17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Policia Local d’Alacant activa un dispositiu de seguretat per a vigilar el compliment de les noves mesures

 

El dispositiu de la Policia Local d’Alacant posat en marxa per al control de les mesures i restriccions per la Covid-19 ha obligat este divendres al tancament d’un local de copes en l’avinguda de la Costa Blanca per no ajustar-se la llicència a l’activitat permesa, al mateix temps que es van fer notificacions en huit establiments més en la zona centre per part de la brigada d’Obertures.

 

Els agents participants han posat set denúncies per la vesprada per no portar mascareta i altres 22  en el servici nocturn. A demés, van alçar 34 actes de sanció a persones per consum d’alcohol en la via pública. Les patrulles de la Unitat Fox van procedir a sancionar a 25 persones per fumar sense mantindre la distància personal, a cinc establiments per acceptar clients passada la mitjanit i es van alçar 18 actes per no mantindre la distància interpersonal en establiments. També, van interposar cinc multes per tinença de substàncies estupefaents.

 

Les patrulles de la Policia Local del servici nocturn van haver d’intervindre especialment en la platja del Postiguet en detectar al voltant de 200 persones en grups xicotets, uns en l’arena, uns altres banyant-se, que van procedir en vore entrar als agents en l’arena a col·locar-se les mascaretes abandonant botelles d’alcohol i llandes de cervesa. Passades les tres del matí es va ordenar el desallotjament de tota la gent que hi havia en l’arena, atés que a partir d’esta hora la platja ha de quedar buida per a l’accés dels servicis de neteja.

 

El dispositiu es mantindrà durant el cap de setmana

El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, José Ramón González, ha ressaltat «la labor dels agents participants en el dispositiu per a aplicar les noves restriccions imposades per les autoritats sanitàries per al control de la pandèmia, en un moment en el que la limitació horària porta a grups de persones, particularment de jóvens, a continuar concentrant-se en grups passada la una de la matinada en llocs pròxims a les zones d’oci i en particular en les platges del municipi».

 

González també ha tornat ha fer una crida als propietaris d’establiments d’hostaleria per a guardar les distàncies i mantindre el control de les mesures de protecció en els seus locals i terrasses, conscients de què els incompliments en casos de no portar mascareta o fumar sense mantindre la distància de seguretat de dos metres són sempre personals per a l’individu que incórrega en estos.

 

El dispositiu de seguretat es mantindrà durant el cap de setmana, especialment en els llocs de major concentració de locals en el centre i barri antic per a que complisquen amb les mesures de distància social i horaris establits i, de manera especial, en les platges amb la finalitat d’evitar el ‘botelló’ per part de grups de jóvens.

Últimes notícies

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.