Mastodon
23.7 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Sanitat notifica una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del Covid-19

 

El Ministeri de Sanitat ha informat, en l’informe d”Actualització de la situació epidemiològica de les variants d’importància en salut pública en Espanya’, d’una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del coronavirus.

 

En concret, segons el document, fins ara s’han detectat dos casos aïllats (tots dos vinculats amb el Brasil) i tres brots amb esta variant, si bé ara com ara Sanitat no ha comunicat en quina comunitat s’han produït. El primer dels brots inclou dos casos positius (un dels que va ser confirmat per seqüenciació), i el segon inclou onze casos (tres d’ells seqüenciats), si bé en cap d’ells va poder trobar-se un vincle amb el Brasil, encara que és en este a on s’ha detectat el possible cas de reinfecció. El tercer dels brots està relacionat amb un viatge al Brasil i hi ha dos casos afectats.

 

A escala general, i tenint en compte les tres variants que circulen en Espanya (brasilera, britànica i sud-africana) s’han detectat casos confirmats a través de seqüenciació en totes les comunitats i ciutats autònomes. No obstant això, Sanitat ha avisat en el treball que el número de casos seqüenciats depén en gran manera de la capacitat de seqüenciació de cada una d’elles pel que «no representen» la prevalença en les diferents regions.

 

En relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos

A demés, la integració de la seqüenciació en la vigilància epidemiològica amb mostrejos poblacionals aleatoris està en procés d’implementació, i els resultats encara són preliminars, pel que no es mostren en este informe.

 

D’altra banda, Sanitat ha informat que la detecció de la variant britànica en Espanya continua sent «molt variable»  entre les comunitats autònomes, ja que en algunes suposa un 4% i en unes altres el 64%. Ara bé, el departament que dirigix Carolina Darias reconeix el «ràpid augment» de la seua distribució en les últimes setmanes.

 

Finalment, i en relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos (1 cas esporàdic i 6 brots, 5 d’ells sense vincle conegut amb els països més afectats) i existix la possibilitat que «escape» a la reposada immune adquirida després d’infecció natural o generada per algunes vacunes.

Últimes notícies

Mor una bebé i la seua mare queda en estat crític després de ser atropellades per un cotxe sense conductor a Calp

Una bebé de 20 dies va morir i la seua mare roman en l'UCI després de ser envestides per un vehicle estacionat que es va desplaçar costa avall en una urbanització. L'altre fill, de quatre anys, va eixir il·lés i s'investiga una possible fallada del fre de mà.

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.