Reformen la Llei de Seguretat Nacional per a evitar desproveïments en pandèmies i crisis

El Govern ha pres nota dels problemes de desproveïment que es van produir a l’inici de la pandèmia, quan escassejaven respiradors i màscares, i de la vulnerabilitat de les cadenes de subministrament de semiconductors i altres productes industrials que encara persisteix.

Es farà un llistat de productes crítics i de les capacitats de producció nacionals. Per exemple Seat va fabricar respiradors amb els motors dels eixugaparabrises. Faltaven màscares i escoltem el doctor Simón afirmar «que no eren necessàries». I això va ocórrer just abans de veure com a empreses privades es posaven a això pel seu compte. Amb aquesta nova estratègia es podrà obligar empreses a tindre capacitat de producció de productes imprescindibles.

Ells, els nostres sanitaris, sense protecció, amb plàstics i bosses de fem. Avions carregats de material. Ara es podrà procedir a la requisa temporal de béns i els ciutadans podran ser requerits a realitzar prestacions personals. En aquests moments falten semiconductors per a fabricar microxips, un altre producte essencial per a les indústries. Es pretén poder respondre a qualsevol mena d’emergència.

El Govern ha avançat un any l’aprovació de la nova Estratègia de Seguretat Nacional per a adaptar el text al context actual, «caracteritzat per una major competició geopolítica i un entorn socioeconòmic marcat per les conseqüències del COVID, així com per l’acceleració de la transformació provocada per la tecnologia i la transició ecològica».

El Consell de Ministres ha donat llum verda en la seua reunió d’aquest dimarts al Reial decret perquè s’aprova l’Estratègia de Seguretat Nacional. L’actual estratègia és de 2017 i la Llei de Seguretat Nacional estableix la seua renovació cada cinc anys, però l’exdirector de gabinet de Presidència del Govern, Iván Redondo, ja va anunciar al juny que s’avançaria la seua revisió per a adaptar-la en l’actualitat.

L’Executiu argumenta que els objectius de la nova estratègia són avançar en matèria de gestió de crisi, afavorir la seguretat de les capacitats tecnològiques i els sectors estratègics i desenvolupar la capacitat preventiva, de detecció i de resposta enfront de les amenaces híbrides.

Entre les noves actuacions, destaquen algunes com la modernització del sistema de vigilància epidemiològica, el desenvolupament d’un Pla Integral de Seguretat per a Ceuta i Melilla, l’elaboració d’una Estratègia Nacional de lluita contra les campanyes de desinformació o la creació d’una Agència Espacial Espanyola amb una component dedicada a la Seguretat Nacional.

Per a això, el Govern preveu elaborar un catàleg de recursos dels sectors estratègics que puguen ser posats a la disposició de les autoritats competents i redactar plans de preparació i disposició de recursos.
També desenvoluparà un sistema d’indicadors crítics per a l’elaboració d’un Sistema d’Alerta Primerenca i es compromet a adoptar solucions d’intel·ligència artificial per a l’avaluació de la situació de seguretat i el suport a l’anàlisi estratègica.

Últimes notícies

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.

Morant assegura que el PSPV posarà de nou l’educació pública al centre del Consell

Diana Morant pronostica que és l’última tornada a classe amb el PP al Consell i detalla quatre compromisos del PSPV per a reforçar l’educació pública des del pròxim curs.

El Levante perd Etta Eyong per a rebre el Barça al Ciutat de València

El Levante ha començat a preparar el partit de diumenge contra el FC Barcelona al Ciutat de València sense el davanter camerunés Etta Eyong, lesionat al recte anterior de la cama dreta. L’enfrontament correspon a la quarta jornada de LaLiga i es jugarà a les 16.15 hores.

Messi estudia comprar l’Eldense i l’Ajuntament d’Elda garantix el seu suport

L’alcalde d’Elda ha assegurat que el Club Deportivo Eldense continuarà rebent suport municipal si es materialitza l’entrada de Lionel Messi en la propietat. El consistori ja ha aportat més de quatre milions des de 2022 i veu l’operació com una oportunitat històrica per a la ciutat.