Anuncios

El número de brots en Espanya augmenta sense control: Ja supera els 500

Transeünts amb mascareta en un carrer d'Extremadura

Els brots continuen creixent i són més de 500 | València Diari

 

Este dilluns, Fernando Simón anunciava que el Ministeri de Sanitatregistrats un total de 560 brots actius de coronavirus en diversos punts d’Espanya. D’esta manera, al còmput total s’hi sumen 77 més que el passat dijous.

 

Pel que fa a estos brots, l’epidemiòleg va explicar que la gran majoria estan lligats a l’àmbit familiar i social, a través de reunions. A pesar d’això, va destacar que hi ha més casos de brots que es produïxen per l’oci nocturn.

 

Simón també va anunciar ‘bones notícies’ i és que els brots en l’àmbit laboral, sobretot de temporers, «han disminuït substancialment i el número de casos associats també en l’última setmana o deu dies». Un fet que va atribuir «en part important per les mesures preses per les CCAA». D’altra banda, l’epidemiòleg va advertir que «en algunes residències s’està tenint algun brot més gran del desitjat», però «la major part» en treballadors.

 

Brots actius a 3 d'agost de 2020

Brots actius a 3 d’agost de 2020 | EFE

 

Les xifres de contagis registrades per Catalunya, Madrid i Navarra no s’han inclòs en el recompte total de les dades de Covid-19 d’este dilluns. Segons va explicar Simón, hi ha hagut «problemes tècnics» i per este motiu s’incorporaran en les dades que es donen este dimarts. «Atesa la falta d’informació d’estes CCAA, probablement el número de positius pujarà d’una manera important», va reconéixer.

 

Catalunya i Aragó estan estabilitzant la situació

Tot i que Simón va reconéixer que s’ha produït un increment dels brots en les últimes setmanes, l’epidemiòleg va manifestar que «no estem en una situació greu» i va destacar que «en Catalunya i Aragó poc a poc es va estabilitzant el problema, fins i tot hi ha descens en Lleida».

 

En este sentit, també va afegir que «l’àrea metropolitana de Barcelona s’està estabilitzant progressivament» mentres que «en la major part d’Aragó també hi ha efecte favorable de les mesures, però en Saragossa encara hi ha transmissió important». A pesar d’això, Simón va lamentar que «hi ha moltes províncies en fase ascendent», dotze en concret.

 

A pesar de les xifres registrades de brots actius en Espanya, Simón va insistir que la situació actual no s’aproxima a la que es va viure en març i en abril: «No estem en una situació especialment greu, ni comparable amb la de fa uns mesos, però sí hi ha un increment progressiu en diverses CCAA que hem de seguir amb moltíssima intenció».

 

Finalment, l’epidemiòleg va puntualitzar que seguix sent «molt alt» el número d’asimptomàtics dins dels positius, ja que estos se situen per damunt del 60 per cent, i que la mortalitat se situa al voltant del 0,4-0,6 per cent, segons una anàlisi dels quinze dies previs. A pesar d’això, el número de casos positius que es detecten amb les PCR ha augmentat i per això va destacar que «estem molt segurs que estem detectant moltíssim més que fa uns mesos».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La cap de Protecció Civil assegura que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Delegació del Govern sosté que va intentar activar l'És-Alert a les 18.29 hores durant la dana, mentres la defensa de la exconsellera Pradas insistix que el text es va plantejar a les 19 hores.

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.

Pérez Llorca reivindica l’aposta del Consell pels servicis socials i la vivenda pública a Sant Joan

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Sant Joan d'Alacant el compromís del Consell amb projectes socials, educatius, sanitaris, de vivenda pública i d'infraestructures per a millorar la qualitat de vida.

Morrissey presentarà a Barcelona i Madrid el seu nou disc Make-up is a lie al juliol

Morrissey presentarà el seu catorzé disc en solitari, Make-up is a lie, el 25 de juliol a Barcelona i el 29 de juliol a Madrid, dins del seu gira europea.

Tallada l’A-3 a Honrubia sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments activats.

Seattle Storm confirma que Awa Fam acaba la temporada amb València Basket i s’incorporarà tard

Seattle Storm confirma que Awa Fam completarà la temporada amb València Basket i s'unirà més tard a la pretemporada WNBA, on també arribaran amb retard Leo Fiebich i Raquel Carrera.

Barcelona i Reial Madrid reprenen la batalla per LaLiga després del colp europeu

Barcelona i Reial Madrid reprenen la seua mà a mà pel títol de LaLiga després de quedar fora de la Lliga de Campions, en una jornada marcada també per dols directes per Europa i per la permanència.

El Llevant s’agarra al Ciutat per a encadenar dos triomfs i continuar viu en LaLiga

El Llevant rep al Sevilla en el Ciutat de València amb l'opció de sumar per primera vegada dos triomfs consecutius en LaLiga i retallar el seu desavantatge amb la permanència.