Anuncios

Puig diu que el retràs de Pfizer causarà un gran trastorn en la vacunació però que es recuperarà en 15 dies

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la reducció temporal dels lliuraments de Pfizer a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 suposa una desgràcia i un colp al procés de vacunació en el territori valencià i causarà un gran trastorn, just quan tenia la velocitat més important d’Espanya. No obstant això, ha assegurat que es recuperarà este ritme dins de 15 dies.

 

D’esta forma s’ha manifestat este dissabte el ‘president’ després de la reunió de treball mantinguda amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la subsecretària de la conselleria, Mònica Almiñana; la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés; la directora general d’Assistència Sanitària, María Amparo García Layunta, i la directora general de Règim Econòmic i Infraestructures, Carmelina Pla.

Anuncios

 

Puig ha afirmat que és una desgràcia i un colp a la trajectòria de vacunació de la Comunitat perquè «causa un gran trastorn quan teníem la velocitat més important d’Espanya».

 

No obstant això, ha assenyalat que la Comunitat recuperarà el ritme de vacunació Ren les pròximes setmanes si Pfizer complix la seua paraula». «Perdrem una setmana però la recuperarem dins de 15 dies», ha apuntat Puig.

 

Multiplicació de dosis

Al mateix temps, ha destacat que durant la setmana vinent més de 30 residències rebran la segona dosi de la vacuna, per la qual cosa «ja tindran la immunitat».

 

Pfizer ha anunciat esta setmana que reduirà temporalment els lliuraments a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 a partir de la setmana vinent per a augmentar la seua capacitat de producció de 1.300 a 2.000 milions de dosis a l’any, segons ha informat este divendres l’Institut Noruec de Salut Pública i ha confirmat posteriorment la companyia.

 

«Encara que això afectarà temporalment els enviaments de finals de gener a principis de febrer, proporcionarà un augment significatiu de les dosis disponibles per als pacients a la fi de febrer i març», ha detallat la companyia en un comunicat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.
Anuncios