Ribó: «No pot ser que no estiguem bé per a passar de fase, però sí per a repartir diners»

L'alcalde de València, Joan Ribó

Ribó en el ple extraordinari d’este dilluns | Ajuntament de València

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assegurat que quedar-se en la fase 0 de la desescalada ha sigut una «gran decepció» amb «importants conseqüències econòmiques» i ha informat que reclamarà per escrit al ministre de Sanitat, Salvador Illa, explicacions de per què no han avançat de fase.

 

En la roda de premsa virtual posterior al ple extraordinari d’este dilluns, Ribó ha admitit que «no cal passar de fase coste el que coste» i que la salut «és el primer», encara que ha considerat que «alguna cosa seriosa ha fallat». «Ha fallat la transparència i la falta de claredat en la presa de decisions», ha concretat, i ha assegurat que «ja plou sobre mullat» en el que té a vore amb les decisions del Govern respecte al territori valencià.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase no estem bé»

En eixe sentit, s’ha referit al «nefast» repartiment del fons de 16.000 milions del Govern a les comunitats autònomes, en el que el territori valencià «s’ha tornat a quedar a la cua» perquè se suposava que «estàvem per a passar de fase».

 

«Que s’aclarisquen. O passem de fase perquè estem millor o bé se’ns atorga una quantitat econòmica major per a fer front a la COVID-19, però el que no val és que quan es parla de diners estem molt bé i quan es parla de passar de fase, no sabem per què motius, no estem bé», ha subratllat.

 

«Les dos coses alhora no poden ser i les dos coses alhora parlen d’una falta de transparència i una falta de claredat de criteris», ha agregat, i ha demanat al Govern que publique la valoració de Sanitat sobre els criteris per a canviar de fase».

 

Petició de transparència al Govern central

«Si no estem per a canviar de fase, volem saber amb números per què», ha ressaltat, i ha sostingut que «és l’únic mecanisme per a generar confiança entre les administracions i, sobretot, en la ciutadania».

 

En la seua anàlisi, ha indicat que si el problema era fer test, ho haurien d’haver dit abans, perquè Sanitat ho haguera aplicat; si era el volum poblacional, ha recordat que Sevilla i Saragossa, com a quarta i quinta ciutats d’Espanya, tenen una àrea metropolitana «comparable a València»; i si fora la mobilitat, no entén que es puga canviar de província en el País Basc.

 

Pel que fa als contagis, ha incidit en què, per davall, «només estan les illes, Andalusia, Múrcia i res més», però «moltes comunitats, mirant al nord, han passat tranquil·lament», cosa, al seu juí, «incomprensible».

 

«No podem generar unes expectatives que després no es complixen, perquè es generen problemes econòmics en molts sectors», ha afegit.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.