Mercadona dona 13.000 quilos d’aliments a onze entitats socials de València i Castelló

 

Mercadona ha fet esta setmana una nova donació d’aproximadament 13.000 quilos d’aliments, com lactis, productes de xarcuteria, neteja de casa i alimentació infantil, a onze entitats socials de les províncies de València i Castelló.

 

La cadena de supermercats vol reforçar d’esta forma el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Estos productes s’han entregat a algunes de les associacions amb les que la companyia col·labora habitualment com el Banc d’Aliments de València i de Castelló, el Menjador Municipal i Alberg de Transeünts de Castelló, Casa Caridad de València i el Menjador Sant Joan de Déu de València; i a altres associacions com Càritas Gandia, Creu Roja de Torrent i de Mislata, Missatgers de la Pau Comunitat Valenciana, Associació Amics del Carrer de València i Fundació Altius CV de València.

 

La directora de Relacions Externes de Mercadona en Castelló i València Nord, Mª José Sisamón, ha ressaltat que «la companyia, en el seu compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i menjadors socials de la província de València i de Castelló, als que va donar 245.000 quilos d’aliments en 2019, i en el que va d’any, ha donat més de 286.000 quilos de productes i d’aliments».

 

Mercadona col·labora amb 240 menjadors socials

Segons ha exposat, «la situació d’excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per part nostra agilitat en les decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d’extraordinària complexitat que estem vivint».

 

Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social que atén el component social i ètic. Com a part d’esta política, la companyia col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d’aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, a les que dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d’aliments que estes entitats organitzen.

 

En el que va d’any la companyia ha donat un total de 7.800 tones d’aliments, 7.400 en Espanya i 400 en Portugal, quantitats que s’han anat incrementat des de què la companyia el 26 de març, després del parèntesi produït com a conseqüència de l’impacte de la pandèmia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als Menjadors Socials i Bancs d’Aliments amb els que col·labora habitualment.

 

La companyia decora les seues botigues amb la col·laboració de centres ocupacionals

Igualment, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

 

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona compta amb un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. Part d’este sistema està basat en els principis de l’Economia Circular i busca conjuntament amb els proveïdors la conversió dels residus en nous recursos.

 

A demés, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire en les nostres ciutats a través de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.