El rei Felip VI crida a resoldre els problemes d’Espanya des de la «unitat»

El rei Felip VI pronunciant el missatge de Nadal des de la Sarsuela el 24 de desembre del 2019

El rei ha cridat a la unitat durant el seu discurs | Cedida

 

El rei Felip VI ha emplaçat als ciutadans a mantindre la «unitat» i «l’entesa» entorn dels «valors democràtics que compartim» per a «resoldre els nostres problemes sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur».

 

En un missatge de Nadal marcat per la situació catalana –que el mateix monarca ha identificat com una de les «preocupacions serioses» de la societat espanyola– el Rei ha destacat el valor de la Constitució com un element d’integració de les diferències i la «solidesa» de l’Estat com a instrument per a afrontar els reptes. «El temps no es para i Espanya no es pot quedar immòbil», sinó que ha de «seguir recorrent el camí sense tancar-se en ella mateixa com en altres èpoques del passat».

 

Diàleg, generositat i respecte

El monarca ha obert el seu discurs parlant dels problemes i preocupacions dels espanyols, entre les que ha citat la manca d’ocupació, la desigualtat social, el deteriorament de la confiança de molts ciutadans en les institucions i Catalunya. En eixe sentit ha destacat el «diàleg», la «generositat» i el «respecte entre persones d’ideologies molt diferents» com alguns dels valors que van permetre «trencar murs d’intolerància, de rancor i d’incomprensió» del passat.

 

Per això ha recordat que el Congrés viu immers en un procés per a investir un president del govern espanyol i cal «tindre més que mai una confiança ferma en nosaltres mateixos i en Espanya, que sempre ha sabut obrir-se camí quan hem afrontat el futur amb responsabilitat, generositat i rigor». En eixe sentit ha volgut destacar el paper de l’Estat com a garantia del compliment de la llei. Segons el rei Felip VI, el progrés d’Espanya «depén en gran manera del caràcter dels seus ciutadans, de la fortalesa de la seua societat i de l’adequat funcionament del seu Estat».

 

Per eixe motiu ha reclamat evitar els extremismes. Espanya –ha afirmat– és «un país modern» amb un estat «sòlid», i per això «no hem de caure en els extrems ni en una autocomplaença que silencie les nostres carències i errors ni, tampoc, en una autocrítica destructiva». «Confiem en nosaltres mateixos, en la nostra societat; confiem en Espanya i mantinguem-nos units en els valors democràtics que compartim per a resoldre els nostres problemes; sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur», ha sentenciat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.