12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Declaren zona catastròfica a la Palma i concediran 10,5 milions per a la seua reconstrucció

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el reial decret que estableix la declaració de la Palma com a zona greument afectada per emergència de protecció civil, abans coneguda com a zona catastròfica. Esta és la fórmula que empara les ajudes de 10,5 milions d’euros concedides pel Govern per a atendre l’emergència.

En primer lloc, han aprovat ajudes per valor de 5,5 milions d’euros a l’Executiu canari per a l’adquisició de 107 habitatges a l’illa de la Palma, amb l’objectiu que siguen destinades de manera temporal o permanent a les famílies afectades per l’erupció volcànica.

Al seu torn, donarà altres 5 milions d’euros en ajudes per a l’adquisició d’estris de primera necessitat, també destinats a aquelles persones que han patit pèrdues o danys en el seu habitatge habitual, amb caràcter temporal o definitiu.

«Les famílies podran accedir a estes ajudes a través un procediment de targeta moneder», ha explicat la ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Estes mesures formen part del ‘Pla Especial de reconstrucció de la Palma‘. «El Govern està compromés a ajudar a l’illa de la Palma. No deixarem a ningú arrere», ha recalcat Rodríguez.

La ministra ha explicat que esta mateixa vesprada es reunirà la comissió mixta que agrupa les institucions que faran el seguiment d’estes mesures i serà el president del Govern qui presidisca la reunió. Esta comissió s’encarregarà de coordinar totes les accions entre les diferents administracions.

A més, s’ha creat una altra comissió interministerial «per a poder anar sumant les iniciatives de cadascun dels dotze departaments per a ajudar a l’illa en una segona fase de reconstrucció», ha assenyalat.

Últimes notícies

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.