El col·legi Pius XII convoca el XI concurs literari ‘València, ciutat policíaca’

El col·legi Pius XII de València convoca l’XI Concurs Literari de relat breu ‘València, ciutat policíaca’, per a alumnes d’ESO de tota la ciutat. La finalitat del certamen és fomentar entre els jóvens l’interés per la creació literària i el gust per la lectura. El certamen, després de complir una dècada en la passada edició, torna a la temàtica dels gèneres literaris, tal com es feia en els seus primers anys, i se centra en el gènere policíac.

 

Igual que en les edicions anteriors, l’escenari en el que hauran d’ambientar-se els relats serà la ciutat de València. Els alumnes podran inspirar-se o bé en les novel·les d’enigmes, que tant d’èxit han tingut de la mà d’autors com Sir Arthur Conan Doyle o Agatha Christie, o anar un poc més allà, i aprofundir en la novel·la negra, que sempre integra una part de crítica social a partir de la investigació d’un crim.

 

Tríptic concurs literari relat breu 'València, ciutat policíaca'

Els guanyadors podran conseguir fins a 100€ de premi | Col·legi Piu XII

Els textos han de ser inèdits i poden estar escrits en qualsevol de les dos llengües oficials valencianes. Es convoquen dos categories: una primera, per a alumnes de primer i segon de l’ESO, i una segona, per a alumnes de tercer i quart. Els premis s’entregaran en la 55a Fira del Llibre de València. Tots els premiats participaran d’un taller d’escriptura amb un autor reconegut per a incentivar la seua creativitat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.