Ribó: «No pot ser que no estiguem bé per a passar de fase, però sí per a repartir diners»

L'alcalde de València, Joan Ribó

Ribó en el ple extraordinari d’este dilluns | Ajuntament de València

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assegurat que quedar-se en la fase 0 de la desescalada ha sigut una «gran decepció» amb «importants conseqüències econòmiques» i ha informat que reclamarà per escrit al ministre de Sanitat, Salvador Illa, explicacions de per què no han avançat de fase.

 

En la roda de premsa virtual posterior al ple extraordinari d’este dilluns, Ribó ha admitit que «no cal passar de fase coste el que coste» i que la salut «és el primer», encara que ha considerat que «alguna cosa seriosa ha fallat». «Ha fallat la transparència i la falta de claredat en la presa de decisions», ha concretat, i ha assegurat que «ja plou sobre mullat» en el que té a vore amb les decisions del Govern respecte al territori valencià.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase no estem bé»

En eixe sentit, s’ha referit al «nefast» repartiment del fons de 16.000 milions del Govern a les comunitats autònomes, en el que el territori valencià «s’ha tornat a quedar a la cua» perquè se suposava que «estàvem per a passar de fase».

 

«Que s’aclarisquen. O passem de fase perquè estem millor o bé se’ns atorga una quantitat econòmica major per a fer front a la COVID-19, però el que no val és que quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase, no sabem per què motius, no estem bé», ha subratllat.

 

«Les dos coses alhora no poden ser i les dos coses alhora parlen d’una falta de transparència i una falta de claredat de criteris», ha agregat, i ha demanat al Govern que publique la valoració de Sanitat sobre els criteris per a canviar de fase».

 

Petició de transparència al Govern central

«Si no estem per a canviar de fase, volem saber amb números per què», ha ressaltat, i ha sostingut que «és l’únic mecanisme per a generar confiança entre les administracions i, sobretot, en la ciutadania».

 

En la seua anàlisi, ha indicat que si el problema era fer test, ho haurien d’haver dit abans, perquè Sanitat ho haguera aplicat; si era el volum poblacional, ha recordat que Sevilla i Saragossa, com a quarta i quinta ciutats d’Espanya, tenen una àrea metropolitana «comparable a València»; i si fora la mobilitat, no entén que es puga canviar de província en el País Basc.

 

Pel que fa als contagis, ha incidit en què, per davall, «només estan les illes, Andalusia, Múrcia i res més», però «moltes comunitats, mirant al nord, han passat tranquil·lament», cosa, al seu juí, «incomprensible».

 

«No podem generar unes expectatives que després no es complixen, perquè es generen problemes econòmics en molts sectors», ha afegit.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.