Subvencions per a empreses valencianes si contracten a jóvens qualificats

asesoría fiscal

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, oferirà ajudes de fins al cent per cent del salari mínim interprofessional (SMI) per cada contracte indefinit que les empreses valencianes formalitzen als joves menors de 30 anys inscrits en Garantia Juvenil.

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat estes ajudes, que formen part del programa ‘Avalem Joves’ i amb les que la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Labora, busca reactivar el mercat de treball entre els més jóvens del territori valencià incentivant la seua contractació en les empreses valencianes.

 

Des de l’administració autonòmica assenyalen que «la desocupació entre la joventut ha descendit un 27,9% i l’ocupació ha crescut un 5,4% des de la implantació del pla Avalen Joves a principis de maig de 2016. De la mateixa manera, l’atur registrat entre les persones menors de 30 anys ha caigut 7,6 punts des de l’inici del Pla».

 

Fomentar la contractació dels jóvens

Labora subvencionarà els contractes indefinits inicials a jornada completa de les persones majors de 16 anys qualificades que estiguen inscrites en el fitxer del sistema de garantia juvenil. S’entén que la persona està qualificada si disposa de certificat de professionalitat, títol d’FP, doctorat, estudis de postgrau, grau o llicenciatura.

 

D’altra banda, el Servici Valencià d’Ocupació subvencionarà també els contractes en pràctiques de persones qualificades. D’esta manera, Labora respon a les inquietuds dels representants empresarials que sol·licitaven ajudes que no únicament donaren suport als contractes indefinits. En este cas, les ajudes oscil·laran entre el 80 i 90% del salari mínim interprofessional.

 

Sobre este tema, el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha manifestat que des de Labora s’espera que estes subvencions «ajuden a reactivar la contractació de jóvens per part de les empreses valencianes». En este sentit, ha animat al teixit empresarial valencià a comptar amb el talent juvenil per a introduir millores.

 

A demés, Nomdedéu ha destacat l’èxit del programa ‘Avalem Joves Plus’ que ha permés que prop de 9.000 persones del territori valencià obtinguen la seua primera experiència professional en l’administració.

 

Presentació de sol·licituds

Les ajudes es poden sol·licitar des del pròxim divendres 14 de febrer a través de la pàgina web de Labora. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l’endemà al de l’entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de de la Generalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.