Reformen la Llei de Seguretat Nacional per a evitar desproveïments en pandèmies i crisis

El Govern ha pres nota dels problemes de desproveïment que es van produir a l’inici de la pandèmia, quan escassejaven respiradors i màscares, i de la vulnerabilitat de les cadenes de subministrament de semiconductors i altres productes industrials que encara persisteix.

Es farà un llistat de productes crítics i de les capacitats de producció nacionals. Per exemple Seat va fabricar respiradors amb els motors dels eixugaparabrises. Faltaven màscares i escoltem el doctor Simón afirmar «que no eren necessàries». I això va ocórrer just abans de veure com a empreses privades es posaven a això pel seu compte. Amb aquesta nova estratègia es podrà obligar empreses a tindre capacitat de producció de productes imprescindibles.

Ells, els nostres sanitaris, sense protecció, amb plàstics i bosses de fem. Avions carregats de material. Ara es podrà procedir a la requisa temporal de béns i els ciutadans podran ser requerits a realitzar prestacions personals. En aquests moments falten semiconductors per a fabricar microxips, un altre producte essencial per a les indústries. Es pretén poder respondre a qualsevol mena d’emergència.

El Govern ha avançat un any l’aprovació de la nova Estratègia de Seguretat Nacional per a adaptar el text al context actual, «caracteritzat per una major competició geopolítica i un entorn socioeconòmic marcat per les conseqüències del COVID, així com per l’acceleració de la transformació provocada per la tecnologia i la transició ecològica».

El Consell de Ministres ha donat llum verda en la seua reunió d’aquest dimarts al Reial decret perquè s’aprova l’Estratègia de Seguretat Nacional. L’actual estratègia és de 2017 i la Llei de Seguretat Nacional estableix la seua renovació cada cinc anys, però l’exdirector de gabinet de Presidència del Govern, Iván Redondo, ja va anunciar al juny que s’avançaria la seua revisió per a adaptar-la en l’actualitat.

L’Executiu argumenta que els objectius de la nova estratègia són avançar en matèria de gestió de crisi, afavorir la seguretat de les capacitats tecnològiques i els sectors estratègics i desenvolupar la capacitat preventiva, de detecció i de resposta enfront de les amenaces híbrides.

Entre les noves actuacions, destaquen algunes com la modernització del sistema de vigilància epidemiològica, el desenvolupament d’un Pla Integral de Seguretat per a Ceuta i Melilla, l’elaboració d’una Estratègia Nacional de lluita contra les campanyes de desinformació o la creació d’una Agència Espacial Espanyola amb una component dedicada a la Seguretat Nacional.

Per a això, el Govern preveu elaborar un catàleg de recursos dels sectors estratègics que puguen ser posats a la disposició de les autoritats competents i redactar plans de preparació i disposició de recursos.
També desenvoluparà un sistema d’indicadors crítics per a l’elaboració d’un Sistema d’Alerta Primerenca i es compromet a adoptar solucions d’intel·ligència artificial per a l’avaluació de la situació de seguretat i el suport a l’anàlisi estratègica.

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.