Mercadona substituirà definitivament les bosses de plàstic en la Comunitat al mes de març

 

 

Mercadona culminarà a l’abril d’enguany la substitució definitiva en totes les seues botigues de les bosses de plàstic actuals per altres de paper, ràfia i bosses reutilitzables i reciclables que a més estan fabricades amb 3.000 tones de plàstic procedent dels embalatges recuperats a les seues botigues. En la Comunitat Valenciana la substitució es realitzarà durant el mes de març.

 

Clients, empleats i proveïdors han col·laborat per a posar en marxa aquesta iniciativa d’economia circular en la qual preval l’aprofitament dels recursos, la reducció, la reutilització i el reciclatge per a allargar la vida dels materials i evitar que acaben en l’abocador, ha informat la cadena de distribució en un comunicat.

 

L’objectiu és implantar aquesta mesura, que es va iniciar en 2018 en 66 botigues situades a València, Bizkaia, Barcelona, Cantàbria, Illes Balears, Ceuta i Melilla, a la resta de la cadena de manera progressiva. L’ampliació començarà durant el mes de febrer a Catalunya, Madrid i Navarra, i s’anirà ampliant fins a arribar a les més de 1.600 botigues a mitjan pròxim mes d’abril. Amb aquesta mesura, els clients podran triar entre la tradicional cistella de ràfia de 50 cèntims, una bossa de paper de 10 cèntims, i una bossa reutilitzable i reciclable amb un contingut de plàstic reciclat entre el 50% i el 70%, també de 10 cèntims.

 

A més, la companyia ha instal·lat un nou moble per a les bosses de plàstic que utilitzen els clients en les seccions de frescos dotat d’un nou sistema dispensador que redueix el balafiament d’aquestes. El mecanisme de reposició és més fàcil i intuïtiu que el precedent, facilitant aquesta tasca al treballador de la secció.

 

Està previst també que aquestes bosses siguen substituïdes per altres de material compostable abans de 2021. Mentrestant, amb el compromís de reduir el consum de plàstic, s’ha suprimit la zona de pre-tall per a disminuir la quantitat de plàstic que quedava en el suport i que era rebutjada.

 

D’aquesta manera Mercadona reforça la seua aposta per la sostenibilitat. En 2011 ja va introduir iniciatives per a reduir la utilització de les bosses de plàstics d’un sol ús, i un any abans, en 2010, va posar en marxa projectes com l’abordat conjuntament amb el proveïdor totaler SPBerner per a incorporar una nova línia de parament (poals, llibrells, pals de granera i pals de fregar) fabricada amb el plàstic recuperat dels hivernacles.

 

L’empresa ha recordat que en el marc del seu Pla de Responsabilitat Social treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats amb camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues tendes.

 

Compta també amb un sistema de gestió ambiental propi, enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. A més, col·labora amb més de 170 menjadors socials i 60 bancs d’aliments i altres entitats socials de tota Espanya, a les quals dóna diàriament aliments, i participa en campanyes de recollida d’aliments.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.