Anuncios

La nova mesura del govern espanyol: Limitar el pagament en efectiu

 

El govern de coalició format per PSOE i Unidas Podemos ha donat una nova volta de rosca a la lluita contra el frau fiscal amb una nova mesura que també afectarà els ciutadans. L’executiu de Mariano Rajoy va ser el primer en posar un límit a les operacions financeres, imposant un límit de 2.500 euros a totes les operacions econòmiques a on participaren empresaris o professionals, tot i que els particulars sí que poden fer-les.

 

Actualment, el govern espanyol ja està treballant en un nou projecte de llei de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, que està actualment en tràmit parlamentari després de ser preparat per Hisenda, i que limita encara més el sostre de despesa.

Anuncios

 

Concretament, la norma recollia en un primer moment limitar a 1.000 euros el màxim de transaccions econòmiques en efectiu, però només a empresaris i professionals. Tot i això, segons avança ‘La Información’, l’excepció que permetia als ciutadans sobrepassar este límit es podria haver eliminat, un fet que implicaria que els ciutadans no puguen pagar més de 1.000 euros efectius baix cap circumstància.

 

La mesura neix per a impedir, encara més, que es puga blanquejar diner negre procedent d’activitats il·legals i que no estiguen subjectes als pagaments a Hisenda. La diferència és que, mentres que en un primer moment s’incloïa esta excepció per a «minimitzar els efectes col·laterals de la mesura en les economies domèstiques» -i que permetia als particulars continuar pagant quantitats de fins a 2.500 euros en efectiu-, finalment s’ha eliminat.

 

A demés dels ciutadans, uns altres que es podran vore afectats per esta nova normativa, en cas d’aprovar-se, serien plataformes com Wallapop, que permet l’intercanvi de béns entre particulars. Estes transaccions no tenen pràcticament un control per part d’Hisenda, encara que estiguen subjectes a l’Impost de Transmissions Patrimonials.

 

En termes pràctics, el que esta llei comportaria en esta classe d’operacions és que obligaria els particulars a usar els bancs i entitats financeres com intermediaris. Per exemple, un particular no podrà comprar un cotxe de segona mà a un altre per 2.400 euros i pagar en metàl·lic, com fins ara, sinó que es vorà obligat a fer una transferència bancària.

 

Europa no permet limitar al complet les transaccions en efectiu

La mesura busca perseguir un marc legal que s’aplica en altres països d’Europa, i de fet, el citat mitjà assegura que inclòs es va arribar a plantejar que el sostre de despesa de 1.000 euros siga encara més reduït per a minimitzar al màxim les possibilitats de blanquejar diners. La gran majoria d’operacions econòmiques del nostre país serien perfectament rastrejables per Hisenda, que actualment ja té un gran control sobre estes operacions i permet detectar amb major precisió les activitats il·lícites que es duen a terme en Espanya.

 

Hi ha qui creu que la mesura també busca reduir al màxim possible el pagament en efectiu, inclòs en operacions amb moltes menys quantitats de diners. Alguns experts creuen que en uns anys serà molt difícil pagar en efectiu en qualsevol part, però Europa acaba de posar límits a estes legislacions.

 

La normativa comunitària exigix que s’admet l’euro com a mesura de pagament, el que en la pràctica significa que permet el pagament a través de monedes físiques, tal com l’advocat de la Unió Europea va manifestar fa poc. El projecte de llei de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal del govern espanyol també pretén limitar les transaccions de persones que no viuen a Espanya, que actualment estan fixades en 15.000 euros, però que es podrien limitar a 10.000 euros.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx vol assegurar la permanència davant un Alabés al límit

Elx i Esportiu Alabés es juguen bona part del seu futur en Primera en un dol directe en el Martínez Valero, amb els locals prop de la salvació i els vitorians a la vora del descens.

Mazón condiciona el lliurament de les seues crides i missatges a la fallada sobre si és testimoni o investigat

La defensa de Carlos Mazón comunica al jutjat de Catarroja que només aportarà voluntàriament les seues crides i missatges quan l'Audiència de València aclarisca si declara com a testimoni o com investigat en la causa sobre la gestió de la DANA.

Detingut a Santa Pola després d’atropellar a un policia local i fugir amb cotxe

Un conductor va ser detingut a Santa Pola després d'atropellar a un agent de la Policia Local quan este li va donar l'alt per conducció temerària i fugir del lloc. El policia va patir una fractura de cama i va haver de ser hospitalitzat i intervingut quirúrgicament.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.
Anuncios