Xàtiva suspén activitats culturals, turístiques i deportives i tanca instal·lacions municipals pel Covid-19

 

L’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha anunciat l’aplicació de noves mesures restrictives davant l’agreujament de la situació sanitària del coronavirus, entre les que s’inclou la suspensió d’activitats culturals, turístiques i deportives i el tancament de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell.

 

Així ho ha explicat l’alcalde, Roger Cerdà, qui ha comparegut en roda de premsa per a informar d’estes mesures, que entraran en vigor demà i es prolongaran almenys durant quinze dies.

 

A partir d’este dijous, 17 de desembre, se suspenen en Xàtiva totes les activitats municipals, culturals, turístiques i esportives en el nucli urbà, disseminats i pedanies, a demés d’ordenar-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el Castell, i amb les úniques excepcions de la Casa de la Ciutat – a on s’haurà de demanar cita prèvia-, el Conservatori i el cementeri municipal.

 

Tancament temporal instal·lacions deportives

D’altra banda, es paralitza la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal, així com es posposa la programació del Gran Teatre fins a nova data.

Quant a les instal·lacions deportives municipals, s’ordena el tancament temporal i només es permetrà l’activitat federada a porta tancada, sense permetre’s l’ús de les dutxes -a excepció del cas de les competicions federades, a on quedaran restringides en un terç de l’aforament-.

 

Igualment, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat, i el mercat ambulant continuarà funcionant amb les restriccions establides. Per contra, els jardins permaneixeràn oberts, però quedaran regulats per la normativa autonòmica.

El Betlem de Xàtiva s’obrirà el 19 de desembre

Des del consistori destaquen que el Betlem municipal, que s’obrirà este dissabte 19 de desembre, no permetrà l’accés al seu interior per les restriccions establides però sí que es podrà visitar pel seu perímetre exterior.

 

«Les xifres s’han accelerat en els últims dies de manera preocupant, i per això organitzem una reunió d’urgència amb el departament de Salut i els diferents cossos i forces de seguretat, els quals redoblaran els esforços per a controlar d’una manera més directa l’expansió del virus, amb especial atenció als llocs a on es produïxen els contactes d’oci», ha manifestat Roger Cerdà.

 

A demés, l’alcalde de Xàtiva, ha assegurat que «la situació en l’hospital no és preocupant, això sumat a altres factors allunya la decisió del tancament perimetral que a hores d’ara està descartat».

 

«No obstant això, davant totes estes circumstàncies hem hagut de prendre mesures a nivell municipal en aquelles competències que tenim, com ja vam fer el mes de novembre passat quan la incidència era fins i tot menor», ha postil·lat.

 

Reis Mags

A pesar que les noves mesures que es duran a terme a la ciutat, els Reis d’Orient «han confirmat que vindran a Xàtiva el pròxim 5 de gener, per a visitar als xiquets i xiquetes de la ciutat, a pesar que la seua arribada s’haurà d’adaptar a les recomanacions sanitàries per a evitar aglomeracions», ha confirmat Cerdà.

 

«Som conscients que estes mesures faran que les festes de Nadal d’enguany siguen molt diferents als altres anys, però és això el que necessitem en este moment», ha incidit el primer edil, qui ha demanat a la ciutadania un últim esforç i sacrifici per a poder celebrar el Nadal del 2021 envoltats de tots els nostres familiars i amics.

Últimes notícies

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.