Xàtiva suspén activitats culturals, turístiques i deportives i tanca instal·lacions municipals pel Covid-19

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha anunciat l’aplicació de noves mesures restrictives davant l’agreujament de la situació sanitària del coronavirus, entre les que s’inclou la suspensió d’activitats culturals, turístiques i deportives i el tancament de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell.

 

Així ho ha explicat l’alcalde, Roger Cerdà, qui ha comparegut en roda de premsa per a informar d’estes mesures, que entraran en vigor demà i es prolongaran almenys durant quinze dies.

 

A partir d’este dijous, 17 de desembre, se suspenen en Xàtiva totes les activitats municipals, culturals, turístiques i esportives en el nucli urbà, disseminats i pedanies, a demés d’ordenar-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell, i amb les úniques excepcions de la Casa de la Ciutat – a on s’haurà de demanar cita prèvia-, el Conservatori i el cementeri municipal.

 

Tancament temporal instal·lacions deportives

D’altra banda, es paralitza la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal, així com es posposa la programació del Gran Teatre fins a nova data.

Quant a les instal·lacions deportives municipals, s’ordena el tancament temporal i només es permetrà l’activitat federada a porta tancada, sense permetre’s l’ús de les dutxes -a excepció del cas de les competicions federades, a on quedaran restringides en un terç de l’aforament-.

 

Igualment, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat, i el mercat ambulant continuarà funcionant amb les restriccions establides. Per contra, els jardins permaneixeràn oberts, però quedaran regulats per la normativa autonòmica.

El Betlem de Xàtiva s’obrirà el 19 de desembre

Des del consistori destaquen que el Betlem municipal, que s’obrirà este dissabte 19 de desembre, no permetrà l’accés al seu interior per les restriccions establides però sí que es podrà visitar pel seu perímetre exterior.

 

«Les xifres s’han accelerat en els últims dies de manera preocupant, i per això organitzem una reunió d’urgència amb el departament de Salut i els diferents cossos i forces de seguretat, els quals redoblaran els esforços per a controlar d’una manera més directa l’expansió del virus, amb especial atenció als llocs a on es produïxen els contactes d’oci», ha manifestat Roger Cerdà.

 

A demés, l’alcalde de Xàtiva, ha assegurat que «la situació en l’hospital no és preocupant, això sumat a altres factors allunya la decisió del tancament perimetral que a hores d’ara està descartat».

 

«No obstant això, davant totes estes circumstàncies hem hagut de prendre mesures a nivell municipal en aquelles competències que tenim, com ja vam fer el mes de novembre passat quan la incidència era fins i tot menor», ha postil·lat.

 

Reis Mags

A pesar que les noves mesures que es duran a terme a la ciutat, els Reis d’Orient «han confirmat que vindran a Xàtiva el pròxim 5 de gener, per a visitar als xiquets i xiquetes de la ciutat, a pesar que la seua arribada s’haurà d’adaptar a les recomanacions sanitàries per a evitar aglomeracions», ha confirmat Cerdà.

 

«Som conscients que estes mesures faran que les festes de Nadal d’enguany siguen molt diferents als altres anys, però és això el que necessitem en este moment», ha incidit el primer edil, qui ha demanat a la ciutadania un últim esforç i sacrifici per a poder celebrar el Nadal del 2021 envoltats de tots els nostres familiars i amics.

Últimes notícies

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.