Polèmica per un tuit que situa el Mercat Central de València en els Països Catalans

La Generalitat Valenciana ha publicat al seu compte oficial de Twitter una fotografia del Mercat Central de València i l’ha situat per “error” en “els països catalans“.

El missatge de Govern de Ximo Puig compartia una fotografia de l’emblemàtic edifici amb una descripció de l’estil artístic modernista com “el ventre de la ciutat” que descriu com “Un gran equipament ciutadà, una de les obres públiques en la seua utilitat més importants dels primers 30 anys de segle XX als països catalans”.

No obstant això, el tuit publicat el diumenge, ha estat retirat de la xarxa social després de la polèmica suscitada i les reaccions dels dirigents de l’oposició davant este “error” de localització.

El president de l’PP a la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afegit que “parlen de ‘Espai comú’, avançar en federalisme, cims amb els governs Catalunya i Balears, subvencions a entitats catalanistes. I finalment, la veritat en un missatge tapat. No valdrà l’explicació, si n’hi ha “.

<

>

Ja no vos queda ni una miqueta de vergonya, Ximo Puigestos països no hi ha més que en la vostra imaginació. No ofengueu als valencians i no ens enfronteu amb conflictes ficticis. Som valencians “, ha publicat Vicente Mompó, president de l’PP a la província de València.

 

<

>

Des Vox i Ciudadanos també han reaccionat a este error de la Generalitat i carreguen contra el govern de Ximo Puig per situar el Mercat Central de València en els “països catalans”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb una sàtira sobre ambició i diners

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb Redimonis. La comissió repetix el triomf reeixit en 2025 i consolida el seu lideratge amb el major pressupost de la categoria.

La potència i el ritme de la mascletà deslliguen una catarsi i llàgrimes en la plaça de l’Ajuntament

La setzena mascletà de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha combinat potència i ritme fins a emocionar a una plaça abarrotada. El tret, de 7,5 minuts i 230 quilos, ha culminat en un terratrémol que ha fet plorar a molts assistents.

408 bombers i 153 vehicles reforcen la Cremà a la província de València

El Consorci Provincial de Bombers ha activat un operatiu per a la nit de la Cremà amb 408 efectius i 153 vehicles en els municipis fallers. El pla s'ha dissenyat després d'inspeccionar 525 monuments i fixa presència en uns 300 punts segons el seu nivell de risc.

El govern de Barcala defén la gestió dels bons comercie: ‘Es va fer tot com s’havia de fer’

La portaveu Cristina Cutanda ha reivindicat la gestió municipal dels bons comercie i ha subratllat que la informació és pública. El consistori marca distància amb Facpyme mentres el PSPV-PSOE demana els expedients d'estes campanyes i dels bons gastronòmics.