Obri en València el primer restaurant amb cambrers que són robots

Els robots cambrers | ValènciaDiari

 

Cambrers que són robots. Esta és la gran novetat del nou restaurant ‘Crensa’ que obrirà les seues portes este mes d’agost en València, amb una innovadora proposta gastronòmica i esta peculiaritat tecnològica. 

 

L’establiment, situat en el carrer Doctor Vicente Zaragozá, en el barri de Benimaclet de la capital del Túria, ultima els seus detalls de cara a la seua obertura este mes d’agost. Però abans d’obrir les seues portes, el local ja s’ha convertit en un referent tecnològic: serà el primer establiment en la capital del Túria en incloure dos robots cambrers en el servici d’atenció als clients.

 

El projecte està impulsat per l’empresari ‘Zhijie Yan’, present en Espanya des de l’any 2008, i que seguix esta futurística corrent en servicis de restauració que va començar en alguns locals en la Xina. De moment, l’establiment compta amb dos robots cambrers batejats amb el nom de ‘Mulán’, com la película de Disney. Els mateixos tenen una altura d’un metre i mig i incorporen un parell de safates en les que transporten les comandes.

 

No suposa la substitució de personal humà

El funcionament d’estos dos robots és bàsic, ja que funcionen a través d’uns raïls que van pel sòl del local i porten el menjar a les taules. Prèviament, els empleats han de manar l’ordre al robot i el número de taula fins a la que han de transportar la comanda. Una volta ‘Mulán’ està davant la taula, els clients poden agafar la seua comanda i el robot els dedica una frase: «Qué aproveche, cariño».

 

A pesar de tot, la incorporació dels robots no suposa la substitució de personal humà, ja que estan plantejats como una ajuda per a les persones i per a que el servici d’atenció als clients tinga una major agilitat i eficiència. De fet, els treballadors també han hagut de preparar-se per a esta novetat i, abans de què el restaurant comence a funcionar, han hagut de fer un entrenament previ amb els robots.

 

Des de l’empresa estan confiats en continuar amb este projecte i arribar, fins i tot, a ampliar la marca a altres locals en València i impulsar una cadena, mantenint una oferta culinària de qualitat i allunyada del concepte de ‘fast food i apostant per plats saludables de fusió asiàtica. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.