10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Milers de conductors rebran 100 euros per haver sigut sancionats per radars il·legals

Fins a 10.000 multes a conductors que anaven a la velocitat permesa per la llei. Estes són les xifres que han interposat alguns radars de tram il·legals en tot l’estat. Ara, aquells que han estat afectats per esta irregularitat podran recórrer les sancions i, a més, reclamar els diners que ja s’han pagat.

 

Segons l’entitat Automobilistes Europeus Associats (AEA), els problemes van començar en gener del 2019 perquè alguns radars estaven mal reprogramats. L’error es va produir quan la DGT va limitar la velocitat màxima a 90 km/h en les carreteres convencionals, en lloc de 100 km/h.

 

Sancionats tot i estar complint la llei

El president de l’AEA, Mario Arnaldo, ha explicat al digital ‘El Español’ que els radars van ser programats a 90 km/h «sense tindre en compte que està permés sobrepassar esta velocitat a 20 km/h quan s’està fent un avançament en una carretera convencional». D’esta manera, els conductors van ser multats tot i estar dins del límit permés per la llei. Les carreteres a on s’ha sancionat permetien circular fins als 109 km/h en cas d’estar avançant a altres vehicles. Els afectats van haver de pagar 100 euros de multa, que ara podran recuperar.

 

Entre els radars il·legals assenyalats per l’AEA es troben els situats en el km. 479,9 (sentit creixent) de l’N-122 en Zamora (un tram d’un poc més de cinc km). També els que es troben en els quilòmetres 132 (sentit decreixent) i 137,5 (creixent) de l’N-630, en Lleó; en els quilòmetres. 259,1 (decreixent) i 264,1 (creixent) de l‘N-320, en Guadalajara, o el situat en el km. 486,5 (decreixent) de l’N-430, en Albacete.

 

Dos exigències per a la DGT

L’AEA té dos peticions per a la Direcció General de Trànsit. Una d’elles, la més important, que reprogramen els radars il·legals de les carreteres per a frenar les sancions injustes als conductors que estan respectant la velocitat permesa. La segona és permetre que els conductors denunciats puguen reclamar la quantitat pagada i se’ls torne, sempre que asseguren que la sanció ha sigut per este problema i no per un altre.

 

Esta irregularitat arriba després d’uns mesos a on la DGT ha comés més d’un error. Alguns exemples són la falsa notificació d’una pèrdua total de punts que podria deixar a molts conductors sense permís de conduir, o la rectificació que va haver de fer fa uns dies en Madrid, pel que també van haver de retirar una multa a un sancionat a conseqüència de què els radars i les seues caixes havien de passar una revisió. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.