Parcs naturals, cales i àrees recreatives plenes de valencians

 

Monestir de la murta amb molta natura

 

Molts pensen que al final cal fer vida normal i no anar en por, però, en esta situació cal pensar així?, o ser més responsables?.

Ahir milers de valencians i valencianes van aprofitar la festivitat del Divendres Sant per a celebrar en família esta jornada a l’aire lliure i que millor que els paratges naturals de la C. Valenciana, les àrees recreatives i fins i tot les cales per a airejar-se una mica i tot està bé, però cal fer cas a les normes i guardar distàncies.

Un dels enclavaments preferits per als habitants de València i de l’àrea metropolitana és la Murta d’Alzira, un espai de gran bellesa i que permet diverses rutes senderistes. Al setembre, l’Ajuntament d’Alzira va impulsar un sistema de cita prèvia per a regular l’afluència que permet reservar un 50% de les places de cada franja horària, mentre que l’altra meitat es cobreix amb els visitants que arriben sense comunicació prèvia fins a completar un aforament fixat en una forqueta entorn de 280 persones. No obstant això, ahir es va superar lleugerament la xifra de 300 persones dins del paratge al migdia i molt va haver de bregar el personal de seguretat per a evitar que la cosa no fora a majors davant l’elevat nombre d’assistents.

A més els valencians visitaren altres llocs del nostre territori com per exemple, Sant Esperit de Gilet, un altre dels llocs preferits pesquers per excel·lència i on també es va penjar simbòlicament el cartell de ‘No hi ha places’. Desenes de persones van aprofitar per a fer un pícnic en els paellers d’este espai recreatiu. Des de primeres hores, els cotxes van omplir l’espai d’aparcament i el mateix va succeir després en l’espai reservat per a pícnics.

Area recreativa Sant Esperit de Gilet

Un altre dels punts claus va ser en les cales de la Marina Alta. La ruta que uneix la cala del Moraig i la de Llebeig, al Poble Nou de Benitatxell, va ser un processional de senderistes. Diverses patrulles de la Policia Local van acudir als dos punts en els quals es pot iniciar esta ruta, el de l’aparcament de la cala del Moraig, replet ja de cotxes, i el del Barranc de la Vidua. Una munió d’excursionistes va decidir que ahir era el dia de descobrir esta senda que serpenteja per l’abrupta costa de penya-segats.

La Conselleria de Desenvolupament Rural Emergència Climàtica i Transició Ecològica va reforçar, des d’ahir, l’operatiu en matèria de prevenció d’incendis forestals, vigilant les àrees recreatives i el conjunt de terrenys forestals, fins al pròxim 12 d’abril. En total, el dispositiu especial està format per 417 efectius. En la línia d’esta sortida massiva per Setmana Santa i Pasqua, l’ocupació dels allotjaments rurals en la C. Valenciana per a les nits compreses entre l’1 i el 4 d’abril aconseguirà el 60%, segons dades d’Escapadarural.com.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.