Xàtiva suspén activitats culturals, turístiques i deportives i tanca instal·lacions municipals pel Covid-19

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha anunciat l’aplicació de noves mesures restrictives davant l’agreujament de la situació sanitària del coronavirus, entre les que s’inclou la suspensió d’activitats culturals, turístiques i deportives i el tancament de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell.

 

Així ho ha explicat l’alcalde, Roger Cerdà, qui ha comparegut en roda de premsa per a informar d’estes mesures, que entraran en vigor demà i es prolongaran almenys durant quinze dies.

 

A partir d’este dijous, 17 de desembre, se suspenen en Xàtiva totes les activitats municipals, culturals, turístiques i esportives en el nucli urbà, disseminats i pedanies, a demés d’ordenar-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell, i amb les úniques excepcions de la Casa de la Ciutat – a on s’haurà de demanar cita prèvia-, el Conservatori i el cementeri municipal.

 

Tancament temporal instal·lacions deportives

D’altra banda, es paralitza la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal, així com es posposa la programació del Gran Teatre fins a nova data.

Quant a les instal·lacions deportives municipals, s’ordena el tancament temporal i només es permetrà l’activitat federada a porta tancada, sense permetre’s l’ús de les dutxes -a excepció del cas de les competicions federades, a on quedaran restringides en un terç de l’aforament-.

 

Igualment, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat, i el mercat ambulant continuarà funcionant amb les restriccions establides. Per contra, els jardins permaneixeràn oberts, però quedaran regulats per la normativa autonòmica.

El Betlem de Xàtiva s’obrirà el 19 de desembre

Des del consistori destaquen que el Betlem municipal, que s’obrirà este dissabte 19 de desembre, no permetrà l’accés al seu interior per les restriccions establides però sí que es podrà visitar pel seu perímetre exterior.

 

«Les xifres s’han accelerat en els últims dies de manera preocupant, i per això organitzem una reunió d’urgència amb el departament de Salut i els diferents cossos i forces de seguretat, els quals redoblaran els esforços per a controlar d’una manera més directa l’expansió del virus, amb especial atenció als llocs a on es produïxen els contactes d’oci», ha manifestat Roger Cerdà.

 

A demés, l’alcalde de Xàtiva, ha assegurat que «la situació en l’hospital no és preocupant, això sumat a altres factors allunya la decisió del tancament perimetral que a hores d’ara està descartat».

 

«No obstant això, davant totes estes circumstàncies hem hagut de prendre mesures a nivell municipal en aquelles competències que tenim, com ja vam fer el mes de novembre passat quan la incidència era fins i tot menor», ha postil·lat.

 

Reis Mags

A pesar que les noves mesures que es duran a terme a la ciutat, els Reis d’Orient «han confirmat que vindran a Xàtiva el pròxim 5 de gener, per a visitar als xiquets i xiquetes de la ciutat, a pesar que la seua arribada s’haurà d’adaptar a les recomanacions sanitàries per a evitar aglomeracions», ha confirmat Cerdà.

 

«Som conscients que estes mesures faran que les festes de Nadal d’enguany siguen molt diferents als altres anys, però és això el que necessitem en este moment», ha incidit el primer edil, qui ha demanat a la ciutadania un últim esforç i sacrifici per a poder celebrar el Nadal del 2021 envoltats de tots els nostres familiars i amics.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.