El País Basc ha passat amb més sospitosos de COVID-19 a la fase 1 que el territori valencià

Pla general de diverses persones amb mascareta caminant pel centre de Reus

Arxiu | Laia Solanellas

 

Este divendres s’ha anunciat quines comunitats autònomes passen a la fase 1 i quines no, com és el cal del territori valencià, a on només 10 dels 24 departaments de saluts va canviar de fase. Des del ministeri de Sanitat han explicat que entre les causes de deixar fora als valencians i les valencianes és l’escassesa a l’hora de fer tests de COVID-19 a la població.

 

No obstant això, el País Basc, comunitat autònoma que si va passar de fase, té més casos de possibles contagis de coronavirus sense confirmar que el territori valencià. Estes xifres han sorprés, ja que si València no va passar de fase per no haver fet les suficients proves PCR, molta gent assegura que per eixa regla el País Basc tampoc haguera hagut de passar.

 

El diari ‘La Vanguardia’ ha fet una anàlisi dels documents que han presentat cada comunitat per a saber que és el que ha pogut passar. En una primera lectura, es veu que mentres en el territori valencià hi havia 2.969 sospitosos no identificats en els últims set dies, en el País Basc, amb menys població, hi havien 5.499 casos.

 

València no supera els requisits del Govern

És a dir, que els bascs tenien una taxa de contagis confirmats per PCR per cada 100.000 habitants d’un 33,74% mentres que la dels valencians era de l’11,89%, i, a demés tenien molts més casos sense diagnosticar. I també es veu que el País Basc estava pitjor que el territori valencià en altres àrees, com l’ocupació de llits de persones greus (52,9% enfront d’un 67%), encara que l’ocupació total de les UCI era major en València (87,9%) que en Euskadi (62,4%).

 

Per la seua part, el Govern central demanava que les comunitats superaren el 40,21% dels casos amb símptomes compatibles amb la COVID-19, i el territori valencià no ho va fer. Este percentatge vol dir que de cada 100 sospitosos de coronavirus, 60 no s’han pogut confirmar amb prova PCR.

 

No obstant això, els polítics valencians ja han expressat en reiterades ocasions que eixe paràmetre no era un dels necessaris per a passar de fase en un primer moment i que el van introduir a mitat partida.

Últimes notícies

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.
FILMOTECA D'ESTIU