Sanitat estudia emprendre accions judicials contra la família del pacient que rep ozonoteràpia a la Plana

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana estudia emprendre accions judicials davant les greus acusacions que públicament i judicialment ha realitzat la família assegurant que l’equip de l’hospital “obstaculitza” el treball de l’equip extern que tracta al pacient amb ozó, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública estudia emprendre accions judicials. 

 

Aquest tractament, que no compta amb l’aval científic ni el suport dels professionals mèdics, així com de l’AEMPS, va ser autoritzat per un jutjat perquè un equip extern l’aplicarà en el pacient.

 

La consellera de Sanitat, Anna Barceló, ha volgut posar de manifest “la gran professionalitat de l’equip i de l’UCI de l’hospital de la Plana, alguna cosa que no es pot en cap moment posar en dubte”. En aquest sentit, ha destacat que “farem tot el que siga necessari per a defensar el seu treball i professionalitat”, i ha lamentat que “s’intente estendre qualsevol ombra de dubte davant un comportament irreprotxable que només té com a objectiu atendre la salut de les persones”.

 

Sense evidència en l’eficàcia de l’ozó

El gerent del departament de salut de la Plana va sol·licitar un informe a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris sobre el tractament amb ozó en pacients amb *Covid.

 

Aquest informe conclou que “no es compleix amb la definició d’ús compassiu que faria autoritzable una sol·licitud en el cas que fora rebuda en l’AEMPS a través dels llits establits a tal fi” i afig que “es considera que davant l’absència d’evidència de l’eficàcia de l’ozó en pacients crítics amb Covid greu i incertesa en pacients amb pneumònia greu amb Covid, així com l’absència d’assajos clínics en marxa que recolzen la utilització d’aquest tractament, no es considera en el moment actual l’ús compassiu una opció idònia per a l’administració d’ozó, a l’espera que es demostre l’eficàcia i seguretat en l’àmbit de l’assaig clínic controlat estretament”. 

 

L’equip mèdic encarregat del tractament d’aquest pacient es va negar des d’un principi a l’aplicació d’aquesta teràpia a petició de la família, i són moltes les societats científiques i sanitàries que han expressat públicament tant el suport a aquests professionals com el rebuig a l’aplicació d’ozonoteràpia en el pacient.
 

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.