Coneixes el nou senyal de tràfic que veuràs en algunes ciutats de València?

Senyal de Tràfic ZBE

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de província de València, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

 

La Direcció General de Trànsit ha creat un senyal per a indicar que s’entra en una zona de baixes emissions (ZBE), és a dir, una àrea restringida per als cotxes més contaminants.

Amb la nova Llei Canvi Climàtic obligarà a totes les ciutats de més de 50.000 habitants a comptar amb una abans de 2023.

Les zones de baixes emissions són espais, normalment situats en el centre de les localitats, als quals no poden accedir els vehicles més contaminants, en general els més vells.

A la província de València actualment hi ha cinc ciutats que hauran d’implantar este senyal, concretament: València, Torrent, Gandia, Paterna i Sagunt

La nova senyalització vertical de fàcil identificació que permetrà als ciutadans saber que s’aproximen o accedeixen a una ZBE, així com les restriccions de circulació que els afecten.

El senyal mostra un cotxe emetent fum envoltat per un cercle de prohibit circular, i afig en la part inferior els distintius ambientals que sí que poden accedir a l’àrea.

En la imatge, té permés l’accés els vehicles 0 emissions, Eco i C, encara que està per veure si les recomanacions del Ministeri de Transició Ecològica van en el mateix sentit.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

El Ministeri de Transició Ecològica serà l’encarregat de donar pautes comunes per a totes les ciutats; de fet, ja treballen en unes directrius per a l’establiment de ZBE que facilitaran el seu desenvolupament.

Si vols saber més sobre este nou senyal que canviarà la forma de conduir en algunes ciutats, pots punxar ací.

 

 

Últimes notícies

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.