Coneixes les novetats a l’hora d’aparcar a València?

 

Dilluns 21 de juny entra en vigor la nova contracta de l’Ordenança Reguladora d’Aparcament (ORA) que substitueix l’actual, vigent des de feia més de 15 anys.

La nova ORA, gestionada per l’empresa EYSA, començarà a funcionar amb 5431 places d’estacionament regulat i 195 parquímetres.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha destacat que “la principal novetat és que també es podrà desaparcar.

És a dir, que si algú paga per dos hores però només en gasta una, podrà optar per acostar-se al parquímetre i acumular en un moneder la fracció de diners que no ha emprat per a utilitzar-los la pròxima vegada”.

Grezzi ha explicat que “per primera vegada, els parquímetres seran de propietat municipal. En l’anterior contracta, la ciutat anava pagant eixos parquímetres però, després, eren propietat de l’empresa. Ara mateix, els paguem i amortitzem però serem propietaris i incorporem així recursos a l’Ajuntament”.

Els 195 nous parquímetres instal·lats a la ciutat disposen d’il·luminació led i pantalles en diferents idiomes, permeten el pagament amb targeta, estan connectats a la xarxa mòbil i disposen de panells solars.

El regidor afirma que són “parquímetres amb una tecnologia molt avançada, de pantalla tàctil, molt fàcil i molt intuïtiva”. Per poder aparcar, a més, serà preceptiu inserir la matrícula de l’automòbil.

A més, pròximament, un 35% dels nous parquímetres de la ciutat disposaran de sensors de contaminació

Grezzi ha comentat que “farem la localització més adequada per tindre encara més informació sobre la qualitat de l’aire de la ciutat i més capil·laritat sobre els nivells de contaminació per zones”.

L’entrada en vigor de la nova contracta comportarà la congelació de les tarifes i l’adequació dels horaris a la nova ordenança de mobilitat, que va entrar en vigor en 2019.

Així, l’horari general serà de 9 a 21 hores en totes les zones regulades, llevat les que estan ubicades als districtes d’Olivereta, Patraix (llevat de Tres Forques), Benimaclet, Rascanya i els barris de l’Amistat, Albors i Camí Fondo, que no tindran regulat l’estacionament dissabte de vesprada.

La vigilància de les zones d’aparcament es farà amb personal a peu de carrer però també s’incorporen quatre vehicles elèctrics amb càmeres que dotaran al servei de la tecnologia més avançada.

La Regidoria estudia també les peticions de diversos barris de la ciutat per instaurar zones taronja d’aparcament per a residents.

Entre els barris que s’han adreçat a la Regidoria per sol·licitar zones taronja, Giuseppe Grezzi ha citat l’entorn de la plaça de bous i les zones de Russafa, Ciutat Vella, Benimaclet i el Cabanyal, entre d’altres.
 

Últimes notícies

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.

València es convertix en escenari del rodatge de la comèdia romàntica ‘Libre’ inspirada en Nino Bravo

València, Madrid i Màlaga acolliran el rodatge de ‘Libre’, una comèdia romàntica dirigida per David Serrano i inspirada en l’univers musical de Nino Bravo, amb estrena prevista en 2027. La pel·lícula, produïda per La Terraza Films i Nadie es Perfecto, compta amb un repartiment coral i vol acostar el llegat del cantant valencià a noves generacions.