17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La Policia Local d’Alacant activa un dispositiu de seguretat per a vigilar el compliment de les noves mesures

 

El dispositiu de la Policia Local d’Alacant posat en marxa per al control de les mesures i restriccions per la Covid-19 ha obligat este divendres al tancament d’un local de copes en l’avinguda de la Costa Blanca per no ajustar-se la llicència a l’activitat permesa, al mateix temps que es van fer notificacions en huit establiments més en la zona centre per part de la brigada d’Obertures.

 

Els agents participants han posat set denúncies per la vesprada per no portar mascareta i altres 22  en el servici nocturn. A demés, van alçar 34 actes de sanció a persones per consum d’alcohol en la via pública. Les patrulles de la Unitat Fox van procedir a sancionar a 25 persones per fumar sense mantindre la distància personal, a cinc establiments per acceptar clients passada la mitjanit i es van alçar 18 actes per no mantindre la distància interpersonal en establiments. També, van interposar cinc multes per tinença de substàncies estupefaents.

 

Les patrulles de la Policia Local del servici nocturn van haver d’intervindre especialment en la platja del Postiguet en detectar al voltant de 200 persones en grups xicotets, uns en l’arena, uns altres banyant-se, que van procedir en vore entrar als agents en l’arena a col·locar-se les mascaretes abandonant botelles d’alcohol i llandes de cervesa. Passades les tres del matí es va ordenar el desallotjament de tota la gent que hi havia en l’arena, atés que a partir d’esta hora la platja ha de quedar buida per a l’accés dels servicis de neteja.

 

El dispositiu es mantindrà durant el cap de setmana

El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, José Ramón González, ha ressaltat «la labor dels agents participants en el dispositiu per a aplicar les noves restriccions imposades per les autoritats sanitàries per al control de la pandèmia, en un moment en el que la limitació horària porta a grups de persones, particularment de jóvens, a continuar concentrant-se en grups passada la una de la matinada en llocs pròxims a les zones d’oci i en particular en les platges del municipi».

 

González també ha tornat ha fer una crida als propietaris d’establiments d’hostaleria per a guardar les distàncies i mantindre el control de les mesures de protecció en els seus locals i terrasses, conscients de què els incompliments en casos de no portar mascareta o fumar sense mantindre la distància de seguretat de dos metres són sempre personals per a l’individu que incórrega en estos.

 

El dispositiu de seguretat es mantindrà durant el cap de setmana, especialment en els llocs de major concentració de locals en el centre i barri antic per a que complisquen amb les mesures de distància social i horaris establits i, de manera especial, en les platges amb la finalitat d’evitar el ‘botelló’ per part de grups de jóvens.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.