Ribó: «No pot ser que no estiguem bé per a passar de fase, però sí per a repartir diners»

L'alcalde de València, Joan Ribó

Ribó en el ple extraordinari d’este dilluns | Ajuntament de València

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assegurat que quedar-se en la fase 0 de la desescalada ha sigut una «gran decepció» amb «importants conseqüències econòmiques» i ha informat que reclamarà per escrit al ministre de Sanitat, Salvador Illa, explicacions de per què no han avançat de fase.

 

En la roda de premsa virtual posterior al ple extraordinari d’este dilluns, Ribó ha admitit que «no cal passar de fase coste el que coste» i que la salut «és el primer», encara que ha considerat que «alguna cosa seriosa ha fallat». «Ha fallat la transparència i la falta de claredat en la presa de decisions», ha concretat, i ha assegurat que «ja plou sobre mullat» en el que té a vore amb les decisions del Govern respecte al territori valencià.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase no estem bé»

En eixe sentit, s’ha referit al «nefast» repartiment del fons de 16.000 milions del Govern a les comunitats autònomes, en el que el territori valencià «s’ha tornat a quedar a la cua» perquè se suposava que «estàvem per a passar de fase».

 

«Que s’aclarisquen. O passem de fase perquè estem millor o bé se’ns atorga una quantitat econòmica major per a fer front a la COVID-19, però el que no val és que quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase, no sabem per què motius, no estem bé», ha subratllat.

 

«Les dos coses alhora no poden ser i les dos coses alhora parlen d’una falta de transparència i una falta de claredat de criteris», ha agregat, i ha demanat al Govern que publique la valoració de Sanitat sobre els criteris per a canviar de fase».

 

Petició de transparència al Govern central

«Si no estem per a canviar de fase, volem saber amb números per què», ha ressaltat, i ha sostingut que «és l’únic mecanisme per a generar confiança entre les administracions i, sobretot, en la ciutadania».

 

En la seua anàlisi, ha indicat que si el problema era fer test, ho haurien d’haver dit abans, perquè Sanitat ho haguera aplicat; si era el volum poblacional, ha recordat que Sevilla i Saragossa, com a quarta i quinta ciutats d’Espanya, tenen una àrea metropolitana «comparable a València»; i si fora la mobilitat, no entén que es puga canviar de província en el País Basc.

 

Pel que fa als contagis, ha incidit en què, per davall, «només estan les illes, Andalusia, Múrcia i res més», però «moltes comunitats, mirant al nord, han passat tranquil·lament», cosa, al seu juí, «incomprensible».

 

«No podem generar unes expectatives que després no es complixen, perquè es generen problemes econòmics en molts sectors», ha afegit.

Últimes notícies

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.

Educació obri el termini d’inscripció per a les proves d’accés a la universitat

Educació obri el termini d'inscripció a la PAU 2026 per a alumnat de secundària i posa en marxa un portal renovat amb tota la informació acadèmica i administrativa.