La NASA admet que va retocar la famosa foto de l’arribada a la Lluna

 

Confessió inesperada la que ha fet la NASA estos últims dies sobre la històrica arribada a la Lluna de l’home, aquell 16 de juliol de l’any 1969. L’agència espacial nord-americana ha admés que la mítica foto en què ix l’astronauta Buzz Aldrin posant, damunt de la superfície lunar, està retocada.

 

Immediatament, eixa confessió ha alimentat als que defensen les teories de conspiració que posen en dubte aquella fita que va canviar la història de la humanitat. La foto en qüestió, batejada amb el codi AS11-40-5903 i que va ser feta per Neil Armstrong, destaca per la soledat d’Aldrin enmig de la superfície del satèl·lit i el reflex –en la visera del seu casc– del mateix Armstrong, la Terra i el mòdul lunar. No obstant, no apareix l’antena de comunicació amb què es comunicava amb els seus companys i que hauria d’estar en la motxilla que portava damunt.

 

En eixe sentit, la NASA ha fet públic el que va passar en aquell moment. En concret, en la foto original, l’astronauta quedava molt amunt de la imatge i en la part inferior apareixia part del mòdul lunar i moltes petjades. Un enquadrament que era inservible per als mitjans de comunicació, raó per la que l’agència va decidir retocar-la per a situar Aldrin enmig de la foto, obviant l’antena de comunicació, ja que, per alguna raó, en l’original tampoc eixia.

 

 

Les sospites que aquell fet va ser un muntatge

La NASA també ha reconegut que va afegir més cel a la imatge per a fer-la més estètica, mentres que en el primer pla de la foto original sí que es veu la base de l’antena. Segons l’agència, eixa és l’única fotografia de l’arribada de l’home a la Lluna que es va retocar, i la confessió vol acabar amb les especulacions que, 50 anys després, encara seguixen ben vives. No obstant, per a moltes persones esta explicació de la NASA no fa més que alimentar les conspiracions.

 

En eixe sentit, no s’entén com l’antena de comunicació d’Aldrin no ix en la fotografia, mentres que molta gent analitza totes les imàtgens fetes aquell dia assegurant que la bandera està en moviment (cosa impossible si no hi ha gravetat) o que falten estrelles, entre altres. Siga com siga, les teories de conspiració que asseguren que l’home mai va arribar a la Lluna i que tot va ser un muntatge dels Estats Units, segur que ens acompanyaran tota la vida.  

 

També et pot interessar…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.