El rei Felip VI crida a resoldre els problemes d’Espanya des de la «unitat»

El rei Felip VI pronunciant el missatge de Nadal des de la Sarsuela el 24 de desembre del 2019

El rei ha cridat a la unitat durant el seu discurs | Cedida

 

El rei Felip VI ha emplaçat als ciutadans a mantindre la «unitat» i «l’entesa» entorn dels «valors democràtics que compartim» per a «resoldre els nostres problemes sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur».

 

En un missatge de Nadal marcat per la situació catalana –que el mateix monarca ha identificat com una de les «preocupacions serioses» de la societat espanyola– el Rei ha destacat el valor de la Constitució com un element d’integració de les diferències i la «solidesa» de l’Estat com a instrument per a afrontar els reptes. «El temps no es para i Espanya no es pot quedar immòbil», sinó que ha de «seguir recorrent el camí sense tancar-se en ella mateixa com en altres èpoques del passat».

 

Diàleg, generositat i respecte

El monarca ha obert el seu discurs parlant dels problemes i preocupacions dels espanyols, entre les que ha citat la manca d’ocupació, la desigualtat social, el deteriorament de la confiança de molts ciutadans en les institucions i Catalunya. En eixe sentit ha destacat el «diàleg», la «generositat» i el «respecte entre persones d’ideologies molt diferents» com alguns dels valors que van permetre «trencar murs d’intolerància, de rancor i d’incomprensió» del passat.

 

Per això ha recordat que el Congrés viu immers en un procés per a investir un president del govern espanyol i cal «tindre més que mai una confiança ferma en nosaltres mateixos i en Espanya, que sempre ha sabut obrir-se camí quan hem afrontat el futur amb responsabilitat, generositat i rigor». En eixe sentit ha volgut destacar el paper de l’Estat com a garantia del compliment de la llei. Segons el rei Felip VI, el progrés d’Espanya «depén en gran manera del caràcter dels seus ciutadans, de la fortalesa de la seua societat i de l’adequat funcionament del seu Estat».

 

Per eixe motiu ha reclamat evitar els extremismes. Espanya –ha afirmat– és «un país modern» amb un estat «sòlid», i per això «no hem de caure en els extrems ni en una autocomplaença que silencie les nostres carències i errors ni, tampoc, en una autocrítica destructiva». «Confiem en nosaltres mateixos, en la nostra societat; confiem en Espanya i mantinguem-nos units en els valors democràtics que compartim per a resoldre els nostres problemes; sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur», ha sentenciat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.