Paralitzacions en les reserves turístiques a causa de la guerra a Ucraïna


La guerra a Ucraïna s’estira en el temps i ja són 11 dies els que dura el conflicte des que Rússia decidira envair el país. A la crisi humanitària i social s’uneix l’afectació que tindrà la guerra sobre l’economia. Ahir mateix, el president Pedro Sánchez alertava de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte, just quan Europa començava a veure la llum al final del túnel després de la sisena ona de la pandèmia.

Un dels sectors més afectats per la covid, el turístic, torna a ser presa de la incertesa per la guerra a Ucraïna. Parlem de la situació del sector amb Eva Blasco, presidenta de CEV València, vicepresidenta de l’Associació Empresarial Valenciana d’Agències de Viatge (AEVAV) i consellera delegada d’Europa Travel.

Apunta Blasco, que a la incertesa de si s’anava a produir la recuperació del sector, s’uneix la creada per la guerra a Ucraïna. Assenyala que de moment s’ha vist dificultat el trànsit aeri cap a Àsia i que, encara que no s’estan produint cancel·lacions, sí que s’han paralitzat les noves reserves. “Queda molt per a l’estiu, però és lògic que quan esclata un conflicte succeïsca això”, indica la presidenta de CEV València.

Exposa que açò pot aprofundir més en el turisme de proximitat. Una tendència creixent arran de la pandèmia i que es pot mantindre fruit de les noves tensions globals. Malgrat que és una bona notícia l’augment del turisme nacional, adverteix Blasco que aquest és insuficient per a mantindre al sector.

“Espanya abans de la pandèmia tenia 84 milions de turistes, per molt que donem voltes al barri els espanyols no cobrim aquesta xifra. Nosaltres necessitem el turisme internacional”, assevera Blasco i afegeix que “veiem la guerra amb molta preocupació. S’està prolongant en el temps”.

Com a presidenta de CEV València, explica que està en constant contacte amb les empreses valencianes les quals li traslladen la seua preocupació davant l’actual situació. “Un dels factors que més preocupa és l’increment dels costos de l’energia, la situació a Rússia pot portar a un increment brutal que comporte grans problemes per a les empreses”, exposa.

Sectors com el tauleller, el del calçat o l’agrícola, serien segons el seu parer alguns dels més castigats pel conflicte bèl·lic iniciat a Ucraïna.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.