Sanitat estudia emprendre accions judicials contra la família del pacient que rep ozonoteràpia a la Plana

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana estudia emprendre accions judicials davant les greus acusacions que públicament i judicialment ha realitzat la família assegurant que l’equip de l’hospital “obstaculitza” el treball de l’equip extern que tracta al pacient amb ozó, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia emprendre accions judicials. 

 

Aquest tractament, que no compta amb l’aval científic ni el suport dels professionals mèdics, així com de l’AEMPS, va ser autoritzat per un jutjat perquè un equip extern l’aplicarà en el pacient.

 

La consellera de Sanitat, Anna Barceló, ha volgut posar de manifest “la gran professionalitat de l’equip i de l’UCI de l’hospital de la Plana, alguna cosa que no es pot en cap moment posar en dubte”. En aquest sentit, ha destacat que “farem tot el que siga necessari per a defensar el seu treball i professionalitat”, i ha lamentat que “s’intente estendre qualsevol ombra de dubte davant un comportament irreprotxable que només té com a objectiu atendre la salut de les persones”.

 

Sense evidència en l’eficàcia de l’ozó

El gerent del departament de salut de la Plana va sol·licitar un informe a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris sobre el tractament amb ozó en pacients amb *Covid.

 

Aquest informe conclou que “no es compleix amb la definició d’ús compassiu que faria autoritzable una sol·licitud en el cas que fora rebuda en l’AEMPS a través dels llits establits a tal fi” i afig que “es considera que davant l’absència d’evidència de l’eficàcia de l’ozó en pacients crítics amb Covid greu i incertesa en pacients amb pneumònia greu amb Covid, així com l’absència d’assajos clínics en marxa que recolzen la utilització d’aquest tractament, no es considera en el moment actual l’ús compassiu una opció idònia per a l’administració d’ozó, a l’espera que es demostre l’eficàcia i seguretat en l’àmbit de l’assaig clínic controlat estretament”. 

 

L’equip mèdic encarregat del tractament d’aquest pacient es va negar des d’un principi a l’aplicació d’aquesta teràpia a petició de la família, i són moltes les societats científiques i sanitàries que han expressat públicament tant el suport a aquests professionals com el rebuig a l’aplicació d’ozonoteràpia en el pacient.
 

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU