Paralitzacions en les reserves turístiques a causa de la guerra a Ucraïna


La guerra a Ucraïna s’estira en el temps i ja són 11 dies els que dura el conflicte des que Rússia decidira envair el país. A la crisi humanitària i social s’uneix l’afectació que tindrà la guerra sobre l’economia. Ahir mateix, el president Pedro Sánchez alertava de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte, just quan Europa començava a veure la llum al final del túnel després de la sisena ona de la pandèmia.

Un dels sectors més afectats per la covid, el turístic, torna a ser presa de la incertesa per la guerra a Ucraïna. Parlem de la situació del sector amb Eva Blasco, presidenta de CEV València, vicepresidenta de l’Associació Empresarial Valenciana d’Agències de Viatge (AEVAV) i consellera delegada d’Europa Travel.

Apunta Blasco, que a la incertesa de si s’anava a produir la recuperació del sector, s’uneix la creada per la guerra a Ucraïna. Assenyala que de moment s’ha vist dificultat el trànsit aeri cap a Àsia i que, encara que no s’estan produint cancel·lacions, sí que s’han paralitzat les noves reserves. “Queda molt per a l’estiu, però és lògic que quan esclata un conflicte succeïsca això”, indica la presidenta de CEV València.

Exposa que açò pot aprofundir més en el turisme de proximitat. Una tendència creixent arran de la pandèmia i que es pot mantindre fruit de les noves tensions globals. Malgrat que és una bona notícia l’augment del turisme nacional, adverteix Blasco que aquest és insuficient per a mantindre al sector.

“Espanya abans de la pandèmia tenia 84 milions de turistes, per molt que donem voltes al barri els espanyols no cobrim aquesta xifra. Nosaltres necessitem el turisme internacional”, assevera Blasco i afegeix que “veiem la guerra amb molta preocupació. S’està prolongant en el temps”.

Com a presidenta de CEV València, explica que està en constant contacte amb les empreses valencianes les quals li traslladen la seua preocupació davant l’actual situació. “Un dels factors que més preocupa és l’increment dels costos de l’energia, la situació a Rússia pot portar a un increment brutal que comporte grans problemes per a les empreses”, exposa.

Sectors com el tauleller, el del calçat o l’agrícola, serien segons el seu parer alguns dels més castigats pel conflicte bèl·lic iniciat a Ucraïna.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.