9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Els sindicats denuncien que Sanitat no renovarà el contracte a 4.000 metges i infermers

La Conselleria no renovarà a 4.000 metges i infermers de reforç que es van contractar en els moments més crítics de la pandèmia. Així ho han denunciat este 1 de maig CCOO, UGT, CSIF i el Satse. Dilluns el Consell es reunirà amb els sindicats per a tractar el cas en una taula de negociació.

Durant els 14 mesos de pandèmia a la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat ha fet més de 9.000 contractes per a reforçar l’atenció sanitària, que acaben el 31 de maig. La intenció és, ara per ara, no renovar un 43% d’estos llocs de treball.

A pesar de la millora de la situació sanitària, els sindicats s’oposen a les retallades de personal perquè, tot i que s’han reduït les hospitalitzacions per coronavirus, cal recuperar l’activitat programada suspesa per la pandèmia. A més, la reducció del personal d’infermeria podria posar en perill el ritme de la campanya de vacunació.

La Generalitat ha anunciat un augment de places fixes

El president Ximo Puig ha reiterat este dissabte 1 de maig el compromís del govern en el manteniment d’una sanitat pública universal de qualitat. Així que, el cap del Consell ha anunciat que la Generalitat augmentarà les places fixes el 2022 i “mantindrà el màxim de contractes mentre dure la pandèmia”. Puig no ha quantificat este increment en la contractació del personal sanitari.

En esta mateixa línia, la vicepresidenta Mónica Oltra ha recordat que els acomiadaments encara s’estan estudiant i ha afirmat que cal reforçar l’atenció primària.

D’altra banda, la síndica d’Unides Podem, Pilar Lima, ha remarcat que la coalició lluitarà per a garantir l’estabilitat laboral del personal sanitari i ha emfasitzat la importància dels serveis públics.

El Partit Popular denuncia un “ERO encobert”

El portaveu de Sanitat del PP a les Corts, José Juan Zaplana, ha criticat que el Consell plantege “un ERO encobert” a més de 4.000 treballadors “en plena campanya de vacunació”. Segons Zaplana, esta reducció suposaria “deixar sota mínims” serveis com l’atenció primària.

La síndica de Ciutadans, Ruth Merino, també s’ha pronunciat amb motiu del Dia Internacional del Treball sobre la situació del personal interí. Merino ha denunciat que el 61% de la plantilla de la Conselleria de Sanitat ho siga i que “vora 30.000” treballadors i treballadores de la Generalitat estiguen en esta situació “de frau, precarietat i abús“.

 

Últimes notícies

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.