Reformen la Llei de Seguretat Nacional per a evitar desproveïments en pandèmies i crisis

El Govern ha pres nota dels problemes de desproveïment que es van produir a l’inici de la pandèmia, quan escassejaven respiradors i màscares, i de la vulnerabilitat de les cadenes de subministrament de semiconductors i altres productes industrials que encara persisteix.

Es farà un llistat de productes crítics i de les capacitats de producció nacionals. Per exemple Seat va fabricar respiradors amb els motors dels eixugaparabrises. Faltaven màscares i escoltem el doctor Simón afirmar “que no eren necessàries”. I això va ocórrer just abans de veure com a empreses privades es posaven a això pel seu compte. Amb aquesta nova estratègia es podrà obligar empreses a tindre capacitat de producció de productes imprescindibles.

Ells, els nostres sanitaris, sense protecció, amb plàstics i bosses de fem. Avions carregats de material. Ara es podrà procedir a la requisa temporal de béns i els ciutadans podran ser requerits a realitzar prestacions personals. En aquests moments falten semiconductors per a fabricar microxips, un altre producte essencial per a les indústries. Es pretén poder respondre a qualsevol mena d’emergència.

El Govern ha avançat un any l’aprovació de la nova Estratègia de Seguretat Nacional per a adaptar el text al context actual, “caracteritzat per una major competició geopolítica i un entorn socioeconòmic marcat per les conseqüències del COVID, així com per l’acceleració de la transformació provocada per la tecnologia i la transició ecològica”.

El Consell de Ministres ha donat llum verda en la seua reunió d’aquest dimarts al Reial decret perquè s’aprova l’Estratègia de Seguretat Nacional. L’actual estratègia és de 2017 i la Llei de Seguretat Nacional estableix la seua renovació cada cinc anys, però l’exdirector de gabinet de Presidència del Govern, Iván Redondo, ja va anunciar al juny que s’avançaria la seua revisió per a adaptar-la en l’actualitat.

L’Executiu argumenta que els objectius de la nova estratègia són avançar en matèria de gestió de crisi, afavorir la seguretat de les capacitats tecnològiques i els sectors estratègics i desenvolupar la capacitat preventiva, de detecció i de resposta enfront de les amenaces híbrides.

Entre les noves actuacions, destaquen algunes com la modernització del sistema de vigilància epidemiològica, el desenvolupament d’un Pla Integral de Seguretat per a Ceuta i Melilla, l’elaboració d’una Estratègia Nacional de lluita contra les campanyes de desinformació o la creació d’una Agència Espacial Espanyola amb una component dedicada a la Seguretat Nacional.

Per a això, el Govern preveu elaborar un catàleg de recursos dels sectors estratègics que puguen ser posats a la disposició de les autoritats competents i redactar plans de preparació i disposició de recursos.
També desenvoluparà un sistema d’indicadors crítics per a l’elaboració d’un Sistema d’Alerta Primerenca i es compromet a adoptar solucions d’intel·ligència artificial per a l’avaluació de la situació de seguretat i el suport a l’anàlisi estratègica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.