Puig afirma que si continua la «progressió positiva» es podran «flexibilitzar» restriccions en març

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que si continua d’esta forma la «progressió positiva» de la situació epidemiològica, es podran «flexibilitzar» restriccions a partir de l’1 de març, quan acaben les actuals, encara que esta decisió es prendrà la setmana pròxima.

 

D’eixa manera ho ha explicat Puig, que ha explicat que estem en una situació «molt difícil i complicada», encara que hi ha una «desacceleració» de la incidència, els contagis i la pressió hospitalària, que continua sent «important» en les UCIs.

 

«Estem entorn de 400 i volem arribar a 50» d’incidència acumulada, ha assenyalat Puig, que ha advocat per avançar en la desescalada amb «tota la prudència. Estem millor, però encara estem malament», ha recalcat.

 

Puig ha demanat un últim esforç i ha mostrat la seua «empatia» amb les persones que tenen negocis tancats en este moment. «Ens agradaria que no hi haguera restriccions», ha afirmat, encara que ha defensat que estan lligades a «la protecció de la salut de les persones». En este sentit, ha destacat la vacunació a persones majors de 90 anys, i ha expressat el seu desig que «a partir de finals de març i abril puga ser massiva».

Últimes notícies

Aemet retira els avisos taronja i groc per pluges a la Comunitat Valenciana

Aemet ha cancel·lat este dimarts al matí els avisos taronja i groc per pluges i tempestes a Castelló després que hagen cessat les precipitacions intenses que afectaven sobretot la mitat nord de la província de València i el litoral i l’interior sud de Castelló.

Les pluges deixen més de 60 litres per metre quadrat al litoral valencià i de Castelló

L’últim episodi de pluges ha deixat més de 60 litres per metre quadrat en diversos punts del litoral i prelitoral de València i Castelló, sobretot durant la matinada. L’Horta Nord ha concentrat la major intensitat entre les tres i les quatre de la matinada.

Dimarts amb temperatures estables a la Comunitat Valenciana i ruixats de matinada

Els ruixats i tronades de la matinada d’este dimarts donaran pas a intervals nuvolosos, amb temperatures estables o en lleuger ascens. El pronòstic inclou també possibilitat de pluges dèbils dimecres i avís de ruixats intensos en la mar de Castelló.

Avís taronja per ruixats de fins a 40 litres al sud de Castelló fins a les 10

Aemet ha activat fins a les 10 hores un avís taronja per pluges intenses en el litoral sud de Castelló i un avís groc en l’interior sud. Dilluns de vesprada una tromba d’aigua va deixar 60 litres en Utiel-Requena i va causar incidències en carreteres i vivendes.

Les fortes pluges deixen 24 incidents en poques hores, amb Requena com a municipi més afectat

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 24 incidents per pluges i tempestes entre dilluns de vesprada i dimarts de matí, la majoria a la província de València i amb Requena com a punt més afectat.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.