El número de brots en Espanya augmenta sense control: Ja supera els 500

Transeünts amb mascareta en un carrer d'Extremadura

Els brots continuen creixent i són més de 500 | València Diari

 

Este dilluns, Fernando Simón anunciava que el Ministeri de Sanitatregistrats un total de 560 brots actius de coronavirus en diversos punts d’Espanya. D’esta manera, al còmput total s’hi sumen 77 més que el passat dijous.

 

Pel que fa a estos brots, l’epidemiòleg va explicar que la gran majoria estan lligats a l’àmbit familiar i social, a través de reunions. A pesar d’això, va destacar que hi ha més casos de brots que es produïxen per l’oci nocturn.

 

Simón també va anunciar ‘bones notícies’ i és que els brots en l’àmbit laboral, sobretot de temporers, «han disminuït substancialment i el número de casos associats també en l’última setmana o deu dies». Un fet que va atribuir «en part important per les mesures preses per les CCAA». D’altra banda, l’epidemiòleg va advertir que «en algunes residències s’està tenint algun brot més gran del desitjat», però «la major part» en treballadors.

 

Brots actius a 3 d'agost de 2020

Brots actius a 3 d’agost de 2020 | EFE

 

Les xifres de contagis registrades per Catalunya, Madrid i Navarra no s’han inclòs en el recompte total de les dades de Covid-19 d’este dilluns. Segons va explicar Simón, hi ha hagut «problemes tècnics» i per este motiu s’incorporaran en les dades que es donen este dimarts. «Atesa la falta d’informació d’estes CCAA, probablement el número de positius pujarà d’una manera important», va reconéixer.

 

Catalunya i Aragó estan estabilitzant la situació

Tot i que Simón va reconéixer que s’ha produït un increment dels brots en les últimes setmanes, l’epidemiòleg va manifestar que «no estem en una situació greu» i va destacar que «en Catalunya i Aragó poc a poc es va estabilitzant el problema, fins i tot hi ha descens en Lleida».

 

En este sentit, també va afegir que «l’àrea metropolitana de Barcelona s’està estabilitzant progressivament» mentres que «en la major part d’Aragó també hi ha efecte favorable de les mesures, però en Saragossa encara hi ha transmissió important». A pesar d’això, Simón va lamentar que «hi ha moltes províncies en fase ascendent», dotze en concret.

 

A pesar de les xifres registrades de brots actius en Espanya, Simón va insistir que la situació actual no s’aproxima a la que es va viure en març i en abril: «No estem en una situació especialment greu, ni comparable amb la de fa uns mesos, però sí hi ha un increment progressiu en diverses CCAA que hem de seguir amb moltíssima intenció».

 

Finalment, l’epidemiòleg va puntualitzar que seguix sent «molt alt» el número d’asimptomàtics dins dels positius, ja que estos se situen per damunt del 60 per cent, i que la mortalitat se situa al voltant del 0,4-0,6 per cent, segons una anàlisi dels quinze dies previs. A pesar d’això, el número de casos positius que es detecten amb les PCR ha augmentat i per això va destacar que «estem molt segurs que estem detectant moltíssim més que fa uns mesos».

Anuncios

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.