Puig diu que el retràs de Pfizer causarà un gran trastorn en la vacunació però que es recuperarà en 15 dies

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la reducció temporal dels lliuraments de Pfizer a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 suposa una desgràcia i un colp al procés de vacunació en el territori valencià i causarà un gran trastorn, just quan tenia la velocitat més important d’Espanya. No obstant això, ha assegurat que es recuperarà este ritme dins de 15 dies.

 

D’esta forma s’ha manifestat este dissabte el ‘president’ després de la reunió de treball mantinguda amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la subsecretària de la conselleria, Mònica Almiñana; la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés; la directora general d’Assistència Sanitària, María Amparo García Layunta, i la directora general de Règim Econòmic i Infraestructures, Carmelina Pla.

 

Puig ha afirmat que és una desgràcia i un colp a la trajectòria de vacunació de la Comunitat perquè «causa un gran trastorn quan teníem la velocitat més important d’Espanya».

 

No obstant això, ha assenyalat que la Comunitat recuperarà el ritme de vacunació Ren les pròximes setmanes si Pfizer complix la seua paraula». «Perdrem una setmana però la recuperarem dins de 15 dies», ha apuntat Puig.

 

Multiplicació de dosis

Al mateix temps, ha destacat que durant la setmana vinent més de 30 residències rebran la segona dosi de la vacuna, per la qual cosa «ja tindran la immunitat».

 

Pfizer ha anunciat esta setmana que reduirà temporalment els lliuraments a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 a partir de la setmana vinent per a augmentar la seua capacitat de producció de 1.300 a 2.000 milions de dosis a l’any, segons ha informat este divendres l’Institut Noruec de Salut Pública i ha confirmat posteriorment la companyia.

 

«Encara que això afectarà temporalment els enviaments de finals de gener a principis de febrer, proporcionarà un augment significatiu de les dosis disponibles per als pacients a la fi de febrer i març», ha detallat la companyia en un comunicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulada una banda lituana que robava i revenia cotxes en la Axarquía

La Policia ha desarticulat una organització d'origen lituà especialitzada a robar vehicles d'una mateixa marca japonesa en la Axarquía i revendre'ls després de falsificar la seua identitat, amb sis detinguts a Màlaga, Almeria i Alacant.

Desmantellat un taller tèxtil clandestí que explotava a 26 treballadors a Camp de Túria

La Policia Nacional ha desmantellat un taller tèxtil clandestí a Camp de Túria on 26 persones treballaven sense contracte ni alta en la Seguretat Social, la majoria en situació irregular, i ha detingut a dos hòmens com a presumptes responsables de l'entramat empresarial.

La UPV reunix a José Luis Sastre, Bermúdez de Castro i Paloma del Riu en la segona edició de Llegir consciència

La Universitat Politècnica de València celebra la segona edició de Llegir consciència, un cicle que unix literatura, actualitat i divulgació científica amb tres trobades obertes al públic.

El València s’estanca davant la zona alta: onze partits sense guanyar als set primers

El València encadena nou derrotes i dos empats en els seus onze enfrontaments d'esta Lliga enfront dels set primers classificats, amb un balanç molt negatiu de gols.

Luís Castro es perdrà el partit del Llevant davant el Getafe per sanció

Luís Castro no podrà asseure's en la banqueta del Llevant enfront del Getafe en complir un partit de sanció després d'acumular cinc targetes grogues.

Març de 2026 es tanca en la Comunitat Valenciana com un mes fred i molt humit

Març de 2026 ha sigut fred i molt humit en la Comunitat Valenciana, amb temperatures per davall de l'habitual i pluges que han duplicat la mitjana climàtica recent.

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.