Sanitat rebutja la visita de la Verge als hospitals de València en Falles

 

La Conselleria de Sanitat Pública transmetrà, a través d’una reunió, a l’Arquebisbat de la ciutat de València la seua oposició a l’hora de dur a terme una peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats per hospitals i parròquies de la ciutat durant els dies de la setmana de Falles, una iniciativa promoguda per Arquebisbat, Basílica i Seguidors de la Verge.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ho ha confirmat la consellera Ana Barceló durant la visita a un centre de salut, apel·lant a evitar aquelles accions que puguen provocar aglomeració de persones.

 

Tal com s’ha produït amb la ‘Nit del Foc‘, no es tracta d’una prohibició, sinó d’una invitació a no fer-se. Barceló, textualment, ha assegurat que «no podem permetre’ns que hi haja activitats que ens facen pensar que es poden produir aglomeracions o concentració de persones. Això ho parlarem amb els tres vicaris generals, els recordarem les mesures que estan implantades i que es tallen les crides que s’estan produint».

 

Dates dels possibles recorreguts de la Verge

En un primer moment sí que pareixia que s’anava a obtindre el beneplàcit de Sanitat, però amb unes condicions especialment estrictes, que incloïen el no parar en cap moment, especialment a la porta dels hospitals, ni tan sols un minut, i revisant d’un dia a un altre si s’havia produït algun tipus de situació inconvenient que comportarà cancel·lar l’acte.

 

Els recorreguts de la peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats s’han planificat per a les jornades dels dies 15, 16 i 17. Ara, de la reunió s’aclarirà si l’acte queda totalment suspés o si se celebra d’una altra forma.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.