Simón advertix que venen «setmanes molt dures» i lamenta el relaxament de Nadal

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha lamentat este dilluns el relaxament de la societat espanyola durant les festes de Nadal, i ha alertat que ara venen «setmanes molt dures». Ho ha dit en la roda de premsa habitual dels dilluns per a informar de l’última hora de la pandèmia, una última hora que constata un augment dels nous casos d’infectats i de l’ocupació dels hospitals.

 

Simón ha alertat que encara falten setmanes per a començar a vore els efectes de la vacuna en la corba del virus, pel que ha advertit que «ara és l’hora de tornar a ser estrictes per a controlar la pandèmia». Després de constatar que en «pràcticament tots els països europeus continua l’augment de casos», Simón ha volgut deixar clar que l’ascens de la corba no es pot atribuir a la nova soca detectada al Regne Unit, de la que fins ara es registren a Espanya una setantena d’infectats, amb una setantena més en estudi.

 

«Pot tindre un xicotet impacte, però l’evolució no es pot atribuir a això», ha subratllat Simón, que ha reiterat, en canvi, que l’augment s’ha d’atribuir al comportament social durant el Nadal. En tot cas, i preguntat per si davant d’este panorama caldria prendre mesures de restricció de la mobilitat més dures, Simón ha indicat que des del seu punt de vista no cal un confinament domiciliari com el del mes de març.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.