Puig afirma que si continua la «progressió positiva» es podran «flexibilitzar» restriccions en març

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que si continua d’esta forma la «progressió positiva» de la situació epidemiològica, es podran «flexibilitzar» restriccions a partir de l’1 de març, quan acaben les actuals, encara que esta decisió es prendrà la setmana pròxima.

 

D’eixa manera ho ha explicat Puig, que ha explicat que estem en una situació «molt difícil i complicada», encara que hi ha una «desacceleració» de la incidència, els contagis i la pressió hospitalària, que continua sent «important» en les UCIs.

 

«Estem entorn de 400 i volem arribar a 50» d’incidència acumulada, ha assenyalat Puig, que ha advocat per avançar en la desescalada amb «tota la prudència. Estem millor, però encara estem malament», ha recalcat.

 

Puig ha demanat un últim esforç i ha mostrat la seua «empatia» amb les persones que tenen negocis tancats en este moment. «Ens agradaria que no hi haguera restriccions», ha afirmat, encara que ha defensat que estan lligades a «la protecció de la salut de les persones». En este sentit, ha destacat la vacunació a persones majors de 90 anys, i ha expressat el seu desig que «a partir de finals de març i abril puga ser massiva».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.