Coneixes les novetats a l’hora d’aparcar a València?

 

Dilluns 21 de juny entra en vigor la nova contracta de l’Ordenança Reguladora d’Aparcament (ORA) que substitueix l’actual, vigent des de feia més de 15 anys.

La nova ORA, gestionada per l’empresa EYSA, començarà a funcionar amb 5431 places d’estacionament regulat i 195 parquímetres.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha destacat que “la principal novetat és que també es podrà desaparcar.

És a dir, que si algú paga per dos hores però només en gasta una, podrà optar per acostar-se al parquímetre i acumular en un moneder la fracció de diners que no ha emprat per a utilitzar-los la pròxima vegada”.

Grezzi ha explicat que “per primera vegada, els parquímetres seran de propietat municipal. En l’anterior contracta, la ciutat anava pagant eixos parquímetres però, després, eren propietat de l’empresa. Ara mateix, els paguem i amortitzem però serem propietaris i incorporem així recursos a l’Ajuntament”.

Els 195 nous parquímetres instal·lats a la ciutat disposen d’il·luminació led i pantalles en diferents idiomes, permeten el pagament amb targeta, estan connectats a la xarxa mòbil i disposen de panells solars.

El regidor afirma que són “parquímetres amb una tecnologia molt avançada, de pantalla tàctil, molt fàcil i molt intuïtiva”. Per poder aparcar, a més, serà preceptiu inserir la matrícula de l’automòbil.

A més, pròximament, un 35% dels nous parquímetres de la ciutat disposaran de sensors de contaminació

Grezzi ha comentat que “farem la localització més adequada per tindre encara més informació sobre la qualitat de l’aire de la ciutat i més capil·laritat sobre els nivells de contaminació per zones”.

L’entrada en vigor de la nova contracta comportarà la congelació de les tarifes i l’adequació dels horaris a la nova ordenança de mobilitat, que va entrar en vigor en 2019.

Així, l’horari general serà de 9 a 21 hores en totes les zones regulades, llevat les que estan ubicades als districtes d’Olivereta, Patraix (llevat de Tres Forques), Benimaclet, Rascanya i els barris de l’Amistat, Albors i Camí Fondo, que no tindran regulat l’estacionament dissabte de vesprada.

La vigilància de les zones d’aparcament es farà amb personal a peu de carrer però també s’incorporen quatre vehicles elèctrics amb càmeres que dotaran al servei de la tecnologia més avançada.

La Regidoria estudia també les peticions de diversos barris de la ciutat per instaurar zones taronja d’aparcament per a residents.

Entre els barris que s’han adreçat a la Regidoria per sol·licitar zones taronja, Giuseppe Grezzi ha citat l’entorn de la plaça de bous i les zones de Russafa, Ciutat Vella, Benimaclet i el Cabanyal, entre d’altres.
 

Anuncios

Últimes notícies

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.