13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Obri en València el primer restaurant amb cambrers que són robots

Els robots cambrers | ValènciaDiari

 

Cambrers que són robots. Esta és la gran novetat del nou restaurant ‘Crensa’ que obrirà les seues portes este mes d’agost en València, amb una innovadora proposta gastronòmica i esta peculiaritat tecnològica. 

 

L’establiment, situat en el carrer Doctor Vicente Zaragozá, en el barri de Benimaclet de la capital del Túria, ultima els seus detalls de cara a la seua obertura este mes d’agost. Però abans d’obrir les seues portes, el local ja s’ha convertit en un referent tecnològic: serà el primer establiment en la capital del Túria en incloure dos robots cambrers en el servici d’atenció als clients.

 

El projecte està impulsat per l’empresari ‘Zhijie Yan’, present en Espanya des de l’any 2008, i que seguix esta futurística corrent en servicis de restauració que va començar en alguns locals en la Xina. De moment, l’establiment compta amb dos robots cambrers batejats amb el nom de ‘Mulán’, com la película de Disney. Els mateixos tenen una altura d’un metre i mig i incorporen un parell de safates en les que transporten les comandes.

 

No suposa la substitució de personal humà

El funcionament d’estos dos robots és bàsic, ja que funcionen a través d’uns raïls que van pel sòl del local i porten el menjar a les taules. Prèviament, els empleats han de manar l’ordre al robot i el número de taula fins a la que han de transportar la comanda. Una volta ‘Mulán’ està davant la taula, els clients poden agafar la seua comanda i el robot els dedica una frase: «Qué aproveche, cariño».

 

A pesar de tot, la incorporació dels robots no suposa la substitució de personal humà, ja que estan plantejats como una ajuda per a les persones i per a que el servici d’atenció als clients tinga una major agilitat i eficiència. De fet, els treballadors també han hagut de preparar-se per a esta novetat i, abans de què el restaurant comence a funcionar, han hagut de fer un entrenament previ amb els robots.

 

Des de l’empresa estan confiats en continuar amb este projecte i arribar, fins i tot, a ampliar la marca a altres locals en València i impulsar una cadena, mantenint una oferta culinària de qualitat i allunyada del concepte de ‘fast food i apostant per plats saludables de fusió asiàtica. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.

El Baskonia conquista la seua sèptima Copa del Rei 17 anys després en superar al Reial Madrid (89-100)

El Kosner Baskonia es va imposar 89-100 al Reial Madrid en una final igualada disputada en el Roig Arena. Va aconseguir la seua sèptima Copa del Rei i va frenar l'intent blanc de conquistar la trentena.