Subvencions per a empreses valencianes si contracten a jóvens qualificats

asesoría fiscal

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, oferirà ajudes de fins al cent per cent del salari mínim interprofessional (SMI) per cada contracte indefinit que les empreses valencianes formalitzen als joves menors de 30 anys inscrits en Garantia Juvenil.

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat estes ajudes, que formen part del programa ‘Avalem Joves’ i amb les que la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Labora, busca reactivar el mercat de treball entre els més jóvens del territori valencià incentivant la seua contractació en les empreses valencianes.

 

Des de l’administració autonòmica assenyalen que «la desocupació entre la joventut ha descendit un 27,9% i l’ocupació ha crescut un 5,4% des de la implantació del pla Avalen Joves a principis de maig de 2016. De la mateixa manera, l’atur registrat entre les persones menors de 30 anys ha caigut 7,6 punts des de l’inici del Pla».

 

Fomentar la contractació dels jóvens

Labora subvencionarà els contractes indefinits inicials a jornada completa de les persones majors de 16 anys qualificades que estiguen inscrites en el fitxer del sistema de garantia juvenil. S’entén que la persona està qualificada si disposa de certificat de professionalitat, títol d’FP, doctorat, estudis de postgrau, grau o llicenciatura.

 

D’altra banda, el Servici Valencià d’Ocupació subvencionarà també els contractes en pràctiques de persones qualificades. D’esta manera, Labora respon a les inquietuds dels representants empresarials que sol·licitaven ajudes que no únicament donaren suport als contractes indefinits. En este cas, les ajudes oscil·laran entre el 80 i 90% del salari mínim interprofessional.

 

Sobre este tema, el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha manifestat que des de Labora s’espera que estes subvencions «ajuden a reactivar la contractació de jóvens per part de les empreses valencianes». En este sentit, ha animat al teixit empresarial valencià a comptar amb el talent juvenil per a introduir millores.

 

A demés, Nomdedéu ha destacat l’èxit del programa ‘Avalem Joves Plus’ que ha permés que prop de 9.000 persones del territori valencià obtinguen la seua primera experiència professional en l’administració.

 

Presentació de sol·licituds

Les ajudes es poden sol·licitar des del pròxim divendres 14 de febrer a través de la pàgina web de Labora. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l’endemà al de l’entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de de la Generalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.
FILMOTECA D'ESTIU