Mercadona substituirà definitivament les bosses de plàstic en la Comunitat al mes de març

 

 

Mercadona culminarà a l’abril d’enguany la substitució definitiva en totes les seues botigues de les bosses de plàstic actuals per altres de paper, ràfia i bosses reutilitzables i reciclables que a més estan fabricades amb 3.000 tones de plàstic procedent dels embalatges recuperats a les seues botigues. En la Comunitat Valenciana la substitució es realitzarà durant el mes de març.

 

Clients, empleats i proveïdors han col·laborat per a posar en marxa aquesta iniciativa d’economia circular en la qual preval l’aprofitament dels recursos, la reducció, la reutilització i el reciclatge per a allargar la vida dels materials i evitar que acaben en l’abocador, ha informat la cadena de distribució en un comunicat.

 

L’objectiu és implantar aquesta mesura, que es va iniciar en 2018 en 66 botigues situades a València, Bizkaia, Barcelona, Cantàbria, Illes Balears, Ceuta i Melilla, a la resta de la cadena de manera progressiva. L’ampliació començarà durant el mes de febrer a Catalunya, Madrid i Navarra, i s’anirà ampliant fins a arribar a les més de 1.600 botigues a mitjan pròxim mes d’abril. Amb aquesta mesura, els clients podran triar entre la tradicional cistella de ràfia de 50 cèntims, una bossa de paper de 10 cèntims, i una bossa reutilitzable i reciclable amb un contingut de plàstic reciclat entre el 50% i el 70%, també de 10 cèntims.

 

A més, la companyia ha instal·lat un nou moble per a les bosses de plàstic que utilitzen els clients en les seccions de frescos dotat d’un nou sistema dispensador que redueix el balafiament d’aquestes. El mecanisme de reposició és més fàcil i intuïtiu que el precedent, facilitant aquesta tasca al treballador de la secció.

 

Està previst també que aquestes bosses siguen substituïdes per altres de material compostable abans de 2021. Mentrestant, amb el compromís de reduir el consum de plàstic, s’ha suprimit la zona de pre-tall per a disminuir la quantitat de plàstic que quedava en el suport i que era rebutjada.

 

D’aquesta manera Mercadona reforça la seua aposta per la sostenibilitat. En 2011 ja va introduir iniciatives per a reduir la utilització de les bosses de plàstics d’un sol ús, i un any abans, en 2010, va posar en marxa projectes com l’abordat conjuntament amb el proveïdor totaler SPBerner per a incorporar una nova línia de parament (poals, llibrells, pals de granera i pals de fregar) fabricada amb el plàstic recuperat dels hivernacles.

 

L’empresa ha recordat que en el marc del seu Pla de Responsabilitat Social treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats amb camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues tendes.

 

Compta també amb un sistema de gestió ambiental propi, enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica i la reducció de residus. A més, col·labora amb més de 170 menjadors socials i 60 bancs d’aliments i altres entitats socials de tota Espanya, a les quals dóna diàriament aliments, i participa en campanyes de recollida d’aliments.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.