Coneixes les novetats a l’hora d’aparcar a València?

 

Dilluns 21 de juny entra en vigor la nova contracta de l’Ordenança Reguladora d’Aparcament (ORA) que substitueix l’actual, vigent des de feia més de 15 anys.

La nova ORA, gestionada per l’empresa EYSA, començarà a funcionar amb 5431 places d’estacionament regulat i 195 parquímetres.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha destacat que “la principal novetat és que també es podrà desaparcar.

És a dir, que si algú paga per dos hores però només en gasta una, podrà optar per acostar-se al parquímetre i acumular en un moneder la fracció de diners que no ha emprat per a utilitzar-los la pròxima vegada”.

Grezzi ha explicat que “per primera vegada, els parquímetres seran de propietat municipal. En l’anterior contracta, la ciutat anava pagant eixos parquímetres però, després, eren propietat de l’empresa. Ara mateix, els paguem i amortitzem però serem propietaris i incorporem així recursos a l’Ajuntament”.

Els 195 nous parquímetres instal·lats a la ciutat disposen d’il·luminació led i pantalles en diferents idiomes, permeten el pagament amb targeta, estan connectats a la xarxa mòbil i disposen de panells solars.

El regidor afirma que són “parquímetres amb una tecnologia molt avançada, de pantalla tàctil, molt fàcil i molt intuïtiva”. Per poder aparcar, a més, serà preceptiu inserir la matrícula de l’automòbil.

A més, pròximament, un 35% dels nous parquímetres de la ciutat disposaran de sensors de contaminació

Grezzi ha comentat que “farem la localització més adequada per tindre encara més informació sobre la qualitat de l’aire de la ciutat i més capil·laritat sobre els nivells de contaminació per zones”.

L’entrada en vigor de la nova contracta comportarà la congelació de les tarifes i l’adequació dels horaris a la nova ordenança de mobilitat, que va entrar en vigor en 2019.

Així, l’horari general serà de 9 a 21 hores en totes les zones regulades, llevat les que estan ubicades als districtes d’Olivereta, Patraix (llevat de Tres Forques), Benimaclet, Rascanya i els barris de l’Amistat, Albors i Camí Fondo, que no tindran regulat l’estacionament dissabte de vesprada.

La vigilància de les zones d’aparcament es farà amb personal a peu de carrer però també s’incorporen quatre vehicles elèctrics amb càmeres que dotaran al servei de la tecnologia més avançada.

La Regidoria estudia també les peticions de diversos barris de la ciutat per instaurar zones taronja d’aparcament per a residents.

Entre els barris que s’han adreçat a la Regidoria per sol·licitar zones taronja, Giuseppe Grezzi ha citat l’entorn de la plaça de bous i les zones de Russafa, Ciutat Vella, Benimaclet i el Cabanyal, entre d’altres.
 

Últimes notícies

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.