Els onze festius de 2021 en els que podran obrir els comerços del territori valencià

 

L’Observatori de Comerç Valencià, presidit pel conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, i en el que està representat el sector del comerç, sindicats i consumidors, ha aprovat este dijous els onze dies d’obertura dels establiments comercials en diumenges i festius per a l’any 2021.

 

Els comerços podran obrir el 2 de maig, 10 d’octubre i 1 de novembre per l’acumulació de diferents dies festius continuats. També s’ha autoritzat l’obertura del 10 de gener i el 4 de juliol per a correspondre a períodes tradicionals de rebaixes, segons ha detallat l’administració en un comunicat.

 

De la mateixa manera, els establiments rebran clients el 2 i 4 d’abril, coincidint amb períodes de major afluència turística, i el 3 de gener, el 6, 19 i 26 de desembre amb motiu de la campanya de Nadal i Reis Mags.

 

S’ha traslladat el 28 de març, dia de període de major afluència turística, al 19 de desembre «que és més comercial per la campanya de Nadal». La mesura ha tirat avant per majoria, encara que Unió Gremial, UGT i CCOO han votat en contra.

 

Períodes d’obertura addicionals

A demés, la Llei 3/2018, de 16 de febrer, de la Generalitat establix períodes d’obertura addicionals en aquells municipis amb zones de gran afluència turística declarada.

 

Les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període estacional corresponent a la Setmana Santa i Pasqua o en el període estival podran obrir al públic també els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 15 de setembre.

 

També les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període anual, podran obrir els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 5 de gener.

 

Per la seua part, les zones de gran afluència turística declarades a les ciutats de València i Alacant podran rebre clients els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, excepte el Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i 5 de gener, excepte el 15 d’agost en la ciutat de València.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.