Subvencions per a empreses valencianes si contracten a jóvens qualificats

asesoría fiscal

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, oferirà ajudes de fins al cent per cent del salari mínim interprofessional (SMI) per cada contracte indefinit que les empreses valencianes formalitzen als joves menors de 30 anys inscrits en Garantia Juvenil.

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat estes ajudes, que formen part del programa ‘Avalem Joves’ i amb les que la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Labora, busca reactivar el mercat de treball entre els més jóvens del territori valencià incentivant la seua contractació en les empreses valencianes.

 

Des de l’administració autonòmica assenyalen que «la desocupació entre la joventut ha descendit un 27,9% i l’ocupació ha crescut un 5,4% des de la implantació del pla Avalen Joves a principis de maig de 2016. De la mateixa manera, l’atur registrat entre les persones menors de 30 anys ha caigut 7,6 punts des de l’inici del Pla».

 

Fomentar la contractació dels jóvens

Labora subvencionarà els contractes indefinits inicials a jornada completa de les persones majors de 16 anys qualificades que estiguen inscrites en el fitxer del sistema de garantia juvenil. S’entén que la persona està qualificada si disposa de certificat de professionalitat, títol d’FP, doctorat, estudis de postgrau, grau o llicenciatura.

 

D’altra banda, el Servici Valencià d’Ocupació subvencionarà també els contractes en pràctiques de persones qualificades. D’esta manera, Labora respon a les inquietuds dels representants empresarials que sol·licitaven ajudes que no únicament donaren suport als contractes indefinits. En este cas, les ajudes oscil·laran entre el 80 i 90% del salari mínim interprofessional.

 

Sobre este tema, el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha manifestat que des de Labora s’espera que estes subvencions «ajuden a reactivar la contractació de jóvens per part de les empreses valencianes». En este sentit, ha animat al teixit empresarial valencià a comptar amb el talent juvenil per a introduir millores.

 

A demés, Nomdedéu ha destacat l’èxit del programa ‘Avalem Joves Plus’ que ha permés que prop de 9.000 persones del territori valencià obtinguen la seua primera experiència professional en l’administració.

 

Presentació de sol·licituds

Les ajudes es poden sol·licitar des del pròxim divendres 14 de febrer a través de la pàgina web de Labora. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l’endemà al de l’entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de de la Generalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.