Simón advertix que venen «setmanes molt dures» i lamenta el relaxament de Nadal

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha lamentat este dilluns el relaxament de la societat espanyola durant les festes de Nadal, i ha alertat que ara venen «setmanes molt dures». Ho ha dit en la roda de premsa habitual dels dilluns per a informar de l’última hora de la pandèmia, una última hora que constata un augment dels nous casos d’infectats i de l’ocupació dels hospitals.

 

Simón ha alertat que encara falten setmanes per a començar a vore els efectes de la vacuna en la corba del virus, pel que ha advertit que «ara és l’hora de tornar a ser estrictes per a controlar la pandèmia». Després de constatar que en «pràcticament tots els països europeus continua l’augment de casos», Simón ha volgut deixar clar que l’ascens de la corba no es pot atribuir a la nova soca detectada al Regne Unit, de la que fins ara es registren a Espanya una setantena d’infectats, amb una setantena més en estudi.

 

«Pot tindre un xicotet impacte, però l’evolució no es pot atribuir a això», ha subratllat Simón, que ha reiterat, en canvi, que l’augment s’ha d’atribuir al comportament social durant el Nadal. En tot cas, i preguntat per si davant d’este panorama caldria prendre mesures de restricció de la mobilitat més dures, Simón ha indicat que des del seu punt de vista no cal un confinament domiciliari com el del mes de març.

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.