La Mancomunitat ajuda als nous autònoms a aconseguir 75.000 euros en subvencions

 

La Mancomunitat Horta Sud ha gestionat enguany l’alta de 24 negocis nous de persones autònomes de la comarca, i tots han pogut accedir a unes subvencions públiques que han ascendit en total a més de 75.000 euros.

Els nous negocis havien de complir enguany una sèrie de requisits per a poder percebre les ajudes, que oscil·len entre els 2.500 i els 5.000 euros per autònom. Primer havien de presentar un pla de viabilitat, a més de suposar alguna innovació o millora que motivara la implantació d’aquest negoci, i cobrir una falta d’oferta en el territori. Finalment es requeria un informe tècnic favorable.

Aquest informe havia d’estar signat per una de les entitats públiques o privades, incloses en el Mapa d’Entitats de l’Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana, com és el cas d’aquesta Mancomunitat Horta Sud.

 

Un servei permanent per a les persones emprenedores

 

Des de la institució intermunicipal s’ha facilitat la gestió de les sol·licituds i l’estudi de Viabilitat Econòmic-Financer a través d’un servei específic, destinat a l’assessorament tècnic personalitzat. Es tracta d’un servei permanent dedicat a les persones emprenedores de la comarca, interessades a participar en la convocatòria de subvencions destinades al programa de foment del treball autònom per a l’exercici 2018. Subvencions, regulades en l’Ordre 18/2017, de 28 de setembre, de la Conselleria d’Economia. 

El termini va començar el 15 de febrer i acabava l’1 d’octubre del present 2018. I així, en estos mesos s’ha assessorat per a la sol·licitud d’aquesta ajuda a 16 dones i 8 homes (67% – 33%) en edats majoritàriament compreses entre els 30 i els 45 anys, i tots han rebut ja la quantia, corresponent a la seua situació, per a arrancar i millorar el nou negoci.

 

La Mancomunitat oferix l’ajuda i coordinació de manera gratuïta

 

En tots els casos es tracta d’emprenedors residents a la comarca, i cal destacar que, encara que molts ajuntaments ja disposen d’aquest servei, la Mancomunitat també oferix l’ajuda i coordinació per a aquesta gestió de manera totalment gratuïta. Així, enguany s’han donat d’alta 4 veïns d’Albal, 2 d’Aldaia, 2 d’Alfafar, 1 de Benetússer, 1 de Beniparrell, 2 de Catarroja, 3 de Massanassa, 2 de Picanya, 1 de Picassent, 1 de Silla, 2 de Torrent i 3 de Xirivella, gràcies a les gestions de la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Últimes notícies

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.

Els pobles afectats pels incendis de l’estiu demanen ser zona d’emergència greu

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern d’Espanya que declare com a zones greument afectades per una emergència de protecció civil els municipis castigats pels principals incendis forestals d’aquest estiu a la Comunitat Valenciana.

La Serra d’Escalona i la Dehesa de Campoamor ja són parc natural

El Consell ha declarat parc natural la Serra d’Escalona i la Dehesa de Campoamor, un espai d’alt valor ambiental que abasta Orihuela, San Miguel de Salinas i Pilar de la Horadada. La figura de protecció busca conservar la biodiversitat i compatibilitzar-la amb els usos tradicionals i el desenvolupament rural sostenible.

Toni Pérez retreu a Sánchez la falta de compromís amb el transvasament Tajo-Segura

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, ha criticat que Pedro Sánchez no haja anunciat inversions hídriques ni un compromís ferm amb el transvasament Tajo-Segura durant la seua visita a la província.

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.