La Generalitat aplica més restriccions per a controlar la Nit de cap d’any

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha dictat una resolució publicada esta vesprada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) que suspèn les actuacions de discjòqueis i locutors en les festes que tinguen lloc a partir d’este 30 de desembre.

 

Esta resolució modifica l’article 9.3 de la resolució de la Conselleria de Sanitat de 5 de desembre en la que s’acordaven mesures addicionals per la situació en el territori valencià provocada pel Covid-19 i que determina la suspensió de l’activitat dels locals de discoteques, sales de ball, karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

La consellera de Justícia, Gabriela Bravo, s’ha reunit este dimecres juntament amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer, i Seguretat i Emergències, José Maria Ángel, amb el president de la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, Manuel Espinar, i el president de FOTUR, Víctor Pérez.

 

La petició de Gabriela Bravo

Bravo ha demanat al sector que s’extremen les mesures de control amb motiu de les celebracions de cap d’any en els establiments d’oci i hostaleria i els ha traslladat la preocupació del Consell per alguns anuncis de celebracions de festes diürnes de Nit de cap d’any.

 

En elles, segons la consellera, queda en dubte la garantia que es puguen respectar les mesures contra el coronavirus decretades per la Conselleria de Sanitat en les últimes setmanes.

 

Al final de la reunió, Bravo ha remès un comunicat als consistoris valencians que també s’ha fet arribar a les diferents associacions de l’oci i l’hostaleria de la Comunitat davant les imminents celebracions de Nit de cap d’any.

 

Restriccions contra el Covid-19

A demés, es recorden les condicions en què este tipus d’establiments poden desenvolupar la seua activitat, recollides en les diferents resolucions dictades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública com són:

 

  • Taules amb un màxim de 6 persones.

 

  • Aforament màxim del 30% a l’interior de locals d’oci i establiments de restauració i del 50% en terrasses exteriors.

 

  • Distància entre les taules de 2 metres a l’interior dels establiments i de 1,5 metres en terrasses exteriors.

 

  • El consum sempre serà assegut en taula.

 

  • Prohibit el consum en barra.

 

  • L’ús de mascareta és obligatori quan no es consumisca.

 

  • L’horari de tancament dels establiments el dia 31 de desembre serà a les 24 hores. La resta dels dies, a les 23 hores.

 

  • Es prohibix fumar en les taules i terrasses dels locals quan no es puga respectar la distància de, almenys, 2 metres.

Últimes notícies

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.