El rei Felip VI crida a resoldre els problemes d’Espanya des de la «unitat»

El rei Felip VI pronunciant el missatge de Nadal des de la Sarsuela el 24 de desembre del 2019

El rei ha cridat a la unitat durant el seu discurs | Cedida

 

El rei Felip VI ha emplaçat als ciutadans a mantindre la «unitat» i «l’entesa» entorn dels «valors democràtics que compartim» per a «resoldre els nostres problemes sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur».

 

En un missatge de Nadal marcat per la situació catalana –que el mateix monarca ha identificat com una de les «preocupacions serioses» de la societat espanyola– el Rei ha destacat el valor de la Constitució com un element d’integració de les diferències i la «solidesa» de l’Estat com a instrument per a afrontar els reptes. «El temps no es para i Espanya no es pot quedar immòbil», sinó que ha de «seguir recorrent el camí sense tancar-se en ella mateixa com en altres èpoques del passat».

 

Diàleg, generositat i respecte

El monarca ha obert el seu discurs parlant dels problemes i preocupacions dels espanyols, entre les que ha citat la manca d’ocupació, la desigualtat social, el deteriorament de la confiança de molts ciutadans en les institucions i Catalunya. En eixe sentit ha destacat el «diàleg», la «generositat» i el «respecte entre persones d’ideologies molt diferents» com alguns dels valors que van permetre «trencar murs d’intolerància, de rancor i d’incomprensió» del passat.

 

Per això ha recordat que el Congrés viu immers en un procés per a investir un president del govern espanyol i cal «tindre més que mai una confiança ferma en nosaltres mateixos i en Espanya, que sempre ha sabut obrir-se camí quan hem afrontat el futur amb responsabilitat, generositat i rigor». En eixe sentit ha volgut destacar el paper de l’Estat com a garantia del compliment de la llei. Segons el rei Felip VI, el progrés d’Espanya «depén en gran manera del caràcter dels seus ciutadans, de la fortalesa de la seua societat i de l’adequat funcionament del seu Estat».

 

Per eixe motiu ha reclamat evitar els extremismes. Espanya –ha afirmat– és «un país modern» amb un estat «sòlid», i per això «no hem de caure en els extrems ni en una autocomplaença que silencie les nostres carències i errors ni, tampoc, en una autocrítica destructiva». «Confiem en nosaltres mateixos, en la nostra societat; confiem en Espanya i mantinguem-nos units en els valors democràtics que compartim per a resoldre els nostres problemes; sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur», ha sentenciat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.

Víctor Chust deixa clar el pla de l’Elx: anar a Girona per la victòria

Víctor Chust assegura que l'Elx no eixirà a especular davant el Girona malgrat que li n'hi ha prou amb empatar per a aconseguir la permanència. El central aposta per un partit jugat com una final, amb màxima intensitat fins al final.

Matías Moreno promet que el Llevant ho donarà tot per la permanència

El defensa argentí del Llevant, Matías Moreno, agraïx el suport de l'afició després del triomf davant el Mallorca i assegura que l'equip es deixarà la vida davant el Betis per a certificar la permanència en LaLiga.

Detingut a Alacant per un any d’assetjament a la seua exparella amb pintades sexuals en el cotxe

La Policia Nacional ha detingut a Cocentaina a un home de 47 anys acusat d'un any d'assetjament a la seua exparella mitjançant pintades sexuals en el seu cotxe i notes vexatòries en el seu entorn personal i laboral, que van obligar la víctima a rebre atenció psicològica.

Detingut un home per 14 robatoris en vivendes de Peníscola a les quals accedia per la terrassa

La Guàrdia Civil deté a un home de 43 anys acusat de 14 robatoris amb força en vivendes de Peníscola, on presumptament entrava fracturant la porta de la terrassa.

Detinguts dos hòmens i un menor a Almassora per portar droga oculta en un cotxe

La Guàrdia Civil arresta a Almassora a dos adults i un menor després de localitzar haixix, marihuana i diners en efectiu ocults en el cotxe en el qual circulaven.

Pérez Llorca abordarà en Les Corts la situació valenciana i la relació amb el Govern

Juanfran Pérez Llorca afrontarà una nova sessió de control en Les Corts centrada en la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i en la col·laboració del Govern central.

La exalcaldesa de Requena defén que no va haver-hi víctimes en la dana per l’avís a la població

La exalcaldesa de Requena, Rocío Cortés, declara davant el jutjat que l'absència de morts i ferits en la dana es va deure als avisos i mesures preventives adoptades des de la matinada.