Sanitat estudia emprendre accions judicials contra la família del pacient que rep ozonoteràpia a la Plana

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana estudia emprendre accions judicials davant les greus acusacions que públicament i judicialment ha realitzat la família assegurant que l’equip de l’hospital “obstaculitza” el treball de l’equip extern que tracta al pacient amb ozó, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia emprendre accions judicials. 

 

Aquest tractament, que no compta amb l’aval científic ni el suport dels professionals mèdics, així com de l’AEMPS, va ser autoritzat per un jutjat perquè un equip extern l’aplicarà en el pacient.

 

La consellera de Sanitat, Anna Barceló, ha volgut posar de manifest “la gran professionalitat de l’equip i de l’UCI de l’hospital de la Plana, alguna cosa que no es pot en cap moment posar en dubte”. En aquest sentit, ha destacat que “farem tot el que siga necessari per a defensar el seu treball i professionalitat”, i ha lamentat que “s’intente estendre qualsevol ombra de dubte davant un comportament irreprotxable que només té com a objectiu atendre la salut de les persones”.

 

Sense evidència en l’eficàcia de l’ozó

El gerent del departament de salut de la Plana va sol·licitar un informe a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris sobre el tractament amb ozó en pacients amb *Covid.

 

Aquest informe conclou que “no es compleix amb la definició d’ús compassiu que faria autoritzable una sol·licitud en el cas que fora rebuda en l’AEMPS a través dels llits establits a tal fi” i afig que “es considera que davant l’absència d’evidència de l’eficàcia de l’ozó en pacients crítics amb Covid greu i incertesa en pacients amb pneumònia greu amb Covid, així com l’absència d’assajos clínics en marxa que recolzen la utilització d’aquest tractament, no es considera en el moment actual l’ús compassiu una opció idònia per a l’administració d’ozó, a l’espera que es demostre l’eficàcia i seguretat en l’àmbit de l’assaig clínic controlat estretament”. 

 

L’equip mèdic encarregat del tractament d’aquest pacient es va negar des d’un principi a l’aplicació d’aquesta teràpia a petició de la família, i són moltes les societats científiques i sanitàries que han expressat públicament tant el suport a aquests professionals com el rebuig a l’aplicació d’ozonoteràpia en el pacient.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.