La matinada del 29 d’octubre és el moment més perillós de l’any per a desplaçar-se al treball

Imatge d’un dels accidents de 2018. | ValènciaDiari

 

El Reial Automòbil Club d’Espanya – RACE, en col·laboració amb GAD3, recorda que, segons l’I Informe sobre la seguretat viària Laboral en Espanya, el dimarts 29 d’octubre, entre les vuit i les nou del matí, és el moment més perillós de l’any per desplaçar-se al treball, ja que les estadístiques assenyalen que és l’interval en el què és més probable patir un accident.

 

El motiu és que, amb l’arribada de la tardor (l’estació amb major nombre de sinistres) i el canvi d’hora, a les persones els costa més establir una nova rutina. A més, les estadístiques són clares: el moment en què més accidents ocorren són els dimarts, en el període comprès entre les vuit i les nou del matí. 

 

El perfil amb més risc de patir un accident viari laboral és el de dones entre 16 i 29 anys en els accidents in itinere -aquells que es produixen desplaçant des de i fins al lloc de treball i que suposen el 70% del total-, i homes entre 16 i 29 anys en els accidents en missió -els produïts durant la jornada laboral-.

 

A més, es produixen més accidents anant a la feina (64%) que tornant d’ella, i destaca un detall: és més probable que una persona patixca un accident si fa poc temps que està treballant en l’empresa (menys de 6 mesos) i si la companyia és gran (més de 250 treballadors).

 

Els accidents viaris laborals, el primer factor de mortalitat dels sinistres laborals

 

Per a fer l’informe s’han utilitzat fonts del Ministeri de Treball, Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, Institut Nacional d’Estadística, DGT, Comissió Europea i EUROSTAT. A més, es van realitzar enquestes a més de 2.000 persones, entre les que es van incloure responsables de prevenció de riscos laborals en empreses espanyoles, autònoms i treballadors.

 

Al llarg de la sèrie temporal estudiada (des de 2008), els accidents viaris laborals representen entre un 11% i un 12% del total de sinistres laborals ocorreguts en Espanya, sent el primer factor de mortalitat entre els accidents laborals (38% del total).

 

En Espanya es produixen a l’any, de mitjana, mig milió d’accidents laborals amb baixa, dels que 70.000 corresponen a accidents vials, una dada que no ha deixat d’augmentar des de l’any 2013 i que ja es troba en nivells anteriors a 2010 .

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.