La Mancomunitat ajuda als nous autònoms a aconseguir 75.000 euros en subvencions

 

La Mancomunitat Horta Sud ha gestionat enguany l’alta de 24 negocis nous de persones autònomes de la comarca, i tots han pogut accedir a unes subvencions públiques que han ascendit en total a més de 75.000 euros.

Els nous negocis havien de complir enguany una sèrie de requisits per a poder percebre les ajudes, que oscil·len entre els 2.500 i els 5.000 euros per autònom. Primer havien de presentar un pla de viabilitat, a més de suposar alguna innovació o millora que motivara la implantació d’aquest negoci, i cobrir una falta d’oferta en el territori. Finalment es requeria un informe tècnic favorable.

Aquest informe havia d’estar signat per una de les entitats públiques o privades, incloses en el Mapa d’Entitats de l’Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana, com és el cas d’aquesta Mancomunitat Horta Sud.

 

Un servei permanent per a les persones emprenedores

 

Des de la institució intermunicipal s’ha facilitat la gestió de les sol·licituds i l’estudi de Viabilitat Econòmic-Financer a través d’un servei específic, destinat a l’assessorament tècnic personalitzat. Es tracta d’un servei permanent dedicat a les persones emprenedores de la comarca, interessades a participar en la convocatòria de subvencions destinades al programa de foment del treball autònom per a l’exercici 2018. Subvencions, regulades en l’Ordre 18/2017, de 28 de setembre, de la Conselleria d’Economia. 

El termini va començar el 15 de febrer i acabava l’1 d’octubre del present 2018. I així, en estos mesos s’ha assessorat per a la sol·licitud d’aquesta ajuda a 16 dones i 8 homes (67% – 33%) en edats majoritàriament compreses entre els 30 i els 45 anys, i tots han rebut ja la quantia, corresponent a la seua situació, per a arrancar i millorar el nou negoci.

 

La Mancomunitat oferix l’ajuda i coordinació de manera gratuïta

 

En tots els casos es tracta d’emprenedors residents a la comarca, i cal destacar que, encara que molts ajuntaments ja disposen d’aquest servei, la Mancomunitat també oferix l’ajuda i coordinació per a aquesta gestió de manera totalment gratuïta. Així, enguany s’han donat d’alta 4 veïns d’Albal, 2 d’Aldaia, 2 d’Alfafar, 1 de Benetússer, 1 de Beniparrell, 2 de Catarroja, 3 de Massanassa, 2 de Picanya, 1 de Picassent, 1 de Silla, 2 de Torrent i 3 de Xirivella, gràcies a les gestions de la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU