) – 82,32 hab./km²
  • Xixona, l’Alacantí (Alacant) – 42,1 hab./km²

 

Les altres 47 localitats que tenen entre 5.000 i 10.000 habitants no complixen el requisit de densitat demogràfica, pel que continuaran tenint franges horàries, com a mínim, fins que passen a la fase 2. Pots consultar el mapa sancer dels municipis sense franges ací:

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.