Polèmica per un tuit que situa el Mercat Central de València en els Països Catalans

La Generalitat Valenciana ha publicat al seu compte oficial de Twitter una fotografia del Mercat Central de València i l’ha situat per “error” en “els països catalans“.

El missatge de Govern de Ximo Puig compartia una fotografia de l’emblemàtic edifici amb una descripció de l’estil artístic modernista com “el ventre de la ciutat” que descriu com “Un gran equipament ciutadà, una de les obres públiques en la seua utilitat més importants dels primers 30 anys de segle XX als països catalans”.

No obstant això, el tuit publicat el diumenge, ha estat retirat de la xarxa social després de la polèmica suscitada i les reaccions dels dirigents de l’oposició davant este “error” de localització.

El president de l’PP a la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afegit que “parlen de ‘Espai comú’, avançar en federalisme, cims amb els governs Catalunya i Balears, subvencions a entitats catalanistes. I finalment, la veritat en un missatge tapat. No valdrà l’explicació, si n’hi ha “.

<

>

Ja no vos queda ni una miqueta de vergonya, Ximo Puigestos països no hi ha més que en la vostra imaginació. No ofengueu als valencians i no ens enfronteu amb conflictes ficticis. Som valencians “, ha publicat Vicente Mompó, president de l’PP a la província de València.

 

<

>

Des Vox i Ciudadanos també han reaccionat a este error de la Generalitat i carreguen contra el govern de Ximo Puig per situar el Mercat Central de València en els “països catalans”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.