La Mancomunitat ajuda als nous autònoms a aconseguir 75.000 euros en subvencions

 

La Mancomunitat Horta Sud ha gestionat enguany l’alta de 24 negocis nous de persones autònomes de la comarca, i tots han pogut accedir a unes subvencions públiques que han ascendit en total a més de 75.000 euros.

Els nous negocis havien de complir enguany una sèrie de requisits per a poder percebre les ajudes, que oscil·len entre els 2.500 i els 5.000 euros per autònom. Primer havien de presentar un pla de viabilitat, a més de suposar alguna innovació o millora que motivara la implantació d’aquest negoci, i cobrir una falta d’oferta en el territori. Finalment es requeria un informe tècnic favorable.

Aquest informe havia d’estar signat per una de les entitats públiques o privades, incloses en el Mapa d’Entitats de l’Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana, com és el cas d’aquesta Mancomunitat Horta Sud.

 

Un servei permanent per a les persones emprenedores

 

Des de la institució intermunicipal s’ha facilitat la gestió de les sol·licituds i l’estudi de Viabilitat Econòmic-Financer a través d’un servei específic, destinat a l’assessorament tècnic personalitzat. Es tracta d’un servei permanent dedicat a les persones emprenedores de la comarca, interessades a participar en la convocatòria de subvencions destinades al programa de foment del treball autònom per a l’exercici 2018. Subvencions, regulades en l’Ordre 18/2017, de 28 de setembre, de la Conselleria d’Economia. 

El termini va començar el 15 de febrer i acabava l’1 d’octubre del present 2018. I així, en estos mesos s’ha assessorat per a la sol·licitud d’aquesta ajuda a 16 dones i 8 homes (67% – 33%) en edats majoritàriament compreses entre els 30 i els 45 anys, i tots han rebut ja la quantia, corresponent a la seua situació, per a arrancar i millorar el nou negoci.

 

La Mancomunitat oferix l’ajuda i coordinació de manera gratuïta

 

En tots els casos es tracta d’emprenedors residents a la comarca, i cal destacar que, encara que molts ajuntaments ja disposen d’aquest servei, la Mancomunitat també oferix l’ajuda i coordinació per a aquesta gestió de manera totalment gratuïta. Així, enguany s’han donat d’alta 4 veïns d’Albal, 2 d’Aldaia, 2 d’Alfafar, 1 de Benetússer, 1 de Beniparrell, 2 de Catarroja, 3 de Massanassa, 2 de Picanya, 1 de Picassent, 1 de Silla, 2 de Torrent i 3 de Xirivella, gràcies a les gestions de la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.