Parcs naturals, cales i àrees recreatives plenes de valencians

 

Monestir de la murta amb molta natura

 

Molts pensen que al final cal fer vida normal i no anar en por, però, en esta situació cal pensar així?, o ser més responsables?.

Ahir milers de valencians i valencianes van aprofitar la festivitat del Divendres Sant per a celebrar en família esta jornada a l’aire lliure i que millor que els paratges naturals de la C. Valenciana, les àrees recreatives i fins i tot les cales per a airejar-se una mica i tot està bé, però cal fer cas a les normes i guardar distàncies.

Un dels enclavaments preferits per als habitants de València i de l’àrea metropolitana és la Murta d’Alzira, un espai de gran bellesa i que permet diverses rutes senderistes. Al setembre, l’Ajuntament d’Alzira va impulsar un sistema de cita prèvia per a regular l’afluència que permet reservar un 50% de les places de cada franja horària, mentre que l’altra meitat es cobreix amb els visitants que arriben sense comunicació prèvia fins a completar un aforament fixat en una forqueta entorn de 280 persones. No obstant això, ahir es va superar lleugerament la xifra de 300 persones dins del paratge al migdia i molt va haver de bregar el personal de seguretat per a evitar que la cosa no fora a majors davant l’elevat nombre d’assistents.

A més els valencians visitaren altres llocs del nostre territori com per exemple, Sant Esperit de Gilet, un altre dels llocs preferits pesquers per excel·lència i on també es va penjar simbòlicament el cartell de ‘No hi ha places’. Desenes de persones van aprofitar per a fer un pícnic en els paellers d’este espai recreatiu. Des de primeres hores, els cotxes van omplir l’espai d’aparcament i el mateix va succeir després en l’espai reservat per a pícnics.

Area recreativa Sant Esperit de Gilet

Un altre dels punts claus va ser en les cales de la Marina Alta. La ruta que uneix la cala del Moraig i la de Llebeig, al Poble Nou de Benitatxell, va ser un processional de senderistes. Diverses patrulles de la Policia Local van acudir als dos punts en els quals es pot iniciar esta ruta, el de l’aparcament de la cala del Moraig, replet ja de cotxes, i el del Barranc de la Vidua. Una munió d’excursionistes va decidir que ahir era el dia de descobrir esta senda que serpenteja per l’abrupta costa de penya-segats.

La Conselleria de Desenvolupament Rural Emergència Climàtica i Transició Ecològica va reforçar, des d’ahir, l’operatiu en matèria de prevenció d’incendis forestals, vigilant les àrees recreatives i el conjunt de terrenys forestals, fins al pròxim 12 d’abril. En total, el dispositiu especial està format per 417 efectius. En la línia d’esta sortida massiva per Setmana Santa i Pasqua, l’ocupació dels allotjaments rurals en la C. Valenciana per a les nits compreses entre l’1 i el 4 d’abril aconseguirà el 60%, segons dades d’Escapadarural.com.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.