15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Revelen que la dona de l’home decapitat a Castro Urdiales és beneficiària del testament

Jesús Mari Baranda i Carmen Merino, víctima i possible assassina en el crim de Castrourdiale

Carmen Merino està acusada de l’assassinat de Jesús Mari Baranda | Facebook

 

Va ser a finals de setembre quan es va destapar el macabre crim que hauria tingut lloc uns mesos abans a la població càntabra de Castro Urdiales. Concretament, va ser el 28 de setembre quan es va localitzar el cap de Jesús Mari Baranda, desaparegut des de febrer, en una caixa a casa d’una veïna. Ràpidament les mirades es van dirigir cap a la seva parella, Mari Carmen Merino, que actualment es troba a presó acusada del seu assassinat. Mentre s’acaba d’aclarir el cas, tot apunta que podria haver-hi darrere un mòbil econòmic. 

 

Així ho explica un dels cosins de la víctima, Carlos Ricondo en unes declaracions a ‘El Periódico’. Confirma que «Jesús Mari tenia fet un testament a favor ella» i que tot feia creure que Mari Carmen, que l’havia allunyat de la seva antiga dona i els seus fills es quedaria amb tot.  

 

El cosí d’aquest jubilat tristament mort denuncia com durant mesos Mari Carmen va voler mantenir una teoria falsa sobre la desaparició de Jesús Mari. «S’ha endut 12.500 euros i estarà a Punta Cana amb algunes prostitutes», exclamava. Carlos també sospita que era qui contestava, amb poques paraules com «estic bé» als missatges d’un telèfon mòbil que, curiosament, ella afirmava li acabava de comprar. 

 

Estafes a anteriors parelles 

Les investigacions policials i periodístiques sobre el passat de la dona podrien confirmar el seu interès purament econòmic en la seva relació. Natural d’un poble de Sevilla, Mari Carmen va arribar a Castro Urdiales després d’un divorci i va conèixer a Jesús Mari a la cafeteria on treballava de cambrera, doncs ell era un dels habituals durant l’esmorzar. La família reconeix que en els 7 anys que van estar junts ella va tenir un alt ritme de vida gràcies a la «bona pensió d’ell».

 

El treball policial a més ha permès esbrinar que es podria tractar d’una autèntica «estafadora de l’amor». ‘El Faro de Vigo’ publicava que comptava amb dues detencions a la ciutat gallega el 2013  i 2017, després que dos homes l’acusessin de donar-los diners i que no els hi retornés. Una exparella d’una tia seva de Cadis també la va acusar d’estafar-li 6.000 euros. 

 

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.