10.3 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Missatge urgent de l’OMS a Espanya: «Estem preocupats»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) està preocupada. El motiu no és un altre que el «creixement exponencial» de la pandèmia en Europa. La situació actual causa preocupació encara que el virus estiga provocant una menor mortalitat a diferència de la primera onada. El director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ha assenyalat en roda de premsa que l’increment de casos registrats en diferents països del continent no significa, a pesar de tot, que s’haja entrat en una «fase fosca» de l’evolució de la pandèmia i que hi ha temps per a actuar.

 

«Els governs han de seguir aplicant mesures», ha afirmat. Kluge ha recordat que «el virus no ha canviat, no és ni més ni menys perillós» que quan es van registrar els augments més grans de casos el passat mes de març.

 

 

Espanya també ha pres mesures

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la declaració d’estat d’alarma a Madrid durant 15 dies. «No podem normalitzar xifres tant altes d’incidència acumulada. La nostra mitjana nacional multiplica per quatre el llindar de contagis d’alt risc. La situació és preocupant, inestable i fràgil. No podem baixar la guàrdia», ha advertit Illa. I és que l’executiu de Pedro Sánchez veu el tancament de Madrid com una solució a l’alt número de contagis en els últims dies.

 

Esta opinió no la comparteix tot el món. Cuca Gamarra, del PP, ha acusat Salvador Illa d’haver imposat a Madrid l’estat d’alarma. «La pandèmia és en tota Espanya. Les mesures en Madrid són discriminatòries», ha dit. «Acaba d’amenaçar amb un estat d’alarma a tota la nació», ha assegurat Juan Luis Steegman, de Vox, al ministre de Sanitat.

 

Edmundo Bal, de Ciutadans, també està disgustat amb la gestió. «Com pot ser que amb 7.000 contagis al dia deixen la gestió en mans de les autonomies?», ha manifestat. Mentres, els altres membres del Congrés dels Diputats aposten per la unificació de criteris i inclòs mesures més restrictives per a frenar l’expansió del virus.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.