El col·legi Pius XII convoca el XI concurs literari ‘València, ciutat policíaca’

El col·legi Pius XII de València convoca l’XI Concurs Literari de relat breu ‘València, ciutat policíaca’, per a alumnes d’ESO de tota la ciutat. La finalitat del certamen és fomentar entre els jóvens l’interés per la creació literària i el gust per la lectura. El certamen, després de complir una dècada en la passada edició, torna a la temàtica dels gèneres literaris, tal com es feia en els seus primers anys, i se centra en el gènere policíac.

 

Igual que en les edicions anteriors, l’escenari en el que hauran d’ambientar-se els relats serà la ciutat de València. Els alumnes podran inspirar-se o bé en les novel·les d’enigmes, que tant d’èxit han tingut de la mà d’autors com Sir Arthur Conan Doyle o Agatha Christie, o anar un poc més allà, i aprofundir en la novel·la negra, que sempre integra una part de crítica social a partir de la investigació d’un crim.

 

Tríptic concurs literari relat breu 'València, ciutat policíaca'

Els guanyadors podran conseguir fins a 100€ de premi | Col·legi Piu XII

Els textos han de ser inèdits i poden estar escrits en qualsevol de les dos llengües oficials valencianes. Es convoquen dos categories: una primera, per a alumnes de primer i segon de l’ESO, i una segona, per a alumnes de tercer i quart. Els premis s’entregaran en la 55a Fira del Llibre de València. Tots els premiats participaran d’un taller d’escriptura amb un autor reconegut per a incentivar la seua creativitat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.