Xàtiva suspén activitats culturals, turístiques i deportives i tanca instal·lacions municipals pel Covid-19

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha anunciat l’aplicació de noves mesures restrictives davant l’agreujament de la situació sanitària del coronavirus, entre les que s’inclou la suspensió d’activitats culturals, turístiques i deportives i el tancament de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell.

 

Així ho ha explicat l’alcalde, Roger Cerdà, qui ha comparegut en roda de premsa per a informar d’estes mesures, que entraran en vigor demà i es prolongaran almenys durant quinze dies.

 

A partir d’este dijous, 17 de desembre, se suspenen en Xàtiva totes les activitats municipals, culturals, turístiques i esportives en el nucli urbà, disseminats i pedanies, a demés d’ordenar-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell, i amb les úniques excepcions de la Casa de la Ciutat – a on s’haurà de demanar cita prèvia-, el Conservatori i el cementeri municipal.

 

Tancament temporal instal·lacions deportives

D’altra banda, es paralitza la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal, així com es posposa la programació del Gran Teatre fins a nova data.

Quant a les instal·lacions deportives municipals, s’ordena el tancament temporal i només es permetrà l’activitat federada a porta tancada, sense permetre’s l’ús de les dutxes -a excepció del cas de les competicions federades, a on quedaran restringides en un terç de l’aforament-.

 

Igualment, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat, i el mercat ambulant continuarà funcionant amb les restriccions establides. Per contra, els jardins permaneixeràn oberts, però quedaran regulats per la normativa autonòmica.

El Betlem de Xàtiva s’obrirà el 19 de desembre

Des del consistori destaquen que el Betlem municipal, que s’obrirà este dissabte 19 de desembre, no permetrà l’accés al seu interior per les restriccions establides però sí que es podrà visitar pel seu perímetre exterior.

 

«Les xifres s’han accelerat en els últims dies de manera preocupant, i per això organitzem una reunió d’urgència amb el departament de Salut i els diferents cossos i forces de seguretat, els quals redoblaran els esforços per a controlar d’una manera més directa l’expansió del virus, amb especial atenció als llocs a on es produïxen els contactes d’oci», ha manifestat Roger Cerdà.

 

A demés, l’alcalde de Xàtiva, ha assegurat que «la situació en l’hospital no és preocupant, això sumat a altres factors allunya la decisió del tancament perimetral que a hores d’ara està descartat».

 

«No obstant això, davant totes estes circumstàncies hem hagut de prendre mesures a nivell municipal en aquelles competències que tenim, com ja vam fer el mes de novembre passat quan la incidència era fins i tot menor», ha postil·lat.

 

Reis Mags

A pesar que les noves mesures que es duran a terme a la ciutat, els Reis d’Orient «han confirmat que vindran a Xàtiva el pròxim 5 de gener, per a visitar als xiquets i xiquetes de la ciutat, a pesar que la seua arribada s’haurà d’adaptar a les recomanacions sanitàries per a evitar aglomeracions», ha confirmat Cerdà.

 

«Som conscients que estes mesures faran que les festes de Nadal d’enguany siguen molt diferents als altres anys, però és això el que necessitem en este moment», ha incidit el primer edil, qui ha demanat a la ciutadania un últim esforç i sacrifici per a poder celebrar el Nadal del 2021 envoltats de tots els nostres familiars i amics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.