La Generalitat aplica més restriccions per a controlar la Nit de cap d’any

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha dictat una resolució publicada esta vesprada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) que suspèn les actuacions de discjòqueis i locutors en les festes que tinguen lloc a partir d’este 30 de desembre.

 

Esta resolució modifica l’article 9.3 de la resolució de la Conselleria de Sanitat de 5 de desembre en la que s’acordaven mesures addicionals per la situació en el territori valencià provocada pel Covid-19 i que determina la suspensió de l’activitat dels locals de discoteques, sales de ball, karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

La consellera de Justícia, Gabriela Bravo, s’ha reunit este dimecres juntament amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer, i Seguretat i Emergències, José Maria Ángel, amb el president de la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, Manuel Espinar, i el president de FOTUR, Víctor Pérez.

 

La petició de Gabriela Bravo

Bravo ha demanat al sector que s’extremen les mesures de control amb motiu de les celebracions de cap d’any en els establiments d’oci i hostaleria i els ha traslladat la preocupació del Consell per alguns anuncis de celebracions de festes diürnes de Nit de cap d’any.

 

En elles, segons la consellera, queda en dubte la garantia que es puguen respectar les mesures contra el coronavirus decretades per la Conselleria de Sanitat en les últimes setmanes.

 

Al final de la reunió, Bravo ha remès un comunicat als consistoris valencians que també s’ha fet arribar a les diferents associacions de l’oci i l’hostaleria de la Comunitat davant les imminents celebracions de Nit de cap d’any.

 

Restriccions contra el Covid-19

A demés, es recorden les condicions en què este tipus d’establiments poden desenvolupar la seua activitat, recollides en les diferents resolucions dictades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública com són:

 

  • Taules amb un màxim de 6 persones.

 

  • Aforament màxim del 30% a l’interior de locals d’oci i establiments de restauració i del 50% en terrasses exteriors.

 

  • Distància entre les taules de 2 metres a l’interior dels establiments i de 1,5 metres en terrasses exteriors.

 

  • El consum sempre serà assegut en taula.

 

  • Prohibit el consum en barra.

 

  • L’ús de mascareta és obligatori quan no es consumisca.

 

  • L’horari de tancament dels establiments el dia 31 de desembre serà a les 24 hores. La resta dels dies, a les 23 hores.

 

  • Es prohibix fumar en les taules i terrasses dels locals quan no es puga respectar la distància de, almenys, 2 metres.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.