Mercadona dona 13.000 quilos d’aliments a onze entitats socials de València i Castelló

 

Mercadona ha fet esta setmana una nova donació d’aproximadament 13.000 quilos d’aliments, com lactis, productes de xarcuteria, neteja de casa i alimentació infantil, a onze entitats socials de les províncies de València i Castelló.

 

La cadena de supermercats vol reforçar d’esta forma el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos productes s’han entregat a algunes de les associacions amb les que la companyia col·labora habitualment com el Banc d’Aliments de València i de Castelló, el Menjador Municipal i Alberg de Transeünts de Castelló, Casa Caridad de València i el Menjador Sant Joan de Déu de València; i a altres associacions com Càritas Gandia, Creu Roja de Torrent i de Mislata, Missatgers de la Pau Comunitat Valenciana, Associació Amics del Carrer de València i Fundació Altius CV de València.

 

La directora de Relacions Externes de Mercadona en Castelló i València Nord, Mª José Sisamón, ha ressaltat que «la companyia, en el seu compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i menjadors socials de la província de València i de Castelló, als que va donar 245.000 quilos d’aliments en 2019, i en el que va d’any, ha donat més de 286.000 quilos de productes i d’aliments».

 

Mercadona col·labora amb 240 menjadors socials

Segons ha exposat, «la situació d’excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per part nostra agilitat en les decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d’extraordinària complexitat que estem vivint».

 

Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social que atén el component social i ètic. Com a part d’esta política, la companyia col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d’aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, a les que dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d’aliments que estes entitats organitzen.

 

En el que va d’any la companyia ha donat un total de 7.800 tones d’aliments, 7.400 en Espanya i 400 en Portugal, quantitats que s’han anat incrementat des de què la companyia el 26 de març, després del parèntesi produït com a conseqüència de l’impacte de la pandèmia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als Menjadors Socials i Bancs d’Aliments amb els que col·labora habitualment.

 

La companyia decora les seues botigues amb la col·laboració de centres ocupacionals

Igualment, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

 

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona compta amb un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. Part d’este sistema està basat en els principis de l’Economia Circular i busca conjuntament amb els proveïdors la conversió dels residus en nous recursos.

 

A demés, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire en les nostres ciutats a través de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Últimes notícies

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.