Subvencions per a empreses valencianes si contracten a jóvens qualificats

asesoría fiscal

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, oferirà ajudes de fins al cent per cent del salari mínim interprofessional (SMI) per cada contracte indefinit que les empreses valencianes formalitzen als joves menors de 30 anys inscrits en Garantia Juvenil.

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat estes ajudes, que formen part del programa ‘Avalem Joves’ i amb les que la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Labora, busca reactivar el mercat de treball entre els més jóvens del territori valencià incentivant la seua contractació en les empreses valencianes.

 

Des de l’administració autonòmica assenyalen que «la desocupació entre la joventut ha descendit un 27,9% i l’ocupació ha crescut un 5,4% des de la implantació del pla Avalen Joves a principis de maig de 2016. De la mateixa manera, l’atur registrat entre les persones menors de 30 anys ha caigut 7,6 punts des de l’inici del Pla».

 

Fomentar la contractació dels jóvens

Labora subvencionarà els contractes indefinits inicials a jornada completa de les persones majors de 16 anys qualificades que estiguen inscrites en el fitxer del sistema de garantia juvenil. S’entén que la persona està qualificada si disposa de certificat de professionalitat, títol d’FP, doctorat, estudis de postgrau, grau o llicenciatura.

 

D’altra banda, el Servici Valencià d’Ocupació subvencionarà també els contractes en pràctiques de persones qualificades. D’esta manera, Labora respon a les inquietuds dels representants empresarials que sol·licitaven ajudes que no únicament donaren suport als contractes indefinits. En este cas, les ajudes oscil·laran entre el 80 i 90% del salari mínim interprofessional.

 

Sobre este tema, el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha manifestat que des de Labora s’espera que estes subvencions «ajuden a reactivar la contractació de jóvens per part de les empreses valencianes». En este sentit, ha animat al teixit empresarial valencià a comptar amb el talent juvenil per a introduir millores.

 

A demés, Nomdedéu ha destacat l’èxit del programa ‘Avalem Joves Plus’ que ha permés que prop de 9.000 persones del territori valencià obtinguen la seua primera experiència professional en l’administració.

 

Presentació de sol·licituds

Les ajudes es poden sol·licitar des del pròxim divendres 14 de febrer a través de la pàgina web de Labora. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l’endemà al de l’entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de de la Generalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Defensor del Poble obri una investigació per l’actuació policial en una protesta docent a València

El Defensor del Poble ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia un informe detallat i material audiovisual sobre l'actuació d'un agent que presumptament va agredir a una mestra durant una manifestació de docents a València.

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.