El País Basc ha passat amb més sospitosos de COVID-19 a la fase 1 que el territori valencià

Pla general de diverses persones amb mascareta caminant pel centre de Reus

Arxiu | Laia Solanellas

 

Este divendres s’ha anunciat quines comunitats autònomes passen a la fase 1 i quines no, com és el cal del territori valencià, a on només 10 dels 24 departaments de saluts va canviar de fase. Des del ministeri de Sanitat han explicat que entre les causes de deixar fora als valencians i les valencianes és l’escassesa a l’hora de fer tests de COVID-19 a la població.

 

No obstant això, el País Basc, comunitat autònoma que si va passar de fase, té més casos de possibles contagis de coronavirus sense confirmar que el territori valencià. Estes xifres han sorprés, ja que si València no va passar de fase per no haver fet les suficients proves PCR, molta gent assegura que per eixa regla el País Basc tampoc haguera hagut de passar.

 

El diari ‘La Vanguardia’ ha fet una anàlisi dels documents que han presentat cada comunitat per a saber que és el que ha pogut passar. En una primera lectura, es veu que mentres en el territori valencià hi havia 2.969 sospitosos no identificats en els últims set dies, en el País Basc, amb menys població, hi havien 5.499 casos.

 

València no supera els requisits del Govern

És a dir, que els bascs tenien una taxa de contagis confirmats per PCR per cada 100.000 habitants d’un 33,74% mentres que la dels valencians era de l’11,89%, i, a demés tenien molts més casos sense diagnosticar. I també es veu que el País Basc estava pitjor que el territori valencià en altres àrees, com l’ocupació de llits de persones greus (52,9% enfront d’un 67%), encara que l’ocupació total de les UCI era major en València (87,9%) que en Euskadi (62,4%).

 

Per la seua part, el Govern central demanava que les comunitats superaren el 40,21% dels casos amb símptomes compatibles amb la COVID-19, i el territori valencià no ho va fer. Este percentatge vol dir que de cada 100 sospitosos de coronavirus, 60 no s’han pogut confirmar amb prova PCR.

 

No obstant això, els polítics valencians ja han expressat en reiterades ocasions que eixe paràmetre no era un dels necessaris per a passar de fase en un primer moment i que el van introduir a mitat partida.

Últimes notícies

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.