La millor compra que es pot fer després del confinament

La bicicleta es presenta com una alternativa ideal de transport després del confinament  | Cedida

 

La crisi de la pandèmia del coronavirus provocarà conseqüències en tots els àmbits i una d’elles és la mobilitat. Les grans ciutats, que en els últims anys sempre han viscut amb uns alts nivells de contaminació, han vist com el confinament ha generat uns espais més oberts i purs, lliures d’emissions. Esta situació farà plantejar moltes coses a les institucions amb relació a quin futur volen per als grans nuclis urbans. Es continuarà amb el mateix escenari de transport privat o es fomentarà el transport públic? I en el cas que es donen facilitats al transport públic, quin paper tindrà l’impacte de la COVID-19?

 

Les mesures de seguretat, com el distanciament social, i les d’higiene fan pensar que la població es decantarà per prioritzar el transport individual i ací la bicicleta té un paper molt important. Precisament, la seua venda està creixent de forma significativa en ciutats com Nova York, Berlín o Milà. La capital d’Alemanya està fent un redisseny temporal d’alguns carrers i avingudes per a augmentar el trànsit de bicicletes mentres que la ciutat italiana ha aplicat un ambiciós pla de carrils bici.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El temor és que després del confinament es torne a la situació anterior amb uns índexs de contaminació alts. En este sentit, Milà ha anunciat que transformarà 35 quilòmetres dels seus carrers en els pròxims mesos. Les mesures tenen com a objectiu reduir les emissions dels vehicles, la contaminació acústica i potenciar les ciutats com a espais verds i ecològics. 

 

El paper de la bicicleta en Espanya

Tot i la voluntat de moltes institucions a fomentar l’ús de la bicicleta en les ciutats, amb carrils bici o mesures per facilitar la seua circulació, la seua situació en Espanya no acaba d’arrencar. La pandèmia del coronavirus pot ajudar a que s’implante definitivament en el país?

 

Davant la situació actual generada per la COVID-19, Conbici, entitat que promou l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport, ha sol·licitat el disseny i implementació de carrils bici que puguen donar resposta a les necessitats sobrevingudes derivades de l’actual crisi sanitària que, segons l’organització, «ha modificat la percepció sobre la mobilitat, sense oblidar que encara seguixen pendents els compromisos per abordar els canvis que ens conduïsquen a la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic».

 

Conbici demana numeroses mesures que permeten habilitar ràpidament les condicions adequades que fomenten els desplaçaments en bicicleta perquè el transport públic ha d’aplicar les mesures de seguretat de distanciament social i higiene fins a nova ordre.

 

Amb tot, la bicicleta es presenta com una bona alternativa per a desplaçar-se per la ciutat i evitar l’ús del transport privat o públic davant la greu situació sanitària que estem vivint. Un mitjà de transport que necessita voluntat política per a que s’apliquen mesures que faciliten, de veres, el seu ús en els carrers de la ciutat. Caldrà vore si una volta acabat el confinament la ciutadania es decidix per utilitzar-la ací en Espanya.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.