El col·legi Pius XII convoca el XI concurs literari ‘València, ciutat policíaca’

El col·legi Pius XII de València convoca l’XI Concurs Literari de relat breu ‘València, ciutat policíaca’, per a alumnes d’ESO de tota la ciutat. La finalitat del certamen és fomentar entre els jóvens l’interés per la creació literària i el gust per la lectura. El certamen, després de complir una dècada en la passada edició, torna a la temàtica dels gèneres literaris, tal com es feia en els seus primers anys, i se centra en el gènere policíac.

 

Igual que en les edicions anteriors, l’escenari en el que hauran d’ambientar-se els relats serà la ciutat de València. Els alumnes podran inspirar-se o bé en les novel·les d’enigmes, que tant d’èxit han tingut de la mà d’autors com Sir Arthur Conan Doyle o Agatha Christie, o anar un poc més allà, i aprofundir en la novel·la negra, que sempre integra una part de crítica social a partir de la investigació d’un crim.

 

Tríptic concurs literari relat breu 'València, ciutat policíaca'

Els guanyadors podran conseguir fins a 100€ de premi | Col·legi Piu XII

Els textos han de ser inèdits i poden estar escrits en qualsevol de les dos llengües oficials valencianes. Es convoquen dos categories: una primera, per a alumnes de primer i segon de l’ESO, i una segona, per a alumnes de tercer i quart. Els premis s’entregaran en la 55a Fira del Llibre de València. Tots els premiats participaran d’un taller d’escriptura amb un autor reconegut per a incentivar la seua creativitat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Deting en l’A-23 un camioner que multiplicava per huit la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil ha detingut en l’A-23, a l’altura del km 25 en sentit Terol, un camioner bielorús de 46 anys que circulava en ziga-zaga i superava huit vegades la taxa d’alcohol permesa per a professionals.

Calor intens a l’interior i risc de tempestes amb ratxes fortes de vent a la Comunitat

L’interior de València i Alacant mantindrà temperatures molt altes hui i demà, amb nuvolositat d’evolució i tempestes vespertines amb ratxes fortes de vent, segons Aemet.

La Comunitat commemora els 750 anys del llegat de Jaume I amb activitats en les tres províncies

La programació inclou concerts, exposicions, congressos, propostes educatives, rutes turístiques i un volteig general de campanes el 27 de juliol

Un reventó càlid sacseja Chella amb més de 38 graus i ratxes de 80 km/h

Un reventó càlid i sec molt focalitzat a Chella ha disparat la temperatura per damunt dels 38 graus i ha deixat ratxes de vent de més de 80 km/h en pocs minuts, causant una incidència elèctrica a la zona.

Nit sufocant a la Comunitat: 32 graus a Alcoi i quasi 30 a l’interior passada la mitjanit

La passada mitjanit s’han registrat fins a 32 graus a Alcoi, 33 en municipis d’El Comtat i entre 27 i 29 graus en gran part de la costa valenciana amb un 90 % d’humitat.

Nova onada de calor amb fins a 40 graus a l’interior de València des d’este dimarts

Aemet ha activat l’avís taronja per calor extrema a l’interior de València des d’este dimarts i avís groc per tempestes i vent fort en zones d’Alacant, València i Castelló.

Controlat l’incendi forestal de Catí després de cremar la zona per un llamp

Un incendi forestal declarat este dilluns a Catí, presumptament per un llamp, ha quedat estabilitzat cap a les 21.30 hores gràcies a un ampli desplegament de mitjans terrestres i aeris.

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.