Mercadona substituirà definitivament les bosses de plàstic en la Comunitat al mes de març

 

 

Mercadona culminarà a l’abril d’enguany la substitució definitiva en totes les seues botigues de les bosses de plàstic actuals per altres de paper, ràfia i bosses reutilitzables i reciclables que a més estan fabricades amb 3.000 tones de plàstic procedent dels embalatges recuperats a les seues botigues. En la Comunitat Valenciana la substitució es realitzarà durant el mes de març.

 

Clients, empleats i proveïdors han col·laborat per a posar en marxa aquesta iniciativa d’economia circular en la qual preval l’aprofitament dels recursos, la reducció, la reutilització i el reciclatge per a allargar la vida dels materials i evitar que acaben en l’abocador, ha informat la cadena de distribució en un comunicat.

 

L’objectiu és implantar aquesta mesura, que es va iniciar en 2018 en 66 botigues situades a València, Bizkaia, Barcelona, Cantàbria, Illes Balears, Ceuta i Melilla, a la resta de la cadena de manera progressiva. L’ampliació començarà durant el mes de febrer a Catalunya, Madrid i Navarra, i s’anirà ampliant fins a arribar a les més de 1.600 botigues a mitjan pròxim mes d’abril. Amb aquesta mesura, els clients podran triar entre la tradicional cistella de ràfia de 50 cèntims, una bossa de paper de 10 cèntims, i una bossa reutilitzable i reciclable amb un contingut de plàstic reciclat entre el 50% i el 70%, també de 10 cèntims.

 

A més, la companyia ha instal·lat un nou moble per a les bosses de plàstic que utilitzen els clients en les seccions de frescos dotat d’un nou sistema dispensador que redueix el balafiament d’aquestes. El mecanisme de reposició és més fàcil i intuïtiu que el precedent, facilitant aquesta tasca al treballador de la secció.

 

Està previst també que aquestes bosses siguen substituïdes per altres de material compostable abans de 2021. Mentrestant, amb el compromís de reduir el consum de plàstic, s’ha suprimit la zona de pre-tall per a disminuir la quantitat de plàstic que quedava en el suport i que era rebutjada.

 

D’aquesta manera Mercadona reforça la seua aposta per la sostenibilitat. En 2011 ja va introduir iniciatives per a reduir la utilització de les bosses de plàstics d’un sol ús, i un any abans, en 2010, va posar en marxa projectes com l’abordat conjuntament amb el proveïdor totaler SPBerner per a incorporar una nova línia de parament (poals, llibrells, pals de granera i pals de fregar) fabricada amb el plàstic recuperat dels hivernacles.

 

L’empresa ha recordat que en el marc del seu Pla de Responsabilitat Social treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats amb camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues tendes.

 

Compta també amb un sistema de gestió ambiental propi, enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. A més, col·labora amb més de 170 menjadors socials i 60 bancs d’aliments i altres entitats socials de tota Espanya, a les quals dóna diàriament aliments, i participa en campanyes de recollida d’aliments.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU