11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Mor Charlie Watts, bateria dels Rolling Stones, als 80 anys

 

Aquest dimarts, el món de la música ha plorat la pèrdua del qual va ser una de les claus de l’èxit de els Stones. El cèlebre bateria dels Rolling Stones, Charlie Watts, ha mort aquest dimarts a l’edat de 80 anys a Londres, segons ha comunicat el seu agent i diversos mitjans britànics.

 

Fa unes setmanes, la banda britànica va comunicar que Watts no podria acompanyar als integrants del grup en la gira que ha de començar aquest mateix mes de setembre. Segons es va dir a inicis d’aquest mateix mes d’agost, el bateria havia de prendre’s un descans per a recuperar-se d’una recent “procediment mèdic”.

 

Charlie Watts era un dels membres originals de la banda, que es va formar a principis dels anys seixanta quan ell tocava en clubs de blues i el destí va voler que per pura casualitat es creuaren en el seu camí els seus companys. Des de llavors, el bateria dels Rolling Stones no va faltar a un només dels àlbums d’estudi del grup, i va saber compaginar-lo amb una vida d’allò més tradicional.

 

En 1964, poc abans que la banda fera el salt a la fama, Watts es va casar amb la seua dona de la qual encara hui dia estava enamorat, Shirley. La parella va tindre una filla, anomenada Seraphina, que al seu torn li ha donat a la seua única neta, Charlotte, amb qui mantenia una fantàstica relació.

 

La llarga batalla de Charlie Watts contra un càncer de gola

En 2004, Charlie Watts va ser diagnosticat i tractat contra un càncer de gola del qual, després de diverses sessions intensives de radioteràpia, va aconseguir recuperar-se. No obstant això, la seua malaltia no va interferir amb la seua agenda amb la banda, ja que estaven en aqueix moment prenent-se un descans.

 

En 2005, una vegada es trobava recuperat, els Stones van tornar a l’estudi per a gravar A bigger bang. L’últim va ser Blue & Lonesome, publicat en 2016, després del que es van submergir en una llarga gira que va durar dos anys i que va ser l’última per al grup amb la presència de la seua bateria original, Charlie Watts.

 

Els Rolling Stones anaven a iniciar un tour el mes vinent de setembre per diverses ciutats dels Estats Units i que estava planejada per a 2020 abans que la pandèmia canviarà els plans de tots. No obstant això, Watts ja havia comunicat que no estaria en la gira de la banda perquè encara s’estava recuperant d’una intervenció mèdica que, malgrat que havia eixit bé, requeria encara que es mantinguera en repòs. El seu substitut anava a ser el músic Steve Jordan, que ja ha treballat amb ells prèviament.

Gegants de la música ploren la seua mort

Estreles de la música han recordat a Charlie Watts. Elton John ha sigut un dels primers músics britànics a reaccionar a la trista notícia, que, sens dubte, ningú en el panorama musical s’esperava.

 

“Un dia molt trist”, ha escrit el cantant en un tuit. “Charlie Watts era el bateria definitiu. L’home més estilòs i una companyia brillant. Les meues més sinceres condolences a Shirley, Seraphina i Charlotte. I per descomptat, als Rolling Stones”. ha publicat. 

 

Paul McCartney no podia ocultar la seua sorpresa i tristesa i és dels únics que ha donat alguna pista sobre la causa de la defunció: “Estic molt trist d’escoltar sobre la mort de Watts. Era un tipus increïble. Sabia que estava malalt, però no sabia que era tan greu”, ha dit en un vídeo publicat en les seues xarxes socials. “Les meues condolences al grup perquè era la seua roca i un bateria increïble. Et vull Charlie, sempre ho faré”, ha conclòs. 

 

El seu company de grup, Ringo Starr ha compartit diverses instantànies amb Watts amb un xicotet però sincer missatge: “et trobarem a faltar”. 

 

 

Últimes notícies

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema