18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

La NASA admet que va retocar la famosa foto de l’arribada a la Lluna

 

Confessió inesperada la que ha fet la NASA estos últims dies sobre la històrica arribada a la Lluna de l’home, aquell 16 de juliol de l’any 1969. L’agència espacial nord-americana ha admés que la mítica foto en què ix l’astronauta Buzz Aldrin posant, damunt de la superfície lunar, està retocada.

 

Immediatament, eixa confessió ha alimentat als que defensen les teories de conspiració que posen en dubte aquella fita que va canviar la història de la humanitat. La foto en qüestió, batejada amb el codi AS11-40-5903 i que va ser feta per Neil Armstrong, destaca per la soledat d’Aldrin enmig de la superfície del satèl·lit i el reflex –en la visera del seu casc– del mateix Armstrong, la Terra i el mòdul lunar. No obstant, no apareix l’antena de comunicació amb què es comunicava amb els seus companys i que hauria d’estar en la motxilla que portava damunt.

 

En eixe sentit, la NASA ha fet públic el que va passar en aquell moment. En concret, en la foto original, l’astronauta quedava molt amunt de la imatge i en la part inferior apareixia part del mòdul lunar i moltes petjades. Un enquadrament que era inservible per als mitjans de comunicació, raó per la que l’agència va decidir retocar-la per a situar Aldrin enmig de la foto, obviant l’antena de comunicació, ja que, per alguna raó, en l’original tampoc eixia.

 

 

Les sospites que aquell fet va ser un muntatge

La NASA també ha reconegut que va afegir més cel a la imatge per a fer-la més estètica, mentres que en el primer pla de la foto original sí que es veu la base de l’antena. Segons l’agència, eixa és l’única fotografia de l’arribada de l’home a la Lluna que es va retocar, i la confessió vol acabar amb les especulacions que, 50 anys després, encara seguixen ben vives. No obstant, per a moltes persones esta explicació de la NASA no fa més que alimentar les conspiracions.

 

En eixe sentit, no s’entén com l’antena de comunicació d’Aldrin no ix en la fotografia, mentres que molta gent analitza totes les imàtgens fetes aquell dia assegurant que la bandera està en moviment (cosa impossible si no hi ha gravetat) o que falten estrelles, entre altres. Siga com siga, les teories de conspiració que asseguren que l’home mai va arribar a la Lluna i que tot va ser un muntatge dels Estats Units, segur que ens acompanyaran tota la vida.  

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Baldoví refreda un front comú i reivindica l’obediència valenciana de Compromís

Baldoví ha afirmat que Compromís està disposat a dialogar, però ha subratllat que no hi ha res sobre la taula. Respon així a la proposta de Rufián d'un espai comú.

El 74% de la població a Espanya vivia a menys de 15 minuts d’un hospital en 2024

Un estudi situa al 74% de la població a Espanya a menys de 15 minuts d'un hospital en 2024, però 783.000 persones encara superaven una hora de viatge. L'accessibilitat millora de forma sostinguda, encara que persistixen grans bretxes territorials.

El Vila-real s’acomiada de la Champions amb la seua pitjor ratxa europea i una sequera a domicili

El 3-0 en Leverkusen va tancar la participació del Vila-real en la Lliga de Campions i ha confirmat la seua pitjor ratxa europea: huit partits sense guanyar. L'equip va encadenar la seua quinta derrota a domicili i suma 460 minuts sense marcar fora.

L’Elx s’exercita amb cinc absències abans de rebre al Barcelona

L'Elx s'ha exercitat este dijous amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona del dissabte. Vàries són per precaució i gestió de càrregues.

Almenys 200 tractors se sumen a la manifestació agrària de València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han unit este dijous a València per a protestar contra els acords comercials de la Unió Europea firmats sense reciprocitat, amb el pacte amb Mercosur en el punt de mira. La marxa avança des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer cap a la Delegació del Govern després de provocar retencions a primera hora.

Marató València firma un acord per a reparar la pista de la UPV amb 120.000 euros i obrir-la a clubs i federats

La Marató València ha acordat amb la UPV aportar 120.000 euros per a reparar la seua pista i obrir-la a clubs i federats. La instal·lació serà homologada després de les obres previstes fins a 2026.

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.