La NASA enviarà per primera volta un helicòpter a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau 'Curiosity' a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau ‘Curiosity’ en Mart | Arxiu

 

Nou pas de la NASA en la seua carrera cap a la descoberta a fons del planeta Mart. L’agència espacial nord-americana ha anunciat que l’any 2020 enviarà per primera volta en la història un helicòpter incorporat en un rover amb l’objectiu d’observar amb mes detall el planeta roig i extreure nova informació del terreny.

 

Així ho ha confirmat la NASA en un comunicat, a on explica que el principal objectiu de la missió és observar el cràter Jezero, que compta amb més de 50 quilòmetres d’ample i és un dels més importants del planeta. El rover que s’enviarà a la zona és molt similar al ‘Curiosity’, aterrat en el planeta roig l’any 2012.

 

Bombers

La NASA enviarà el primer helicòpter a Mart | Twitter | @bomberscat

 

Un aparell creat per a suportar les adversitats en Mart

Segons explica la NASA, el nou helicòpter ha sigut dissenyat per tal de què puga suportar les adversitats que presenta la superfície del planeta Mart. L’aparell s’elevarà amb l’ajuda d’uns xicoteta coets i comptarà amb la protecció necessària per a què la pols i les pedres de l’ambient marcià no causen danys al mecanisme de la nau.

 

«L’helicòpter no compta amb cap instrument científic a bord», afirma l’agència espacial, assegurant que la tasca de l’aparell serà la de demostrar que un helicòpter pot volar per un altre planeta que no siga la Terra. No obstant, la nau sí que incorporarà una càmera que permetrà als investigadors aportar informació addicional a la de l’exploració del rover.

 

Per últim, un dels objectius de la NASA és que xicoteta helicòpters es convertisquen en una característica habitual en futures missions, no només per a fer un reconeixement dels planetes o dels cossos celestes, sinó que també per a estudiar els llocs més difícils d’accedir o d’arribar amb un rover en la superfície dels elements espacials, com ara coves o penya-segats.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.