Puig aposta per un acord entre comunitats per a limitar la mobilitat per Pasqua pel coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apostat per conseguir un acord entre les comunitats i el Govern en el Consell Interterritorial per a limitar la mobilitat per Pasqua perquè «serà un moment molt difícil» en el que, fins i tot, es podria «perdre la traçabilitat» del virus que es recuperarà amb la caiguda de casos actual.

 

D’eix forma s’ha expressat Puig aquest divendres en una entrevista concedida a Europa Press, en la que ha defensat este acord a nivell estatal per a este període festiu. «Pensem que ha d’haver una posició del conjunt del sistema, perquè és molt important consolidar ara. Si consolidem, probablement els pròxims mesos tindrem més oportunitats d‘anar cap a la normalització amb major vacunació i major capacitat de contenció de la pandèmia», ha explicat.

 

Respecte a la flexibilització de les restriccions a partir de març, ha incidit en què no es pot «malgastar» l’esforç fet, i ha reiterat que la situació encara és «molt difícil». De fet, respecte a l’alleugeriment d’estes mesures, ha apuntat que es prendran les decisions la setmana que ve, quan es convocarà una Comissió Interdepartamental, que tindrà en compte el «semàfor» que establix el Consell Interterritorial de Sanitat.

 

Puig preveu que en els pròxims dies «es vagen consolidant» les dades i espera una major «constatació de la baixada» de la incidència. No obstant això, ha recordat que «estem encara en un risc alt». Puig ha insistit que «ningú vol restriccions», però que es fan «per a intentar evitar contagis i morts, però no perquè a ningú li produïsca cap classe de satisfacció». 

 

Quines mesures s’alçaran primer

Preguntat pels àmbits en què començaran a alçar-se les mesures, ha indicat que hi ha «una voluntat d’actuar en funció del que ja se sap que genera major sociabilitat. No és el mateix un comerç que un bar o un restaurant, entre altres coses perquè s’està més temps junts en un bar i un restaurant i es lleva la mascareta», ha apuntat.

 

«Hem d’insistir i encara que hi haja alguna flexibilització, que la hi haurà si tot continua igual, hem de continuar insistint en allò que ja sabem que és positiu per a superar la pandèmia, que és, per descomptat, l’ús permanent de la màscara, la neteja i la higiene de mans i la ventilació», ha apuntat. De fet, ha incidit en esta última qüestió, que «ara serà més fàcil perquè anem cap a un temps més favorable».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.

Tres victòries del Llevant a Vallecas, l’última en 2022

El Llevant visita este dilluns al Llamp amb un balanç de tres triomfs en set partits a Vallecas. El més recent va ser el 2-4 de maig de 2022.

El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

L'equip groc visita a l'Alabés en la jornada 28 amb un balanç advers a Vitòria: 3 triomfs en 13 dols i quatre desplaçaments recents sense guanyar.

El València només va guanyar 7 de 38 visites a l’Oviedo i no venç en Primera allí des de fa més de trenta anys

El València visita a l'Oviedo en la jornada 28 amb un balanç molt desfavorable en el Carlos Tartiere: 7 victòries en 38 partits i més de trenta anys sense guanyar en Primera.

L’Elx visita el Bernabéu amb un historial sense victòries i un 4-0 com a últim precedent

L'Elx torna al Bernabéu després del 4-0 encaixat al febrer de 2023 i sense haver guanyat mai allí. En 24 visites només ha sumat quatre empats i va patir golejades històriques.

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.