Puig aposta per un acord entre comunitats per a limitar la mobilitat per Pasqua pel coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apostat per conseguir un acord entre les comunitats i el Govern en el Consell Interterritorial per a limitar la mobilitat per Pasqua perquè «serà un moment molt difícil» en el que, fins i tot, es podria «perdre la traçabilitat» del virus que es recuperarà amb la caiguda de casos actual.

 

D’eix forma s’ha expressat Puig aquest divendres en una entrevista concedida a Europa Press, en la que ha defensat este acord a nivell estatal per a este període festiu. «Pensem que ha d’haver una posició del conjunt del sistema, perquè és molt important consolidar ara. Si consolidem, probablement els pròxims mesos tindrem més oportunitats d‘anar cap a la normalització amb major vacunació i major capacitat de contenció de la pandèmia», ha explicat.

 

Respecte a la flexibilització de les restriccions a partir de març, ha incidit en què no es pot «malgastar» l’esforç fet, i ha reiterat que la situació encara és «molt difícil». De fet, respecte a l’alleugeriment d’estes mesures, ha apuntat que es prendran les decisions la setmana que ve, quan es convocarà una Comissió Interdepartamental, que tindrà en compte el «semàfor» que establix el Consell Interterritorial de Sanitat.

 

Puig preveu que en els pròxims dies «es vagen consolidant» les dades i espera una major «constatació de la baixada» de la incidència. No obstant això, ha recordat que «estem encara en un risc alt». Puig ha insistit que «ningú vol restriccions», però que es fan «per a intentar evitar contagis i morts, però no perquè a ningú li produïsca cap classe de satisfacció». 

 

Quines mesures s’alçaran primer

Preguntat pels àmbits en què començaran a alçar-se les mesures, ha indicat que hi ha «una voluntat d’actuar en funció del que ja se sap que genera major sociabilitat. No és el mateix un comerç que un bar o un restaurant, entre altres coses perquè s’està més temps junts en un bar i un restaurant i es lleva la mascareta», ha apuntat.

 

«Hem d’insistir i encara que hi haja alguna flexibilització, que la hi haurà si tot continua igual, hem de continuar insistint en allò que ja sabem que és positiu per a superar la pandèmia, que és, per descomptat, l’ús permanent de la màscara, la neteja i la higiene de mans i la ventilació», ha apuntat. De fet, ha incidit en esta última qüestió, que «ara serà més fàcil perquè anem cap a un temps més favorable».

Últimes notícies

El robatori del Tresor de Villena eleva a tres els saquejos d’or en museus espanyols enguany

El saqueig del Tresor de Villena, valorat en cinc milions d’euros, és el tercer robatori d’or en museus espanyols enguany, després dels de Badajoz i Albacete, tots amb un patró d’actuació ràpid i violent.

Dissenyar la cuina ideal: el valor d’un bon assessorament a La Eliana

Descobreix com escollir la cuina ideal per a tu amb assessoria personalitzada i un compromís amb la sostenibilitat.

Martínez Mus exigix a la CHJ netejar els llits dels rius per a garantir la seua capacitat

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Vicente Martínez Mus, insistix que la Confederación Hidrográfica del Júcar és qui ha de garantir la capacitat hidràulica dels llits mantenint-los nets de vegetació i canyes, i li reclama actuacions abans de l’època de pluges.

El Consell reclama reunir els menors de Ceuta amb les seues famílies per a garantir-los més protecció

Elena Albalat defensa en la Conferència Sectorial d’Infància que la millor protecció per als menors arribats a Ceuta passa per localitzar les seues famílies i facilitar el retorn, i critica que el Govern central vulga repartir el problema entre comunitats.

Arnau Martínez confia a fer un salt de qualitat al València

Arnau Martínez s’ha presentat com a nou lateral dret del València amb la convicció que el seu rendiment pot donar un salt de qualitat a l’equip, amb el repte de millorar la passada temporada. El defensa català ha destacat la il·lusió per vestir l’escut valencianista, la versatilitat en el camp i la seua predisposició per a jugar de seguida.

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.

273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

La investigació del robatori del Tresor de Villena assenyala tres encaputxats

Les primeres indagacions sobre el robatori de gran part del Tresor de Villena al museu municipal indiquen que hi han participat tres persones encaputxades. Els lladres s’han emportat peces valorades en uns 5 milions d’euros en pocs minuts.