Els onze festius de 2021 en els que podran obrir els comerços del territori valencià

 

L’Observatori de Comerç Valencià, presidit pel conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, i en el que està representat el sector del comerç, sindicats i consumidors, ha aprovat este dijous els onze dies d’obertura dels establiments comercials en diumenges i festius per a l’any 2021.

 

Els comerços podran obrir el 2 de maig, 10 d’octubre i 1 de novembre per l’acumulació de diferents dies festius continuats. També s’ha autoritzat l’obertura del 10 de gener i el 4 de juliol per a correspondre a períodes tradicionals de rebaixes, segons ha detallat l’administració en un comunicat.

 

De la mateixa manera, els establiments rebran clients el 2 i 4 d’abril, coincidint amb períodes de major afluència turística, i el 3 de gener, el 6, 19 i 26 de desembre amb motiu de la campanya de Nadal i Reis Mags.

 

S’ha traslladat el 28 de març, dia de període de major afluència turística, al 19 de desembre «que és més comercial per la campanya de Nadal». La mesura ha tirat avant per majoria, encara que Unió Gremial, UGT i CCOO han votat en contra.

 

Períodes d’obertura addicionals

A demés, la Llei 3/2018, de 16 de febrer, de la Generalitat establix períodes d’obertura addicionals en aquells municipis amb zones de gran afluència turística declarada.

 

Les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període estacional corresponent a la Setmana Santa i Pasqua o en el període estival podran obrir al públic també els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 15 de setembre.

 

També les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període anual, podran obrir els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 5 de gener.

 

Per la seua part, les zones de gran afluència turística declarades a les ciutats de València i Alacant podran rebre clients els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, excepte el Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i 5 de gener, excepte el 15 d’agost en la ciutat de València.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.