El secretari d’organització del PSPV-PSOE critica que el PP

 

El secretari d’Organització del PSPV-PSOE i portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha criticat hui que el Partit Popular «continue utilitzant políticament les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per als seus propis interessos partidistes» i ha recordat que «l’època en què les ajudes no s’atorgaven als qui complien els requisits sinó que anaven a les butxaques de persones afins va acabar en 2015 quan el PP va sortir de les institucions valencianes».

Així ho ha afirmat Muñoz en resposta a les declaracions de la diputada del PPCV Eva Ortiz, a qui ha criticat que «tracte de buscar confrontació en lloc de buscar espais d’enteniment».

«No consentirem que es polititze la llengua, que és una part fonamental de la nostra identitat valenciana», ha destacat el dirigent socialista, que ha criticat que «el mateix PP que s’apunta a totes les manifestacions en contra del valencià tracte ara de criminalitzar a empreses i entitats que fan una labor importantíssima de difusió de la llengua i a les quals se li concedeixen ajudes solament si compleixen amb els requisits establerts per a això».

«La senyora Ortiz demostra una vegada més la falta de sensibilitat a la qual el PP ens té acostumats en esta matèria», ha manifestat i ha denunciat que la secretària general del PP valencià «s’atrevesca fins i tot a criticar per excessiva la quantitat de les ajudes, oblidant que, en un any especialment complicat per al nostre sector cultural, que s’ha vist molt afectat per la pandèmia i les restriccions per a fer-li front, hauríem de treballar des de la unitat per a ajudar estos empresaris i treballadors a tirar endavant».

Així mateix, ha destacat que «a diferència de l’opacitat de la qual feia gala el PP, que utilitzava les institucions com un entramat per a beneficiar política i econòmicament als seus amics i afins, este Consell actua amb una transparència absoluta». En este sentit, ha considerat que Ortiz «pot estar tranquil·la» i ha assegurat que «afortunadament, l’ús discrecional de les ajudes per a omplir les butxaques d’amics i pagar favors va acabar quan van perdre el govern de la Generalitat».
 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.