10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Paralitzacions en les reserves turístiques a causa de la guerra a Ucraïna


La guerra a Ucraïna s’estira en el temps i ja són 11 dies els que dura el conflicte des que Rússia decidira envair el país. A la crisi humanitària i social s’uneix l’afectació que tindrà la guerra sobre l’economia. Ahir mateix, el president Pedro Sánchez alertava de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte, just quan Europa començava a veure la llum al final del túnel després de la sisena ona de la pandèmia.

Un dels sectors més afectats per la covid, el turístic, torna a ser presa de la incertesa per la guerra a Ucraïna. Parlem de la situació del sector amb Eva Blasco, presidenta de CEV València, vicepresidenta de l’Associació Empresarial Valenciana d’Agències de Viatge (AEVAV) i consellera delegada d’Europa Travel.

Apunta Blasco, que a la incertesa de si s’anava a produir la recuperació del sector, s’uneix la creada per la guerra a Ucraïna. Assenyala que de moment s’ha vist dificultat el trànsit aeri cap a Àsia i que, encara que no s’estan produint cancel·lacions, sí que s’han paralitzat les noves reserves. “Queda molt per a l’estiu, però és lògic que quan esclata un conflicte succeïsca això”, indica la presidenta de CEV València.

Exposa que açò pot aprofundir més en el turisme de proximitat. Una tendència creixent arran de la pandèmia i que es pot mantindre fruit de les noves tensions globals. Malgrat que és una bona notícia l’augment del turisme nacional, adverteix Blasco que aquest és insuficient per a mantindre al sector.

“Espanya abans de la pandèmia tenia 84 milions de turistes, per molt que donem voltes al barri els espanyols no cobrim aquesta xifra. Nosaltres necessitem el turisme internacional”, assevera Blasco i afegeix que “veiem la guerra amb molta preocupació. S’està prolongant en el temps”.

Com a presidenta de CEV València, explica que està en constant contacte amb les empreses valencianes les quals li traslladen la seua preocupació davant l’actual situació. “Un dels factors que més preocupa és l’increment dels costos de l’energia, la situació a Rússia pot portar a un increment brutal que comporte grans problemes per a les empreses”, exposa.

Sectors com el tauleller, el del calçat o l’agrícola, serien segons el seu parer alguns dels més castigats pel conflicte bèl·lic iniciat a Ucraïna.

Últimes notícies

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.

Marc Pubill torna al Ciutat amb l’Atlètic després de deixar 8,4 milions en el Llevant

Marc Pubill torna este dissabte al Ciutat amb la samarreta de l'Atlètic per a mesurar-se al Llevant. La seua eixida a l'Almeria i la plusvàlua de 2025 van reportar 8,4 milions al club valencià.

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.

Ingressa a la presó per tres robatoris en comerços de Torrent cinc dies després d’eixir de la presó

La Policia Nacional va detindre a un home de 42 anys per tres robatoris amb força en dos dies en locals d'hostaleria de Torrent. El jutge va ordenar el seu ingrés a la presó en confirmar-se el patró repetit i la seua recent excarceració.

València demana al Consell intensificar el control de senglars en l’Albufera

L'Ajuntament ha sol·licitat a la Generalitat intensificar el control del senglar en l'Albufera, amb gàbies parany homologades, per a reduir riscos i millorar la seguretat.