Com serà el ‘passaport Covid’ europeu que ajude a reactivar els viatges en estiu

 

La Comissió Europea presenta este dimecres la seua proposta per a crear un certificat digital que facilite els desplaçaments d’aquells viatgers que hagen sigut vacunats contra el coronavirus, però també d’aquells que compten amb anticossos o acrediten un resultat negatiu en un test abans de viatjar.

 

La iniciativa legislativa de Brussel·les respon a les demandes de països que com Grècia i Espanya compten amb un important sector turístic i reclamen mesures per a poder reactivar esta indústria de cara a l’estiu, si bé insistixen que no ha d’entendre’s com un «passaport» sinó com un document amb informació mèdica.

 

La idea que la vacunació contra el coronavirus porte associat el dret a la lliure circulació desperta fortes reserves en altres països com França o Bèlgica, que ja han avisat que no veuen amb bons ulls vincular drets fonamentals a la inoculació d’una vacuna.

 

«Falta informació sobre la protecció que oferix la vacuna»

El debat dels últims mesos sobre la necessitat d’un certificat que ajude a reactivar els viatges ha xocat també amb les reserves d’organismes com l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o del Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC), que advertixen que falta informació sobre la protecció que oferix la vacuna.

 

També planteja dubtes legals que una cartilla de vacunació incórrega en la discriminació entre europeus per la inoculació d’una vacuna l’administració de la que no és obligatòria, ni la UE ha conseguit vacunar a una part rellevant de la seua població per a garantir una protecció eficaç del grup.

 

Per això, l’Executiu comunitari insistix que la seua proposta d’una ‘Passada Digital Verd’ se centra en dissenyar un únic document que reunisca informació útil sobre la situació mèdica de la persona, de manera que cada Estat membre puga fàcilment adaptar la seua situació a les mesures de control de la pandèmia.

 

La Comissió manté que és prematur plantejar si hauria d’obrir fronteres o atorgar major flexibilitat al seu titular enfront de mesures com la quarantena, pel que dirigix la seua proposta a la part tècnica del projecte, amb l’objectiu d’intentar que de cara a l’estiu existisca un certificat reconegut per tots els Estats membre en el seu format físic i digital.

 

Per a això, el certificat haurà d’incloure una sèrie limitada d’informació clau del pacient per a saber la seua situació respecte a la pandèmia, però evitarà altres dades considerades sensibles i que complicarien la creació del projecte per les estrictes normes d’intercanvi i protecció de dades a la UE.

 

D’esta manera, el titular podrà demostrar en els seus desplaçaments si ha sigut vacunat (i amb quina marca), si té anticossos perquè ha superat la malaltia (i quan va ser contagiat) o si compta amb una prova diagnòstica recent que demostre que no és portador del virus.

Últimes notícies

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.

Un nou protocol a Alacant reduïx a la mitat els marcapassos després d’una vàlvula aòrtica

Un assaig clínic pioner a l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant mostra que un tractament pautat amb glucocorticoides abans i després d’una vàlvula aòrtica transcatèter reduïx a la mitat la necessitat de marcapassos permanents. L’estudi, liderat per ISABIAL, apunta també a un estalvi econòmic destacat per al sistema sanitari.

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.
FILMOTECA D'ESTIU