Mercadona dona 13.000 quilos d’aliments a onze entitats socials de València i Castelló

 

Mercadona ha fet esta setmana una nova donació d’aproximadament 13.000 quilos d’aliments, com lactis, productes de xarcuteria, neteja de casa i alimentació infantil, a onze entitats socials de les províncies de València i Castelló.

 

La cadena de supermercats vol reforçar d’esta forma el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos productes s’han entregat a algunes de les associacions amb les que la companyia col·labora habitualment com el Banc d’Aliments de València i de Castelló, el Menjador Municipal i Alberg de Transeünts de Castelló, Casa Caridad de València i el Menjador Sant Joan de Déu de València; i a altres associacions com Càritas Gandia, Creu Roja de Torrent i de Mislata, Missatgers de la Pau Comunitat Valenciana, Associació Amics del Carrer de València i Fundació Altius CV de València.

 

La directora de Relacions Externes de Mercadona en Castelló i València Nord, Mª José Sisamón, ha ressaltat que «la companyia, en el seu compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i menjadors socials de la província de València i de Castelló, als que va donar 245.000 quilos d’aliments en 2019, i en el que va d’any, ha donat més de 286.000 quilos de productes i d’aliments».

 

Mercadona col·labora amb 240 menjadors socials

Segons ha exposat, «la situació d’excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per part nostra agilitat en les decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d’extraordinària complexitat que estem vivint».

 

Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social que atén el component social i ètic. Com a part d’esta política, la companyia col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d’aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, a les que dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d’aliments que estes entitats organitzen.

 

En el que va d’any la companyia ha donat un total de 7.800 tones d’aliments, 7.400 en Espanya i 400 en Portugal, quantitats que s’han anat incrementat des de què la companyia el 26 de març, després del parèntesi produït com a conseqüència de l’impacte de la pandèmia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als Menjadors Socials i Bancs d’Aliments amb els que col·labora habitualment.

 

La companyia decora les seues botigues amb la col·laboració de centres ocupacionals

Igualment, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

 

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona compta amb un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. Part d’este sistema està basat en els principis de l’Economia Circular i busca conjuntament amb els proveïdors la conversió dels residus en nous recursos.

 

A demés, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire en les nostres ciutats a través de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.