Ribó: «No pot ser que no estiguem bé per a passar de fase, però sí per a repartir diners»

L'alcalde de València, Joan Ribó

Ribó en el ple extraordinari d’este dilluns | Ajuntament de València

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assegurat que quedar-se en la fase 0 de la desescalada ha sigut una «gran decepció» amb «importants conseqüències econòmiques» i ha informat que reclamarà per escrit al ministre de Sanitat, Salvador Illa, explicacions de per què no han avançat de fase.

 

En la roda de premsa virtual posterior al ple extraordinari d’este dilluns, Ribó ha admitit que «no cal passar de fase coste el que coste» i que la salut «és el primer», encara que ha considerat que «alguna cosa seriosa ha fallat». «Ha fallat la transparència i la falta de claredat en la presa de decisions», ha concretat, i ha assegurat que «ja plou sobre mullat» en el que té a vore amb les decisions del Govern respecte al territori valencià.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase no estem bé»

En eixe sentit, s’ha referit al «nefast» repartiment del fons de 16.000 milions del Govern a les comunitats autònomes, en el que el territori valencià «s’ha tornat a quedar a la cua» perquè se suposava que «estàvem per a passar de fase».

 

«Que s’aclarisquen. O passem de fase perquè estem millor o bé se’ns atorga una quantitat econòmica major per a fer front a la COVID-19, però el que no val és que quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase, no sabem per què motius, no estem bé», ha subratllat.

 

«Les dos coses alhora no poden ser i les dos coses alhora parlen d’una falta de transparència i una falta de claredat de criteris», ha agregat, i ha demanat al Govern que publique la valoració de Sanitat sobre els criteris per a canviar de fase».

 

Petició de transparència al Govern central

«Si no estem per a canviar de fase, volem saber amb números per què», ha ressaltat, i ha sostingut que «és l’únic mecanisme per a generar confiança entre les administracions i, sobretot, en la ciutadania».

 

En la seua anàlisi, ha indicat que si el problema era fer test, ho haurien d’haver dit abans, perquè Sanitat ho haguera aplicat; si era el volum poblacional, ha recordat que Sevilla i Saragossa, com a quarta i quinta ciutats d’Espanya, tenen una àrea metropolitana «comparable a València»; i si fora la mobilitat, no entén que es puga canviar de província en el País Basc.

 

Pel que fa als contagis, ha incidit en què, per davall, «només estan les illes, Andalusia, Múrcia i res més», però «moltes comunitats, mirant al nord, han passat tranquil·lament», cosa, al seu juí, «incomprensible».

 

«No podem generar unes expectatives que després no es complixen, perquè es generen problemes econòmics en molts sectors», ha afegit.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.