Els sindicats denuncien que Sanitat no renovarà el contracte a 4.000 metges i infermers

La Conselleria no renovarà a 4.000 metges i infermers de reforç que es van contractar en els moments més crítics de la pandèmia. Així ho han denunciat este 1 de maig CCOO, UGT, CSIF i el Satse. Dilluns el Consell es reunirà amb els sindicats per a tractar el cas en una taula de negociació.

Durant els 14 mesos de pandèmia a la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat ha fet més de 9.000 contractes per a reforçar l’atenció sanitària, que acaben el 31 de maig. La intenció és, ara per ara, no renovar un 43% d’estos llocs de treball.

A pesar de la millora de la situació sanitària, els sindicats s’oposen a les retallades de personal perquè, tot i que s’han reduït les hospitalitzacions per coronavirus, cal recuperar l’activitat programada suspesa per la pandèmia. A més, la reducció del personal d’infermeria podria posar en perill el ritme de la campanya de vacunació.

La Generalitat ha anunciat un augment de places fixes

El president Ximo Puig ha reiterat este dissabte 1 de maig el compromís del govern en el manteniment d’una sanitat pública universal de qualitat. Així que, el cap del Consell ha anunciat que la Generalitat augmentarà les places fixes el 2022 i «mantindrà el màxim de contractes mentre dure la pandèmia». Puig no ha quantificat este increment en la contractació del personal sanitari.

En esta mateixa línia, la vicepresidenta Mónica Oltra ha recordat que els acomiadaments encara s’estan estudiant i ha afirmat que cal reforçar l’atenció primària.

D’altra banda, la síndica d’Unides Podem, Pilar Lima, ha remarcat que la coalició lluitarà per a garantir l’estabilitat laboral del personal sanitari i ha emfasitzat la importància dels serveis públics.

El Partit Popular denuncia un «ERO encobert»

El portaveu de Sanitat del PP a les Corts, José Juan Zaplana, ha criticat que el Consell plantege «un ERO encobert» a més de 4.000 treballadors «en plena campanya de vacunació». Segons Zaplana, esta reducció suposaria «deixar sota mínims» serveis com l’atenció primària.

La síndica de Ciutadans, Ruth Merino, també s’ha pronunciat amb motiu del Dia Internacional del Treball sobre la situació del personal interí. Merino ha denunciat que el 61% de la plantilla de la Conselleria de Sanitat ho siga i que «vora 30.000» treballadors i treballadores de la Generalitat estiguen en esta situació «de frau, precarietat i abús«.

 

Últimes notícies

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.