10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Declaren zona catastròfica a la Palma i concediran 10,5 milions per a la seua reconstrucció

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el reial decret que estableix la declaració de la Palma com a zona greument afectada per emergència de protecció civil, abans coneguda com a zona catastròfica. Esta és la fórmula que empara les ajudes de 10,5 milions d’euros concedides pel Govern per a atendre l’emergència.

En primer lloc, han aprovat ajudes per valor de 5,5 milions d’euros a l’Executiu canari per a l’adquisició de 107 habitatges a l’illa de la Palma, amb l’objectiu que siguen destinades de manera temporal o permanent a les famílies afectades per l’erupció volcànica.

Al seu torn, donarà altres 5 milions d’euros en ajudes per a l’adquisició d’estris de primera necessitat, també destinats a aquelles persones que han patit pèrdues o danys en el seu habitatge habitual, amb caràcter temporal o definitiu.

«Les famílies podran accedir a estes ajudes a través un procediment de targeta moneder», ha explicat la ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Estes mesures formen part del ‘Pla Especial de reconstrucció de la Palma‘. «El Govern està compromés a ajudar a l’illa de la Palma. No deixarem a ningú arrere», ha recalcat Rodríguez.

La ministra ha explicat que esta mateixa vesprada es reunirà la comissió mixta que agrupa les institucions que faran el seguiment d’estes mesures i serà el president del Govern qui presidisca la reunió. Esta comissió s’encarregarà de coordinar totes les accions entre les diferents administracions.

A més, s’ha creat una altra comissió interministerial «per a poder anar sumant les iniciatives de cadascun dels dotze departaments per a ajudar a l’illa en una segona fase de reconstrucció», ha assenyalat.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.