Polèmica per un tuit que situa el Mercat Central de València en els Països Catalans

La Generalitat Valenciana ha publicat al seu compte oficial de Twitter una fotografia del Mercat Central de València i l’ha situat per «error» en «els països catalans«.

El missatge de Govern de Ximo Puig compartia una fotografia de l’emblemàtic edifici amb una descripció de l’estil artístic modernista com «el ventre de la ciutat» que descriu com «Un gran equipament ciutadà, una de les obres públiques en la seua utilitat més importants dels primers 30 anys de segle XX als països catalans».

No obstant això, el tuit publicat el diumenge, ha estat retirat de la xarxa social després de la polèmica suscitada i les reaccions dels dirigents de l’oposició davant este «error» de localització.

El president de l’PP a la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afegit que «parlen de ‘Espai comú’, avançar en federalisme, cims amb els governs Catalunya i Balears, subvencions a entitats catalanistes. I finalment, la veritat en un missatge tapat. No valdrà l’explicació, si n’hi ha «.

<

>

«Ja no vos queda ni una miqueta de vergonya, Ximo Puigestos països no hi ha més que en la vostra imaginació. No ofengueu als valencians i no ens enfronteu amb conflictes ficticis. Som valencians «, ha publicat Vicente Mompó, president de l’PP a la província de València.

 

<

>

Des Vox i Ciudadanos també han reaccionat a este error de la Generalitat i carreguen contra el govern de Ximo Puig per situar el Mercat Central de València en els «països catalans».

 

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU