Milers de conductors rebran 100 euros per haver sigut sancionats per radars il·legals

Fins a 10.000 multes a conductors que anaven a la velocitat permesa per la llei. Estes són les xifres que han interposat alguns radars de tram il·legals en tot l’estat. Ara, aquells que han estat afectats per esta irregularitat podran recórrer les sancions i, a més, reclamar els diners que ja s’han pagat.

 

Segons l’entitat Automobilistes Europeus Associats (AEA), els problemes van començar en gener del 2019 perquè alguns radars estaven mal reprogramats. L’error es va produir quan la DGT va limitar la velocitat màxima a 90 km/h en les carreteres convencionals, en lloc de 100 km/h.

 

Sancionats tot i estar complint la llei

El president de l’AEA, Mario Arnaldo, ha explicat al digital ‘El Español’ que els radars van ser programats a 90 km/h «sense tindre en compte que està permés sobrepassar esta velocitat a 20 km/h quan s’està fent un avançament en una carretera convencional». D’esta manera, els conductors van ser multats tot i estar dins del límit permés per la llei. Les carreteres a on s’ha sancionat permetien circular fins als 109 km/h en cas d’estar avançant a altres vehicles. Els afectats van haver de pagar 100 euros de multa, que ara podran recuperar.

 

Entre els radars il·legals assenyalats per l’AEA es troben els situats en el km. 479,9 (sentit creixent) de l’N-122 en Zamora (un tram d’un poc més de cinc km). També els que es troben en els quilòmetres 132 (sentit decreixent) i 137,5 (creixent) de l’N-630, en Lleó; en els quilòmetres. 259,1 (decreixent) i 264,1 (creixent) de l‘N-320, en Guadalajara, o el situat en el km. 486,5 (decreixent) de l’N-430, en Albacete.

 

Dos exigències per a la DGT

L’AEA té dos peticions per a la Direcció General de Trànsit. Una d’elles, la més important, que reprogramen els radars il·legals de les carreteres per a frenar les sancions injustes als conductors que estan respectant la velocitat permesa. La segona és permetre que els conductors denunciats puguen reclamar la quantitat pagada i se’ls torne, sempre que asseguren que la sanció ha sigut per este problema i no per un altre.

 

Esta irregularitat arriba després d’uns mesos a on la DGT ha comés més d’un error. Alguns exemples són la falsa notificació d’una pèrdua total de punts que podria deixar a molts conductors sense permís de conduir, o la rectificació que va haver de fer fa uns dies en Madrid, pel que també van haver de retirar una multa a un sancionat a conseqüència de què els radars i les seues caixes havien de passar una revisió. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.