14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La millor compra que es pot fer després del confinament

La bicicleta es presenta com una alternativa ideal de transport després del confinament  | Cedida

 

La crisi de la pandèmia del coronavirus provocarà conseqüències en tots els àmbits i una d’elles és la mobilitat. Les grans ciutats, que en els últims anys sempre han viscut amb uns alts nivells de contaminació, han vist com el confinament ha generat uns espais més oberts i purs, lliures d’emissions. Esta situació farà plantejar moltes coses a les institucions amb relació a quin futur volen per als grans nuclis urbans. Es continuarà amb el mateix escenari de transport privat o es fomentarà el transport públic? I en el cas que es donen facilitats al transport públic, quin paper tindrà l’impacte de la COVID-19?

 

Les mesures de seguretat, com el distanciament social, i les d’higiene fan pensar que la població es decantarà per prioritzar el transport individual i ací la bicicleta té un paper molt important. Precisament, la seua venda està creixent de forma significativa en ciutats com Nova York, Berlín o Milà. La capital d’Alemanya està fent un redisseny temporal d’alguns carrers i avingudes per a augmentar el trànsit de bicicletes mentres que la ciutat italiana ha aplicat un ambiciós pla de carrils bici.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El temor és que després del confinament es torne a la situació anterior amb uns índexs de contaminació alts. En este sentit, Milà ha anunciat que transformarà 35 quilòmetres dels seus carrers en els pròxims mesos. Les mesures tenen com a objectiu reduir les emissions dels vehicles, la contaminació acústica i potenciar les ciutats com a espais verds i ecològics. 

 

El paper de la bicicleta en Espanya

Tot i la voluntat de moltes institucions a fomentar l’ús de la bicicleta en les ciutats, amb carrils bici o mesures per facilitar la seua circulació, la seua situació en Espanya no acaba d’arrencar. La pandèmia del coronavirus pot ajudar a que s’implante definitivament en el país?

 

Davant la situació actual generada per la COVID-19, Conbici, entitat que promou l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport, ha sol·licitat el disseny i implementació de carrils bici que puguen donar resposta a les necessitats sobrevingudes derivades de l’actual crisi sanitària que, segons l’organització, «ha modificat la percepció sobre la mobilitat, sense oblidar que encara seguixen pendents els compromisos per abordar els canvis que ens conduïsquen a la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic».

 

Conbici demana numeroses mesures que permeten habilitar ràpidament les condicions adequades que fomenten els desplaçaments en bicicleta perquè el transport públic ha d’aplicar les mesures de seguretat de distanciament social i higiene fins a nova ordre.

 

Amb tot, la bicicleta es presenta com una bona alternativa per a desplaçar-se per la ciutat i evitar l’ús del transport privat o públic davant la greu situació sanitària que estem vivint. Un mitjà de transport que necessita voluntat política per a que s’apliquen mesures que faciliten, de veres, el seu ús en els carrers de la ciutat. Caldrà vore si una volta acabat el confinament la ciutadania es decidix per utilitzar-la ací en Espanya.

Últimes notícies

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.