10.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Paterna detecta rastres de la soca britànica en les aigües residuals de la ciutat

 

Les últimes anàlisis fetes en les aigües residuals de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) han detectat rastres de la soca britànica en la xarxa de clavegueram procedent del nucli urbà de la ciutat.

 

Així ho ha revelat este dimecres la tinenta alcalde de Seguretat, Mobilitat i Transició Ecològica, Núria Campos, qui ha precisat que «és la primera volta que es troba esta variant en la ciutat». Els resultats de les anàlisis s’han remés a la Conselleria de Sanitat, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Així mateix, l’Ajuntament ha explicat que este dimarts «la Conselleria de Sanitat va informar d’un brot del cep britànic que afectava 13 alumnes de primària del col·legi Liceu Francés de la localitat».

 

Reducció del coronavirus en Paterna

Campos ha precisat que «a pesar la detecció de la variant britànica del coronavirus, els últims mostrejos també evidencien reduccions significatives dels valors de coronavirus en pràcticament tots els sectors respecte als mesos anteriors, cosa que significa que el risc epidemiològic de la ciutat continua en descens».

 

«Donada l’elevada càrrega viral d’esta variant i la seua alta capacitat de transmissió i contagi, estem esperant directrius de Sanitat per si haguera de prendre alguna mesura addicional als protocols sanitària i de seguretat que manté la ciutat», ha indicat la corporació.

Últimes notícies

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.

Corberán complix un any al València: de la salvació heroica a la part baixa

Carlos Corberán complix un any en la banqueta del València després d'un rescat fulgurant i una segona volta de nivell, i tanca el curs en la zona baixa de la taula.

Neva a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb temperatures sota zero

El dia de Nadal ha portat neu generalitzada per damunt de 700 metres a l'interior nord de Castelló, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc.

Sorprés a San Isidro amb 6 quilos de marihuana quan anaven a detindre-li per una brutal pallissa a Cox

La Guàrdia Civil ha localitzat a San Isidro una maleta amb 6 quilos de cabdells de marihuana i 12.000 euros quan anava a detindre a un home per una agressió comesa a l'agost a Cox. El jutge ha decretat la llibertat amb càrrecs per al detingut i la seua parella.

Del Botànic al Ventorro: el nou breviari del llenguatge polític valencià

El vocabulari polític valencià s'ha omplit de llocs, sigles i noms que sintetitzen episodis recents. De la DANA a les Corts, el llenguatge reordena el debat.

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.