Declaren zona catastròfica a la Palma i concediran 10,5 milions per a la seua reconstrucció

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el reial decret que estableix la declaració de la Palma com a zona greument afectada per emergència de protecció civil, abans coneguda com a zona catastròfica. Esta és la fórmula que empara les ajudes de 10,5 milions d’euros concedides pel Govern per a atendre l’emergència.

En primer lloc, han aprovat ajudes per valor de 5,5 milions d’euros a l’Executiu canari per a l’adquisició de 107 habitatges a l’illa de la Palma, amb l’objectiu que siguen destinades de manera temporal o permanent a les famílies afectades per l’erupció volcànica.

Al seu torn, donarà altres 5 milions d’euros en ajudes per a l’adquisició d’estris de primera necessitat, també destinats a aquelles persones que han patit pèrdues o danys en el seu habitatge habitual, amb caràcter temporal o definitiu.

«Les famílies podran accedir a estes ajudes a través un procediment de targeta moneder», ha explicat la ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Estes mesures formen part del ‘Pla Especial de reconstrucció de la Palma‘. «El Govern està compromés a ajudar a l’illa de la Palma. No deixarem a ningú arrere», ha recalcat Rodríguez.

La ministra ha explicat que esta mateixa vesprada es reunirà la comissió mixta que agrupa les institucions que faran el seguiment d’estes mesures i serà el president del Govern qui presidisca la reunió. Esta comissió s’encarregarà de coordinar totes les accions entre les diferents administracions.

A més, s’ha creat una altra comissió interministerial «per a poder anar sumant les iniciatives de cadascun dels dotze departaments per a ajudar a l’illa en una segona fase de reconstrucció», ha assenyalat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.