Paralitzacions en les reserves turístiques a causa de la guerra a Ucraïna


La guerra a Ucraïna s’estira en el temps i ja són 11 dies els que dura el conflicte des que Rússia decidira envair el país. A la crisi humanitària i social s’uneix l’afectació que tindrà la guerra sobre l’economia. Ahir mateix, el president Pedro Sánchez alertava de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte, just quan Europa començava a veure la llum al final del túnel després de la sisena ona de la pandèmia.

Un dels sectors més afectats per la covid, el turístic, torna a ser presa de la incertesa per la guerra a Ucraïna. Parlem de la situació del sector amb Eva Blasco, presidenta de CEV València, vicepresidenta de l’Associació Empresarial Valenciana d’Agències de Viatge (AEVAV) i consellera delegada d’Europa Travel.

Apunta Blasco, que a la incertesa de si s’anava a produir la recuperació del sector, s’uneix la creada per la guerra a Ucraïna. Assenyala que de moment s’ha vist dificultat el trànsit aeri cap a Àsia i que, encara que no s’estan produint cancel·lacions, sí que s’han paralitzat les noves reserves. “Queda molt per a l’estiu, però és lògic que quan esclata un conflicte succeïsca això”, indica la presidenta de CEV València.

Exposa que açò pot aprofundir més en el turisme de proximitat. Una tendència creixent arran de la pandèmia i que es pot mantindre fruit de les noves tensions globals. Malgrat que és una bona notícia l’augment del turisme nacional, adverteix Blasco que aquest és insuficient per a mantindre al sector.

“Espanya abans de la pandèmia tenia 84 milions de turistes, per molt que donem voltes al barri els espanyols no cobrim aquesta xifra. Nosaltres necessitem el turisme internacional”, assevera Blasco i afegeix que “veiem la guerra amb molta preocupació. S’està prolongant en el temps”.

Com a presidenta de CEV València, explica que està en constant contacte amb les empreses valencianes les quals li traslladen la seua preocupació davant l’actual situació. “Un dels factors que més preocupa és l’increment dels costos de l’energia, la situació a Rússia pot portar a un increment brutal que comporte grans problemes per a les empreses”, exposa.

Sectors com el tauleller, el del calçat o l’agrícola, serien segons el seu parer alguns dels més castigats pel conflicte bèl·lic iniciat a Ucraïna.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU