Sanitat estudia emprendre accions judicials contra la família del pacient que rep ozonoteràpia a la Plana

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana estudia emprendre accions judicials davant les greus acusacions que públicament i judicialment ha realitzat la família assegurant que l’equip de l’hospital “obstaculitza” el treball de l’equip extern que tracta al pacient amb ozó, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia emprendre accions judicials. 

 

Aquest tractament, que no compta amb l’aval científic ni el suport dels professionals mèdics, així com de l’AEMPS, va ser autoritzat per un jutjat perquè un equip extern l’aplicarà en el pacient.

 

La consellera de Sanitat, Anna Barceló, ha volgut posar de manifest “la gran professionalitat de l’equip i de l’UCI de l’hospital de la Plana, alguna cosa que no es pot en cap moment posar en dubte”. En aquest sentit, ha destacat que “farem tot el que siga necessari per a defensar el seu treball i professionalitat”, i ha lamentat que “s’intente estendre qualsevol ombra de dubte davant un comportament irreprotxable que només té com a objectiu atendre la salut de les persones”.

 

Sense evidència en l’eficàcia de l’ozó

El gerent del departament de salut de la Plana va sol·licitar un informe a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris sobre el tractament amb ozó en pacients amb *Covid.

 

Aquest informe conclou que “no es compleix amb la definició d’ús compassiu que faria autoritzable una sol·licitud en el cas que fora rebuda en l’AEMPS a través dels llits establits a tal fi” i afig que “es considera que davant l’absència d’evidència de l’eficàcia de l’ozó en pacients crítics amb Covid greu i incertesa en pacients amb pneumònia greu amb Covid, així com l’absència d’assajos clínics en marxa que recolzen la utilització d’aquest tractament, no es considera en el moment actual l’ús compassiu una opció idònia per a l’administració d’ozó, a l’espera que es demostre l’eficàcia i seguretat en l’àmbit de l’assaig clínic controlat estretament”. 

 

L’equip mèdic encarregat del tractament d’aquest pacient es va negar des d’un principi a l’aplicació d’aquesta teràpia a petició de la família, i són moltes les societats científiques i sanitàries que han expressat públicament tant el suport a aquests professionals com el rebuig a l’aplicació d’ozonoteràpia en el pacient.
 

Últimes notícies

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.

La jutgessa de la DANA rebutja obtindre els missatges de Bernabé i sí que demanarà els de Polo

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha negat recaptar les comunicacions de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i en canvi ha autoritzat sol·licitar de forma voluntària el registre de trucades i missatges del president de la CHJ, Miguel Polo.

López assegura que Óscar Puente pot encapçalar qualsevol candidatura i anima la Comunitat a no frenar la condonació del deute

Óscar López defensa que Óscar Puente podria liderar qualsevol llista, alhora que reclama que la Comunitat Valenciana no bloquege la condonació del deute ni la reforma del finançament.

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

Óscar López assegura a Alacant que el préstec públic a Plus Ultra ha superat tots els informes i filtres exigits i qualifica l’operació de correcta, també en relació amb el paper de José Luis Rodríguez Zapatero.