Anuncios

La NASA enviarà per primera volta un helicòpter a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau 'Curiosity' a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau ‘Curiosity’ en Mart | Arxiu

 

Nou pas de la NASA en la seua carrera cap a la descoberta a fons del planeta Mart. L’agència espacial nord-americana ha anunciat que l’any 2020 enviarà per primera volta en la història un helicòpter incorporat en un rover amb l’objectiu d’observar amb mes detall el planeta roig i extreure nova informació del terreny.

 

Anuncios

Així ho ha confirmat la NASA en un comunicat, a on explica que el principal objectiu de la missió és observar el cràter Jezero, que compta amb més de 50 quilòmetres d’ample i és un dels més importants del planeta. El rover que s’enviarà a la zona és molt similar al ‘Curiosity’, aterrat en el planeta roig l’any 2012.

 

Bombers

La NASA enviarà el primer helicòpter a Mart | Twitter | @bomberscat

 

Un aparell creat per a suportar les adversitats en Mart

Segons explica la NASA, el nou helicòpter ha sigut dissenyat per tal de què puga suportar les adversitats que presenta la superfície del planeta Mart. L’aparell s’elevarà amb l’ajuda d’uns xicoteta coets i comptarà amb la protecció necessària per a què la pols i les pedres de l’ambient marcià no causen danys al mecanisme de la nau.

 

«L’helicòpter no compta amb cap instrument científic a bord», afirma l’agència espacial, assegurant que la tasca de l’aparell serà la de demostrar que un helicòpter pot volar per un altre planeta que no siga la Terra. No obstant, la nau sí que incorporarà una càmera que permetrà als investigadors aportar informació addicional a la de l’exploració del rover.

 

Per últim, un dels objectius de la NASA és que xicoteta helicòpters es convertisquen en una característica habitual en futures missions, no només per a fer un reconeixement dels planetes o dels cossos celestes, sinó que també per a estudiar els llocs més difícils d’accedir o d’arribar amb un rover en la superfície dels elements espacials, com ara coves o penya-segats.

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Carla, la jove que va perdre mans i peus per una sèpsia i ara diu que gaudix i valora més la vida

Carla Maronda, que va patir una sèpsia després d'una operació rutinària i va perdre mans i peus, relata com ha reconstruït la seua vida amb pròtesi, un llibre i una associació de suport.

La Diputació d’Alacant eleva a 6 milions la inversió contra els incendis forestals

La Diputació d'Alacant repartirà més de sis milions d'euros entre els 141 municipis de la província per a reforçar la prevenció d'incendis forestals i la gestió de les seues muntanyes.

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.