22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Revelen que la dona de l’home decapitat a Castro Urdiales és beneficiària del testament

Jesús Mari Baranda i Carmen Merino, víctima i possible assassina en el crim de Castrourdiale

Carmen Merino està acusada de l’assassinat de Jesús Mari Baranda | Facebook

 

Va ser a finals de setembre quan es va destapar el macabre crim que hauria tingut lloc uns mesos abans a la població càntabra de Castro Urdiales. Concretament, va ser el 28 de setembre quan es va localitzar el cap de Jesús Mari Baranda, desaparegut des de febrer, en una caixa a casa d’una veïna. Ràpidament les mirades es van dirigir cap a la seva parella, Mari Carmen Merino, que actualment es troba a presó acusada del seu assassinat. Mentre s’acaba d’aclarir el cas, tot apunta que podria haver-hi darrere un mòbil econòmic. 

 

Així ho explica un dels cosins de la víctima, Carlos Ricondo en unes declaracions a ‘El Periódico’. Confirma que «Jesús Mari tenia fet un testament a favor ella» i que tot feia creure que Mari Carmen, que l’havia allunyat de la seva antiga dona i els seus fills es quedaria amb tot.  

 

El cosí d’aquest jubilat tristament mort denuncia com durant mesos Mari Carmen va voler mantenir una teoria falsa sobre la desaparició de Jesús Mari. «S’ha endut 12.500 euros i estarà a Punta Cana amb algunes prostitutes», exclamava. Carlos també sospita que era qui contestava, amb poques paraules com «estic bé» als missatges d’un telèfon mòbil que, curiosament, ella afirmava li acabava de comprar. 

 

Estafes a anteriors parelles 

Les investigacions policials i periodístiques sobre el passat de la dona podrien confirmar el seu interès purament econòmic en la seva relació. Natural d’un poble de Sevilla, Mari Carmen va arribar a Castro Urdiales després d’un divorci i va conèixer a Jesús Mari a la cafeteria on treballava de cambrera, doncs ell era un dels habituals durant l’esmorzar. La família reconeix que en els 7 anys que van estar junts ella va tenir un alt ritme de vida gràcies a la «bona pensió d’ell».

 

El treball policial a més ha permès esbrinar que es podria tractar d’una autèntica «estafadora de l’amor». ‘El Faro de Vigo’ publicava que comptava amb dues detencions a la ciutat gallega el 2013  i 2017, després que dos homes l’acusessin de donar-los diners i que no els hi retornés. Una exparella d’una tia seva de Cadis també la va acusar d’estafar-li 6.000 euros. 

 

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.