12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Paterna usa un sistema de subjecció ‘Boa’ en els seus arbres per a garantir la seua estabilitat biomecànica

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), a través de l’empresa Gestió i Servicis de Paterna (GESPA) està duent a terme la revisió que fa periòdicament de tot el seu arbratge municipal, que conseguix ja els 20.000 exemplars, per a detectar possibles defectes i garantir la seguretat biomecànica de tots ells.

Tal com ha explicat la regidora de Benestar Animal, Servicis i Neteja, Merche Navarro «este control i inspecció regular de l’estat dels arbres que es troben en la via i espais públics ens permet garantir la seua estabilitat, detectant a temps possibles malformacions o fissures en la seua estructura i actuant per a previndre possibles desplaçaments o caigudes, sobretot en el cas dels arbres de grans dimensions».

En este sentit, Navarro s’ha referit a la recent intervenció en el gran pi situat al voltant del Centre Cívic de La Canyada, en el que s’ha detectat una clivella amb fusta inclosa en la inserció d’un cimal amb el tronc.

 

L’objectiu: Conservar la seua estructura original

«Gràcies a estes tasques de revisió s’ha instal·lat un sistema de subjecció ‘Boa’, que ens indicarà si l’estructura continua estable, o si per contra existix algun desplaçament sever», ha explicat Merche. La sustentació instal·lada també actua com a sistema de retenció, evitant la caiguda del cimal en cas de col·lapse de l’estructura.

 

«Amb esta actuació es pretenen allargar la vida de l’exemplar conservant la seua estructura original el màxim temps possible, de manera contrària, la seua viabilitat s’hauria vist seriosament compromesa», ha puntualitzat la regidora.

 

Finalment, Navarro ha destacat que l’arbratge de Paterna ronda ja els 40.000 exemplars, 20.000 es troben en via pública i ha recordat que «d’estos últims, s’ha inventariat ja un 70% per a crear el futur Pla de Gestió de l’Arbratge Públic, en el que cada arbre estarà geoposicionat, permetent fer seguiment del seu estat».

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.