El secretari d’organització del PSPV-PSOE critica que el PP

 

El secretari d’Organització del PSPV-PSOE i portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha criticat hui que el Partit Popular «continue utilitzant políticament les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per als seus propis interessos partidistes» i ha recordat que «l’època en què les ajudes no s’atorgaven als qui complien els requisits sinó que anaven a les butxaques de persones afins va acabar en 2015 quan el PP va sortir de les institucions valencianes».

Així ho ha afirmat Muñoz en resposta a les declaracions de la diputada del PPCV Eva Ortiz, a qui ha criticat que «tracte de buscar confrontació en lloc de buscar espais d’enteniment».

«No consentirem que es polititze la llengua, que és una part fonamental de la nostra identitat valenciana», ha destacat el dirigent socialista, que ha criticat que «el mateix PP que s’apunta a totes les manifestacions en contra del valencià tracte ara de criminalitzar a empreses i entitats que fan una labor importantíssima de difusió de la llengua i a les quals se li concedeixen ajudes solament si compleixen amb els requisits establerts per a això».

«La senyora Ortiz demostra una vegada més la falta de sensibilitat a la qual el PP ens té acostumats en esta matèria», ha manifestat i ha denunciat que la secretària general del PP valencià «s’atrevesca fins i tot a criticar per excessiva la quantitat de les ajudes, oblidant que, en un any especialment complicat per al nostre sector cultural, que s’ha vist molt afectat per la pandèmia i les restriccions per a fer-li front, hauríem de treballar des de la unitat per a ajudar estos empresaris i treballadors a tirar endavant».

Així mateix, ha destacat que «a diferència de l’opacitat de la qual feia gala el PP, que utilitzava les institucions com un entramat per a beneficiar política i econòmicament als seus amics i afins, este Consell actua amb una transparència absoluta». En este sentit, ha considerat que Ortiz «pot estar tranquil·la» i ha assegurat que «afortunadament, l’ús discrecional de les ajudes per a omplir les butxaques d’amics i pagar favors va acabar quan van perdre el govern de la Generalitat».
 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.