Simón advertix que venen «setmanes molt dures» i lamenta el relaxament de Nadal

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha lamentat este dilluns el relaxament de la societat espanyola durant les festes de Nadal, i ha alertat que ara venen «setmanes molt dures». Ho ha dit en la roda de premsa habitual dels dilluns per a informar de l’última hora de la pandèmia, una última hora que constata un augment dels nous casos d’infectats i de l’ocupació dels hospitals.

 

Simón ha alertat que encara falten setmanes per a començar a vore els efectes de la vacuna en la corba del virus, pel que ha advertit que «ara és l’hora de tornar a ser estrictes per a controlar la pandèmia». Després de constatar que en «pràcticament tots els països europeus continua l’augment de casos», Simón ha volgut deixar clar que l’ascens de la corba no es pot atribuir a la nova soca detectada al Regne Unit, de la que fins ara es registren a Espanya una setantena d’infectats, amb una setantena més en estudi.

 

«Pot tindre un xicotet impacte, però l’evolució no es pot atribuir a això», ha subratllat Simón, que ha reiterat, en canvi, que l’augment s’ha d’atribuir al comportament social durant el Nadal. En tot cas, i preguntat per si davant d’este panorama caldria prendre mesures de restricció de la mobilitat més dures, Simón ha indicat que des del seu punt de vista no cal un confinament domiciliari com el del mes de març.

Últimes notícies

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.