La matinada del 29 d’octubre és el moment més perillós de l’any per a desplaçar-se al treball

Imatge d’un dels accidents de 2018. | ValènciaDiari

 

El Reial Automòbil Club d’Espanya – RACE, en col·laboració amb GAD3, recorda que, segons l’I Informe sobre la seguretat viària Laboral en Espanya, el dimarts 29 d’octubre, entre les vuit i les nou del matí, és el moment més perillós de l’any per desplaçar-se al treball, ja que les estadístiques assenyalen que és l’interval en el què és més probable patir un accident.

 

El motiu és que, amb l’arribada de la tardor (l’estació amb major nombre de sinistres) i el canvi d’hora, a les persones els costa més establir una nova rutina. A més, les estadístiques són clares: el moment en què més accidents ocorren són els dimarts, en el període comprès entre les vuit i les nou del matí. 

 

El perfil amb més risc de patir un accident viari laboral és el de dones entre 16 i 29 anys en els accidents in itinere -aquells que es produixen desplaçant des de i fins al lloc de treball i que suposen el 70% del total-, i homes entre 16 i 29 anys en els accidents en missió -els produïts durant la jornada laboral-.

 

A més, es produixen més accidents anant a la feina (64%) que tornant d’ella, i destaca un detall: és més probable que una persona patixca un accident si fa poc temps que està treballant en l’empresa (menys de 6 mesos) i si la companyia és gran (més de 250 treballadors).

 

Els accidents viaris laborals, el primer factor de mortalitat dels sinistres laborals

 

Per a fer l’informe s’han utilitzat fonts del Ministeri de Treball, Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, Institut Nacional d’Estadística, DGT, Comissió Europea i EUROSTAT. A més, es van realitzar enquestes a més de 2.000 persones, entre les que es van incloure responsables de prevenció de riscos laborals en empreses espanyoles, autònoms i treballadors.

 

Al llarg de la sèrie temporal estudiada (des de 2008), els accidents viaris laborals representen entre un 11% i un 12% del total de sinistres laborals ocorreguts en Espanya, sent el primer factor de mortalitat entre els accidents laborals (38% del total).

 

En Espanya es produixen a l’any, de mitjana, mig milió d’accidents laborals amb baixa, dels que 70.000 corresponen a accidents vials, una dada que no ha deixat d’augmentar des de l’any 2013 i que ja es troba en nivells anteriors a 2010 .

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.

La jove víctima d’abusos denuncia al CGPJ la paralització del juí del cas Oltra

L’advocat de la jove abusada per l’exmarit de Mónica Oltra ha presentat una queixa al CGPJ per un suposat retard injustificat i la paralització, durant set mesos, del juí obert contra l’exvicepresidenta i altres dotze acusats.