La Policia Local d’Alacant activa un dispositiu de seguretat per a vigilar el compliment de les noves mesures

 

El dispositiu de la Policia Local d’Alacant posat en marxa per al control de les mesures i restriccions per la Covid-19 ha obligat este divendres al tancament d’un local de copes en l’avinguda de la Costa Blanca per no ajustar-se la llicència a l’activitat permesa, al mateix temps que es van fer notificacions en huit establiments més en la zona centre per part de la brigada d’Obertures.

 

Els agents participants han posat set denúncies per la vesprada per no portar mascareta i altres 22  en el servici nocturn. A demés, van alçar 34 actes de sanció a persones per consum d’alcohol en la via pública. Les patrulles de la Unitat Fox van procedir a sancionar a 25 persones per fumar sense mantindre la distància personal, a cinc establiments per acceptar clients passada la mitjanit i es van alçar 18 actes per no mantindre la distància interpersonal en establiments. També, van interposar cinc multes per tinença de substàncies estupefaents.

 

Les patrulles de la Policia Local del servici nocturn van haver d’intervindre especialment en la platja del Postiguet en detectar al voltant de 200 persones en grups xicotets, uns en l’arena, uns altres banyant-se, que van procedir en vore entrar als agents en l’arena a col·locar-se les mascaretes abandonant botelles d’alcohol i llandes de cervesa. Passades les tres del matí es va ordenar el desallotjament de tota la gent que hi havia en l’arena, atés que a partir d’esta hora la platja ha de quedar buida per a l’accés dels servicis de neteja.

 

El dispositiu es mantindrà durant el cap de setmana

El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, José Ramón González, ha ressaltat «la labor dels agents participants en el dispositiu per a aplicar les noves restriccions imposades per les autoritats sanitàries per al control de la pandèmia, en un moment en el que la limitació horària porta a grups de persones, particularment de jóvens, a continuar concentrant-se en grups passada la una de la matinada en llocs pròxims a les zones d’oci i en particular en les platges del municipi».

 

González també ha tornat ha fer una crida als propietaris d’establiments d’hostaleria per a guardar les distàncies i mantindre el control de les mesures de protecció en els seus locals i terrasses, conscients de què els incompliments en casos de no portar mascareta o fumar sense mantindre la distància de seguretat de dos metres són sempre personals per a l’individu que incórrega en estos.

 

El dispositiu de seguretat es mantindrà durant el cap de setmana, especialment en els llocs de major concentració de locals en el centre i barri antic per a que complisquen amb les mesures de distància social i horaris establits i, de manera especial, en les platges amb la finalitat d’evitar el ‘botelló’ per part de grups de jóvens.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU