13 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Mercadona substituirà definitivament les bosses de plàstic en la Comunitat al mes de març

 

 

Mercadona culminarà a l’abril d’enguany la substitució definitiva en totes les seues botigues de les bosses de plàstic actuals per altres de paper, ràfia i bosses reutilitzables i reciclables que a més estan fabricades amb 3.000 tones de plàstic procedent dels embalatges recuperats a les seues botigues. En la Comunitat Valenciana la substitució es realitzarà durant el mes de març.

 

Clients, empleats i proveïdors han col·laborat per a posar en marxa aquesta iniciativa d’economia circular en la qual preval l’aprofitament dels recursos, la reducció, la reutilització i el reciclatge per a allargar la vida dels materials i evitar que acaben en l’abocador, ha informat la cadena de distribució en un comunicat.

 

L’objectiu és implantar aquesta mesura, que es va iniciar en 2018 en 66 botigues situades a València, Bizkaia, Barcelona, Cantàbria, Illes Balears, Ceuta i Melilla, a la resta de la cadena de manera progressiva. L’ampliació començarà durant el mes de febrer a Catalunya, Madrid i Navarra, i s’anirà ampliant fins a arribar a les més de 1.600 botigues a mitjan pròxim mes d’abril. Amb aquesta mesura, els clients podran triar entre la tradicional cistella de ràfia de 50 cèntims, una bossa de paper de 10 cèntims, i una bossa reutilitzable i reciclable amb un contingut de plàstic reciclat entre el 50% i el 70%, també de 10 cèntims.

 

A més, la companyia ha instal·lat un nou moble per a les bosses de plàstic que utilitzen els clients en les seccions de frescos dotat d’un nou sistema dispensador que redueix el balafiament d’aquestes. El mecanisme de reposició és més fàcil i intuïtiu que el precedent, facilitant aquesta tasca al treballador de la secció.

 

Està previst també que aquestes bosses siguen substituïdes per altres de material compostable abans de 2021. Mentrestant, amb el compromís de reduir el consum de plàstic, s’ha suprimit la zona de pre-tall per a disminuir la quantitat de plàstic que quedava en el suport i que era rebutjada.

 

D’aquesta manera Mercadona reforça la seua aposta per la sostenibilitat. En 2011 ja va introduir iniciatives per a reduir la utilització de les bosses de plàstics d’un sol ús, i un any abans, en 2010, va posar en marxa projectes com l’abordat conjuntament amb el proveïdor totaler SPBerner per a incorporar una nova línia de parament (poals, llibrells, pals de granera i pals de fregar) fabricada amb el plàstic recuperat dels hivernacles.

 

L’empresa ha recordat que en el marc del seu Pla de Responsabilitat Social treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats amb camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues tendes.

 

Compta també amb un sistema de gestió ambiental propi, enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. A més, col·labora amb més de 170 menjadors socials i 60 bancs d’aliments i altres entitats socials de tota Espanya, a les quals dóna diàriament aliments, i participa en campanyes de recollida d’aliments.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.