6.5 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Puig aposta per un acord entre comunitats per a limitar la mobilitat per Pasqua pel coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apostat per conseguir un acord entre les comunitats i el Govern en el Consell Interterritorial per a limitar la mobilitat per Pasqua perquè «serà un moment molt difícil» en el que, fins i tot, es podria «perdre la traçabilitat» del virus que es recuperarà amb la caiguda de casos actual.

 

D’eix forma s’ha expressat Puig aquest divendres en una entrevista concedida a Europa Press, en la que ha defensat este acord a nivell estatal per a este període festiu. «Pensem que ha d’haver una posició del conjunt del sistema, perquè és molt important consolidar ara. Si consolidem, probablement els pròxims mesos tindrem més oportunitats d‘anar cap a la normalització amb major vacunació i major capacitat de contenció de la pandèmia», ha explicat.

 

Respecte a la flexibilització de les restriccions a partir de març, ha incidit en què no es pot «malgastar» l’esforç fet, i ha reiterat que la situació encara és «molt difícil». De fet, respecte a l’alleugeriment d’estes mesures, ha apuntat que es prendran les decisions la setmana que ve, quan es convocarà una Comissió Interdepartamental, que tindrà en compte el «semàfor» que establix el Consell Interterritorial de Sanitat.

 

Puig preveu que en els pròxims dies «es vagen consolidant» les dades i espera una major «constatació de la baixada» de la incidència. No obstant això, ha recordat que «estem encara en un risc alt». Puig ha insistit que «ningú vol restriccions», però que es fan «per a intentar evitar contagis i morts, però no perquè a ningú li produïsca cap classe de satisfacció». 

 

Quines mesures s’alçaran primer

Preguntat pels àmbits en què començaran a alçar-se les mesures, ha indicat que hi ha «una voluntat d’actuar en funció del que ja se sap que genera major sociabilitat. No és el mateix un comerç que un bar o un restaurant, entre altres coses perquè s’està més temps junts en un bar i un restaurant i es lleva la mascareta», ha apuntat.

 

«Hem d’insistir i encara que hi haja alguna flexibilització, que la hi haurà si tot continua igual, hem de continuar insistint en allò que ja sabem que és positiu per a superar la pandèmia, que és, per descomptat, l’ús permanent de la màscara, la neteja i la higiene de mans i la ventilació», ha apuntat. De fet, ha incidit en esta última qüestió, que «ara serà més fàcil perquè anem cap a un temps més favorable».

Últimes notícies

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.