Mor Charlie Watts, bateria dels Rolling Stones, als 80 anys

 

Aquest dimarts, el món de la música ha plorat la pèrdua del qual va ser una de les claus de l’èxit de els Stones. El cèlebre bateria dels Rolling Stones, Charlie Watts, ha mort aquest dimarts a l’edat de 80 anys a Londres, segons ha comunicat el seu agent i diversos mitjans britànics.

 

Fa unes setmanes, la banda britànica va comunicar que Watts no podria acompanyar als integrants del grup en la gira que ha de començar aquest mateix mes de setembre. Segons es va dir a inicis d’aquest mateix mes d’agost, el bateria havia de prendre’s un descans per a recuperar-se d’una recent “procediment mèdic”.

 

Charlie Watts era un dels membres originals de la banda, que es va formar a principis dels anys seixanta quan ell tocava en clubs de blues i el destí va voler que per pura casualitat es creuaren en el seu camí els seus companys. Des de llavors, el bateria dels Rolling Stones no va faltar a un només dels àlbums d’estudi del grup, i va saber compaginar-lo amb una vida d’allò més tradicional.

 

En 1964, poc abans que la banda fera el salt a la fama, Watts es va casar amb la seua dona de la qual encara hui dia estava enamorat, Shirley. La parella va tindre una filla, anomenada Seraphina, que al seu torn li ha donat a la seua única neta, Charlotte, amb qui mantenia una fantàstica relació.

 

La llarga batalla de Charlie Watts contra un càncer de gola

En 2004, Charlie Watts va ser diagnosticat i tractat contra un càncer de gola del qual, després de diverses sessions intensives de radioteràpia, va aconseguir recuperar-se. No obstant això, la seua malaltia no va interferir amb la seua agenda amb la banda, ja que estaven en aqueix moment prenent-se un descans.

 

En 2005, una vegada es trobava recuperat, els Stones van tornar a l’estudi per a gravar A bigger bang. L’últim va ser Blue & Lonesome, publicat en 2016, després del que es van submergir en una llarga gira que va durar dos anys i que va ser l’última per al grup amb la presència de la seua bateria original, Charlie Watts.

 

Els Rolling Stones anaven a iniciar un tour el mes vinent de setembre per diverses ciutats dels Estats Units i que estava planejada per a 2020 abans que la pandèmia canviarà els plans de tots. No obstant això, Watts ja havia comunicat que no estaria en la gira de la banda perquè encara s’estava recuperant d’una intervenció mèdica que, malgrat que havia eixit bé, requeria encara que es mantinguera en repòs. El seu substitut anava a ser el músic Steve Jordan, que ja ha treballat amb ells prèviament.

Gegants de la música ploren la seua mort

Estreles de la música han recordat a Charlie Watts. Elton John ha sigut un dels primers músics britànics a reaccionar a la trista notícia, que, sens dubte, ningú en el panorama musical s’esperava.

 

“Un dia molt trist”, ha escrit el cantant en un tuit. “Charlie Watts era el bateria definitiu. L’home més estilòs i una companyia brillant. Les meues més sinceres condolences a Shirley, Seraphina i Charlotte. I per descomptat, als Rolling Stones”. ha publicat. 

 

Paul McCartney no podia ocultar la seua sorpresa i tristesa i és dels únics que ha donat alguna pista sobre la causa de la defunció: “Estic molt trist d’escoltar sobre la mort de Watts. Era un tipus increïble. Sabia que estava malalt, però no sabia que era tan greu”, ha dit en un vídeo publicat en les seues xarxes socials. “Les meues condolences al grup perquè era la seua roca i un bateria increïble. Et vull Charlie, sempre ho faré”, ha conclòs. 

 

El seu company de grup, Ringo Starr ha compartit diverses instantànies amb Watts amb un xicotet però sincer missatge: “et trobarem a faltar”. 

 

 

Últimes notícies

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.