Obri en València el primer restaurant amb cambrers que són robots

Els robots cambrers | ValènciaDiari

 

Cambrers que són robots. Esta és la gran novetat del nou restaurant ‘Crensa’ que obrirà les seues portes este mes d’agost en València, amb una innovadora proposta gastronòmica i esta peculiaritat tecnològica. 

 

L’establiment, situat en el carrer Doctor Vicente Zaragozá, en el barri de Benimaclet de la capital del Túria, ultima els seus detalls de cara a la seua obertura este mes d’agost. Però abans d’obrir les seues portes, el local ja s’ha convertit en un referent tecnològic: serà el primer establiment en la capital del Túria en incloure dos robots cambrers en el servici d’atenció als clients.

 

El projecte està impulsat per l’empresari ‘Zhijie Yan’, present en Espanya des de l’any 2008, i que seguix esta futurística corrent en servicis de restauració que va començar en alguns locals en la Xina. De moment, l’establiment compta amb dos robots cambrers batejats amb el nom de ‘Mulán’, com la película de Disney. Els mateixos tenen una altura d’un metre i mig i incorporen un parell de safates en les que transporten les comandes.

 

No suposa la substitució de personal humà

El funcionament d’estos dos robots és bàsic, ja que funcionen a través d’uns raïls que van pel sòl del local i porten el menjar a les taules. Prèviament, els empleats han de manar l’ordre al robot i el número de taula fins a la que han de transportar la comanda. Una volta ‘Mulán’ està davant la taula, els clients poden agafar la seua comanda i el robot els dedica una frase: «Qué aproveche, cariño».

 

A pesar de tot, la incorporació dels robots no suposa la substitució de personal humà, ja que estan plantejats como una ajuda per a les persones i per a que el servici d’atenció als clients tinga una major agilitat i eficiència. De fet, els treballadors també han hagut de preparar-se per a esta novetat i, abans de què el restaurant comence a funcionar, han hagut de fer un entrenament previ amb els robots.

 

Des de l’empresa estan confiats en continuar amb este projecte i arribar, fins i tot, a ampliar la marca a altres locals en València i impulsar una cadena, mantenint una oferta culinària de qualitat i allunyada del concepte de ‘fast food i apostant per plats saludables de fusió asiàtica. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.
FILMOTECA D'ESTIU