La Generalitat aplica més restriccions per a controlar la Nit de cap d’any

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha dictat una resolució publicada esta vesprada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) que suspèn les actuacions de discjòqueis i locutors en les festes que tinguen lloc a partir d’este 30 de desembre.

 

Esta resolució modifica l’article 9.3 de la resolució de la Conselleria de Sanitat de 5 de desembre en la que s’acordaven mesures addicionals per la situació en el territori valencià provocada pel Covid-19 i que determina la suspensió de l’activitat dels locals de discoteques, sales de ball, karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

La consellera de Justícia, Gabriela Bravo, s’ha reunit este dimecres juntament amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer, i Seguretat i Emergències, José Maria Ángel, amb el president de la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, Manuel Espinar, i el president de FOTUR, Víctor Pérez.

 

La petició de Gabriela Bravo

Bravo ha demanat al sector que s’extremen les mesures de control amb motiu de les celebracions de cap d’any en els establiments d’oci i hostaleria i els ha traslladat la preocupació del Consell per alguns anuncis de celebracions de festes diürnes de Nit de cap d’any.

 

En elles, segons la consellera, queda en dubte la garantia que es puguen respectar les mesures contra el coronavirus decretades per la Conselleria de Sanitat en les últimes setmanes.

 

Al final de la reunió, Bravo ha remès un comunicat als consistoris valencians que també s’ha fet arribar a les diferents associacions de l’oci i l’hostaleria de la Comunitat davant les imminents celebracions de Nit de cap d’any.

 

Restriccions contra el Covid-19

A demés, es recorden les condicions en què este tipus d’establiments poden desenvolupar la seua activitat, recollides en les diferents resolucions dictades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública com són:

 

  • Taules amb un màxim de 6 persones.

 

  • Aforament màxim del 30% a l’interior de locals d’oci i establiments de restauració i del 50% en terrasses exteriors.

 

  • Distància entre les taules de 2 metres a l’interior dels establiments i de 1,5 metres en terrasses exteriors.

 

  • El consum sempre serà assegut en taula.

 

  • Prohibit el consum en barra.

 

  • L’ús de mascareta és obligatori quan no es consumisca.

 

  • L’horari de tancament dels establiments el dia 31 de desembre serà a les 24 hores. La resta dels dies, a les 23 hores.

 

  • Es prohibix fumar en les taules i terrasses dels locals quan no es puga respectar la distància de, almenys, 2 metres.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.