13.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Més de 300 euros poden valer estes monedes d’1 euro

Fa ja quasi dos dècades que l’euro va entrar a Espanya. Més concretament va ser l’1 de gener de 2002 el moment en el qual es va abandonar definitivament la pesseta. Va ser aquí quan van entrar noves monedes i bitllets en circulació. Ara, és una cosa que usem cada dia per a qualsevol cosa: des de fer la compra fins a agafar el transport públic o prendre un café.

Monedes i més monedes

La majoria de vegades no li donen valor a l’euro i pensem que sols és un euro, però el valor és molt més gran. Algunes d’elles poden arribar a comprar-se per més de 300 euros, segons han explicat en el portal ‘VortexMag’.

En què fixar-se per a identificar les monedes d’1 euro

Raresa: este és un dels factors més importants a l’hora d’identificar una moneda d’1 euro de gran valor. Algunes d’estes rareses es deuen a celebracions i ocasions especials, moments en els quals s’encunyen monedes específiques i que, per tant, són menys comuns. Això es tradueix en un major valor de la moneda.

Error d’impressió: Rubén Pulido, expert numismàtic i CEO de Pulifil ha explicat que els errors de numismàtica és una cosa que sempre hi ha hagut. Això es pot aplicar també a les monedes, per la qual cosa hi ha uns certs errors d’impressió en les monedes, que pot provocar que el valor de les mateixes augmente.

Estat de conservació: és important que les monedes tinguen un bon nivell de conservació, ja que, si no és així, els col·leccionistes no estaran disposats a pagar més de 300 euros.

Quines són les monedes d’1 euro més valuoses

Mònaco (2007 – ‘Moneda amb error’): pot valer 363 euros
Mònaco (2009): Pot valer 129 euros.
Vaticà (2002): Pot valer 125 euros.
Mònaco (2011): Pot valer 112 euros.
Portugal (2008 – ‘Moneda amb error’): pot valer 105 euros.
Vaticà (2005 – ‘Seu vacant’): Pot valer fins a 94 euros.
Vaticà (2005): Pot valer 72 euros.
Vaticà (2003): Pot valer 63 euros.
Vaticà (2003): Pot valer 63 euros.
Mònaco (2013): Pot valer 52 euros.
Vaticà (2006): Pot valer 47 euros.
Vaticà (2007): Pot valer 35 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.