Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Només 12 localitats valencianes de menys de 10.000 habitants podran eliminar les franges horàries

Vespre de desconfinament a Can Boada de Terrassa

Només 12 localitats valencianes de menys de 10.000 habitants podran eliminar les franges horàries | Marta

 

Este divendres, 22 de maig, ha entrat en vigor l’ordre del Ministeri de Sanitat que elimina les franges horàries en els municipis de menys de 10.000 habitants. Però este no és l’únic requisit que han de complir estes localitats, sinó que, a demés, han de tindre una densitat inferior a 100 habitants per quilòmetre quadrat.

 

En este sentit, si només es tinguera en compte el primer criteri, el 90% de les localitats valencianes podrien eliminar les franges horàries, però el segon limita a que esta nova mesura només s’implemente, segons informa ‘Las Provincias’, en 12 municipis d’entre 5.000 i 10.000 habitants, que són els següents:

 

  • Ayora, Vall de Cofrents (València) – 8,52 hab./km²
  • Alcalà de Xivert, Baix Maestrat (Castelló) – 40,55 hab./km²
  • Borriol, Plana Alta (Castelló) – 86.54 hab./km²
  • Buñol, Foia de Buñol (València) – 85,37 hab./km²
  • Castalla, l’Alcoià (Alacant) – 86,18 hab./km²
  • Dolores, Baix Segura (Alacant) – 47,3 hab./km²
  • Monforte del Cid, Vinalopó Mitjà (Alacant) – 95,5 hab./km²
  • Peníscola, Baix Maestrat (Castelló) – 93,84 hab./km²
  • El Pinós, Vinalopó Mitjà (Alacant) – 62,98 hab./km²
  • Segorbe, l’Alt Palància (Castelló) – 84,53 hab./km²
  • Torís, Ribera (València) – 82,32 hab./km²
  • Xixona, l’Alacantí (Alacant) – 42,1 hab./km²

 

Les altres 47 localitats que tenen entre 5.000 i 10.000 habitants no complixen el requisit de densitat demogràfica, pel que continuaran tenint franges horàries, com a mínim, fins que passen a la fase 2. Pots consultar el mapa sancer dels municipis sense franges ací:

 

Últimes notícies

Sánchez anuncia 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant entre 2027 i 2031

El president del Govern anuncia una inversió de 1.000 milions per a l'aeroport d'Alacant entre 2027 i 2031, orientada a modernització i augment de capacitat.

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu elevar la inversió en la seua xarxa espanyola fins a 12.888 milions en el període 2027-2031. El pla apunta a modernització, capacitat i millor experiència de l'usuari.

Una acusació demana que la jutgessa de la DANA requerisca a À Punt el vídeo del Cecopi del 29-O

Ciutadans, com a acusació popular, sol·licita que el jutjat requerisca a À Punt tot el vídeo i àudio en brut del Cecopi del 29-O i dies posteriors. La petició arriba després de l'oferiment de la cadena, condicionat a un requeriment judicial, i la denúncia per la filtració del material.

Alacant lidera l’augment de passatgers a l’agost amb un 10% interanual

Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers internacionals a l'agost, un 5,4% més. Alacant va ser l'aeroport amb el major avanç relatiu del mes, amb un 10%.

Detingut a Orihuela per assaltar a una dona de 85 anys amb el mataleón; la víctima va estar tres dies en l’UCI

Un jove de 25 anys va ser detingut a Orihuela després d'immobilitzar pel coll a una dona de 85 anys en el portal de la seua casa i arrabassar-li la bossa. La víctima va passar tres dies en l'UCI i rep tractament per seqüeles psicològiques.

L’onzena manifestació contra Mazón unirà Paiporta i València el 28 de setembre

Dos columnes eixiran a les 18.00 des de Paiporta i la Rambleta per a confluir en el 'Pont de la Solidaritat', en la vespra dels 11 mesos de la dana. La marxa manté la pressió per la gestió del 29 d'octubre

Tallada la N-337 a Gandia després del xoc d’un camió grua contra un pont

La N-337 roman tallada a Gandia després que un camió amb grua impactara contra un pont. El trànsit està desviat i s'avaluen els danys; també es talla la N-332 en sentit València per despreniments.

Dijous amb temperatures inusualment altes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'interior de la Comunitat encara un dijous més càlid del normal per a estes dates, amb cels buidats i brises d'este. El divendres es mantindrà l'estabilitat i solo es preveu un lleu respir tèrmic a l'interior.