10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Missatge urgent de l’OMS a Espanya: «Estem preocupats»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) està preocupada. El motiu no és un altre que el «creixement exponencial» de la pandèmia en Europa. La situació actual causa preocupació encara que el virus estiga provocant una menor mortalitat a diferència de la primera onada. El director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ha assenyalat en roda de premsa que l’increment de casos registrats en diferents països del continent no significa, a pesar de tot, que s’haja entrat en una «fase fosca» de l’evolució de la pandèmia i que hi ha temps per a actuar.

 

«Els governs han de seguir aplicant mesures», ha afirmat. Kluge ha recordat que «el virus no ha canviat, no és ni més ni menys perillós» que quan es van registrar els augments més grans de casos el passat mes de març.

 

 

Espanya també ha pres mesures

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la declaració d’estat d’alarma a Madrid durant 15 dies. «No podem normalitzar xifres tant altes d’incidència acumulada. La nostra mitjana nacional multiplica per quatre el llindar de contagis d’alt risc. La situació és preocupant, inestable i fràgil. No podem baixar la guàrdia», ha advertit Illa. I és que l’executiu de Pedro Sánchez veu el tancament de Madrid com una solució a l’alt número de contagis en els últims dies.

 

Esta opinió no la comparteix tot el món. Cuca Gamarra, del PP, ha acusat Salvador Illa d’haver imposat a Madrid l’estat d’alarma. «La pandèmia és en tota Espanya. Les mesures en Madrid són discriminatòries», ha dit. «Acaba d’amenaçar amb un estat d’alarma a tota la nació», ha assegurat Juan Luis Steegman, de Vox, al ministre de Sanitat.

 

Edmundo Bal, de Ciutadans, també està disgustat amb la gestió. «Com pot ser que amb 7.000 contagis al dia deixen la gestió en mans de les autonomies?», ha manifestat. Mentres, els altres membres del Congrés dels Diputats aposten per la unificació de criteris i inclòs mesures més restrictives per a frenar l’expansió del virus.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.