El rei Felip VI crida a resoldre els problemes d’Espanya des de la «unitat»

El rei Felip VI pronunciant el missatge de Nadal des de la Sarsuela el 24 de desembre del 2019

El rei ha cridat a la unitat durant el seu discurs | Cedida

 

El rei Felip VI ha emplaçat als ciutadans a mantindre la «unitat» i «l’entesa» entorn dels «valors democràtics que compartim» per a «resoldre els nostres problemes sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur».

 

En un missatge de Nadal marcat per la situació catalana –que el mateix monarca ha identificat com una de les «preocupacions serioses» de la societat espanyola– el Rei ha destacat el valor de la Constitució com un element d’integració de les diferències i la «solidesa» de l’Estat com a instrument per a afrontar els reptes. «El temps no es para i Espanya no es pot quedar immòbil», sinó que ha de «seguir recorrent el camí sense tancar-se en ella mateixa com en altres èpoques del passat».

 

Diàleg, generositat i respecte

El monarca ha obert el seu discurs parlant dels problemes i preocupacions dels espanyols, entre les que ha citat la manca d’ocupació, la desigualtat social, el deteriorament de la confiança de molts ciutadans en les institucions i Catalunya. En eixe sentit ha destacat el «diàleg», la «generositat» i el «respecte entre persones d’ideologies molt diferents» com alguns dels valors que van permetre «trencar murs d’intolerància, de rancor i d’incomprensió» del passat.

 

Per això ha recordat que el Congrés viu immers en un procés per a investir un president del govern espanyol i cal «tindre més que mai una confiança ferma en nosaltres mateixos i en Espanya, que sempre ha sabut obrir-se camí quan hem afrontat el futur amb responsabilitat, generositat i rigor». En eixe sentit ha volgut destacar el paper de l’Estat com a garantia del compliment de la llei. Segons el rei Felip VI, el progrés d’Espanya «depén en gran manera del caràcter dels seus ciutadans, de la fortalesa de la seua societat i de l’adequat funcionament del seu Estat».

 

Per eixe motiu ha reclamat evitar els extremismes. Espanya –ha afirmat– és «un país modern» amb un estat «sòlid», i per això «no hem de caure en els extrems ni en una autocomplaença que silencie les nostres carències i errors ni, tampoc, en una autocrítica destructiva». «Confiem en nosaltres mateixos, en la nostra societat; confiem en Espanya i mantinguem-nos units en els valors democràtics que compartim per a resoldre els nostres problemes; sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur», ha sentenciat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.