El col·legi Pius XII convoca el XI concurs literari ‘València, ciutat policíaca’

El col·legi Pius XII de València convoca l’XI Concurs Literari de relat breu ‘València, ciutat policíaca’, per a alumnes d’ESO de tota la ciutat. La finalitat del certamen és fomentar entre els jóvens l’interés per la creació literària i el gust per la lectura. El certamen, després de complir una dècada en la passada edició, torna a la temàtica dels gèneres literaris, tal com es feia en els seus primers anys, i se centra en el gènere policíac.

 

Igual que en les edicions anteriors, l’escenari en el que hauran d’ambientar-se els relats serà la ciutat de València. Els alumnes podran inspirar-se o bé en les novel·les d’enigmes, que tant d’èxit han tingut de la mà d’autors com Sir Arthur Conan Doyle o Agatha Christie, o anar un poc més allà, i aprofundir en la novel·la negra, que sempre integra una part de crítica social a partir de la investigació d’un crim.

 

Tríptic concurs literari relat breu 'València, ciutat policíaca'

Els guanyadors podran conseguir fins a 100€ de premi | Col·legi Piu XII

Els textos han de ser inèdits i poden estar escrits en qualsevol de les dos llengües oficials valencianes. Es convoquen dos categories: una primera, per a alumnes de primer i segon de l’ESO, i una segona, per a alumnes de tercer i quart. Els premis s’entregaran en la 55a Fira del Llibre de València. Tots els premiats participaran d’un taller d’escriptura amb un autor reconegut per a incentivar la seua creativitat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.