Sanitat rebrà en març més de 270.000 dosis de la vacuna de Pfizer contra el Covid-19

 

El territori valencià rebrà durant el mes de març un total de 272.610 dosis de la vacuna de Pfizer contra el coronavirus, segons ha explicat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. L’1 de març, la farmacèutica enviarà 52.650 dosis de la vacuna, i la resta de setmanes augmentarà els enviaments a 54.990. Esta vacuna estarà dirigida als col·lectius de persones de més de 80 anys.

 

La signatura AstraZeneca ja ha confirmat que enviarà un total d’1,8 milions de dosis durant este mes de febrer a Espanya, encara que no s’ha concretat el repartiment per comunitats autònomes. Per part seua, Moderna farà un lliurament per a la setmana que ve de 8.700 dosis. En el territori valencià, estes vacunes es destinaran al personal sanitari, reservant les dosis de Pfizer per a les persones majors de 80 anys.

 

Amb estes xifres, la planificació per a la setmana que ve de la Conselleria de Sanitat passa per concloure el procés d’administració de segones dosis a les persones que els corresponga i continuar avançant a major ritme en la vacunació del personal sanitari tant públic com privat. D’altra banda, la previsió és que en la major part de residències de persones majors i de diversitat funcional s’hagen administrat les dos dosis de la vacuna i que, totes hagen rebut, , la primera dosi durant la setmana que ve. 

 

Fins al moment, el territori valencià ha rebut 182.690 dosis de la vacuna, de les que s’han administrat ja 174.501, el que suposa un 95,5%. Barceló ha destacat que amb l’increment d’enviaments per part de les farmacèutiques «conseguirem l’objectiu que quan finalitze el mes de març hi haja 300.000 persones vacunades».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.