Subvencions per a empreses valencianes si contracten a jóvens qualificats

asesoría fiscal

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, oferirà ajudes de fins al cent per cent del salari mínim interprofessional (SMI) per cada contracte indefinit que les empreses valencianes formalitzen als joves menors de 30 anys inscrits en Garantia Juvenil.

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat estes ajudes, que formen part del programa ‘Avalem Joves’ i amb les que la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Labora, busca reactivar el mercat de treball entre els més jóvens del territori valencià incentivant la seua contractació en les empreses valencianes.

 

Des de l’administració autonòmica assenyalen que «la desocupació entre la joventut ha descendit un 27,9% i l’ocupació ha crescut un 5,4% des de la implantació del pla Avalen Joves a principis de maig de 2016. De la mateixa manera, l’atur registrat entre les persones menors de 30 anys ha caigut 7,6 punts des de l’inici del Pla».

 

Fomentar la contractació dels jóvens

Labora subvencionarà els contractes indefinits inicials a jornada completa de les persones majors de 16 anys qualificades que estiguen inscrites en el fitxer del sistema de garantia juvenil. S’entén que la persona està qualificada si disposa de certificat de professionalitat, títol d’FP, doctorat, estudis de postgrau, grau o llicenciatura.

 

D’altra banda, el Servici Valencià d’Ocupació subvencionarà també els contractes en pràctiques de persones qualificades. D’esta manera, Labora respon a les inquietuds dels representants empresarials que sol·licitaven ajudes que no únicament donaren suport als contractes indefinits. En este cas, les ajudes oscil·laran entre el 80 i 90% del salari mínim interprofessional.

 

Sobre este tema, el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha manifestat que des de Labora s’espera que estes subvencions «ajuden a reactivar la contractació de jóvens per part de les empreses valencianes». En este sentit, ha animat al teixit empresarial valencià a comptar amb el talent juvenil per a introduir millores.

 

A demés, Nomdedéu ha destacat l’èxit del programa ‘Avalem Joves Plus’ que ha permés que prop de 9.000 persones del territori valencià obtinguen la seua primera experiència professional en l’administració.

 

Presentació de sol·licituds

Les ajudes es poden sol·licitar des del pròxim divendres 14 de febrer a través de la pàgina web de Labora. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l’endemà al de l’entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de de la Generalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.
FILMOTECA D'ESTIU