14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Sanitat notifica una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del Covid-19

 

El Ministeri de Sanitat ha informat, en l’informe d”Actualització de la situació epidemiològica de les variants d’importància en salut pública en Espanya’, d’una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del coronavirus.

 

En concret, segons el document, fins ara s’han detectat dos casos aïllats (tots dos vinculats amb el Brasil) i tres brots amb esta variant, si bé ara com ara Sanitat no ha comunicat en quina comunitat s’han produït. El primer dels brots inclou dos casos positius (un dels que va ser confirmat per seqüenciació), i el segon inclou onze casos (tres d’ells seqüenciats), si bé en cap d’ells va poder trobar-se un vincle amb el Brasil, encara que és en este a on s’ha detectat el possible cas de reinfecció. El tercer dels brots està relacionat amb un viatge al Brasil i hi ha dos casos afectats.

 

A escala general, i tenint en compte les tres variants que circulen en Espanya (brasilera, britànica i sud-africana) s’han detectat casos confirmats a través de seqüenciació en totes les comunitats i ciutats autònomes. No obstant això, Sanitat ha avisat en el treball que el número de casos seqüenciats depén en gran manera de la capacitat de seqüenciació de cada una d’elles pel que «no representen» la prevalença en les diferents regions.

 

En relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos

A demés, la integració de la seqüenciació en la vigilància epidemiològica amb mostrejos poblacionals aleatoris està en procés d’implementació, i els resultats encara són preliminars, pel que no es mostren en este informe.

 

D’altra banda, Sanitat ha informat que la detecció de la variant britànica en Espanya continua sent «molt variable»  entre les comunitats autònomes, ja que en algunes suposa un 4% i en unes altres el 64%. Ara bé, el departament que dirigix Carolina Darias reconeix el «ràpid augment» de la seua distribució en les últimes setmanes.

 

Finalment, i en relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos (1 cas esporàdic i 6 brots, 5 d’ells sense vincle conegut amb els països més afectats) i existix la possibilitat que «escape» a la reposada immune adquirida després d’infecció natural o generada per algunes vacunes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs