10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

El País Basc ha passat amb més sospitosos de COVID-19 a la fase 1 que el territori valencià

Pla general de diverses persones amb mascareta caminant pel centre de Reus

Arxiu | Laia Solanellas

 

Este divendres s’ha anunciat quines comunitats autònomes passen a la fase 1 i quines no, com és el cal del territori valencià, a on només 10 dels 24 departaments de saluts va canviar de fase. Des del ministeri de Sanitat han explicat que entre les causes de deixar fora als valencians i les valencianes és l’escassesa a l’hora de fer tests de COVID-19 a la població.

 

No obstant això, el País Basc, comunitat autònoma que si va passar de fase, té més casos de possibles contagis de coronavirus sense confirmar que el territori valencià. Estes xifres han sorprés, ja que si València no va passar de fase per no haver fet les suficients proves PCR, molta gent assegura que per eixa regla el País Basc tampoc haguera hagut de passar.

 

El diari ‘La Vanguardia’ ha fet una anàlisi dels documents que han presentat cada comunitat per a saber que és el que ha pogut passar. En una primera lectura, es veu que mentres en el territori valencià hi havia 2.969 sospitosos no identificats en els últims set dies, en el País Basc, amb menys població, hi havien 5.499 casos.

 

València no supera els requisits del Govern

És a dir, que els bascs tenien una taxa de contagis confirmats per PCR per cada 100.000 habitants d’un 33,74% mentres que la dels valencians era de l’11,89%, i, a demés tenien molts més casos sense diagnosticar. I també es veu que el País Basc estava pitjor que el territori valencià en altres àrees, com l’ocupació de llits de persones greus (52,9% enfront d’un 67%), encara que l’ocupació total de les UCI era major en València (87,9%) que en Euskadi (62,4%).

 

Per la seua part, el Govern central demanava que les comunitats superaren el 40,21% dels casos amb símptomes compatibles amb la COVID-19, i el territori valencià no ho va fer. Este percentatge vol dir que de cada 100 sospitosos de coronavirus, 60 no s’han pogut confirmar amb prova PCR.

 

No obstant això, els polítics valencians ja han expressat en reiterades ocasions que eixe paràmetre no era un dels necessaris per a passar de fase en un primer moment i que el van introduir a mitat partida.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres accidents en la V-31 i V-30 provoquen prop de 13 quilòmetres de retencions

Tres sinistres a primera hora en la V-31 i en la V-30 provoquen embossos de quasi 13 km. Hi ha un xoc múltiple, una pèrdua de càrrega i un accident de camió i moto.

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.