Anuncios

Els sindicats denuncien que Sanitat no renovarà el contracte a 4.000 metges i infermers

La Conselleria no renovarà a 4.000 metges i infermers de reforç que es van contractar en els moments més crítics de la pandèmia. Així ho han denunciat este 1 de maig CCOO, UGT, CSIF i el Satse. Dilluns el Consell es reunirà amb els sindicats per a tractar el cas en una taula de negociació.

Durant els 14 mesos de pandèmia a la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat ha fet més de 9.000 contractes per a reforçar l’atenció sanitària, que acaben el 31 de maig. La intenció és, ara per ara, no renovar un 43% d’estos llocs de treball.

Anuncios

A pesar de la millora de la situació sanitària, els sindicats s’oposen a les retallades de personal perquè, tot i que s’han reduït les hospitalitzacions per coronavirus, cal recuperar l’activitat programada suspesa per la pandèmia. A més, la reducció del personal d’infermeria podria posar en perill el ritme de la campanya de vacunació.

La Generalitat ha anunciat un augment de places fixes

El president Ximo Puig ha reiterat este dissabte 1 de maig el compromís del govern en el manteniment d’una sanitat pública universal de qualitat. Així que, el cap del Consell ha anunciat que la Generalitat augmentarà les places fixes el 2022 i “mantindrà el màxim de contractes mentre dure la pandèmia”. Puig no ha quantificat este increment en la contractació del personal sanitari.

En esta mateixa línia, la vicepresidenta Mónica Oltra ha recordat que els acomiadaments encara s’estan estudiant i ha afirmat que cal reforçar l’atenció primària.

D’altra banda, la síndica d’Unides Podem, Pilar Lima, ha remarcat que la coalició lluitarà per a garantir l’estabilitat laboral del personal sanitari i ha emfasitzat la importància dels serveis públics.

El Partit Popular denuncia un “ERO encobert”

El portaveu de Sanitat del PP a les Corts, José Juan Zaplana, ha criticat que el Consell plantege “un ERO encobert” a més de 4.000 treballadors “en plena campanya de vacunació”. Segons Zaplana, esta reducció suposaria “deixar sota mínims” serveis com l’atenció primària.

La síndica de Ciutadans, Ruth Merino, també s’ha pronunciat amb motiu del Dia Internacional del Treball sobre la situació del personal interí. Merino ha denunciat que el 61% de la plantilla de la Conselleria de Sanitat ho siga i que “vora 30.000” treballadors i treballadores de la Generalitat estiguen en esta situació “de frau, precarietat i abús“.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.
Anuncios