Com serà el ‘passaport Covid’ europeu que ajude a reactivar els viatges en estiu

 

La Comissió Europea presenta este dimecres la seua proposta per a crear un certificat digital que facilite els desplaçaments d’aquells viatgers que hagen sigut vacunats contra el coronavirus, però també d’aquells que compten amb anticossos o acrediten un resultat negatiu en un test abans de viatjar.

 

La iniciativa legislativa de Brussel·les respon a les demandes de països que com Grècia i Espanya compten amb un important sector turístic i reclamen mesures per a poder reactivar esta indústria de cara a l’estiu, si bé insistixen que no ha d’entendre’s com un «passaport» sinó com un document amb informació mèdica.

 

La idea que la vacunació contra el coronavirus porte associat el dret a la lliure circulació desperta fortes reserves en altres països com França o Bèlgica, que ja han avisat que no veuen amb bons ulls vincular drets fonamentals a la inoculació d’una vacuna.

 

«Falta informació sobre la protecció que oferix la vacuna»

El debat dels últims mesos sobre la necessitat d’un certificat que ajude a reactivar els viatges ha xocat també amb les reserves d’organismes com l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o del Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC), que advertixen que falta informació sobre la protecció que oferix la vacuna.

 

També planteja dubtes legals que una cartilla de vacunació incórrega en la discriminació entre europeus per la inoculació d’una vacuna l’administració de la que no és obligatòria, ni la UE ha conseguit vacunar a una part rellevant de la seua població per a garantir una protecció eficaç del grup.

 

Per això, l’Executiu comunitari insistix que la seua proposta d’una ‘Passada Digital Verd’ se centra en dissenyar un únic document que reunisca informació útil sobre la situació mèdica de la persona, de manera que cada Estat membre puga fàcilment adaptar la seua situació a les mesures de control de la pandèmia.

 

La Comissió manté que és prematur plantejar si hauria d’obrir fronteres o atorgar major flexibilitat al seu titular enfront de mesures com la quarantena, pel que dirigix la seua proposta a la part tècnica del projecte, amb l’objectiu d’intentar que de cara a l’estiu existisca un certificat reconegut per tots els Estats membre en el seu format físic i digital.

 

Per a això, el certificat haurà d’incloure una sèrie limitada d’informació clau del pacient per a saber la seua situació respecte a la pandèmia, però evitarà altres dades considerades sensibles i que complicarien la creació del projecte per les estrictes normes d’intercanvi i protecció de dades a la UE.

 

D’esta manera, el titular podrà demostrar en els seus desplaçaments si ha sigut vacunat (i amb quina marca), si té anticossos perquè ha superat la malaltia (i quan va ser contagiat) o si compta amb una prova diagnòstica recent que demostre que no és portador del virus.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.