22.3 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Puig aposta per un acord entre comunitats per a limitar la mobilitat per Pasqua pel coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apostat per conseguir un acord entre les comunitats i el Govern en el Consell Interterritorial per a limitar la mobilitat per Pasqua perquè «serà un moment molt difícil» en el que, fins i tot, es podria «perdre la traçabilitat» del virus que es recuperarà amb la caiguda de casos actual.

 

D’eix forma s’ha expressat Puig aquest divendres en una entrevista concedida a Europa Press, en la que ha defensat este acord a nivell estatal per a este període festiu. «Pensem que ha d’haver una posició del conjunt del sistema, perquè és molt important consolidar ara. Si consolidem, probablement els pròxims mesos tindrem més oportunitats d‘anar cap a la normalització amb major vacunació i major capacitat de contenció de la pandèmia», ha explicat.

 

Respecte a la flexibilització de les restriccions a partir de març, ha incidit en què no es pot «malgastar» l’esforç fet, i ha reiterat que la situació encara és «molt difícil». De fet, respecte a l’alleugeriment d’estes mesures, ha apuntat que es prendran les decisions la setmana que ve, quan es convocarà una Comissió Interdepartamental, que tindrà en compte el «semàfor» que establix el Consell Interterritorial de Sanitat.

 

Puig preveu que en els pròxims dies «es vagen consolidant» les dades i espera una major «constatació de la baixada» de la incidència. No obstant això, ha recordat que «estem encara en un risc alt». Puig ha insistit que «ningú vol restriccions», però que es fan «per a intentar evitar contagis i morts, però no perquè a ningú li produïsca cap classe de satisfacció». 

 

Quines mesures s’alçaran primer

Preguntat pels àmbits en què començaran a alçar-se les mesures, ha indicat que hi ha «una voluntat d’actuar en funció del que ja se sap que genera major sociabilitat. No és el mateix un comerç que un bar o un restaurant, entre altres coses perquè s’està més temps junts en un bar i un restaurant i es lleva la mascareta», ha apuntat.

 

«Hem d’insistir i encara que hi haja alguna flexibilització, que la hi haurà si tot continua igual, hem de continuar insistint en allò que ja sabem que és positiu per a superar la pandèmia, que és, per descomptat, l’ús permanent de la màscara, la neteja i la higiene de mans i la ventilació», ha apuntat. De fet, ha incidit en esta última qüestió, que «ara serà més fàcil perquè anem cap a un temps més favorable».

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.