10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Mor Charlie Watts, bateria dels Rolling Stones, als 80 anys

 

Aquest dimarts, el món de la música ha plorat la pèrdua del qual va ser una de les claus de l’èxit de els Stones. El cèlebre bateria dels Rolling Stones, Charlie Watts, ha mort aquest dimarts a l’edat de 80 anys a Londres, segons ha comunicat el seu agent i diversos mitjans britànics.

 

Fa unes setmanes, la banda britànica va comunicar que Watts no podria acompanyar als integrants del grup en la gira que ha de començar aquest mateix mes de setembre. Segons es va dir a inicis d’aquest mateix mes d’agost, el bateria havia de prendre’s un descans per a recuperar-se d’una recent “procediment mèdic”.

 

Charlie Watts era un dels membres originals de la banda, que es va formar a principis dels anys seixanta quan ell tocava en clubs de blues i el destí va voler que per pura casualitat es creuaren en el seu camí els seus companys. Des de llavors, el bateria dels Rolling Stones no va faltar a un només dels àlbums d’estudi del grup, i va saber compaginar-lo amb una vida d’allò més tradicional.

 

En 1964, poc abans que la banda fera el salt a la fama, Watts es va casar amb la seua dona de la qual encara hui dia estava enamorat, Shirley. La parella va tindre una filla, anomenada Seraphina, que al seu torn li ha donat a la seua única neta, Charlotte, amb qui mantenia una fantàstica relació.

 

La llarga batalla de Charlie Watts contra un càncer de gola

En 2004, Charlie Watts va ser diagnosticat i tractat contra un càncer de gola del qual, després de diverses sessions intensives de radioteràpia, va aconseguir recuperar-se. No obstant això, la seua malaltia no va interferir amb la seua agenda amb la banda, ja que estaven en aqueix moment prenent-se un descans.

 

En 2005, una vegada es trobava recuperat, els Stones van tornar a l’estudi per a gravar A bigger bang. L’últim va ser Blue & Lonesome, publicat en 2016, després del que es van submergir en una llarga gira que va durar dos anys i que va ser l’última per al grup amb la presència de la seua bateria original, Charlie Watts.

 

Els Rolling Stones anaven a iniciar un tour el mes vinent de setembre per diverses ciutats dels Estats Units i que estava planejada per a 2020 abans que la pandèmia canviarà els plans de tots. No obstant això, Watts ja havia comunicat que no estaria en la gira de la banda perquè encara s’estava recuperant d’una intervenció mèdica que, malgrat que havia eixit bé, requeria encara que es mantinguera en repòs. El seu substitut anava a ser el músic Steve Jordan, que ja ha treballat amb ells prèviament.

Gegants de la música ploren la seua mort

Estreles de la música han recordat a Charlie Watts. Elton John ha sigut un dels primers músics britànics a reaccionar a la trista notícia, que, sens dubte, ningú en el panorama musical s’esperava.

 

“Un dia molt trist”, ha escrit el cantant en un tuit. “Charlie Watts era el bateria definitiu. L’home més estilòs i una companyia brillant. Les meues més sinceres condolences a Shirley, Seraphina i Charlotte. I per descomptat, als Rolling Stones”. ha publicat. 

 

Paul McCartney no podia ocultar la seua sorpresa i tristesa i és dels únics que ha donat alguna pista sobre la causa de la defunció: “Estic molt trist d’escoltar sobre la mort de Watts. Era un tipus increïble. Sabia que estava malalt, però no sabia que era tan greu”, ha dit en un vídeo publicat en les seues xarxes socials. “Les meues condolences al grup perquè era la seua roca i un bateria increïble. Et vull Charlie, sempre ho faré”, ha conclòs. 

 

El seu company de grup, Ringo Starr ha compartit diverses instantànies amb Watts amb un xicotet però sincer missatge: “et trobarem a faltar”. 

 

 

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.