16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Sanitat rebrà en març més de 270.000 dosis de la vacuna de Pfizer contra el Covid-19

 

El territori valencià rebrà durant el mes de març un total de 272.610 dosis de la vacuna de Pfizer contra el coronavirus, segons ha explicat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. L’1 de març, la farmacèutica enviarà 52.650 dosis de la vacuna, i la resta de setmanes augmentarà els enviaments a 54.990. Esta vacuna estarà dirigida als col·lectius de persones de més de 80 anys.

 

La signatura AstraZeneca ja ha confirmat que enviarà un total d’1,8 milions de dosis durant este mes de febrer a Espanya, encara que no s’ha concretat el repartiment per comunitats autònomes. Per part seua, Moderna farà un lliurament per a la setmana que ve de 8.700 dosis. En el territori valencià, estes vacunes es destinaran al personal sanitari, reservant les dosis de Pfizer per a les persones majors de 80 anys.

 

Amb estes xifres, la planificació per a la setmana que ve de la Conselleria de Sanitat passa per concloure el procés d’administració de segones dosis a les persones que els corresponga i continuar avançant a major ritme en la vacunació del personal sanitari tant públic com privat. D’altra banda, la previsió és que en la major part de residències de persones majors i de diversitat funcional s’hagen administrat les dos dosis de la vacuna i que, totes hagen rebut, , la primera dosi durant la setmana que ve. 

 

Fins al moment, el territori valencià ha rebut 182.690 dosis de la vacuna, de les que s’han administrat ja 174.501, el que suposa un 95,5%. Barceló ha destacat que amb l’increment d’enviaments per part de les farmacèutiques «conseguirem l’objectiu que quan finalitze el mes de març hi haja 300.000 persones vacunades».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.