Mercadona dona 13.000 quilos d’aliments a onze entitats socials de València i Castelló

 

Mercadona ha fet esta setmana una nova donació d’aproximadament 13.000 quilos d’aliments, com lactis, productes de xarcuteria, neteja de casa i alimentació infantil, a onze entitats socials de les províncies de València i Castelló.

 

La cadena de supermercats vol reforçar d’esta forma el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos productes s’han entregat a algunes de les associacions amb les que la companyia col·labora habitualment com el Banc d’Aliments de València i de Castelló, el Menjador Municipal i Alberg de Transeünts de Castelló, Casa Caridad de València i el Menjador Sant Joan de Déu de València; i a altres associacions com Càritas Gandia, Creu Roja de Torrent i de Mislata, Missatgers de la Pau Comunitat Valenciana, Associació Amics del Carrer de València i Fundació Altius CV de València.

 

La directora de Relacions Externes de Mercadona en Castelló i València Nord, Mª José Sisamón, ha ressaltat que «la companyia, en el seu compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i menjadors socials de la província de València i de Castelló, als que va donar 245.000 quilos d’aliments en 2019, i en el que va d’any, ha donat més de 286.000 quilos de productes i d’aliments».

 

Mercadona col·labora amb 240 menjadors socials

Segons ha exposat, «la situació d’excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per part nostra agilitat en les decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d’extraordinària complexitat que estem vivint».

 

Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social que atén el component social i ètic. Com a part d’esta política, la companyia col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d’aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, a les que dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d’aliments que estes entitats organitzen.

 

En el que va d’any la companyia ha donat un total de 7.800 tones d’aliments, 7.400 en Espanya i 400 en Portugal, quantitats que s’han anat incrementat des de què la companyia el 26 de març, després del parèntesi produït com a conseqüència de l’impacte de la pandèmia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als Menjadors Socials i Bancs d’Aliments amb els que col·labora habitualment.

 

La companyia decora les seues botigues amb la col·laboració de centres ocupacionals

Igualment, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

 

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona compta amb un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. Part d’este sistema està basat en els principis de l’Economia Circular i busca conjuntament amb els proveïdors la conversió dels residus en nous recursos.

 

A demés, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire en les nostres ciutats a través de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.