13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Missatge urgent de l’OMS a Espanya: «Estem preocupats»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) està preocupada. El motiu no és un altre que el «creixement exponencial» de la pandèmia en Europa. La situació actual causa preocupació encara que el virus estiga provocant una menor mortalitat a diferència de la primera onada. El director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ha assenyalat en roda de premsa que l’increment de casos registrats en diferents països del continent no significa, a pesar de tot, que s’haja entrat en una «fase fosca» de l’evolució de la pandèmia i que hi ha temps per a actuar.

 

«Els governs han de seguir aplicant mesures», ha afirmat. Kluge ha recordat que «el virus no ha canviat, no és ni més ni menys perillós» que quan es van registrar els augments més grans de casos el passat mes de març.

 

 

Espanya també ha pres mesures

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la declaració d’estat d’alarma a Madrid durant 15 dies. «No podem normalitzar xifres tant altes d’incidència acumulada. La nostra mitjana nacional multiplica per quatre el llindar de contagis d’alt risc. La situació és preocupant, inestable i fràgil. No podem baixar la guàrdia», ha advertit Illa. I és que l’executiu de Pedro Sánchez veu el tancament de Madrid com una solució a l’alt número de contagis en els últims dies.

 

Esta opinió no la comparteix tot el món. Cuca Gamarra, del PP, ha acusat Salvador Illa d’haver imposat a Madrid l’estat d’alarma. «La pandèmia és en tota Espanya. Les mesures en Madrid són discriminatòries», ha dit. «Acaba d’amenaçar amb un estat d’alarma a tota la nació», ha assegurat Juan Luis Steegman, de Vox, al ministre de Sanitat.

 

Edmundo Bal, de Ciutadans, també està disgustat amb la gestió. «Com pot ser que amb 7.000 contagis al dia deixen la gestió en mans de les autonomies?», ha manifestat. Mentres, els altres membres del Congrés dels Diputats aposten per la unificació de criteris i inclòs mesures més restrictives per a frenar l’expansió del virus.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.