Missatge urgent de l’OMS a Espanya: «Estem preocupats»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) està preocupada. El motiu no és un altre que el «creixement exponencial» de la pandèmia en Europa. La situació actual causa preocupació encara que el virus estiga provocant una menor mortalitat a diferència de la primera onada. El director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ha assenyalat en roda de premsa que l’increment de casos registrats en diferents països del continent no significa, a pesar de tot, que s’haja entrat en una «fase fosca» de l’evolució de la pandèmia i que hi ha temps per a actuar.

 

«Els governs han de seguir aplicant mesures», ha afirmat. Kluge ha recordat que «el virus no ha canviat, no és ni més ni menys perillós» que quan es van registrar els augments més grans de casos el passat mes de març.

 

 

Espanya també ha pres mesures

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha defensat este dijous al Congrés dels Diputats la declaració d’estat d’alarma a Madrid durant 15 dies. «No podem normalitzar xifres tant altes d’incidència acumulada. La nostra mitjana nacional multiplica per quatre el llindar de contagis d’alt risc. La situació és preocupant, inestable i fràgil. No podem baixar la guàrdia», ha advertit Illa. I és que l’executiu de Pedro Sánchez veu el tancament de Madrid com una solució a l’alt número de contagis en els últims dies.

 

Esta opinió no la comparteix tot el món. Cuca Gamarra, del PP, ha acusat Salvador Illa d’haver imposat a Madrid l’estat d’alarma. «La pandèmia és en tota Espanya. Les mesures en Madrid són discriminatòries», ha dit. «Acaba d’amenaçar amb un estat d’alarma a tota la nació», ha assegurat Juan Luis Steegman, de Vox, al ministre de Sanitat.

 

Edmundo Bal, de Ciutadans, també està disgustat amb la gestió. «Com pot ser que amb 7.000 contagis al dia deixen la gestió en mans de les autonomies?», ha manifestat. Mentres, els altres membres del Congrés dels Diputats aposten per la unificació de criteris i inclòs mesures més restrictives per a frenar l’expansió del virus.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.