Reformen la Llei de Seguretat Nacional per a evitar desproveïments en pandèmies i crisis

El Govern ha pres nota dels problemes de desproveïment que es van produir a l’inici de la pandèmia, quan escassejaven respiradors i màscares, i de la vulnerabilitat de les cadenes de subministrament de semiconductors i altres productes industrials que encara persisteix.

Es farà un llistat de productes crítics i de les capacitats de producció nacionals. Per exemple Seat va fabricar respiradors amb els motors dels eixugaparabrises. Faltaven màscares i escoltem el doctor Simón afirmar «que no eren necessàries». I això va ocórrer just abans de veure com a empreses privades es posaven a això pel seu compte. Amb aquesta nova estratègia es podrà obligar empreses a tindre capacitat de producció de productes imprescindibles.

Ells, els nostres sanitaris, sense protecció, amb plàstics i bosses de fem. Avions carregats de material. Ara es podrà procedir a la requisa temporal de béns i els ciutadans podran ser requerits a realitzar prestacions personals. En aquests moments falten semiconductors per a fabricar microxips, un altre producte essencial per a les indústries. Es pretén poder respondre a qualsevol mena d’emergència.

El Govern ha avançat un any l’aprovació de la nova Estratègia de Seguretat Nacional per a adaptar el text al context actual, «caracteritzat per una major competició geopolítica i un entorn socioeconòmic marcat per les conseqüències del COVID, així com per l’acceleració de la transformació provocada per la tecnologia i la transició ecològica».

El Consell de Ministres ha donat llum verda en la seua reunió d’aquest dimarts al Reial decret perquè s’aprova l’Estratègia de Seguretat Nacional. L’actual estratègia és de 2017 i la Llei de Seguretat Nacional estableix la seua renovació cada cinc anys, però l’exdirector de gabinet de Presidència del Govern, Iván Redondo, ja va anunciar al juny que s’avançaria la seua revisió per a adaptar-la en l’actualitat.

L’Executiu argumenta que els objectius de la nova estratègia són avançar en matèria de gestió de crisi, afavorir la seguretat de les capacitats tecnològiques i els sectors estratègics i desenvolupar la capacitat preventiva, de detecció i de resposta enfront de les amenaces híbrides.

Entre les noves actuacions, destaquen algunes com la modernització del sistema de vigilància epidemiològica, el desenvolupament d’un Pla Integral de Seguretat per a Ceuta i Melilla, l’elaboració d’una Estratègia Nacional de lluita contra les campanyes de desinformació o la creació d’una Agència Espacial Espanyola amb una component dedicada a la Seguretat Nacional.

Per a això, el Govern preveu elaborar un catàleg de recursos dels sectors estratègics que puguen ser posats a la disposició de les autoritats competents i redactar plans de preparació i disposició de recursos.
També desenvoluparà un sistema d’indicadors crítics per a l’elaboració d’un Sistema d’Alerta Primerenca i es compromet a adoptar solucions d’intel·ligència artificial per a l’avaluació de la situació de seguretat i el suport a l’anàlisi estratègica.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.