Puig afirma que el territori valencià ha entrat en fase d’«estabilització» de la pandèmia

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat que en els últims dies el territori valencià «ha entrat en una fase d’estabilització» de la pandèmia «encara que la situació és extraordinàriament complicada. Això s’està veient, especialment quant al comportament hospitalari, que és el més preocupant», ha afirmat.

 

«És molt difícil especular amb esta qüestió», ha reconegut Puig en declaracions als mitjans després de la seua visita al Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat i la reunió de treball mantinguda amb la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, el conseller de Política Territorial, Arcadi España, i la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero.

 

El president’ ha insistit en la necessitat d’«accelerar» en les pròximes dos setmanes i «com a mínim» fins al 15 de febrer «tota l’acció col·lectiva contra els contagis, que tenen lloc a través del contacte social». «Cal reduir el contacte i hem de fer cas a estes restriccions que, desgraciadament, s’han de posar en marxa», ha asseverat el president.

 

«Les xifres de morts de cada dia és un pes que ens ha de commoure a tots», ha remarcat, al mateix temps que ha afirmat: «No estem en un moment de flexibilitat, sinó tot el contrari. Hem de fer cada un el que ens correspon, i la ciutadania, en la seua immensa majoria, ho està fent».

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU