15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Sanitat estudia emprendre accions judicials contra la família del pacient que rep ozonoteràpia a la Plana

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana estudia emprendre accions judicials davant les greus acusacions que públicament i judicialment ha realitzat la família assegurant que l’equip de l’hospital “obstaculitza” el treball de l’equip extern que tracta al pacient amb ozó, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia emprendre accions judicials. 

 

Aquest tractament, que no compta amb l’aval científic ni el suport dels professionals mèdics, així com de l’AEMPS, va ser autoritzat per un jutjat perquè un equip extern l’aplicarà en el pacient.

 

La consellera de Sanitat, Anna Barceló, ha volgut posar de manifest “la gran professionalitat de l’equip i de l’UCI de l’hospital de la Plana, alguna cosa que no es pot en cap moment posar en dubte”. En aquest sentit, ha destacat que “farem tot el que siga necessari per a defensar el seu treball i professionalitat”, i ha lamentat que “s’intente estendre qualsevol ombra de dubte davant un comportament irreprotxable que només té com a objectiu atendre la salut de les persones”.

 

Sense evidència en l’eficàcia de l’ozó

El gerent del departament de salut de la Plana va sol·licitar un informe a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris sobre el tractament amb ozó en pacients amb *Covid.

 

Aquest informe conclou que “no es compleix amb la definició d’ús compassiu que faria autoritzable una sol·licitud en el cas que fora rebuda en l’AEMPS a través dels llits establits a tal fi” i afig que “es considera que davant l’absència d’evidència de l’eficàcia de l’ozó en pacients crítics amb Covid greu i incertesa en pacients amb pneumònia greu amb Covid, així com l’absència d’assajos clínics en marxa que recolzen la utilització d’aquest tractament, no es considera en el moment actual l’ús compassiu una opció idònia per a l’administració d’ozó, a l’espera que es demostre l’eficàcia i seguretat en l’àmbit de l’assaig clínic controlat estretament”. 

 

L’equip mèdic encarregat del tractament d’aquest pacient es va negar des d’un principi a l’aplicació d’aquesta teràpia a petició de la família, i són moltes les societats científiques i sanitàries que han expressat públicament tant el suport a aquests professionals com el rebuig a l’aplicació d’ozonoteràpia en el pacient.
 

Últimes notícies

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.

Cuenca es va plantejar que Mazón fora a Utiel el 29-O i Pradas va advertir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que va valorar desplaçar a Carlos Mazón a Utiel la vesprada del 29 d'octubre, però Salomé Pradas ho va desaconsellar pel tancament d'accessos. Va sostindre que el Cecopi era un òrgan tècnic i que van seguir l'emergència amb les previsions oficials

El Consell aprova 455.000 € en ajudes al lloguer per a afectats per l’incendi de Campanar

La Generalitat ha activat un decret amb 455.000 € per a sufragar el lloguer de propietaris que van perdre la seua vivenda en l'incendi de Campanar. L'ajuda cobrirà fins a 12 mensualitats de 2025, amb topalls segons la unitat de convivència.

Mazón assistirà este dijous al debat d’investidura del seu successor en Les Corts

Carlos Mazón assistirà este dijous al debat d'investidura en Les Corts que ha de triar al seu successor, Juanfran Pérez Llorca. El Consell en funcions defén la seua gestió de la dana i retrau falta d'ajudes estatals.