Mor Charlie Watts, bateria dels Rolling Stones, als 80 anys

 

Aquest dimarts, el món de la música ha plorat la pèrdua del qual va ser una de les claus de l’èxit de els Stones. El cèlebre bateria dels Rolling Stones, Charlie Watts, ha mort aquest dimarts a l’edat de 80 anys a Londres, segons ha comunicat el seu agent i diversos mitjans britànics.

 

Fa unes setmanes, la banda britànica va comunicar que Watts no podria acompanyar als integrants del grup en la gira que ha de començar aquest mateix mes de setembre. Segons es va dir a inicis d’aquest mateix mes d’agost, el bateria havia de prendre’s un descans per a recuperar-se d’una recent “procediment mèdic”.

 

Charlie Watts era un dels membres originals de la banda, que es va formar a principis dels anys seixanta quan ell tocava en clubs de blues i el destí va voler que per pura casualitat es creuaren en el seu camí els seus companys. Des de llavors, el bateria dels Rolling Stones no va faltar a un només dels àlbums d’estudi del grup, i va saber compaginar-lo amb una vida d’allò més tradicional.

 

En 1964, poc abans que la banda fera el salt a la fama, Watts es va casar amb la seua dona de la qual encara hui dia estava enamorat, Shirley. La parella va tindre una filla, anomenada Seraphina, que al seu torn li ha donat a la seua única neta, Charlotte, amb qui mantenia una fantàstica relació.

 

La llarga batalla de Charlie Watts contra un càncer de gola

En 2004, Charlie Watts va ser diagnosticat i tractat contra un càncer de gola del qual, després de diverses sessions intensives de radioteràpia, va aconseguir recuperar-se. No obstant això, la seua malaltia no va interferir amb la seua agenda amb la banda, ja que estaven en aqueix moment prenent-se un descans.

 

En 2005, una vegada es trobava recuperat, els Stones van tornar a l’estudi per a gravar A bigger bang. L’últim va ser Blue & Lonesome, publicat en 2016, després del que es van submergir en una llarga gira que va durar dos anys i que va ser l’última per al grup amb la presència de la seua bateria original, Charlie Watts.

 

Els Rolling Stones anaven a iniciar un tour el mes vinent de setembre per diverses ciutats dels Estats Units i que estava planejada per a 2020 abans que la pandèmia canviarà els plans de tots. No obstant això, Watts ja havia comunicat que no estaria en la gira de la banda perquè encara s’estava recuperant d’una intervenció mèdica que, malgrat que havia eixit bé, requeria encara que es mantinguera en repòs. El seu substitut anava a ser el músic Steve Jordan, que ja ha treballat amb ells prèviament.

Gegants de la música ploren la seua mort

Estreles de la música han recordat a Charlie Watts. Elton John ha sigut un dels primers músics britànics a reaccionar a la trista notícia, que, sens dubte, ningú en el panorama musical s’esperava.

 

“Un dia molt trist”, ha escrit el cantant en un tuit. “Charlie Watts era el bateria definitiu. L’home més estilòs i una companyia brillant. Les meues més sinceres condolences a Shirley, Seraphina i Charlotte. I per descomptat, als Rolling Stones”. ha publicat. 

 

Paul McCartney no podia ocultar la seua sorpresa i tristesa i és dels únics que ha donat alguna pista sobre la causa de la defunció: “Estic molt trist d’escoltar sobre la mort de Watts. Era un tipus increïble. Sabia que estava malalt, però no sabia que era tan greu”, ha dit en un vídeo publicat en les seues xarxes socials. “Les meues condolences al grup perquè era la seua roca i un bateria increïble. Et vull Charlie, sempre ho faré”, ha conclòs. 

 

El seu company de grup, Ringo Starr ha compartit diverses instantànies amb Watts amb un xicotet però sincer missatge: “et trobarem a faltar”. 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.