El rei Felip VI crida a resoldre els problemes d’Espanya des de la «unitat»

El rei Felip VI pronunciant el missatge de Nadal des de la Sarsuela el 24 de desembre del 2019

El rei ha cridat a la unitat durant el seu discurs | Cedida

 

El rei Felip VI ha emplaçat als ciutadans a mantindre la «unitat» i «l’entesa» entorn dels «valors democràtics que compartim» per a «resoldre els nostres problemes sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur».

 

En un missatge de Nadal marcat per la situació catalana –que el mateix monarca ha identificat com una de les «preocupacions serioses» de la societat espanyola– el Rei ha destacat el valor de la Constitució com un element d’integració de les diferències i la «solidesa» de l’Estat com a instrument per a afrontar els reptes. «El temps no es para i Espanya no es pot quedar immòbil», sinó que ha de «seguir recorrent el camí sense tancar-se en ella mateixa com en altres èpoques del passat».

 

Diàleg, generositat i respecte

El monarca ha obert el seu discurs parlant dels problemes i preocupacions dels espanyols, entre les que ha citat la manca d’ocupació, la desigualtat social, el deteriorament de la confiança de molts ciutadans en les institucions i Catalunya. En eixe sentit ha destacat el «diàleg», la «generositat» i el «respecte entre persones d’ideologies molt diferents» com alguns dels valors que van permetre «trencar murs d’intolerància, de rancor i d’incomprensió» del passat.

 

Per això ha recordat que el Congrés viu immers en un procés per a investir un president del govern espanyol i cal «tindre més que mai una confiança ferma en nosaltres mateixos i en Espanya, que sempre ha sabut obrir-se camí quan hem afrontat el futur amb responsabilitat, generositat i rigor». En eixe sentit ha volgut destacar el paper de l’Estat com a garantia del compliment de la llei. Segons el rei Felip VI, el progrés d’Espanya «depén en gran manera del caràcter dels seus ciutadans, de la fortalesa de la seua societat i de l’adequat funcionament del seu Estat».

 

Per eixe motiu ha reclamat evitar els extremismes. Espanya –ha afirmat– és «un país modern» amb un estat «sòlid», i per això «no hem de caure en els extrems ni en una autocomplaença que silencie les nostres carències i errors ni, tampoc, en una autocrítica destructiva». «Confiem en nosaltres mateixos, en la nostra societat; confiem en Espanya i mantinguem-nos units en els valors democràtics que compartim per a resoldre els nostres problemes; sense divisions ni enfrontaments que només erosionen la nostra convivència i empobrixen el nostre futur», ha sentenciat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.