Milers de conductors rebran 100 euros per haver sigut sancionats per radars il·legals

Fins a 10.000 multes a conductors que anaven a la velocitat permesa per la llei. Estes són les xifres que han interposat alguns radars de tram il·legals en tot l’estat. Ara, aquells que han estat afectats per esta irregularitat podran recórrer les sancions i, a més, reclamar els diners que ja s’han pagat.

 

Segons l’entitat Automobilistes Europeus Associats (AEA), els problemes van començar en gener del 2019 perquè alguns radars estaven mal reprogramats. L’error es va produir quan la DGT va limitar la velocitat màxima a 90 km/h en les carreteres convencionals, en lloc de 100 km/h.

 

Sancionats tot i estar complint la llei

El president de l’AEA, Mario Arnaldo, ha explicat al digital ‘El Español’ que els radars van ser programats a 90 km/h «sense tindre en compte que està permés sobrepassar esta velocitat a 20 km/h quan s’està fent un avançament en una carretera convencional». D’esta manera, els conductors van ser multats tot i estar dins del límit permés per la llei. Les carreteres a on s’ha sancionat permetien circular fins als 109 km/h en cas d’estar avançant a altres vehicles. Els afectats van haver de pagar 100 euros de multa, que ara podran recuperar.

 

Entre els radars il·legals assenyalats per l’AEA es troben els situats en el km. 479,9 (sentit creixent) de l’N-122 en Zamora (un tram d’un poc més de cinc km). També els que es troben en els quilòmetres 132 (sentit decreixent) i 137,5 (creixent) de l’N-630, en Lleó; en els quilòmetres. 259,1 (decreixent) i 264,1 (creixent) de l‘N-320, en Guadalajara, o el situat en el km. 486,5 (decreixent) de l’N-430, en Albacete.

 

Dos exigències per a la DGT

L’AEA té dos peticions per a la Direcció General de Trànsit. Una d’elles, la més important, que reprogramen els radars il·legals de les carreteres per a frenar les sancions injustes als conductors que estan respectant la velocitat permesa. La segona és permetre que els conductors denunciats puguen reclamar la quantitat pagada i se’ls torne, sempre que asseguren que la sanció ha sigut per este problema i no per un altre.

 

Esta irregularitat arriba després d’uns mesos a on la DGT ha comés més d’un error. Alguns exemples són la falsa notificació d’una pèrdua total de punts que podria deixar a molts conductors sense permís de conduir, o la rectificació que va haver de fer fa uns dies en Madrid, pel que també van haver de retirar una multa a un sancionat a conseqüència de què els radars i les seues caixes havien de passar una revisió. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.