Puig aposta per un acord entre comunitats per a limitar la mobilitat per Pasqua pel coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apostat per conseguir un acord entre les comunitats i el Govern en el Consell Interterritorial per a limitar la mobilitat per Pasqua perquè «serà un moment molt difícil» en el que, fins i tot, es podria «perdre la traçabilitat» del virus que es recuperarà amb la caiguda de casos actual.

 

D’eix forma s’ha expressat Puig aquest divendres en una entrevista concedida a Europa Press, en la que ha defensat este acord a nivell estatal per a este període festiu. «Pensem que ha d’haver una posició del conjunt del sistema, perquè és molt important consolidar ara. Si consolidem, probablement els pròxims mesos tindrem més oportunitats d‘anar cap a la normalització amb major vacunació i major capacitat de contenció de la pandèmia», ha explicat.

 

Respecte a la flexibilització de les restriccions a partir de març, ha incidit en què no es pot «malgastar» l’esforç fet, i ha reiterat que la situació encara és «molt difícil». De fet, respecte a l’alleugeriment d’estes mesures, ha apuntat que es prendran les decisions la setmana que ve, quan es convocarà una Comissió Interdepartamental, que tindrà en compte el «semàfor» que establix el Consell Interterritorial de Sanitat.

 

Puig preveu que en els pròxims dies «es vagen consolidant» les dades i espera una major «constatació de la baixada» de la incidència. No obstant això, ha recordat que «estem encara en un risc alt». Puig ha insistit que «ningú vol restriccions», però que es fan «per a intentar evitar contagis i morts, però no perquè a ningú li produïsca cap classe de satisfacció». 

 

Quines mesures s’alçaran primer

Preguntat pels àmbits en què començaran a alçar-se les mesures, ha indicat que hi ha «una voluntat d’actuar en funció del que ja se sap que genera major sociabilitat. No és el mateix un comerç que un bar o un restaurant, entre altres coses perquè s’està més temps junts en un bar i un restaurant i es lleva la mascareta», ha apuntat.

 

«Hem d’insistir i encara que hi haja alguna flexibilització, que la hi haurà si tot continua igual, hem de continuar insistint en allò que ja sabem que és positiu per a superar la pandèmia, que és, per descomptat, l’ús permanent de la màscara, la neteja i la higiene de mans i la ventilació», ha apuntat. De fet, ha incidit en esta última qüestió, que «ara serà més fàcil perquè anem cap a un temps més favorable».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.