Missatge urgent de l’OMS a Espanya: «Estem preocupats»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) està preocupada. El motiu no és un altre que el «creixement exponencial» de la pandèmia en Europa. La situació actual causa preocupació encara que el virus estiga provocant una menor mortalitat a diferència de la primera onada. El director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ha assenyalat en roda de premsa que l’increment de casos registrats en diferents països del continent no significa, a pesar de tot, que s’haja entrat en una «fase fosca» de l’evolució de la pandèmia i que hi ha temps per a actuar.

 

«Els governs han de seguir aplicant mesures», ha afirmat. Kluge ha recordat que «el virus no ha canviat, no és ni més ni menys perillós» que quan es van registrar els augments més grans de casos el passat mes de març.

 

 

Espanya també ha pres mesures

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la declaració d’estat d’alarma a Madrid durant 15 dies. «No podem normalitzar xifres tant altes d’incidència acumulada. La nostra mitjana nacional multiplica per quatre el llindar de contagis d’alt risc. La situació és preocupant, inestable i fràgil. No podem baixar la guàrdia», ha advertit Illa. I és que l’executiu de Pedro Sánchez veu el tancament de Madrid com una solució a l’alt número de contagis en els últims dies.

 

Esta opinió no la comparteix tot el món. Cuca Gamarra, del PP, ha acusat Salvador Illa d’haver imposat a Madrid l’estat d’alarma. «La pandèmia és en tota Espanya. Les mesures en Madrid són discriminatòries», ha dit. «Acaba d’amenaçar amb un estat d’alarma a tota la nació», ha assegurat Juan Luis Steegman, de Vox, al ministre de Sanitat.

 

Edmundo Bal, de Ciutadans, també està disgustat amb la gestió. «Com pot ser que amb 7.000 contagis al dia deixen la gestió en mans de les autonomies?», ha manifestat. Mentres, els altres membres del Congrés dels Diputats aposten per la unificació de criteris i inclòs mesures més restrictives per a frenar l’expansió del virus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV manté la seua decisió de no investigar a Carlos Mazón per la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja per unanimitat els recursos de súplica i confirma que no investigarà al expresident Carlos Mazón per la seua actuació durant la dana de 2024.

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.