La NASA admet que va retocar la famosa foto de l’arribada a la Lluna

 

Confessió inesperada la que ha fet la NASA estos últims dies sobre la històrica arribada a la Lluna de l’home, aquell 16 de juliol de l’any 1969. L’agència espacial nord-americana ha admés que la mítica foto en què ix l’astronauta Buzz Aldrin posant, damunt de la superfície lunar, està retocada.

 

Immediatament, eixa confessió ha alimentat als que defensen les teories de conspiració que posen en dubte aquella fita que va canviar la història de la humanitat. La foto en qüestió, batejada amb el codi AS11-40-5903 i que va ser feta per Neil Armstrong, destaca per la soledat d’Aldrin enmig de la superfície del satèl·lit i el reflex –en la visera del seu casc– del mateix Armstrong, la Terra i el mòdul lunar. No obstant, no apareix l’antena de comunicació amb què es comunicava amb els seus companys i que hauria d’estar en la motxilla que portava damunt.

 

En eixe sentit, la NASA ha fet públic el que va passar en aquell moment. En concret, en la foto original, l’astronauta quedava molt amunt de la imatge i en la part inferior apareixia part del mòdul lunar i moltes petjades. Un enquadrament que era inservible per als mitjans de comunicació, raó per la que l’agència va decidir retocar-la per a situar Aldrin enmig de la foto, obviant l’antena de comunicació, ja que, per alguna raó, en l’original tampoc eixia.

 

 

Les sospites que aquell fet va ser un muntatge

La NASA també ha reconegut que va afegir més cel a la imatge per a fer-la més estètica, mentres que en el primer pla de la foto original sí que es veu la base de l’antena. Segons l’agència, eixa és l’única fotografia de l’arribada de l’home a la Lluna que es va retocar, i la confessió vol acabar amb les especulacions que, 50 anys després, encara seguixen ben vives. No obstant, per a moltes persones esta explicació de la NASA no fa més que alimentar les conspiracions.

 

En eixe sentit, no s’entén com l’antena de comunicació d’Aldrin no ix en la fotografia, mentres que molta gent analitza totes les imàtgens fetes aquell dia assegurant que la bandera està en moviment (cosa impossible si no hi ha gravetat) o que falten estrelles, entre altres. Siga com siga, les teories de conspiració que asseguren que l’home mai va arribar a la Lluna i que tot va ser un muntatge dels Estats Units, segur que ens acompanyaran tota la vida.  

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.