Paterna detecta rastres de la soca britànica en les aigües residuals de la ciutat

 

Les últimes anàlisis fetes en les aigües residuals de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) han detectat rastres de la soca britànica en la xarxa de clavegueram procedent del nucli urbà de la ciutat.

 

Així ho ha revelat este dimecres la tinenta alcalde de Seguretat, Mobilitat i Transició Ecològica, Núria Campos, qui ha precisat que «és la primera volta que es troba esta variant en la ciutat». Els resultats de les anàlisis s’han remés a la Conselleria de Sanitat, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Així mateix, l’Ajuntament ha explicat que este dimarts «la Conselleria de Sanitat va informar d’un brot del cep britànic que afectava 13 alumnes de primària del col·legi Liceu Francés de la localitat».

 

Reducció del coronavirus en Paterna

Campos ha precisat que «a pesar la detecció de la variant britànica del coronavirus, els últims mostrejos també evidencien reduccions significatives dels valors de coronavirus en pràcticament tots els sectors respecte als mesos anteriors, cosa que significa que el risc epidemiològic de la ciutat continua en descens».

 

«Donada l’elevada càrrega viral d’esta variant i la seua alta capacitat de transmissió i contagi, estem esperant directrius de Sanitat per si haguera de prendre alguna mesura addicional als protocols sanitària i de seguretat que manté la ciutat», ha indicat la corporació.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.