9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Coneixes les novetats a l’hora d’aparcar a València?

 

Dilluns 21 de juny entra en vigor la nova contracta de l’Ordenança Reguladora d’Aparcament (ORA) que substitueix l’actual, vigent des de feia més de 15 anys.

La nova ORA, gestionada per l’empresa EYSA, començarà a funcionar amb 5431 places d’estacionament regulat i 195 parquímetres.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha destacat que “la principal novetat és que també es podrà desaparcar.

És a dir, que si algú paga per dos hores però només en gasta una, podrà optar per acostar-se al parquímetre i acumular en un moneder la fracció de diners que no ha emprat per a utilitzar-los la pròxima vegada”.

Grezzi ha explicat que “per primera vegada, els parquímetres seran de propietat municipal. En l’anterior contracta, la ciutat anava pagant eixos parquímetres però, després, eren propietat de l’empresa. Ara mateix, els paguem i amortitzem però serem propietaris i incorporem així recursos a l’Ajuntament”.

Els 195 nous parquímetres instal·lats a la ciutat disposen d’il·luminació led i pantalles en diferents idiomes, permeten el pagament amb targeta, estan connectats a la xarxa mòbil i disposen de panells solars.

El regidor afirma que són “parquímetres amb una tecnologia molt avançada, de pantalla tàctil, molt fàcil i molt intuïtiva”. Per poder aparcar, a més, serà preceptiu inserir la matrícula de l’automòbil.

A més, pròximament, un 35% dels nous parquímetres de la ciutat disposaran de sensors de contaminació

Grezzi ha comentat que “farem la localització més adequada per tindre encara més informació sobre la qualitat de l’aire de la ciutat i més capil·laritat sobre els nivells de contaminació per zones”.

L’entrada en vigor de la nova contracta comportarà la congelació de les tarifes i l’adequació dels horaris a la nova ordenança de mobilitat, que va entrar en vigor en 2019.

Així, l’horari general serà de 9 a 21 hores en totes les zones regulades, llevat les que estan ubicades als districtes d’Olivereta, Patraix (llevat de Tres Forques), Benimaclet, Rascanya i els barris de l’Amistat, Albors i Camí Fondo, que no tindran regulat l’estacionament dissabte de vesprada.

La vigilància de les zones d’aparcament es farà amb personal a peu de carrer però també s’incorporen quatre vehicles elèctrics amb càmeres que dotaran al servei de la tecnologia més avançada.

La Regidoria estudia també les peticions de diversos barris de la ciutat per instaurar zones taronja d’aparcament per a residents.

Entre els barris que s’han adreçat a la Regidoria per sol·licitar zones taronja, Giuseppe Grezzi ha citat l’entorn de la plaça de bous i les zones de Russafa, Ciutat Vella, Benimaclet i el Cabanyal, entre d’altres.
 

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.