16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La Mancomunitat ajuda als nous autònoms a aconseguir 75.000 euros en subvencions

 

La Mancomunitat Horta Sud ha gestionat enguany l’alta de 24 negocis nous de persones autònomes de la comarca, i tots han pogut accedir a unes subvencions públiques que han ascendit en total a més de 75.000 euros.

Els nous negocis havien de complir enguany una sèrie de requisits per a poder percebre les ajudes, que oscil·len entre els 2.500 i els 5.000 euros per autònom. Primer havien de presentar un pla de viabilitat, a més de suposar alguna innovació o millora que motivara la implantació d’aquest negoci, i cobrir una falta d’oferta en el territori. Finalment es requeria un informe tècnic favorable.

Aquest informe havia d’estar signat per una de les entitats públiques o privades, incloses en el Mapa d’Entitats de l’Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana, com és el cas d’aquesta Mancomunitat Horta Sud.

 

Un servei permanent per a les persones emprenedores

 

Des de la institució intermunicipal s’ha facilitat la gestió de les sol·licituds i l’estudi de Viabilitat Econòmic-Financer a través d’un servei específic, destinat a l’assessorament tècnic personalitzat. Es tracta d’un servei permanent dedicat a les persones emprenedores de la comarca, interessades a participar en la convocatòria de subvencions destinades al programa de foment del treball autònom per a l’exercici 2018. Subvencions, regulades en l’Ordre 18/2017, de 28 de setembre, de la Conselleria d’Economia. 

El termini va començar el 15 de febrer i acabava l’1 d’octubre del present 2018. I així, en estos mesos s’ha assessorat per a la sol·licitud d’aquesta ajuda a 16 dones i 8 homes (67% – 33%) en edats majoritàriament compreses entre els 30 i els 45 anys, i tots han rebut ja la quantia, corresponent a la seua situació, per a arrancar i millorar el nou negoci.

 

La Mancomunitat oferix l’ajuda i coordinació de manera gratuïta

 

En tots els casos es tracta d’emprenedors residents a la comarca, i cal destacar que, encara que molts ajuntaments ja disposen d’aquest servei, la Mancomunitat també oferix l’ajuda i coordinació per a aquesta gestió de manera totalment gratuïta. Així, enguany s’han donat d’alta 4 veïns d’Albal, 2 d’Aldaia, 2 d’Alfafar, 1 de Benetússer, 1 de Beniparrell, 2 de Catarroja, 3 de Massanassa, 2 de Picanya, 1 de Picassent, 1 de Silla, 2 de Torrent i 3 de Xirivella, gràcies a les gestions de la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.