12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

El País Basc ha passat amb més sospitosos de COVID-19 a la fase 1 que el territori valencià

Pla general de diverses persones amb mascareta caminant pel centre de Reus

Arxiu | Laia Solanellas

 

Este divendres s’ha anunciat quines comunitats autònomes passen a la fase 1 i quines no, com és el cal del territori valencià, a on només 10 dels 24 departaments de saluts va canviar de fase. Des del ministeri de Sanitat han explicat que entre les causes de deixar fora als valencians i les valencianes és l’escassesa a l’hora de fer tests de COVID-19 a la població.

 

No obstant això, el País Basc, comunitat autònoma que si va passar de fase, té més casos de possibles contagis de coronavirus sense confirmar que el territori valencià. Estes xifres han sorprés, ja que si València no va passar de fase per no haver fet les suficients proves PCR, molta gent assegura que per eixa regla el País Basc tampoc haguera hagut de passar.

 

El diari ‘La Vanguardia’ ha fet una anàlisi dels documents que han presentat cada comunitat per a saber que és el que ha pogut passar. En una primera lectura, es veu que mentres en el territori valencià hi havia 2.969 sospitosos no identificats en els últims set dies, en el País Basc, amb menys població, hi havien 5.499 casos.

 

València no supera els requisits del Govern

És a dir, que els bascs tenien una taxa de contagis confirmats per PCR per cada 100.000 habitants d’un 33,74% mentres que la dels valencians era de l’11,89%, i, a demés tenien molts més casos sense diagnosticar. I també es veu que el País Basc estava pitjor que el territori valencià en altres àrees, com l’ocupació de llits de persones greus (52,9% enfront d’un 67%), encara que l’ocupació total de les UCI era major en València (87,9%) que en Euskadi (62,4%).

 

Per la seua part, el Govern central demanava que les comunitats superaren el 40,21% dels casos amb símptomes compatibles amb la COVID-19, i el territori valencià no ho va fer. Este percentatge vol dir que de cada 100 sospitosos de coronavirus, 60 no s’han pogut confirmar amb prova PCR.

 

No obstant això, els polítics valencians ja han expressat en reiterades ocasions que eixe paràmetre no era un dels necessaris per a passar de fase en un primer moment i que el van introduir a mitat partida.

Últimes notícies

Pocs núvols, descens de temperatures i ratxes molt fortes de nord-oest a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada estable amb cel poc nuvolós i vent del nord-oest. A Castelló s'esperen ratxes molt fortes i baixada de temperatures.

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 100 km/h

Emergències manté l'alerta taronja per vent en el litoral i interior nord de Castelló, amb ratxes de fins a 100 km/h, i la groga a l'interior sud i la costa.

La xiqueta ingressada després d’un tractament dental a Alzira evoluciona favorablement

La menor de 4 anys roman en planta a l'Hospital Clínic de València i la seua evolució és favorable. Sanitat i la Policia mantenen obertes les investigacions.

Mossega a un guàrdia civil durant la seua detenció per portar cocaïna en el cotxe

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Albatera després de mossegar a un agent durant un control en el qual van trobar 53,3 g de cocaïna. També van arrestar als seus acompanyants i el jutge va dictar llibertat amb càrrecs.

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.

Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025

Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.