10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La matinada del 29 d’octubre és el moment més perillós de l’any per a desplaçar-se al treball

Imatge d’un dels accidents de 2018. | ValènciaDiari

 

El Reial Automòbil Club d’Espanya – RACE, en col·laboració amb GAD3, recorda que, segons l’I Informe sobre la seguretat viària Laboral en Espanya, el dimarts 29 d’octubre, entre les vuit i les nou del matí, és el moment més perillós de l’any per desplaçar-se al treball, ja que les estadístiques assenyalen que és l’interval en el què és més probable patir un accident.

 

El motiu és que, amb l’arribada de la tardor (l’estació amb major nombre de sinistres) i el canvi d’hora, a les persones els costa més establir una nova rutina. A més, les estadístiques són clares: el moment en què més accidents ocorren són els dimarts, en el període comprès entre les vuit i les nou del matí. 

 

El perfil amb més risc de patir un accident viari laboral és el de dones entre 16 i 29 anys en els accidents in itinere -aquells que es produixen desplaçant des de i fins al lloc de treball i que suposen el 70% del total-, i homes entre 16 i 29 anys en els accidents en missió -els produïts durant la jornada laboral-.

 

A més, es produixen més accidents anant a la feina (64%) que tornant d’ella, i destaca un detall: és més probable que una persona patixca un accident si fa poc temps que està treballant en l’empresa (menys de 6 mesos) i si la companyia és gran (més de 250 treballadors).

 

Els accidents viaris laborals, el primer factor de mortalitat dels sinistres laborals

 

Per a fer l’informe s’han utilitzat fonts del Ministeri de Treball, Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, Institut Nacional d’Estadística, DGT, Comissió Europea i EUROSTAT. A més, es van realitzar enquestes a més de 2.000 persones, entre les que es van incloure responsables de prevenció de riscos laborals en empreses espanyoles, autònoms i treballadors.

 

Al llarg de la sèrie temporal estudiada (des de 2008), els accidents viaris laborals representen entre un 11% i un 12% del total de sinistres laborals ocorreguts en Espanya, sent el primer factor de mortalitat entre els accidents laborals (38% del total).

 

En Espanya es produixen a l’any, de mitjana, mig milió d’accidents laborals amb baixa, dels que 70.000 corresponen a accidents vials, una dada que no ha deixat d’augmentar des de l’any 2013 i que ja es troba en nivells anteriors a 2010 .

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.