9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Sanitat admet que no hi ha metges ni infermers suficients en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha reconegut els problemes que està tenint en els últims mesos per a cobrir el número total de places creades tant en substitucions d’estiu com en les altres categories. A pesar d’això, no ha exposat el percentatge de places cobertes pel personal sanitari.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Govern valencià defén que els 4.000 contractes que es van crear durant la pandèmia del Covid-19 i els eventuals destinats al pla de vacacions s’han executat «en la seua gran majoria amb normalitat» amb les borses de contractació ordinàries i extraordinàries.

 

Això sí, la Conselleria de Sanitat ha admés que hi ha categories «principalment de facultatius especialistes, metges i infermers per a les que s’han esgotat les borses tant en el territori valencià com en les altres comunitats», principal raó per la que no estan arribant tots els reforços promesos a la sanitat primària i per als que hi ha pressupost.

 

«La Direcció General de Recursos Humans està fent i farà tots els esforços possibles per a la cobertura de totes les places creades», ha assegurat l’administració, segons el citat mitjà. La Conselleria ha defés que les places estan habilitades «per a poder donar una resposta ràpida en cas de rebrots o situacions que ho requerisquen depenent del moment de la pandèmia».

 

Diners hi ha, però no hi ha personal sanitari

Des del sindicat de Comissions Obreres (CCOO) han intentat xifrar el número total de contractes que va prometre la Conselleria de Sanitat. El sindicat ha pogut corroborar que només hi ha un 40% del total de contractes coberts i, en molts casos, són llicenciats en Medicina que acaben de graduar-se.

 

«Estem desbordats i esgotats», ha explicat M. Carmen Gallego, vicepresidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària (Svmfyc). «Els contractes es van anunciar i sabem que hi ha diners, però no s’ha arribat a contractar ni una part del promés i caldria pensar per què no s’ha arribat a contractar», ha manifestat la metge que reconeix que fins i tot els coordinadors de centres de salut «ens diuen que tenen els diners però no troben a ningú per a contractar».

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.