La NASA admet que va retocar la famosa foto de l’arribada a la Lluna

 

Confessió inesperada la que ha fet la NASA estos últims dies sobre la històrica arribada a la Lluna de l’home, aquell 16 de juliol de l’any 1969. L’agència espacial nord-americana ha admés que la mítica foto en què ix l’astronauta Buzz Aldrin posant, damunt de la superfície lunar, està retocada.

 

Immediatament, eixa confessió ha alimentat als que defensen les teories de conspiració que posen en dubte aquella fita que va canviar la història de la humanitat. La foto en qüestió, batejada amb el codi AS11-40-5903 i que va ser feta per Neil Armstrong, destaca per la soledat d’Aldrin enmig de la superfície del satèl·lit i el reflex –en la visera del seu casc– del mateix Armstrong, la Terra i el mòdul lunar. No obstant, no apareix l’antena de comunicació amb què es comunicava amb els seus companys i que hauria d’estar en la motxilla que portava damunt.

 

En eixe sentit, la NASA ha fet públic el que va passar en aquell moment. En concret, en la foto original, l’astronauta quedava molt amunt de la imatge i en la part inferior apareixia part del mòdul lunar i moltes petjades. Un enquadrament que era inservible per als mitjans de comunicació, raó per la que l’agència va decidir retocar-la per a situar Aldrin enmig de la foto, obviant l’antena de comunicació, ja que, per alguna raó, en l’original tampoc eixia.

 

 

Les sospites que aquell fet va ser un muntatge

La NASA també ha reconegut que va afegir més cel a la imatge per a fer-la més estètica, mentres que en el primer pla de la foto original sí que es veu la base de l’antena. Segons l’agència, eixa és l’única fotografia de l’arribada de l’home a la Lluna que es va retocar, i la confessió vol acabar amb les especulacions que, 50 anys després, encara seguixen ben vives. No obstant, per a moltes persones esta explicació de la NASA no fa més que alimentar les conspiracions.

 

En eixe sentit, no s’entén com l’antena de comunicació d’Aldrin no ix en la fotografia, mentres que molta gent analitza totes les imàtgens fetes aquell dia assegurant que la bandera està en moviment (cosa impossible si no hi ha gravetat) o que falten estrelles, entre altres. Siga com siga, les teories de conspiració que asseguren que l’home mai va arribar a la Lluna i que tot va ser un muntatge dels Estats Units, segur que ens acompanyaran tota la vida.  

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.