Milers de conductors rebran 100 euros per haver sigut sancionats per radars il·legals

Fins a 10.000 multes a conductors que anaven a la velocitat permesa per la llei. Estes són les xifres que han interposat alguns radars de tram il·legals en tot l’estat. Ara, aquells que han estat afectats per esta irregularitat podran recórrer les sancions i, a més, reclamar els diners que ja s’han pagat.

 

Segons l’entitat Automobilistes Europeus Associats (AEA), els problemes van començar en gener del 2019 perquè alguns radars estaven mal reprogramats. L’error es va produir quan la DGT va limitar la velocitat màxima a 90 km/h en les carreteres convencionals, en lloc de 100 km/h.

 

Sancionats tot i estar complint la llei

El president de l’AEA, Mario Arnaldo, ha explicat al digital ‘El Español’ que els radars van ser programats a 90 km/h «sense tindre en compte que està permés sobrepassar esta velocitat a 20 km/h quan s’està fent un avançament en una carretera convencional». D’esta manera, els conductors van ser multats tot i estar dins del límit permés per la llei. Les carreteres a on s’ha sancionat permetien circular fins als 109 km/h en cas d’estar avançant a altres vehicles. Els afectats van haver de pagar 100 euros de multa, que ara podran recuperar.

 

Entre els radars il·legals assenyalats per l’AEA es troben els situats en el km. 479,9 (sentit creixent) de l’N-122 en Zamora (un tram d’un poc més de cinc km). També els que es troben en els quilòmetres 132 (sentit decreixent) i 137,5 (creixent) de l’N-630, en Lleó; en els quilòmetres. 259,1 (decreixent) i 264,1 (creixent) de l‘N-320, en Guadalajara, o el situat en el km. 486,5 (decreixent) de l’N-430, en Albacete.

 

Dos exigències per a la DGT

L’AEA té dos peticions per a la Direcció General de Trànsit. Una d’elles, la més important, que reprogramen els radars il·legals de les carreteres per a frenar les sancions injustes als conductors que estan respectant la velocitat permesa. La segona és permetre que els conductors denunciats puguen reclamar la quantitat pagada i se’ls torne, sempre que asseguren que la sanció ha sigut per este problema i no per un altre.

 

Esta irregularitat arriba després d’uns mesos a on la DGT ha comés més d’un error. Alguns exemples són la falsa notificació d’una pèrdua total de punts que podria deixar a molts conductors sense permís de conduir, o la rectificació que va haver de fer fa uns dies en Madrid, pel que també van haver de retirar una multa a un sancionat a conseqüència de què els radars i les seues caixes havien de passar una revisió. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.