Milers de conductors rebran 100 euros per haver sigut sancionats per radars il·legals

Fins a 10.000 multes a conductors que anaven a la velocitat permesa per la llei. Estes són les xifres que han interposat alguns radars de tram il·legals en tot l’estat. Ara, aquells que han estat afectats per esta irregularitat podran recórrer les sancions i, a més, reclamar els diners que ja s’han pagat.

 

Segons l’entitat Automobilistes Europeus Associats (AEA), els problemes van començar en gener del 2019 perquè alguns radars estaven mal reprogramats. L’error es va produir quan la DGT va limitar la velocitat màxima a 90 km/h en les carreteres convencionals, en lloc de 100 km/h.

 

Sancionats tot i estar complint la llei

El president de l’AEA, Mario Arnaldo, ha explicat al digital ‘El Español’ que els radars van ser programats a 90 km/h «sense tindre en compte que està permés sobrepassar esta velocitat a 20 km/h quan s’està fent un avançament en una carretera convencional». D’esta manera, els conductors van ser multats tot i estar dins del límit permés per la llei. Les carreteres a on s’ha sancionat permetien circular fins als 109 km/h en cas d’estar avançant a altres vehicles. Els afectats van haver de pagar 100 euros de multa, que ara podran recuperar.

 

Entre els radars il·legals assenyalats per l’AEA es troben els situats en el km. 479,9 (sentit creixent) de l’N-122 en Zamora (un tram d’un poc més de cinc km). També els que es troben en els quilòmetres 132 (sentit decreixent) i 137,5 (creixent) de l’N-630, en Lleó; en els quilòmetres. 259,1 (decreixent) i 264,1 (creixent) de l‘N-320, en Guadalajara, o el situat en el km. 486,5 (decreixent) de l’N-430, en Albacete.

 

Dos exigències per a la DGT

L’AEA té dos peticions per a la Direcció General de Trànsit. Una d’elles, la més important, que reprogramen els radars il·legals de les carreteres per a frenar les sancions injustes als conductors que estan respectant la velocitat permesa. La segona és permetre que els conductors denunciats puguen reclamar la quantitat pagada i se’ls torne, sempre que asseguren que la sanció ha sigut per este problema i no per un altre.

 

Esta irregularitat arriba després d’uns mesos a on la DGT ha comés més d’un error. Alguns exemples són la falsa notificació d’una pèrdua total de punts que podria deixar a molts conductors sense permís de conduir, o la rectificació que va haver de fer fa uns dies en Madrid, pel que també van haver de retirar una multa a un sancionat a conseqüència de què els radars i les seues caixes havien de passar una revisió. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.