Mónica Oltra creu que demanar que es denuncie al veí pot derivar en una caça de bruixes

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, considera «desafortunat» que s’inste a la ciutadania a denunciar al veí que incomplix les restriccions contra el Covid-19 perquè «genera eixe caldo de cultiu de caça de bruixes i acabarem denunciant al veí que ens cau malament».

 

Oltra, que ha participat este dimarts en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, s’ha mostrat sorpresa per l’expressió usada este dilluns per la delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, els qui van demanar a la ciutadania que «no tinguen por» de denunciar i telefonar a la policia si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

«Em va donar com un colp en el pit», ha afirmat la vicepresidenta, per a qui «una cosa és apel·lar a la responsabilitat» de la ciutadania i una altra, l’expressió «no tingues por a denunciar al teu veí». «No em pareix una frase afortunada perquè genera caldo de cultiu de caça de bruixes», ha assenyalat.

 

«És millor apel·lar a la responsabilitat en el sentit de socórrer»

Oltra creu que s’ha d’apel·lar a la responsabilitat més en el sentit de «socórrer», igual que en un accident, de manera que «si veig que en una casa estan entrant 30 persones i estan posant en risc la seua salut i la de la comunitat, en un moment donat puga telefonar a la policia».

 

Sobre aquelles persones que no complixen les normes decretades per a frenar els contagis, ha destacat que «veiem la festa» i a qui s’ix de la norma, però no «les milers de cases a on es complix amb la responsabilitat personal, més enllà, fins i tot, de la norma».

 

En este sentit, ha assenyalat que és necessari «continuar fent pedagogia i conscienciat a la ciutadania», i també «actuant des dels òrgans policials i judicials si fa falta» quan es contravé la norma i es posa en perill la seguretat i la salut.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.