Mor Charlie Watts, bateria dels Rolling Stones, als 80 anys

 

Aquest dimarts, el món de la música ha plorat la pèrdua del qual va ser una de les claus de l’èxit de els Stones. El cèlebre bateria dels Rolling Stones, Charlie Watts, ha mort aquest dimarts a l’edat de 80 anys a Londres, segons ha comunicat el seu agent i diversos mitjans britànics.

 

Fa unes setmanes, la banda britànica va comunicar que Watts no podria acompanyar als integrants del grup en la gira que ha de començar aquest mateix mes de setembre. Segons es va dir a inicis d’aquest mateix mes d’agost, el bateria havia de prendre’s un descans per a recuperar-se d’una recent “procediment mèdic”.

 

Charlie Watts era un dels membres originals de la banda, que es va formar a principis dels anys seixanta quan ell tocava en clubs de blues i el destí va voler que per pura casualitat es creuaren en el seu camí els seus companys. Des de llavors, el bateria dels Rolling Stones no va faltar a un només dels àlbums d’estudi del grup, i va saber compaginar-lo amb una vida d’allò més tradicional.

 

En 1964, poc abans que la banda fera el salt a la fama, Watts es va casar amb la seua dona de la qual encara hui dia estava enamorat, Shirley. La parella va tindre una filla, anomenada Seraphina, que al seu torn li ha donat a la seua única neta, Charlotte, amb qui mantenia una fantàstica relació.

 

La llarga batalla de Charlie Watts contra un càncer de gola

En 2004, Charlie Watts va ser diagnosticat i tractat contra un càncer de gola del qual, després de diverses sessions intensives de radioteràpia, va aconseguir recuperar-se. No obstant això, la seua malaltia no va interferir amb la seua agenda amb la banda, ja que estaven en aqueix moment prenent-se un descans.

 

En 2005, una vegada es trobava recuperat, els Stones van tornar a l’estudi per a gravar A bigger bang. L’últim va ser Blue & Lonesome, publicat en 2016, després del que es van submergir en una llarga gira que va durar dos anys i que va ser l’última per al grup amb la presència de la seua bateria original, Charlie Watts.

 

Els Rolling Stones anaven a iniciar un tour el mes vinent de setembre per diverses ciutats dels Estats Units i que estava planejada per a 2020 abans que la pandèmia canviarà els plans de tots. No obstant això, Watts ja havia comunicat que no estaria en la gira de la banda perquè encara s’estava recuperant d’una intervenció mèdica que, malgrat que havia eixit bé, requeria encara que es mantinguera en repòs. El seu substitut anava a ser el músic Steve Jordan, que ja ha treballat amb ells prèviament.

Gegants de la música ploren la seua mort

Estreles de la música han recordat a Charlie Watts. Elton John ha sigut un dels primers músics britànics a reaccionar a la trista notícia, que, sens dubte, ningú en el panorama musical s’esperava.

 

“Un dia molt trist”, ha escrit el cantant en un tuit. “Charlie Watts era el bateria definitiu. L’home més estilòs i una companyia brillant. Les meues més sinceres condolences a Shirley, Seraphina i Charlotte. I per descomptat, als Rolling Stones”. ha publicat. 

 

Paul McCartney no podia ocultar la seua sorpresa i tristesa i és dels únics que ha donat alguna pista sobre la causa de la defunció: “Estic molt trist d’escoltar sobre la mort de Watts. Era un tipus increïble. Sabia que estava malalt, però no sabia que era tan greu”, ha dit en un vídeo publicat en les seues xarxes socials. “Les meues condolences al grup perquè era la seua roca i un bateria increïble. Et vull Charlie, sempre ho faré”, ha conclòs. 

 

El seu company de grup, Ringo Starr ha compartit diverses instantànies amb Watts amb un xicotet però sincer missatge: “et trobarem a faltar”. 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.

La UPV aconseguix reduir fins a un 70% el cagat de taronges i mandarines amb una hormona vegetal

Un equip de la UPV ha demostrat que una aplicació primerenca de l'hormona vegetal 2,4-D reduïx fins a un 70% el cagat en cítrics en reforçar la pell del fruit.