Sanitat rebutja la visita de la Verge als hospitals de València en Falles

 

La Conselleria de Sanitat Pública transmetrà, a través d’una reunió, a l’Arquebisbat de la ciutat de València la seua oposició a l’hora de dur a terme una peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats per hospitals i parròquies de la ciutat durant els dies de la setmana de Falles, una iniciativa promoguda per Arquebisbat, Basílica i Seguidors de la Verge.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ho ha confirmat la consellera Ana Barceló durant la visita a un centre de salut, apel·lant a evitar aquelles accions que puguen provocar aglomeració de persones.

 

Tal com s’ha produït amb la ‘Nit del Foc‘, no es tracta d’una prohibició, sinó d’una invitació a no fer-se. Barceló, textualment, ha assegurat que «no podem permetre’ns que hi haja activitats que ens facen pensar que es poden produir aglomeracions o concentració de persones. Això ho parlarem amb els tres vicaris generals, els recordarem les mesures que estan implantades i que es tallen les crides que s’estan produint».

 

Dates dels possibles recorreguts de la Verge

En un primer moment sí que pareixia que s’anava a obtindre el beneplàcit de Sanitat, però amb unes condicions especialment estrictes, que incloïen el no parar en cap moment, especialment a la porta dels hospitals, ni tan sols un minut, i revisant d’un dia a un altre si s’havia produït algun tipus de situació inconvenient que comportarà cancel·lar l’acte.

 

Els recorreguts de la peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats s’han planificat per a les jornades dels dies 15, 16 i 17. Ara, de la reunió s’aclarirà si l’acte queda totalment suspés o si se celebra d’una altra forma.

Últimes notícies

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.
FILMOTECA D'ESTIU