Revelen que la dona de l’home decapitat a Castro Urdiales és beneficiària del testament

Jesús Mari Baranda i Carmen Merino, víctima i possible assassina en el crim de Castrourdiale

Carmen Merino està acusada de l’assassinat de Jesús Mari Baranda | Facebook

 

Va ser a finals de setembre quan es va destapar el macabre crim que hauria tingut lloc uns mesos abans a la població càntabra de Castro Urdiales. Concretament, va ser el 28 de setembre quan es va localitzar el cap de Jesús Mari Baranda, desaparegut des de febrer, en una caixa a casa d’una veïna. Ràpidament les mirades es van dirigir cap a la seva parella, Mari Carmen Merino, que actualment es troba a presó acusada del seu assassinat. Mentre s’acaba d’aclarir el cas, tot apunta que podria haver-hi darrere un mòbil econòmic. 

 

Així ho explica un dels cosins de la víctima, Carlos Ricondo en unes declaracions a ‘El Periódico’. Confirma que «Jesús Mari tenia fet un testament a favor ella» i que tot feia creure que Mari Carmen, que l’havia allunyat de la seva antiga dona i els seus fills es quedaria amb tot.  

 

El cosí d’aquest jubilat tristament mort denuncia com durant mesos Mari Carmen va voler mantenir una teoria falsa sobre la desaparició de Jesús Mari. «S’ha endut 12.500 euros i estarà a Punta Cana amb algunes prostitutes», exclamava. Carlos també sospita que era qui contestava, amb poques paraules com «estic bé» als missatges d’un telèfon mòbil que, curiosament, ella afirmava li acabava de comprar. 

 

Estafes a anteriors parelles 

Les investigacions policials i periodístiques sobre el passat de la dona podrien confirmar el seu interès purament econòmic en la seva relació. Natural d’un poble de Sevilla, Mari Carmen va arribar a Castro Urdiales després d’un divorci i va conèixer a Jesús Mari a la cafeteria on treballava de cambrera, doncs ell era un dels habituals durant l’esmorzar. La família reconeix que en els 7 anys que van estar junts ella va tenir un alt ritme de vida gràcies a la «bona pensió d’ell».

 

El treball policial a més ha permès esbrinar que es podria tractar d’una autèntica «estafadora de l’amor». ‘El Faro de Vigo’ publicava que comptava amb dues detencions a la ciutat gallega el 2013  i 2017, després que dos homes l’acusessin de donar-los diners i que no els hi retornés. Una exparella d’una tia seva de Cadis també la va acusar d’estafar-li 6.000 euros. 

 

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.