Sanitat admet que no hi ha metges ni infermers suficients en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha reconegut els problemes que està tenint en els últims mesos per a cobrir el número total de places creades tant en substitucions d’estiu com en les altres categories. A pesar d’això, no ha exposat el percentatge de places cobertes pel personal sanitari.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Govern valencià defén que els 4.000 contractes que es van crear durant la pandèmia del Covid-19 i els eventuals destinats al pla de vacacions s’han executat «en la seua gran majoria amb normalitat» amb les borses de contractació ordinàries i extraordinàries.

 

Això sí, la Conselleria de Sanitat ha admés que hi ha categories «principalment de facultatius especialistes, metges i infermers per a les que s’han esgotat les borses tant en el territori valencià com en les altres comunitats», principal raó per la que no estan arribant tots els reforços promesos a la sanitat primària i per als que hi ha pressupost.

 

«La Direcció General de Recursos Humans està fent i farà tots els esforços possibles per a la cobertura de totes les places creades», ha assegurat l’administració, segons el citat mitjà. La Conselleria ha defés que les places estan habilitades «per a poder donar una resposta ràpida en cas de rebrots o situacions que ho requerisquen depenent del moment de la pandèmia».

 

Diners hi ha, però no hi ha personal sanitari

Des del sindicat de Comissions Obreres (CCOO) han intentat xifrar el número total de contractes que va prometre la Conselleria de Sanitat. El sindicat ha pogut corroborar que només hi ha un 40% del total de contractes coberts i, en molts casos, són llicenciats en Medicina que acaben de graduar-se.

 

«Estem desbordats i esgotats», ha explicat M. Carmen Gallego, vicepresidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària (Svmfyc). «Els contractes es van anunciar i sabem que hi ha diners, però no s’ha arribat a contractar ni una part del promés i caldria pensar per què no s’ha arribat a contractar», ha manifestat la metge que reconeix que fins i tot els coordinadors de centres de salut «ens diuen que tenen els diners però no troben a ningú per a contractar».

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.