El secretari d’organització del PSPV-PSOE critica que el PP

 

El secretari d’Organització del PSPV-PSOE i portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha criticat hui que el Partit Popular «continue utilitzant políticament les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per als seus propis interessos partidistes» i ha recordat que «l’època en què les ajudes no s’atorgaven als qui complien els requisits sinó que anaven a les butxaques de persones afins va acabar en 2015 quan el PP va sortir de les institucions valencianes».

Així ho ha afirmat Muñoz en resposta a les declaracions de la diputada del PPCV Eva Ortiz, a qui ha criticat que «tracte de buscar confrontació en lloc de buscar espais d’enteniment».

«No consentirem que es polititze la llengua, que és una part fonamental de la nostra identitat valenciana», ha destacat el dirigent socialista, que ha criticat que «el mateix PP que s’apunta a totes les manifestacions en contra del valencià tracte ara de criminalitzar a empreses i entitats que fan una labor importantíssima de difusió de la llengua i a les quals se li concedeixen ajudes solament si compleixen amb els requisits establerts per a això».

«La senyora Ortiz demostra una vegada més la falta de sensibilitat a la qual el PP ens té acostumats en esta matèria», ha manifestat i ha denunciat que la secretària general del PP valencià «s’atrevesca fins i tot a criticar per excessiva la quantitat de les ajudes, oblidant que, en un any especialment complicat per al nostre sector cultural, que s’ha vist molt afectat per la pandèmia i les restriccions per a fer-li front, hauríem de treballar des de la unitat per a ajudar estos empresaris i treballadors a tirar endavant».

Així mateix, ha destacat que «a diferència de l’opacitat de la qual feia gala el PP, que utilitzava les institucions com un entramat per a beneficiar política i econòmicament als seus amics i afins, este Consell actua amb una transparència absoluta». En este sentit, ha considerat que Ortiz «pot estar tranquil·la» i ha assegurat que «afortunadament, l’ús discrecional de les ajudes per a omplir les butxaques d’amics i pagar favors va acabar quan van perdre el govern de la Generalitat».
 

Últimes notícies

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.