20.8 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Nova pujada d’impostos per al 2022

Després d’una altra despesa rècord arriba una altra pujada d’impostos enmig del caos del dèficit real que hauran de seguir les autonomies en 2022. En la presentació el dimarts, després del Consell de Ministres, del sostre de despesa es va mostrar el dèficit de referència per a les comunitats autònomes. Per a 2021 ho situen, i així ho confirmen en Hisenda, en el 0,7%, per a baixar al 0,6% en 2022.

Anuncis econòmics

El dimarts els focus del Consell de Ministres estaven posats en la vicepresidenta, Nadia Calviño, i la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero. Era dia d’anuncis econòmics, és temps de pensar en l’any següent. Encara que pensar en això no significa comunicar-ho. I en este cas és més important el que calla que el que es parla, perquè després de les dades s’amaga que els Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 hauran de portar una -altra més, després de la de 2021- pujada d’impostos, si volen complir les seues estimacions.

En primer round negociador previ a les vacances la vicepresidenta econòmica, Nadia Calviño, s’obri a revaloritzar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) i a mantenir les xifres macroeconòmiques de 2021; quan no és cap secret que Calviño preferia haver començat ja en 2021 a reduir l’enorme volum de deute i una volta a la senda d’estabilitat pressupostària abans que Brussel·les l’impose en 2023.

Podemos creu que ara és el moment de pujar els impostos

Cal tenir en compte, que Espanya ja ha reduït en 20.000 milions les seues emissions de deute enguany, i que el mateix Govern parla de 60.000 milions embassats en les butxaques dels espanyols per la impossibilitat de gastar durant la pandèmia, Podemos creu, ara sí, que hi haurà pujada d’impostos per a quadrar els comptes públics.

I no sols pujada del tipus nominal de l’impost de societats fins a este 15% efectiu que ja recomana fins al G-7, sinó d’una cosa molt més simbòlica que anava inclòs en l’acord de Govern signat per Pedro Sánchez i Pablo Iglesias al novembre de 2019: elevar dos punts de l’IRPF als qui guanyen més de 130.000 euros a l’any i quatre punts als qui superen els 300.000 euros d’ingressos.

El que és cert és que el president del Govern, Pedro Sánchez encara no ha dit l’última paraula en manera impositiva.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

El Metropolità invicte, sota avís per les dos últimes victòries del Llevant

L'Atlètic encadena set triomfs a casa, però el Llevant va véncer en les seues dos últimes visites al Metropolità. Dol clau per a sostindre la persecució de lliga.

Low Festival deixa Benidorm després de 15 anys i buscarà nova seu al costat de la mar en 2026

L'organització ha decidit traslladar l'edició de 2026 a una altra ciutat costanera després de 15 anys a Benidorm per condicions que considera inassumibles. L'ajuntament lamenta la ruptura i apunta a canvis en la gestió d'esdeveniments.

Una acusació demana incorporar un vídeo en el qual Pradas parla d’explosió a tot arreu

Acció Cultural ha demanat a la jutgessa afegir al procediment un pla seqüència amb àudio emés per rTVE en el qual s'escolta a Salomé Pradas parlar d'una 'explosió meteorològica' i de problemes d'accés a Utiel.

Vicente Barrera (Vox) afirma que si hi haguera eleccions valencianes anticipades estarien preparats

El president provincial de Vox a València ha assegurat que el seu partit està llest si es convoquen eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón. Ha recalcat que el seu paper és orgànic i que no intervindrà en la negociació amb el PP per al relleu.

Emergències de la Generalitat tenia un esborrany del Es-Alert a les 18.37 i l’avís va arribar a les 20.11

Documentació enviada al jutjat acredita un correu a les 18.37 amb la proposta 'És alert ribera'. El text final va ser dictat per Salomé Pradas i es va difondre a les 20.11.

Pérez Llorca i l’amo del Ventorro atestaran el 21 en la causa de la DANA

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha fixat per al 21 de novembre les testificals de Juanfran Pérez Llorca i del propietari del Ventorro. Les citacions busquen aclarir crides i decisions de la vesprada de les riuades.

Feijóo preveu obrir hui els contactes amb Vox per a rellevar a Mazón en la Generalitat

Feijóo ha assegurat que el PP iniciarà 'probablement' hui converses amb Vox per a rellevar a Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat Valenciana. El líder popular emmarca el diàleg en la busca d'estabilitat.

Emergències de la Generalitat tenia un esborrany del Es-Alert a les 18.37 i el va enviar a les 20.11 en la dana de València

Emergències de la Generalitat manejava un esborrany de l'avís És-Alert a les 18.37 del 29 d'octubre i el missatge va arribar als mòbils a les 20.11. La documentació ja obra en el jutjat que investiga la gestió de la dana a València.