El número de brots en Espanya augmenta sense control: Ja supera els 500

Transeünts amb mascareta en un carrer d'Extremadura

Els brots continuen creixent i són més de 500 | València Diari

 

Este dilluns, Fernando Simón anunciava que el Ministeri de Sanitatregistrats un total de 560 brots actius de coronavirus en diversos punts d’Espanya. D’esta manera, al còmput total s’hi sumen 77 més que el passat dijous.

 

Pel que fa a estos brots, l’epidemiòleg va explicar que la gran majoria estan lligats a l’àmbit familiar i social, a través de reunions. A pesar d’això, va destacar que hi ha més casos de brots que es produïxen per l’oci nocturn.

 

Simón també va anunciar ‘bones notícies’ i és que els brots en l’àmbit laboral, sobretot de temporers, «han disminuït substancialment i el número de casos associats també en l’última setmana o deu dies». Un fet que va atribuir «en part important per les mesures preses per les CCAA». D’altra banda, l’epidemiòleg va advertir que «en algunes residències s’està tenint algun brot més gran del desitjat», però «la major part» en treballadors.

 

Brots actius a 3 d'agost de 2020

Brots actius a 3 d’agost de 2020 | EFE

 

Les xifres de contagis registrades per Catalunya, Madrid i Navarra no s’han inclòs en el recompte total de les dades de Covid-19 d’este dilluns. Segons va explicar Simón, hi ha hagut «problemes tècnics» i per este motiu s’incorporaran en les dades que es donen este dimarts. «Atesa la falta d’informació d’estes CCAA, probablement el número de positius pujarà d’una manera important», va reconéixer.

 

Catalunya i Aragó estan estabilitzant la situació

Tot i que Simón va reconéixer que s’ha produït un increment dels brots en les últimes setmanes, l’epidemiòleg va manifestar que «no estem en una situació greu» i va destacar que «en Catalunya i Aragó poc a poc es va estabilitzant el problema, fins i tot hi ha descens en Lleida».

 

En este sentit, també va afegir que «l’àrea metropolitana de Barcelona s’està estabilitzant progressivament» mentres que «en la major part d’Aragó també hi ha efecte favorable de les mesures, però en Saragossa encara hi ha transmissió important». A pesar d’això, Simón va lamentar que «hi ha moltes províncies en fase ascendent», dotze en concret.

 

A pesar de les xifres registrades de brots actius en Espanya, Simón va insistir que la situació actual no s’aproxima a la que es va viure en març i en abril: «No estem en una situació especialment greu, ni comparable amb la de fa uns mesos, però sí hi ha un increment progressiu en diverses CCAA que hem de seguir amb moltíssima intenció».

 

Finalment, l’epidemiòleg va puntualitzar que seguix sent «molt alt» el número d’asimptomàtics dins dels positius, ja que estos se situen per damunt del 60 per cent, i que la mortalitat se situa al voltant del 0,4-0,6 per cent, segons una anàlisi dels quinze dies previs. A pesar d’això, el número de casos positius que es detecten amb les PCR ha augmentat i per això va destacar que «estem molt segurs que estem detectant moltíssim més que fa uns mesos».

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU