El número de brots en Espanya augmenta sense control: Ja supera els 500

Transeünts amb mascareta en un carrer d'Extremadura

Els brots continuen creixent i són més de 500 | València Diari

 

Este dilluns, Fernando Simón anunciava que el Ministeri de Sanitatregistrats un total de 560 brots actius de coronavirus en diversos punts d’Espanya. D’esta manera, al còmput total s’hi sumen 77 més que el passat dijous.

 

Pel que fa a estos brots, l’epidemiòleg va explicar que la gran majoria estan lligats a l’àmbit familiar i social, a través de reunions. A pesar d’això, va destacar que hi ha més casos de brots que es produïxen per l’oci nocturn.

 

Simón també va anunciar ‘bones notícies’ i és que els brots en l’àmbit laboral, sobretot de temporers, «han disminuït substancialment i el número de casos associats també en l’última setmana o deu dies». Un fet que va atribuir «en part important per les mesures preses per les CCAA». D’altra banda, l’epidemiòleg va advertir que «en algunes residències s’està tenint algun brot més gran del desitjat», però «la major part» en treballadors.

 

Brots actius a 3 d'agost de 2020

Brots actius a 3 d’agost de 2020 | EFE

 

Les xifres de contagis registrades per Catalunya, Madrid i Navarra no s’han inclòs en el recompte total de les dades de Covid-19 d’este dilluns. Segons va explicar Simón, hi ha hagut «problemes tècnics» i per este motiu s’incorporaran en les dades que es donen este dimarts. «Atesa la falta d’informació d’estes CCAA, probablement el número de positius pujarà d’una manera important», va reconéixer.

 

Catalunya i Aragó estan estabilitzant la situació

Tot i que Simón va reconéixer que s’ha produït un increment dels brots en les últimes setmanes, l’epidemiòleg va manifestar que «no estem en una situació greu» i va destacar que «en Catalunya i Aragó poc a poc es va estabilitzant el problema, fins i tot hi ha descens en Lleida».

 

En este sentit, també va afegir que «l’àrea metropolitana de Barcelona s’està estabilitzant progressivament» mentres que «en la major part d’Aragó també hi ha efecte favorable de les mesures, però en Saragossa encara hi ha transmissió important». A pesar d’això, Simón va lamentar que «hi ha moltes províncies en fase ascendent», dotze en concret.

 

A pesar de les xifres registrades de brots actius en Espanya, Simón va insistir que la situació actual no s’aproxima a la que es va viure en març i en abril: «No estem en una situació especialment greu, ni comparable amb la de fa uns mesos, però sí hi ha un increment progressiu en diverses CCAA que hem de seguir amb moltíssima intenció».

 

Finalment, l’epidemiòleg va puntualitzar que seguix sent «molt alt» el número d’asimptomàtics dins dels positius, ja que estos se situen per damunt del 60 per cent, i que la mortalitat se situa al voltant del 0,4-0,6 per cent, segons una anàlisi dels quinze dies previs. A pesar d’això, el número de casos positius que es detecten amb les PCR ha augmentat i per això va destacar que «estem molt segurs que estem detectant moltíssim més que fa uns mesos».

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.