Declaren zona catastròfica a la Palma i concediran 10,5 milions per a la seua reconstrucció

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el reial decret que estableix la declaració de la Palma com a zona greument afectada per emergència de protecció civil, abans coneguda com a zona catastròfica. Esta és la fórmula que empara les ajudes de 10,5 milions d’euros concedides pel Govern per a atendre l’emergència.

En primer lloc, han aprovat ajudes per valor de 5,5 milions d’euros a l’Executiu canari per a l’adquisició de 107 habitatges a l’illa de la Palma, amb l’objectiu que siguen destinades de manera temporal o permanent a les famílies afectades per l’erupció volcànica.

Al seu torn, donarà altres 5 milions d’euros en ajudes per a l’adquisició d’estris de primera necessitat, també destinats a aquelles persones que han patit pèrdues o danys en el seu habitatge habitual, amb caràcter temporal o definitiu.

«Les famílies podran accedir a estes ajudes a través un procediment de targeta moneder», ha explicat la ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Estes mesures formen part del ‘Pla Especial de reconstrucció de la Palma‘. «El Govern està compromés a ajudar a l’illa de la Palma. No deixarem a ningú arrere», ha recalcat Rodríguez.

La ministra ha explicat que esta mateixa vesprada es reunirà la comissió mixta que agrupa les institucions que faran el seguiment d’estes mesures i serà el president del Govern qui presidisca la reunió. Esta comissió s’encarregarà de coordinar totes les accions entre les diferents administracions.

A més, s’ha creat una altra comissió interministerial «per a poder anar sumant les iniciatives de cadascun dels dotze departaments per a ajudar a l’illa en una segona fase de reconstrucció», ha assenyalat.

Últimes notícies

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.

Camarero rebutja que la Comunitat Valenciana blanquege la política migratòria del Govern

La vicepresidenta Susana Camarero rebutja acudir a la Conferència Sectorial d’Immigració a Madrid i acusa el Govern d’imposar una regularització migratòria opaca i sense finançament suficient.

Onze anys de presó per agredir sexualment durant anys la seua filla menor a la Plana Alta

La Audiencia Provincial de Castellón ha condemnat a onze anys de presó un home per un delicte continuat d’agressió sexual a la seua filla menor en una localitat de la Plana Alta. La xiqueta, que tenia 7 anys quan van començar els abusos, va revelar els fets al col·legi en 2024.

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.