La matinada del 29 d’octubre és el moment més perillós de l’any per a desplaçar-se al treball

Imatge d’un dels accidents de 2018. | ValènciaDiari

 

El Reial Automòbil Club d’Espanya – RACE, en col·laboració amb GAD3, recorda que, segons l’I Informe sobre la seguretat viària Laboral en Espanya, el dimarts 29 d’octubre, entre les vuit i les nou del matí, és el moment més perillós de l’any per desplaçar-se al treball, ja que les estadístiques assenyalen que és l’interval en el què és més probable patir un accident.

 

El motiu és que, amb l’arribada de la tardor (l’estació amb major nombre de sinistres) i el canvi d’hora, a les persones els costa més establir una nova rutina. A més, les estadístiques són clares: el moment en què més accidents ocorren són els dimarts, en el període comprès entre les vuit i les nou del matí. 

 

El perfil amb més risc de patir un accident viari laboral és el de dones entre 16 i 29 anys en els accidents in itinere -aquells que es produixen desplaçant des de i fins al lloc de treball i que suposen el 70% del total-, i homes entre 16 i 29 anys en els accidents en missió -els produïts durant la jornada laboral-.

 

A més, es produixen més accidents anant a la feina (64%) que tornant d’ella, i destaca un detall: és més probable que una persona patixca un accident si fa poc temps que està treballant en l’empresa (menys de 6 mesos) i si la companyia és gran (més de 250 treballadors).

 

Els accidents viaris laborals, el primer factor de mortalitat dels sinistres laborals

 

Per a fer l’informe s’han utilitzat fonts del Ministeri de Treball, Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, Institut Nacional d’Estadística, DGT, Comissió Europea i EUROSTAT. A més, es van realitzar enquestes a més de 2.000 persones, entre les que es van incloure responsables de prevenció de riscos laborals en empreses espanyoles, autònoms i treballadors.

 

Al llarg de la sèrie temporal estudiada (des de 2008), els accidents viaris laborals representen entre un 11% i un 12% del total de sinistres laborals ocorreguts en Espanya, sent el primer factor de mortalitat entre els accidents laborals (38% del total).

 

En Espanya es produixen a l’any, de mitjana, mig milió d’accidents laborals amb baixa, dels que 70.000 corresponen a accidents vials, una dada que no ha deixat d’augmentar des de l’any 2013 i que ja es troba en nivells anteriors a 2010 .

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.