Polèmica per un tuit que situa el Mercat Central de València en els Països Catalans

La Generalitat Valenciana ha publicat al seu compte oficial de Twitter una fotografia del Mercat Central de València i l’ha situat per «error» en «els països catalans«.

El missatge de Govern de Ximo Puig compartia una fotografia de l’emblemàtic edifici amb una descripció de l’estil artístic modernista com «el ventre de la ciutat» que descriu com «Un gran equipament ciutadà, una de les obres públiques en la seua utilitat més importants dels primers 30 anys de segle XX als països catalans».

No obstant això, el tuit publicat el diumenge, ha estat retirat de la xarxa social després de la polèmica suscitada i les reaccions dels dirigents de l’oposició davant este «error» de localització.

El president de l’PP a la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afegit que «parlen de ‘Espai comú’, avançar en federalisme, cims amb els governs Catalunya i Balears, subvencions a entitats catalanistes. I finalment, la veritat en un missatge tapat. No valdrà l’explicació, si n’hi ha «.

<

>

«Ja no vos queda ni una miqueta de vergonya, Ximo Puigestos països no hi ha més que en la vostra imaginació. No ofengueu als valencians i no ens enfronteu amb conflictes ficticis. Som valencians «, ha publicat Vicente Mompó, president de l’PP a la província de València.

 

<

>

Des Vox i Ciudadanos també han reaccionat a este error de la Generalitat i carreguen contra el govern de Ximo Puig per situar el Mercat Central de València en els «països catalans».

 

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU