Obri en València el primer restaurant amb cambrers que són robots

Els robots cambrers | ValènciaDiari

 

Cambrers que són robots. Esta és la gran novetat del nou restaurant ‘Crensa’ que obrirà les seues portes este mes d’agost en València, amb una innovadora proposta gastronòmica i esta peculiaritat tecnològica. 

 

L’establiment, situat en el carrer Doctor Vicente Zaragozá, en el barri de Benimaclet de la capital del Túria, ultima els seus detalls de cara a la seua obertura este mes d’agost. Però abans d’obrir les seues portes, el local ja s’ha convertit en un referent tecnològic: serà el primer establiment en la capital del Túria en incloure dos robots cambrers en el servici d’atenció als clients.

 

El projecte està impulsat per l’empresari ‘Zhijie Yan’, present en Espanya des de l’any 2008, i que seguix esta futurística corrent en servicis de restauració que va començar en alguns locals en la Xina. De moment, l’establiment compta amb dos robots cambrers batejats amb el nom de ‘Mulán’, com la película de Disney. Els mateixos tenen una altura d’un metre i mig i incorporen un parell de safates en les que transporten les comandes.

 

No suposa la substitució de personal humà

El funcionament d’estos dos robots és bàsic, ja que funcionen a través d’uns raïls que van pel sòl del local i porten el menjar a les taules. Prèviament, els empleats han de manar l’ordre al robot i el número de taula fins a la que han de transportar la comanda. Una volta ‘Mulán’ està davant la taula, els clients poden agafar la seua comanda i el robot els dedica una frase: «Qué aproveche, cariño».

 

A pesar de tot, la incorporació dels robots no suposa la substitució de personal humà, ja que estan plantejats como una ajuda per a les persones i per a que el servici d’atenció als clients tinga una major agilitat i eficiència. De fet, els treballadors també han hagut de preparar-se per a esta novetat i, abans de què el restaurant comence a funcionar, han hagut de fer un entrenament previ amb els robots.

 

Des de l’empresa estan confiats en continuar amb este projecte i arribar, fins i tot, a ampliar la marca a altres locals en València i impulsar una cadena, mantenint una oferta culinària de qualitat i allunyada del concepte de ‘fast food i apostant per plats saludables de fusió asiàtica. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.