13.7 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Sanitat rebutja la visita de la Verge als hospitals de València en Falles

 

La Conselleria de Sanitat Pública transmetrà, a través d’una reunió, a l’Arquebisbat de la ciutat de València la seua oposició a l’hora de dur a terme una peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats per hospitals i parròquies de la ciutat durant els dies de la setmana de Falles, una iniciativa promoguda per Arquebisbat, Basílica i Seguidors de la Verge.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ho ha confirmat la consellera Ana Barceló durant la visita a un centre de salut, apel·lant a evitar aquelles accions que puguen provocar aglomeració de persones.

 

Tal com s’ha produït amb la ‘Nit del Foc‘, no es tracta d’una prohibició, sinó d’una invitació a no fer-se. Barceló, textualment, ha assegurat que «no podem permetre’ns que hi haja activitats que ens facen pensar que es poden produir aglomeracions o concentració de persones. Això ho parlarem amb els tres vicaris generals, els recordarem les mesures que estan implantades i que es tallen les crides que s’estan produint».

 

Dates dels possibles recorreguts de la Verge

En un primer moment sí que pareixia que s’anava a obtindre el beneplàcit de Sanitat, però amb unes condicions especialment estrictes, que incloïen el no parar en cap moment, especialment a la porta dels hospitals, ni tan sols un minut, i revisant d’un dia a un altre si s’havia produït algun tipus de situació inconvenient que comportarà cancel·lar l’acte.

 

Els recorreguts de la peregrinació mòbil de la Verge dels Desemparats s’han planificat per a les jornades dels dies 15, 16 i 17. Ara, de la reunió s’aclarirà si l’acte queda totalment suspés o si se celebra d’una altra forma.

Últimes notícies

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.

Morant urgix al PP a exigir l’acta a l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual

Diana Morant ha urgit al PP a exigir l'acta a l'alcalde de Jérica, investigat per una denúncia d'agressió sexual a dos menors, i a expulsar-lo si no dimitix. Ha demanat explicacions a Juanfran Pérez Llorca i a Alberto Núñez Feijóo i una condemna pública inequívoca.