Nova pujada d’impostos per al 2022

Després d’una altra despesa rècord arriba una altra pujada d’impostos enmig del caos del dèficit real que hauran de seguir les autonomies en 2022. En la presentació el dimarts, després del Consell de Ministres, del sostre de despesa es va mostrar el dèficit de referència per a les comunitats autònomes. Per a 2021 ho situen, i així ho confirmen en Hisenda, en el 0,7%, per a baixar al 0,6% en 2022.

Anuncis econòmics

El dimarts els focus del Consell de Ministres estaven posats en la vicepresidenta, Nadia Calviño, i la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero. Era dia d’anuncis econòmics, és temps de pensar en l’any següent. Encara que pensar en això no significa comunicar-ho. I en este cas és més important el que calla que el que es parla, perquè després de les dades s’amaga que els Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 hauran de portar una -altra més, després de la de 2021- pujada d’impostos, si volen complir les seues estimacions.

En primer round negociador previ a les vacances la vicepresidenta econòmica, Nadia Calviño, s’obri a revaloritzar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) i a mantenir les xifres macroeconòmiques de 2021; quan no és cap secret que Calviño preferia haver començat ja en 2021 a reduir l’enorme volum de deute i una volta a la senda d’estabilitat pressupostària abans que Brussel·les l’impose en 2023.

Podemos creu que ara és el moment de pujar els impostos

Cal tenir en compte, que Espanya ja ha reduït en 20.000 milions les seues emissions de deute enguany, i que el mateix Govern parla de 60.000 milions embassats en les butxaques dels espanyols per la impossibilitat de gastar durant la pandèmia, Podemos creu, ara sí, que hi haurà pujada d’impostos per a quadrar els comptes públics.

I no sols pujada del tipus nominal de l’impost de societats fins a este 15% efectiu que ja recomana fins al G-7, sinó d’una cosa molt més simbòlica que anava inclòs en l’acord de Govern signat per Pedro Sánchez i Pablo Iglesias al novembre de 2019: elevar dos punts de l’IRPF als qui guanyen més de 130.000 euros a l’any i quatre punts als qui superen els 300.000 euros d’ingressos.

El que és cert és que el president del Govern, Pedro Sánchez encara no ha dit l’última paraula en manera impositiva.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.