Els sindicats denuncien que Sanitat no renovarà el contracte a 4.000 metges i infermers

La Conselleria no renovarà a 4.000 metges i infermers de reforç que es van contractar en els moments més crítics de la pandèmia. Així ho han denunciat este 1 de maig CCOO, UGT, CSIF i el Satse. Dilluns el Consell es reunirà amb els sindicats per a tractar el cas en una taula de negociació.

Durant els 14 mesos de pandèmia a la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat ha fet més de 9.000 contractes per a reforçar l’atenció sanitària, que acaben el 31 de maig. La intenció és, ara per ara, no renovar un 43% d’estos llocs de treball.

A pesar de la millora de la situació sanitària, els sindicats s’oposen a les retallades de personal perquè, tot i que s’han reduït les hospitalitzacions per coronavirus, cal recuperar l’activitat programada suspesa per la pandèmia. A més, la reducció del personal d’infermeria podria posar en perill el ritme de la campanya de vacunació.

La Generalitat ha anunciat un augment de places fixes

El president Ximo Puig ha reiterat este dissabte 1 de maig el compromís del govern en el manteniment d’una sanitat pública universal de qualitat. Així que, el cap del Consell ha anunciat que la Generalitat augmentarà les places fixes el 2022 i «mantindrà el màxim de contractes mentre dure la pandèmia». Puig no ha quantificat este increment en la contractació del personal sanitari.

En esta mateixa línia, la vicepresidenta Mónica Oltra ha recordat que els acomiadaments encara s’estan estudiant i ha afirmat que cal reforçar l’atenció primària.

D’altra banda, la síndica d’Unides Podem, Pilar Lima, ha remarcat que la coalició lluitarà per a garantir l’estabilitat laboral del personal sanitari i ha emfasitzat la importància dels serveis públics.

El Partit Popular denuncia un «ERO encobert»

El portaveu de Sanitat del PP a les Corts, José Juan Zaplana, ha criticat que el Consell plantege «un ERO encobert» a més de 4.000 treballadors «en plena campanya de vacunació». Segons Zaplana, esta reducció suposaria «deixar sota mínims» serveis com l’atenció primària.

La síndica de Ciutadans, Ruth Merino, també s’ha pronunciat amb motiu del Dia Internacional del Treball sobre la situació del personal interí. Merino ha denunciat que el 61% de la plantilla de la Conselleria de Sanitat ho siga i que «vora 30.000» treballadors i treballadores de la Generalitat estiguen en esta situació «de frau, precarietat i abús«.

 

Últimes notícies

L’Audiència ratifica la condició d’investigat de l’exregidor Jorge Bellver en el cas Azud

La secció tercera de l’Audiència Provincial de València manté la situació d’investigat de l’exregidor del PP Jorge Bellver en el cas Azud, que analitza el presumpte pagament de comissions a càrrecs públics entre 1999 i 2013. El tribunal desestima el recurs d’apel·lació de la defensa i confirma les últimes resolucions del Jutjat d’Instrucció número 13 de València.

Jesús Lancis pren el relleu al Rectorat de la UJI després de formalitzar la transició amb Eva Alcón

Jesús Lancis ha assumit el Rectorat de la Universitat Jaume I després de formalitzar el traspàs institucional amb la rectora eixint, Eva Alcón, culminant així el procés obert amb les eleccions del 14 de maig i la publicació del seu nomenament en el DOGV.

Compromís demana en Les Corts reprovar Pérez Llorca i Ortí pel conflicte docent

Compromís ha registrat en Les Corts una proposta per a reprovar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i la consellera d'Educació, Carmen Ortí, per la seua gestió de la vaga indefinida del professorat i per la seua manca de diàleg amb la comunitat educativa. La iniciativa reclama també la dimissió d'Ortí i que Pérez Llorca convoque eleccions.

Baldoví anirà a l’acte de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua proposta de confluència

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, confirma que assistirà el 19 de juny a València a l’acte conjunt de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua visió sobre possibles confluències electorals.

El Villarreal estrena una primera equipació groga amb més presència del blau

El Villarreal ha presentat la nova primera equipació per a la pròxima temporada, que manté el groc habitual però incorpora més detalls en blau i un nou disseny inspirat en el moviment de l’aigua.

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.