El secretari d’organització del PSPV-PSOE critica que el PP

 

El secretari d’Organització del PSPV-PSOE i portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha criticat hui que el Partit Popular «continue utilitzant políticament les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per als seus propis interessos partidistes» i ha recordat que «l’època en què les ajudes no s’atorgaven als qui complien els requisits sinó que anaven a les butxaques de persones afins va acabar en 2015 quan el PP va sortir de les institucions valencianes».

Així ho ha afirmat Muñoz en resposta a les declaracions de la diputada del PPCV Eva Ortiz, a qui ha criticat que «tracte de buscar confrontació en lloc de buscar espais d’enteniment».

«No consentirem que es polititze la llengua, que és una part fonamental de la nostra identitat valenciana», ha destacat el dirigent socialista, que ha criticat que «el mateix PP que s’apunta a totes les manifestacions en contra del valencià tracte ara de criminalitzar a empreses i entitats que fan una labor importantíssima de difusió de la llengua i a les quals se li concedeixen ajudes solament si compleixen amb els requisits establerts per a això».

«La senyora Ortiz demostra una vegada més la falta de sensibilitat a la qual el PP ens té acostumats en esta matèria», ha manifestat i ha denunciat que la secretària general del PP valencià «s’atrevesca fins i tot a criticar per excessiva la quantitat de les ajudes, oblidant que, en un any especialment complicat per al nostre sector cultural, que s’ha vist molt afectat per la pandèmia i les restriccions per a fer-li front, hauríem de treballar des de la unitat per a ajudar estos empresaris i treballadors a tirar endavant».

Així mateix, ha destacat que «a diferència de l’opacitat de la qual feia gala el PP, que utilitzava les institucions com un entramat per a beneficiar política i econòmicament als seus amics i afins, este Consell actua amb una transparència absoluta». En este sentit, ha considerat que Ortiz «pot estar tranquil·la» i ha assegurat que «afortunadament, l’ús discrecional de les ajudes per a omplir les butxaques d’amics i pagar favors va acabar quan van perdre el govern de la Generalitat».
 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.