10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Coneixes el nou senyal de tràfic que veuràs en algunes ciutats de València?

Senyal de Tràfic ZBE

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de província de València, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

 

La Direcció General de Trànsit ha creat un senyal per a indicar que s’entra en una zona de baixes emissions (ZBE), és a dir, una àrea restringida per als cotxes més contaminants.

Amb la nova Llei Canvi Climàtic obligarà a totes les ciutats de més de 50.000 habitants a comptar amb una abans de 2023.

Les zones de baixes emissions són espais, normalment situats en el centre de les localitats, als quals no poden accedir els vehicles més contaminants, en general els més vells.

A la província de València actualment hi ha cinc ciutats que hauran d’implantar este senyal, concretament: València, Torrent, Gandia, Paterna i Sagunt

La nova senyalització vertical de fàcil identificació que permetrà als ciutadans saber que s’aproximen o accedeixen a una ZBE, així com les restriccions de circulació que els afecten.

El senyal mostra un cotxe emetent fum envoltat per un cercle de prohibit circular, i afig en la part inferior els distintius ambientals que sí que poden accedir a l’àrea.

En la imatge, té permés l’accés els vehicles 0 emissions, Eco i C, encara que està per veure si les recomanacions del Ministeri de Transició Ecològica van en el mateix sentit.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

El Ministeri de Transició Ecològica serà l’encarregat de donar pautes comunes per a totes les ciutats; de fet, ja treballen en unes directrius per a l’establiment de ZBE que facilitaran el seu desenvolupament.

Si vols saber més sobre este nou senyal que canviarà la forma de conduir en algunes ciutats, pots punxar ací.

 

 

Últimes notícies

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.