Nova pujada d’impostos per al 2022

Després d’una altra despesa rècord arriba una altra pujada d’impostos enmig del caos del dèficit real que hauran de seguir les autonomies en 2022. En la presentació el dimarts, després del Consell de Ministres, del sostre de despesa es va mostrar el dèficit de referència per a les comunitats autònomes. Per a 2021 ho situen, i així ho confirmen en Hisenda, en el 0,7%, per a baixar al 0,6% en 2022.

Anuncis econòmics

El dimarts els focus del Consell de Ministres estaven posats en la vicepresidenta, Nadia Calviño, i la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero. Era dia d’anuncis econòmics, és temps de pensar en l’any següent. Encara que pensar en això no significa comunicar-ho. I en este cas és més important el que calla que el que es parla, perquè després de les dades s’amaga que els Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 hauran de portar una -altra més, després de la de 2021- pujada d’impostos, si volen complir les seues estimacions.

En primer round negociador previ a les vacances la vicepresidenta econòmica, Nadia Calviño, s’obri a revaloritzar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) i a mantenir les xifres macroeconòmiques de 2021; quan no és cap secret que Calviño preferia haver començat ja en 2021 a reduir l’enorme volum de deute i una volta a la senda d’estabilitat pressupostària abans que Brussel·les l’impose en 2023.

Podemos creu que ara és el moment de pujar els impostos

Cal tenir en compte, que Espanya ja ha reduït en 20.000 milions les seues emissions de deute enguany, i que el mateix Govern parla de 60.000 milions embassats en les butxaques dels espanyols per la impossibilitat de gastar durant la pandèmia, Podemos creu, ara sí, que hi haurà pujada d’impostos per a quadrar els comptes públics.

I no sols pujada del tipus nominal de l’impost de societats fins a este 15% efectiu que ja recomana fins al G-7, sinó d’una cosa molt més simbòlica que anava inclòs en l’acord de Govern signat per Pedro Sánchez i Pablo Iglesias al novembre de 2019: elevar dos punts de l’IRPF als qui guanyen més de 130.000 euros a l’any i quatre punts als qui superen els 300.000 euros d’ingressos.

El que és cert és que el president del Govern, Pedro Sánchez encara no ha dit l’última paraula en manera impositiva.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.