Puig diu que el retràs de Pfizer causarà un gran trastorn en la vacunació però que es recuperarà en 15 dies

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la reducció temporal dels lliuraments de Pfizer a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 suposa una desgràcia i un colp al procés de vacunació en el territori valencià i causarà un gran trastorn, just quan tenia la velocitat més important d’Espanya. No obstant això, ha assegurat que es recuperarà este ritme dins de 15 dies.

 

D’esta forma s’ha manifestat este dissabte el ‘president’ després de la reunió de treball mantinguda amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la subsecretària de la conselleria, Mònica Almiñana; la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés; la directora general d’Assistència Sanitària, María Amparo García Layunta, i la directora general de Règim Econòmic i Infraestructures, Carmelina Pla.

 

Puig ha afirmat que és una desgràcia i un colp a la trajectòria de vacunació de la Comunitat perquè «causa un gran trastorn quan teníem la velocitat més important d’Espanya».

 

No obstant això, ha assenyalat que la Comunitat recuperarà el ritme de vacunació Ren les pròximes setmanes si Pfizer complix la seua paraula». «Perdrem una setmana però la recuperarem dins de 15 dies», ha apuntat Puig.

 

Multiplicació de dosis

Al mateix temps, ha destacat que durant la setmana vinent més de 30 residències rebran la segona dosi de la vacuna, per la qual cosa «ja tindran la immunitat».

 

Pfizer ha anunciat esta setmana que reduirà temporalment els lliuraments a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 a partir de la setmana vinent per a augmentar la seua capacitat de producció de 1.300 a 2.000 milions de dosis a l’any, segons ha informat este divendres l’Institut Noruec de Salut Pública i ha confirmat posteriorment la companyia.

 

«Encara que això afectarà temporalment els enviaments de finals de gener a principis de febrer, proporcionarà un augment significatiu de les dosis disponibles per als pacients a la fi de febrer i març», ha detallat la companyia en un comunicat.

Últimes notícies

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.