La matinada del 29 d’octubre és el moment més perillós de l’any per a desplaçar-se al treball

Imatge d’un dels accidents de 2018. | ValènciaDiari

 

El Reial Automòbil Club d’Espanya – RACE, en col·laboració amb GAD3, recorda que, segons l’I Informe sobre la seguretat viària Laboral en Espanya, el dimarts 29 d’octubre, entre les vuit i les nou del matí, és el moment més perillós de l’any per desplaçar-se al treball, ja que les estadístiques assenyalen que és l’interval en el què és més probable patir un accident.

 

El motiu és que, amb l’arribada de la tardor (l’estació amb major nombre de sinistres) i el canvi d’hora, a les persones els costa més establir una nova rutina. A més, les estadístiques són clares: el moment en què més accidents ocorren són els dimarts, en el període comprès entre les vuit i les nou del matí. 

 

El perfil amb més risc de patir un accident viari laboral és el de dones entre 16 i 29 anys en els accidents in itinere -aquells que es produixen desplaçant des de i fins al lloc de treball i que suposen el 70% del total-, i homes entre 16 i 29 anys en els accidents en missió -els produïts durant la jornada laboral-.

 

A més, es produixen més accidents anant a la feina (64%) que tornant d’ella, i destaca un detall: és més probable que una persona patixca un accident si fa poc temps que està treballant en l’empresa (menys de 6 mesos) i si la companyia és gran (més de 250 treballadors).

 

Els accidents viaris laborals, el primer factor de mortalitat dels sinistres laborals

 

Per a fer l’informe s’han utilitzat fonts del Ministeri de Treball, Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, Institut Nacional d’Estadística, DGT, Comissió Europea i EUROSTAT. A més, es van realitzar enquestes a més de 2.000 persones, entre les que es van incloure responsables de prevenció de riscos laborals en empreses espanyoles, autònoms i treballadors.

 

Al llarg de la sèrie temporal estudiada (des de 2008), els accidents viaris laborals representen entre un 11% i un 12% del total de sinistres laborals ocorreguts en Espanya, sent el primer factor de mortalitat entre els accidents laborals (38% del total).

 

En Espanya es produixen a l’any, de mitjana, mig milió d’accidents laborals amb baixa, dels que 70.000 corresponen a accidents vials, una dada que no ha deixat d’augmentar des de l’any 2013 i que ja es troba en nivells anteriors a 2010 .

També pots llegir…

 

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.