Els onze festius de 2021 en els que podran obrir els comerços del territori valencià

 

L’Observatori de Comerç Valencià, presidit pel conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, i en el que està representat el sector del comerç, sindicats i consumidors, ha aprovat este dijous els onze dies d’obertura dels establiments comercials en diumenges i festius per a l’any 2021.

 

Els comerços podran obrir el 2 de maig, 10 d’octubre i 1 de novembre per l’acumulació de diferents dies festius continuats. També s’ha autoritzat l’obertura del 10 de gener i el 4 de juliol per a correspondre a períodes tradicionals de rebaixes, segons ha detallat l’administració en un comunicat.

 

De la mateixa manera, els establiments rebran clients el 2 i 4 d’abril, coincidint amb períodes de major afluència turística, i el 3 de gener, el 6, 19 i 26 de desembre amb motiu de la campanya de Nadal i Reis Mags.

 

S’ha traslladat el 28 de març, dia de període de major afluència turística, al 19 de desembre «que és més comercial per la campanya de Nadal». La mesura ha tirat avant per majoria, encara que Unió Gremial, UGT i CCOO han votat en contra.

 

Períodes d’obertura addicionals

A demés, la Llei 3/2018, de 16 de febrer, de la Generalitat establix períodes d’obertura addicionals en aquells municipis amb zones de gran afluència turística declarada.

 

Les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període estacional corresponent a la Setmana Santa i Pasqua o en el període estival podran obrir al públic també els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 15 de setembre.

 

També les zones de gran afluència turística que tinguen declarat un període anual, podran obrir els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i el 5 de gener.

 

Per la seua part, les zones de gran afluència turística declarades a les ciutats de València i Alacant podran rebre clients els diumenges i festius del període comprés entre el Diumenge de Rams i el diumenge posterior al Dilluns de Pasqua, excepte el Dilluns de Pasqua, i els diumenges i festius del període comprés entre el 15 de juny i 5 de gener, excepte el 15 d’agost en la ciutat de València.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.