8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La millor compra que es pot fer després del confinament

La bicicleta es presenta com una alternativa ideal de transport després del confinament  | Cedida

 

La crisi de la pandèmia del coronavirus provocarà conseqüències en tots els àmbits i una d’elles és la mobilitat. Les grans ciutats, que en els últims anys sempre han viscut amb uns alts nivells de contaminació, han vist com el confinament ha generat uns espais més oberts i purs, lliures d’emissions. Esta situació farà plantejar moltes coses a les institucions amb relació a quin futur volen per als grans nuclis urbans. Es continuarà amb el mateix escenari de transport privat o es fomentarà el transport públic? I en el cas que es donen facilitats al transport públic, quin paper tindrà l’impacte de la COVID-19?

 

Les mesures de seguretat, com el distanciament social, i les d’higiene fan pensar que la població es decantarà per prioritzar el transport individual i ací la bicicleta té un paper molt important. Precisament, la seua venda està creixent de forma significativa en ciutats com Nova York, Berlín o Milà. La capital d’Alemanya està fent un redisseny temporal d’alguns carrers i avingudes per a augmentar el trànsit de bicicletes mentres que la ciutat italiana ha aplicat un ambiciós pla de carrils bici.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El temor és que després del confinament es torne a la situació anterior amb uns índexs de contaminació alts. En este sentit, Milà ha anunciat que transformarà 35 quilòmetres dels seus carrers en els pròxims mesos. Les mesures tenen com a objectiu reduir les emissions dels vehicles, la contaminació acústica i potenciar les ciutats com a espais verds i ecològics. 

 

El paper de la bicicleta en Espanya

Tot i la voluntat de moltes institucions a fomentar l’ús de la bicicleta en les ciutats, amb carrils bici o mesures per facilitar la seua circulació, la seua situació en Espanya no acaba d’arrencar. La pandèmia del coronavirus pot ajudar a que s’implante definitivament en el país?

 

Davant la situació actual generada per la COVID-19, Conbici, entitat que promou l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport, ha sol·licitat el disseny i implementació de carrils bici que puguen donar resposta a les necessitats sobrevingudes derivades de l’actual crisi sanitària que, segons l’organització, «ha modificat la percepció sobre la mobilitat, sense oblidar que encara seguixen pendents els compromisos per abordar els canvis que ens conduïsquen a la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic».

 

Conbici demana numeroses mesures que permeten habilitar ràpidament les condicions adequades que fomenten els desplaçaments en bicicleta perquè el transport públic ha d’aplicar les mesures de seguretat de distanciament social i higiene fins a nova ordre.

 

Amb tot, la bicicleta es presenta com una bona alternativa per a desplaçar-se per la ciutat i evitar l’ús del transport privat o públic davant la greu situació sanitària que estem vivint. Un mitjà de transport que necessita voluntat política per a que s’apliquen mesures que faciliten, de veres, el seu ús en els carrers de la ciutat. Caldrà vore si una volta acabat el confinament la ciutadania es decidix per utilitzar-la ací en Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.