Simón advertix que venen «setmanes molt dures» i lamenta el relaxament de Nadal

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha lamentat este dilluns el relaxament de la societat espanyola durant les festes de Nadal, i ha alertat que ara venen «setmanes molt dures». Ho ha dit en la roda de premsa habitual dels dilluns per a informar de l’última hora de la pandèmia, una última hora que constata un augment dels nous casos d’infectats i de l’ocupació dels hospitals.

 

Simón ha alertat que encara falten setmanes per a començar a vore els efectes de la vacuna en la corba del virus, pel que ha advertit que «ara és l’hora de tornar a ser estrictes per a controlar la pandèmia». Després de constatar que en «pràcticament tots els països europeus continua l’augment de casos», Simón ha volgut deixar clar que l’ascens de la corba no es pot atribuir a la nova soca detectada al Regne Unit, de la que fins ara es registren a Espanya una setantena d’infectats, amb una setantena més en estudi.

 

«Pot tindre un xicotet impacte, però l’evolució no es pot atribuir a això», ha subratllat Simón, que ha reiterat, en canvi, que l’augment s’ha d’atribuir al comportament social durant el Nadal. En tot cas, i preguntat per si davant d’este panorama caldria prendre mesures de restricció de la mobilitat més dures, Simón ha indicat que des del seu punt de vista no cal un confinament domiciliari com el del mes de març.

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.