La millor compra que es pot fer després del confinament

La bicicleta es presenta com una alternativa ideal de transport després del confinament  | Cedida

 

La crisi de la pandèmia del coronavirus provocarà conseqüències en tots els àmbits i una d’elles és la mobilitat. Les grans ciutats, que en els últims anys sempre han viscut amb uns alts nivells de contaminació, han vist com el confinament ha generat uns espais més oberts i purs, lliures d’emissions. Esta situació farà plantejar moltes coses a les institucions amb relació a quin futur volen per als grans nuclis urbans. Es continuarà amb el mateix escenari de transport privat o es fomentarà el transport públic? I en el cas que es donen facilitats al transport públic, quin paper tindrà l’impacte de la COVID-19?

 

Les mesures de seguretat, com el distanciament social, i les d’higiene fan pensar que la població es decantarà per prioritzar el transport individual i ací la bicicleta té un paper molt important. Precisament, la seua venda està creixent de forma significativa en ciutats com Nova York, Berlín o Milà. La capital d’Alemanya està fent un redisseny temporal d’alguns carrers i avingudes per a augmentar el trànsit de bicicletes mentres que la ciutat italiana ha aplicat un ambiciós pla de carrils bici.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El temor és que després del confinament es torne a la situació anterior amb uns índexs de contaminació alts. En este sentit, Milà ha anunciat que transformarà 35 quilòmetres dels seus carrers en els pròxims mesos. Les mesures tenen com a objectiu reduir les emissions dels vehicles, la contaminació acústica i potenciar les ciutats com a espais verds i ecològics. 

 

El paper de la bicicleta en Espanya

Tot i la voluntat de moltes institucions a fomentar l’ús de la bicicleta en les ciutats, amb carrils bici o mesures per facilitar la seua circulació, la seua situació en Espanya no acaba d’arrencar. La pandèmia del coronavirus pot ajudar a que s’implante definitivament en el país?

 

Davant la situació actual generada per la COVID-19, Conbici, entitat que promou l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport, ha sol·licitat el disseny i implementació de carrils bici que puguen donar resposta a les necessitats sobrevingudes derivades de l’actual crisi sanitària que, segons l’organització, «ha modificat la percepció sobre la mobilitat, sense oblidar que encara seguixen pendents els compromisos per abordar els canvis que ens conduïsquen a la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic».

 

Conbici demana numeroses mesures que permeten habilitar ràpidament les condicions adequades que fomenten els desplaçaments en bicicleta perquè el transport públic ha d’aplicar les mesures de seguretat de distanciament social i higiene fins a nova ordre.

 

Amb tot, la bicicleta es presenta com una bona alternativa per a desplaçar-se per la ciutat i evitar l’ús del transport privat o públic davant la greu situació sanitària que estem vivint. Un mitjà de transport que necessita voluntat política per a que s’apliquen mesures que faciliten, de veres, el seu ús en els carrers de la ciutat. Caldrà vore si una volta acabat el confinament la ciutadania es decidix per utilitzar-la ací en Espanya.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.