16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La NASA enviarà per primera volta un helicòpter a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau 'Curiosity' a Mart

Imatge il·lustrativa de la nau ‘Curiosity’ en Mart | Arxiu

 

Nou pas de la NASA en la seua carrera cap a la descoberta a fons del planeta Mart. L’agència espacial nord-americana ha anunciat que l’any 2020 enviarà per primera volta en la història un helicòpter incorporat en un rover amb l’objectiu d’observar amb mes detall el planeta roig i extreure nova informació del terreny.

 

Així ho ha confirmat la NASA en un comunicat, a on explica que el principal objectiu de la missió és observar el cràter Jezero, que compta amb més de 50 quilòmetres d’ample i és un dels més importants del planeta. El rover que s’enviarà a la zona és molt similar al ‘Curiosity’, aterrat en el planeta roig l’any 2012.

 

Bombers

La NASA enviarà el primer helicòpter a Mart | Twitter | @bomberscat

 

Un aparell creat per a suportar les adversitats en Mart

Segons explica la NASA, el nou helicòpter ha sigut dissenyat per tal de què puga suportar les adversitats que presenta la superfície del planeta Mart. L’aparell s’elevarà amb l’ajuda d’uns xicoteta coets i comptarà amb la protecció necessària per a què la pols i les pedres de l’ambient marcià no causen danys al mecanisme de la nau.

 

«L’helicòpter no compta amb cap instrument científic a bord», afirma l’agència espacial, assegurant que la tasca de l’aparell serà la de demostrar que un helicòpter pot volar per un altre planeta que no siga la Terra. No obstant, la nau sí que incorporarà una càmera que permetrà als investigadors aportar informació addicional a la de l’exploració del rover.

 

Per últim, un dels objectius de la NASA és que xicoteta helicòpters es convertisquen en una característica habitual en futures missions, no només per a fer un reconeixement dels planetes o dels cossos celestes, sinó que també per a estudiar els llocs més difícils d’accedir o d’arribar amb un rover en la superfície dels elements espacials, com ara coves o penya-segats.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.