El secretari d’organització del PSPV-PSOE critica que el PP

 

El secretari d’Organització del PSPV-PSOE i portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha criticat hui que el Partit Popular «continue utilitzant políticament les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per als seus propis interessos partidistes» i ha recordat que «l’època en què les ajudes no s’atorgaven als qui complien els requisits sinó que anaven a les butxaques de persones afins va acabar en 2015 quan el PP va sortir de les institucions valencianes».

Així ho ha afirmat Muñoz en resposta a les declaracions de la diputada del PPCV Eva Ortiz, a qui ha criticat que «tracte de buscar confrontació en lloc de buscar espais d’enteniment».

«No consentirem que es polititze la llengua, que és una part fonamental de la nostra identitat valenciana», ha destacat el dirigent socialista, que ha criticat que «el mateix PP que s’apunta a totes les manifestacions en contra del valencià tracte ara de criminalitzar a empreses i entitats que fan una labor importantíssima de difusió de la llengua i a les quals se li concedeixen ajudes solament si compleixen amb els requisits establerts per a això».

«La senyora Ortiz demostra una vegada més la falta de sensibilitat a la qual el PP ens té acostumats en esta matèria», ha manifestat i ha denunciat que la secretària general del PP valencià «s’atrevesca fins i tot a criticar per excessiva la quantitat de les ajudes, oblidant que, en un any especialment complicat per al nostre sector cultural, que s’ha vist molt afectat per la pandèmia i les restriccions per a fer-li front, hauríem de treballar des de la unitat per a ajudar estos empresaris i treballadors a tirar endavant».

Així mateix, ha destacat que «a diferència de l’opacitat de la qual feia gala el PP, que utilitzava les institucions com un entramat per a beneficiar política i econòmicament als seus amics i afins, este Consell actua amb una transparència absoluta». En este sentit, ha considerat que Ortiz «pot estar tranquil·la» i ha assegurat que «afortunadament, l’ús discrecional de les ajudes per a omplir les butxaques d’amics i pagar favors va acabar quan van perdre el govern de la Generalitat».
 

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.