Puig afirma que si continua la «progressió positiva» es podran «flexibilitzar» restriccions en març

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que si continua d’esta forma la «progressió positiva» de la situació epidemiològica, es podran «flexibilitzar» restriccions a partir de l’1 de març, quan acaben les actuals, encara que esta decisió es prendrà la setmana pròxima.

 

D’eixa manera ho ha explicat Puig, que ha explicat que estem en una situació «molt difícil i complicada», encara que hi ha una «desacceleració» de la incidència, els contagis i la pressió hospitalària, que continua sent «important» en les UCIs.

 

«Estem entorn de 400 i volem arribar a 50» d’incidència acumulada, ha assenyalat Puig, que ha advocat per avançar en la desescalada amb «tota la prudència. Estem millor, però encara estem malament», ha recalcat.

 

Puig ha demanat un últim esforç i ha mostrat la seua «empatia» amb les persones que tenen negocis tancats en este moment. «Ens agradaria que no hi haguera restriccions», ha afirmat, encara que ha defensat que estan lligades a «la protecció de la salut de les persones». En este sentit, ha destacat la vacunació a persones majors de 90 anys, i ha expressat el seu desig que «a partir de finals de març i abril puga ser massiva».

Últimes notícies

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.

Una parada del Mercat Central de València aconseguix quasi 50.000 euros en la subhasta de llocs

L'última subhasta de llocs en els mercats municipals de València marca un rècord amb una parada del Mercat Central adjudicada per quasi 50.000 euros, molt per damunt del seu preu d'eixida. L'Ajuntament destaca que el resultat confirma l'estirada comercial i les inversions recents en la xarxa de mercats.

Una tècnic d’Emergències declara que no es va activar als agents mediambientals el 29-O malgrat la DANA

Una tècnic de prevenció d'incendis del Centre de Coordinació d'Emergències declara davant la jutgessa que el 29 d'octubre no es va activar als agents mediambientals per a vigilar els llits malgrat que el pla d'inundacions estava actiu.

Trànsit preveu més de 1,3 milions de desplaçaments en la Comunitat Valenciana fins al 6 d’abril

La DGT calcula 1.364.820 desplaçaments en la segona fase de l'operació especial de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana i advertix de major mobilitat i risc en carretera.

Aemet amplia l’avís groc per vents de fins a 80 km/h en tota la província de Castelló

Aemet manté actiu l'avís groc per vent en tota la província de Castelló entre hui i demà, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h a l'interior.