8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Els onze festius de 2021 en els que podran obrir els comerços del territori valencià

 

L’Observatori de Comerç Valencià, presidit pel conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, i en el que està representat el sector del comerç, sindicats i consumidors, ha aprovat este dijous els onze dies d’obertura dels establiments comercials en diumenges i festius per a l’any 2021.

 

Els comerços podran obrir el 2 de maig, 10 d’octubre i 1 de novembre per l’acumulació de diferents dies festius continuats. També s’ha autoritzat l’obertura del 10 de gener i el 4 de juliol per a correspondre a períodes tradicionals de rebaixes, segons ha detallat l’administració en un comunicat.

 

De la mateixa manera, els establiments rebran clients el 2 i 4 d’abril, coincidint amb períodes de major afluència turística, i el 3 de gener, el 6, 19 i 26 de desembre amb motiu de la campanya de Nadal i Reis Mags.

 

S’ha traslladat el 28 de març, dia de període de major afluència turística, al 19 de desembre «que és més comercial per la campanya de Nadal». La mesura ha tirat avant per majoria, encara que Unió Gremial, UGT i CCOO han votat en contra.

 

Períodes d’obertura addicionals

A demés, la Llei 3/2018, de 16 de febrer, de la Generalitat establix períodes d’obertura addicionals en aquells municipis amb zones de gran afluència turística declarada.

 

Les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període estacional corresponent a la Setmana Santa i Pasqua o en el període estival podran obrir al públic també els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 15 de setembre.

 

També les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període anual, podran obrir els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 5 de gener.

 

Per la seua part, les zones de gran afluència turística declarades a les ciutats de València i Alacant podran rebre clients els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, excepte el Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i 5 de gener, excepte el 15 d’agost en la ciutat de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.