Coneixes les novetats a l’hora d’aparcar a València?

 

Dilluns 21 de juny entra en vigor la nova contracta de l’Ordenança Reguladora d’Aparcament (ORA) que substitueix l’actual, vigent des de feia més de 15 anys.

La nova ORA, gestionada per l’empresa EYSA, començarà a funcionar amb 5431 places d’estacionament regulat i 195 parquímetres.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha destacat que “la principal novetat és que també es podrà desaparcar.

És a dir, que si algú paga per dos hores però només en gasta una, podrà optar per acostar-se al parquímetre i acumular en un moneder la fracció de diners que no ha emprat per a utilitzar-los la pròxima vegada”.

Grezzi ha explicat que “per primera vegada, els parquímetres seran de propietat municipal. En l’anterior contracta, la ciutat anava pagant eixos parquímetres però, després, eren propietat de l’empresa. Ara mateix, els paguem i amortitzem però serem propietaris i incorporem així recursos a l’Ajuntament”.

Els 195 nous parquímetres instal·lats a la ciutat disposen d’il·luminació led i pantalles en diferents idiomes, permeten el pagament amb targeta, estan connectats a la xarxa mòbil i disposen de panells solars.

El regidor afirma que són “parquímetres amb una tecnologia molt avançada, de pantalla tàctil, molt fàcil i molt intuïtiva”. Per poder aparcar, a més, serà preceptiu inserir la matrícula de l’automòbil.

A més, pròximament, un 35% dels nous parquímetres de la ciutat disposaran de sensors de contaminació

Grezzi ha comentat que “farem la localització més adequada per tindre encara més informació sobre la qualitat de l’aire de la ciutat i més capil·laritat sobre els nivells de contaminació per zones”.

L’entrada en vigor de la nova contracta comportarà la congelació de les tarifes i l’adequació dels horaris a la nova ordenança de mobilitat, que va entrar en vigor en 2019.

Així, l’horari general serà de 9 a 21 hores en totes les zones regulades, llevat les que estan ubicades als districtes d’Olivereta, Patraix (llevat de Tres Forques), Benimaclet, Rascanya i els barris de l’Amistat, Albors i Camí Fondo, que no tindran regulat l’estacionament dissabte de vesprada.

La vigilància de les zones d’aparcament es farà amb personal a peu de carrer però també s’incorporen quatre vehicles elèctrics amb càmeres que dotaran al servei de la tecnologia més avançada.

La Regidoria estudia també les peticions de diversos barris de la ciutat per instaurar zones taronja d’aparcament per a residents.

Entre els barris que s’han adreçat a la Regidoria per sol·licitar zones taronja, Giuseppe Grezzi ha citat l’entorn de la plaça de bous i les zones de Russafa, Ciutat Vella, Benimaclet i el Cabanyal, entre d’altres.
 

Últimes notícies

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.
FILMOTECA D'ESTIU