El pla de Moncloa: allargar l’estat d’alarma fins el 25 d’abril

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença

Pedro Sánchez | València Diari

 

Este dimecres, 25 de març, el govern espanyol durà al Congrés dels Diputats la seua proposta d’allargar l’estat d’alarma fins l’11 d’abril. La votació tirarà davant de manera còmoda, perquè el govern que formen PSOE i Podem s’ha assegurat també el suport del principal grup de l’oposició, el PP, a demés d’altres grups amb menys diputats com C’s o el PNB.

 

Allargar l’estat d’alarma fins el 25 d’abril

Però el govern espanyol mira, internament, més enllà. Segons revela este dimarts ‘El Confidencial Digital’, l’executiu central estudia allargar l’estat d’alarma un mes més, és a dir, fins el pròxim 25 d’abril. És la data que, en el pitjor dels escenaris, posaria fi a l’estat actual de confinament en Espanya, que es manté vigent des del 14 de març.

 

Una de les opcions que contemplava el govern de Pedro Sánchez era el de dur ja este dimecres una pròrroga de l’estat d’alarma per 30 dies més, en lloc de 15. Però finalment l’opció es va descartar per tal d’evitar a la població un «impacte» com este, anunciant un confinament, de cop, d’un mes i mig.

 

El pic de contagis es podria retrassar fins el 5 d’abril

L’opció del 25 d’abril, però, seguix sobre la taula. El calendari lliga amb les previsions menys optimistes sobre el coronavirus: el pic de contagis, que inicialment es donava per fet que arribaria a finals d’esta setmana, podria endarrerir-se uns dies més, fins el dia 5 d’abril, aproximadament. Si s’acomplissen estos terminis, caldrien uns vint dies més per a estabilitzar i descongestionar el sistema sanitari espanyol.

 

A demés, els experts insistixen que, en el moment que s’arribe al pic de contagis, s’aconseguixen estabilitzar i la famosa ‘corba’ comence a baixar, s’haurà de redoblar esforços i no tornar a la normalitat, perquè podria suposar un pas darrere que desembocaroa en una situació encara pitjor que la que s’està vivint en estos moments. El 25 d’abril podria ser la data de la fi de l’estat d’alarma… però els pròxims dies tot s’anirà definint.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.