El número de brots en Espanya augmenta sense control: Ja supera els 500

Transeünts amb mascareta en un carrer d'Extremadura

Els brots continuen creixent i són més de 500 | València Diari

 

Este dilluns, Fernando Simón anunciava que el Ministeri de Sanitatregistrats un total de 560 brots actius de coronavirus en diversos punts d’Espanya. D’esta manera, al còmput total s’hi sumen 77 més que el passat dijous.

 

Pel que fa a estos brots, l’epidemiòleg va explicar que la gran majoria estan lligats a l’àmbit familiar i social, a través de reunions. A pesar d’això, va destacar que hi ha més casos de brots que es produïxen per l’oci nocturn.

 

Simón també va anunciar ‘bones notícies’ i és que els brots en l’àmbit laboral, sobretot de temporers, «han disminuït substancialment i el número de casos associats també en l’última setmana o deu dies». Un fet que va atribuir «en part important per les mesures preses per les CCAA». D’altra banda, l’epidemiòleg va advertir que «en algunes residències s’està tenint algun brot més gran del desitjat», però «la major part» en treballadors.

 

Brots actius a 3 d'agost de 2020

Brots actius a 3 d’agost de 2020 | EFE

 

Les xifres de contagis registrades per Catalunya, Madrid i Navarra no s’han inclòs en el recompte total de les dades de Covid-19 d’este dilluns. Segons va explicar Simón, hi ha hagut «problemes tècnics» i per este motiu s’incorporaran en les dades que es donen este dimarts. «Atesa la falta d’informació d’estes CCAA, probablement el número de positius pujarà d’una manera important», va reconéixer.

 

Catalunya i Aragó estan estabilitzant la situació

Tot i que Simón va reconéixer que s’ha produït un increment dels brots en les últimes setmanes, l’epidemiòleg va manifestar que «no estem en una situació greu» i va destacar que «en Catalunya i Aragó poc a poc es va estabilitzant el problema, fins i tot hi ha descens en Lleida».

 

En este sentit, també va afegir que «l’àrea metropolitana de Barcelona s’està estabilitzant progressivament» mentres que «en la major part d’Aragó també hi ha efecte favorable de les mesures, però en Saragossa encara hi ha transmissió important». A pesar d’això, Simón va lamentar que «hi ha moltes províncies en fase ascendent», dotze en concret.

 

A pesar de les xifres registrades de brots actius en Espanya, Simón va insistir que la situació actual no s’aproxima a la que es va viure en març i en abril: «No estem en una situació especialment greu, ni comparable amb la de fa uns mesos, però sí hi ha un increment progressiu en diverses CCAA que hem de seguir amb moltíssima intenció».

 

Finalment, l’epidemiòleg va puntualitzar que seguix sent «molt alt» el número d’asimptomàtics dins dels positius, ja que estos se situen per damunt del 60 per cent, i que la mortalitat se situa al voltant del 0,4-0,6 per cent, segons una anàlisi dels quinze dies previs. A pesar d’això, el número de casos positius que es detecten amb les PCR ha augmentat i per això va destacar que «estem molt segurs que estem detectant moltíssim més que fa uns mesos».

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.