Els onze festius de 2021 en els que podran obrir els comerços del territori valencià

 

L’Observatori de Comerç Valencià, presidit pel conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, i en el que està representat el sector del comerç, sindicats i consumidors, ha aprovat este dijous els onze dies d’obertura dels establiments comercials en diumenges i festius per a l’any 2021.

 

Els comerços podran obrir el 2 de maig, 10 d’octubre i 1 de novembre per l’acumulació de diferents dies festius continuats. També s’ha autoritzat l’obertura del 10 de gener i el 4 de juliol per a correspondre a períodes tradicionals de rebaixes, segons ha detallat l’administració en un comunicat.

 

De la mateixa manera, els establiments rebran clients el 2 i 4 d’abril, coincidint amb períodes de major afluència turística, i el 3 de gener, el 6, 19 i 26 de desembre amb motiu de la campanya de Nadal i Reis Mags.

 

S’ha traslladat el 28 de març, dia de període de major afluència turística, al 19 de desembre «que és més comercial per la campanya de Nadal». La mesura ha tirat avant per majoria, encara que Unió Gremial, UGT i CCOO han votat en contra.

 

Períodes d’obertura addicionals

A demés, la Llei 3/2018, de 16 de febrer, de la Generalitat establix períodes d’obertura addicionals en aquells municipis amb zones de gran afluència turística declarada.

 

Les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període estacional corresponent a la Setmana Santa i Pasqua o en el període estival podran obrir al públic també els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 15 de setembre.

 

També les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període anual, podran obrir els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 5 de gener.

 

Per la seua part, les zones de gran afluència turística declarades a les ciutats de València i Alacant podran rebre clients els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, excepte el Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i 5 de gener, excepte el 15 d’agost en la ciutat de València.

Últimes notícies

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.