Xàtiva suspén activitats culturals, turístiques i deportives i tanca instal·lacions municipals pel Covid-19

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha anunciat l’aplicació de noves mesures restrictives davant l’agreujament de la situació sanitària del coronavirus, entre les que s’inclou la suspensió d’activitats culturals, turístiques i deportives i el tancament de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell.

 

Així ho ha explicat l’alcalde, Roger Cerdà, qui ha comparegut en roda de premsa per a informar d’estes mesures, que entraran en vigor demà i es prolongaran almenys durant quinze dies.

 

A partir d’este dijous, 17 de desembre, se suspenen en Xàtiva totes les activitats municipals, culturals, turístiques i esportives en el nucli urbà, disseminats i pedanies, a demés d’ordenar-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell, i amb les úniques excepcions de la Casa de la Ciutat – a on s’haurà de demanar cita prèvia-, el Conservatori i el cementeri municipal.

 

Tancament temporal instal·lacions deportives

D’altra banda, es paralitza la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal, així com es posposa la programació del Gran Teatre fins a nova data.

Quant a les instal·lacions deportives municipals, s’ordena el tancament temporal i només es permetrà l’activitat federada a porta tancada, sense permetre’s l’ús de les dutxes -a excepció del cas de les competicions federades, a on quedaran restringides en un terç de l’aforament-.

 

Igualment, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat, i el mercat ambulant continuarà funcionant amb les restriccions establides. Per contra, els jardins permaneixeràn oberts, però quedaran regulats per la normativa autonòmica.

El Betlem de Xàtiva s’obrirà el 19 de desembre

Des del consistori destaquen que el Betlem municipal, que s’obrirà este dissabte 19 de desembre, no permetrà l’accés al seu interior per les restriccions establides però sí que es podrà visitar pel seu perímetre exterior.

 

«Les xifres s’han accelerat en els últims dies de manera preocupant, i per això organitzem una reunió d’urgència amb el departament de Salut i els diferents cossos i forces de seguretat, els quals redoblaran els esforços per a controlar d’una manera més directa l’expansió del virus, amb especial atenció als llocs a on es produïxen els contactes d’oci», ha manifestat Roger Cerdà.

 

A demés, l’alcalde de Xàtiva, ha assegurat que «la situació en l’hospital no és preocupant, això sumat a altres factors allunya la decisió del tancament perimetral que a hores d’ara està descartat».

 

«No obstant això, davant totes estes circumstàncies hem hagut de prendre mesures a nivell municipal en aquelles competències que tenim, com ja vam fer el mes de novembre passat quan la incidència era fins i tot menor», ha postil·lat.

 

Reis Mags

A pesar que les noves mesures que es duran a terme a la ciutat, els Reis d’Orient «han confirmat que vindran a Xàtiva el pròxim 5 de gener, per a visitar als xiquets i xiquetes de la ciutat, a pesar que la seua arribada s’haurà d’adaptar a les recomanacions sanitàries per a evitar aglomeracions», ha confirmat Cerdà.

 

«Som conscients que estes mesures faran que les festes de Nadal d’enguany siguen molt diferents als altres anys, però és això el que necessitem en este moment», ha incidit el primer edil, qui ha demanat a la ciutadania un últim esforç i sacrifici per a poder celebrar el Nadal del 2021 envoltats de tots els nostres familiars i amics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un penal repetit de Ramazani dona la victòria al València davant Osasuna (1-0)

Ramazani va transformar un penal repetit per a segellar el 1-0 i tallar la ratxa de sis partits sense perdre d'Osasuna. El València va prendre aire i es va allunyar cinc punts del descens.

Un penal de Ramazani dona al València un triomf vital davant Osasuna

Ramazani va anotar de penal després de repetició per entrada de Gayà en l'àrea. El 1-0 a Mestalla allunya al València cinc punts del descens i frena a Osasuna.

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.