Sanitat rebutja la visita de la Verge als hospitals de València en Falles

 

La Conselleria de Sanitat Pública transmetrà, a través d’una reunió, a l’Arquebisbat de la ciutat de València la seua oposició a l’hora de dur a terme una peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats per hospitals i parròquies de la ciutat durant els dies de la setmana de Falles, una iniciativa promoguda per Arquebisbat, Basílica i Seguidors de la Verge.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ho ha confirmat la consellera Ana Barceló durant la visita a un centre de salut, apel·lant a evitar aquelles accions que puguen provocar aglomeració de persones.

 

Tal com s’ha produït amb la ‘Nit del Foc‘, no es tracta d’una prohibició, sinó d’una invitació a no fer-se. Barceló, textualment, ha assegurat que «no podem permetre’ns que hi haja activitats que ens facen pensar que es poden produir aglomeracions o concentració de persones. Això ho parlarem amb els tres vicaris generals, els recordarem les mesures que estan implantades i que es tallen les crides que s’estan produint».

 

Dates dels possibles recorreguts de la Verge

En un primer moment sí que pareixia que s’anava a obtindre el beneplàcit de Sanitat, però amb unes condicions especialment estrictes, que incloïen el no parar en cap moment, especialment a la porta dels hospitals, ni tan sols un minut, i revisant d’un dia a un altre si s’havia produït algun tipus de situació inconvenient que comportarà cancel·lar l’acte.

 

Els recorreguts de la peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats s’han planificat per a les jornades dels dies 15, 16 i 17. Ara, de la reunió s’aclarirà si l’acte queda totalment suspés o si se celebra d’una altra forma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.