Els sindicats denuncien que Sanitat no renovarà el contracte a 4.000 metges i infermers

La Conselleria no renovarà a 4.000 metges i infermers de reforç que es van contractar en els moments més crítics de la pandèmia. Així ho han denunciat este 1 de maig CCOO, UGT, CSIF i el Satse. Dilluns el Consell es reunirà amb els sindicats per a tractar el cas en una taula de negociació.

Durant els 14 mesos de pandèmia a la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat ha fet més de 9.000 contractes per a reforçar l’atenció sanitària, que acaben el 31 de maig. La intenció és, ara per ara, no renovar un 43% d’estos llocs de treball.

A pesar de la millora de la situació sanitària, els sindicats s’oposen a les retallades de personal perquè, tot i que s’han reduït les hospitalitzacions per coronavirus, cal recuperar l’activitat programada suspesa per la pandèmia. A més, la reducció del personal d’infermeria podria posar en perill el ritme de la campanya de vacunació.

La Generalitat ha anunciat un augment de places fixes

El president Ximo Puig ha reiterat este dissabte 1 de maig el compromís del govern en el manteniment d’una sanitat pública universal de qualitat. Així que, el cap del Consell ha anunciat que la Generalitat augmentarà les places fixes el 2022 i “mantindrà el màxim de contractes mentre dure la pandèmia”. Puig no ha quantificat este increment en la contractació del personal sanitari.

En esta mateixa línia, la vicepresidenta Mónica Oltra ha recordat que els acomiadaments encara s’estan estudiant i ha afirmat que cal reforçar l’atenció primària.

D’altra banda, la síndica d’Unides Podem, Pilar Lima, ha remarcat que la coalició lluitarà per a garantir l’estabilitat laboral del personal sanitari i ha emfasitzat la importància dels serveis públics.

El Partit Popular denuncia un “ERO encobert”

El portaveu de Sanitat del PP a les Corts, José Juan Zaplana, ha criticat que el Consell plantege “un ERO encobert” a més de 4.000 treballadors “en plena campanya de vacunació”. Segons Zaplana, esta reducció suposaria “deixar sota mínims” serveis com l’atenció primària.

La síndica de Ciutadans, Ruth Merino, també s’ha pronunciat amb motiu del Dia Internacional del Treball sobre la situació del personal interí. Merino ha denunciat que el 61% de la plantilla de la Conselleria de Sanitat ho siga i que “vora 30.000” treballadors i treballadores de la Generalitat estiguen en esta situació “de frau, precarietat i abús“.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.