Ribó: «No pot ser que no estiguem bé per a passar de fase, però sí per a repartir diners»

L'alcalde de València, Joan Ribó

Ribó en el ple extraordinari d’este dilluns | Ajuntament de València

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assegurat que quedar-se en la fase 0 de la desescalada ha sigut una «gran decepció» amb «importants conseqüències econòmiques» i ha informat que reclamarà per escrit al ministre de Sanitat, Salvador Illa, explicacions de per què no han avançat de fase.

 

En la roda de premsa virtual posterior al ple extraordinari d’este dilluns, Ribó ha admitit que «no cal passar de fase coste el que coste» i que la salut «és el primer», encara que ha considerat que «alguna cosa seriosa ha fallat». «Ha fallat la transparència i la falta de claredat en la presa de decisions», ha concretat, i ha assegurat que «ja plou sobre mullat» en el que té a vore amb les decisions del Govern respecte al territori valencià.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase no estem bé»

En eixe sentit, s’ha referit al «nefast» repartiment del fons de 16.000 milions del Govern a les comunitats autònomes, en el que el territori valencià «s’ha tornat a quedar a la cua» perquè se suposava que «estàvem per a passar de fase».

 

«Que s’aclarisquen. O passem de fase perquè estem millor o bé se’ns atorga una quantitat econòmica major per a fer front a la COVID-19, però el que no val és que quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase, no sabem per què motius, no estem bé», ha subratllat.

 

«Les dos coses alhora no poden ser i les dos coses alhora parlen d’una falta de transparència i una falta de claredat de criteris», ha agregat, i ha demanat al Govern que publique la valoració de Sanitat sobre els criteris per a canviar de fase».

 

Petició de transparència al Govern central

«Si no estem per a canviar de fase, volem saber amb números per què», ha ressaltat, i ha sostingut que «és l’únic mecanisme per a generar confiança entre les administracions i, sobretot, en la ciutadania».

 

En la seua anàlisi, ha indicat que si el problema era fer test, ho haurien d’haver dit abans, perquè Sanitat ho haguera aplicat; si era el volum poblacional, ha recordat que Sevilla i Saragossa, com a quarta i quinta ciutats d’Espanya, tenen una àrea metropolitana «comparable a València»; i si fora la mobilitat, no entén que es puga canviar de província en el País Basc.

 

Pel que fa als contagis, ha incidit en què, per davall, «només estan les illes, Andalusia, Múrcia i res més», però «moltes comunitats, mirant al nord, han passat tranquil·lament», cosa, al seu juí, «incomprensible».

 

«No podem generar unes expectatives que després no es complixen, perquè es generen problemes econòmics en molts sectors», ha afegit.

Últimes notícies

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.