La millor compra que es pot fer després del confinament

La bicicleta es presenta com una alternativa ideal de transport després del confinament  | Cedida

 

La crisi de la pandèmia del coronavirus provocarà conseqüències en tots els àmbits i una d’elles és la mobilitat. Les grans ciutats, que en els últims anys sempre han viscut amb uns alts nivells de contaminació, han vist com el confinament ha generat uns espais més oberts i purs, lliures d’emissions. Esta situació farà plantejar moltes coses a les institucions amb relació a quin futur volen per als grans nuclis urbans. Es continuarà amb el mateix escenari de transport privat o es fomentarà el transport públic? I en el cas que es donen facilitats al transport públic, quin paper tindrà l’impacte de la COVID-19?

 

Les mesures de seguretat, com el distanciament social, i les d’higiene fan pensar que la població es decantarà per prioritzar el transport individual i ací la bicicleta té un paper molt important. Precisament, la seua venda està creixent de forma significativa en ciutats com Nova York, Berlín o Milà. La capital d’Alemanya està fent un redisseny temporal d’alguns carrers i avingudes per a augmentar el trànsit de bicicletes mentres que la ciutat italiana ha aplicat un ambiciós pla de carrils bici.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El temor és que després del confinament es torne a la situació anterior amb uns índexs de contaminació alts. En este sentit, Milà ha anunciat que transformarà 35 quilòmetres dels seus carrers en els pròxims mesos. Les mesures tenen com a objectiu reduir les emissions dels vehicles, la contaminació acústica i potenciar les ciutats com a espais verds i ecològics. 

 

El paper de la bicicleta en Espanya

Tot i la voluntat de moltes institucions a fomentar l’ús de la bicicleta en les ciutats, amb carrils bici o mesures per facilitar la seua circulació, la seua situació en Espanya no acaba d’arrencar. La pandèmia del coronavirus pot ajudar a que s’implante definitivament en el país?

 

Davant la situació actual generada per la COVID-19, Conbici, entitat que promou l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport, ha sol·licitat el disseny i implementació de carrils bici que puguen donar resposta a les necessitats sobrevingudes derivades de l’actual crisi sanitària que, segons l’organització, «ha modificat la percepció sobre la mobilitat, sense oblidar que encara seguixen pendents els compromisos per abordar els canvis que ens conduïsquen a la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic».

 

Conbici demana numeroses mesures que permeten habilitar ràpidament les condicions adequades que fomenten els desplaçaments en bicicleta perquè el transport públic ha d’aplicar les mesures de seguretat de distanciament social i higiene fins a nova ordre.

 

Amb tot, la bicicleta es presenta com una bona alternativa per a desplaçar-se per la ciutat i evitar l’ús del transport privat o públic davant la greu situació sanitària que estem vivint. Un mitjà de transport que necessita voluntat política per a que s’apliquen mesures que faciliten, de veres, el seu ús en els carrers de la ciutat. Caldrà vore si una volta acabat el confinament la ciutadania es decidix per utilitzar-la ací en Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.