La NASA enviarà per primera volta un helicòpter a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau 'Curiosity' a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau ‘Curiosity’ en Mart | Arxiu

 

Nou pas de la NASA en la seua carrera cap a la descoberta a fons del planeta Mart. L’agència espacial nord-americana ha anunciat que l’any 2020 enviarà per primera volta en la història un helicòpter incorporat en un rover amb l’objectiu d’observar amb mes detall el planeta roig i extreure nova informació del terreny.

 

Així ho ha confirmat la NASA en un comunicat, a on explica que el principal objectiu de la missió és observar el cràter Jezero, que compta amb més de 50 quilòmetres d’ample i és un dels més importants del planeta. El rover que s’enviarà a la zona és molt similar al ‘Curiosity’, aterrat en el planeta roig l’any 2012.

 

Bombers

La NASA enviarà el primer helicòpter a Mart | Twitter | @bomberscat

 

Un aparell creat per a suportar les adversitats en Mart

Segons explica la NASA, el nou helicòpter ha sigut dissenyat per tal de què puga suportar les adversitats que presenta la superfície del planeta Mart. L’aparell s’elevarà amb l’ajuda d’uns xicoteta coets i comptarà amb la protecció necessària per a què la pols i les pedres de l’ambient marcià no causen danys al mecanisme de la nau.

 

«L’helicòpter no compta amb cap instrument científic a bord», afirma l’agència espacial, assegurant que la tasca de l’aparell serà la de demostrar que un helicòpter pot volar per un altre planeta que no siga la Terra. No obstant, la nau sí que incorporarà una càmera que permetrà als investigadors aportar informació addicional a la de l’exploració del rover.

 

Per últim, un dels objectius de la NASA és que xicoteta helicòpters es convertisquen en una característica habitual en futures missions, no només per a fer un reconeixement dels planetes o dels cossos celestes, sinó que també per a estudiar els llocs més difícils d’accedir o d’arribar amb un rover en la superfície dels elements espacials, com ara coves o penya-segats.

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.