Mercadona dona 13.000 quilos d’aliments a onze entitats socials de València i Castelló

 

Mercadona ha fet esta setmana una nova donació d’aproximadament 13.000 quilos d’aliments, com lactis, productes de xarcuteria, neteja de casa i alimentació infantil, a onze entitats socials de les províncies de València i Castelló.

 

La cadena de supermercats vol reforçar d’esta forma el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos productes s’han entregat a algunes de les associacions amb les que la companyia col·labora habitualment com el Banc d’Aliments de València i de Castelló, el Menjador Municipal i Alberg de Transeünts de Castelló, Casa Caridad de València i el Menjador Sant Joan de Déu de València; i a altres associacions com Càritas Gandia, Creu Roja de Torrent i de Mislata, Missatgers de la Pau Comunitat Valenciana, Associació Amics del Carrer de València i Fundació Altius CV de València.

 

La directora de Relacions Externes de Mercadona en Castelló i València Nord, Mª José Sisamón, ha ressaltat que «la companyia, en el seu compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i menjadors socials de la província de València i de Castelló, als que va donar 245.000 quilos d’aliments en 2019, i en el que va d’any, ha donat més de 286.000 quilos de productes i d’aliments».

 

Mercadona col·labora amb 240 menjadors socials

Segons ha exposat, «la situació d’excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per part nostra agilitat en les decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d’extraordinària complexitat que estem vivint».

 

Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social que atén el component social i ètic. Com a part d’esta política, la companyia col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d’aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, a les que dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d’aliments que estes entitats organitzen.

 

En el que va d’any la companyia ha donat un total de 7.800 tones d’aliments, 7.400 en Espanya i 400 en Portugal, quantitats que s’han anat incrementat des de què la companyia el 26 de març, després del parèntesi produït com a conseqüència de l’impacte de la pandèmia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als Menjadors Socials i Bancs d’Aliments amb els que col·labora habitualment.

 

La companyia decora les seues botigues amb la col·laboració de centres ocupacionals

Igualment, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

 

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona compta amb un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. Part d’este sistema està basat en els principis de l’Economia Circular i busca conjuntament amb els proveïdors la conversió dels residus en nous recursos.

 

A demés, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire en les nostres ciutats a través de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Últimes notícies

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.

Deting a Torrellano un fugit buscant per Polònia per falsificar contractes de cotxes

La Policia Nacional ha detingut a Torrellano un home de 48 anys reclamat per Polònia per falsificar contractes de compravenda de vehicles entre 2014 i 2017. L’arrestat també tenia una prohibició d’acostar-se al lloc on ha sigut localitzat.