Nova pujada d’impostos per al 2022

Després d’una altra despesa rècord arriba una altra pujada d’impostos enmig del caos del dèficit real que hauran de seguir les autonomies en 2022. En la presentació el dimarts, després del Consell de Ministres, del sostre de despesa es va mostrar el dèficit de referència per a les comunitats autònomes. Per a 2021 ho situen, i així ho confirmen en Hisenda, en el 0,7%, per a baixar al 0,6% en 2022.

Anuncis econòmics

El dimarts els focus del Consell de Ministres estaven posats en la vicepresidenta, Nadia Calviño, i la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero. Era dia d’anuncis econòmics, és temps de pensar en l’any següent. Encara que pensar en això no significa comunicar-ho. I en este cas és més important el que calla que el que es parla, perquè després de les dades s’amaga que els Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 hauran de portar una -altra més, després de la de 2021- pujada d’impostos, si volen complir les seues estimacions.

En primer round negociador previ a les vacances la vicepresidenta econòmica, Nadia Calviño, s’obri a revaloritzar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) i a mantenir les xifres macroeconòmiques de 2021; quan no és cap secret que Calviño preferia haver començat ja en 2021 a reduir l’enorme volum de deute i una volta a la senda d’estabilitat pressupostària abans que Brussel·les l’impose en 2023.

Podemos creu que ara és el moment de pujar els impostos

Cal tenir en compte, que Espanya ja ha reduït en 20.000 milions les seues emissions de deute enguany, i que el mateix Govern parla de 60.000 milions embassats en les butxaques dels espanyols per la impossibilitat de gastar durant la pandèmia, Podemos creu, ara sí, que hi haurà pujada d’impostos per a quadrar els comptes públics.

I no sols pujada del tipus nominal de l’impost de societats fins a este 15% efectiu que ja recomana fins al G-7, sinó d’una cosa molt més simbòlica que anava inclòs en l’acord de Govern signat per Pedro Sánchez i Pablo Iglesias al novembre de 2019: elevar dos punts de l’IRPF als qui guanyen més de 130.000 euros a l’any i quatre punts als qui superen els 300.000 euros d’ingressos.

El que és cert és que el president del Govern, Pedro Sánchez encara no ha dit l’última paraula en manera impositiva.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.